AXA/B2H - KORSAR sine analyser - skivebom 9,04%

Som den travle skipssjef jeg er, oppe i Hinnlopen pt, så mener jeg å erindre over en kaffekopp at Korsar var ute denne uka med en eminent analyse om inkassobransjen.

AXA stod da jeg leste analysen i 18,25. Korsar hadde klippet og limt noe fra "konfirmant selskapet Nordnet" om kurser siste 1 uke, 4 uker, 6 mnd og 12 mnd. Han så bare en retning, og det var ned. Ikke måte på hvor lite inkassobransjen tjener nå, og for ikke å snakke om fremmover.

Da jeg så utover den mørke kalde sjøen, på dagtid, i 22 minus og stiv kuling, så undres jeg over om dømmekraften til John Fredriksen er så dårlig som Korsar antyder.
Videre lurer jeg på om 10-11 innsidere i B2H er så sløkket i hode at de kjøper "dyre" B2H aksjer i emisjon, og nede på 12-15 kr (dyre i Korar sitt hode) uten å vite hva de selv driver med, for hardt opparbeidede kroner.

Jeg ser i ettermiddag, at AXA sin sluttkurs er 19,90 - dagens høyeste, på meget godt volum (når en ser bort fra de dagene FeiteJohn kjøper da) og undres på hva som skjer. Samtidig ser jeg at B2H hadde pen stigning i dag, på godt volum - trolig også der for det meste mannen i gata som kjøper (godt signal).

Altså, AXA har fra Korsar sitt famøse innlegg, og anbefaling steget på 2-3 dager hele 9,05% - det er steike bra avkastning. Tenk på alle de som hørte på Korsar denne uka, og gikk glipp av stignignen ? De må nå kjøpe axa igjen til uka trolig på 20 eller høyere. Samme i B2H, mange der som ble usikker pga en gammel krok som heter Korsar driver med klipp og lim fra konfirmanttraderen til Nordnet.....!

Håper Korsar er mann nok til å svare på denne tråden her. Det er det minste jeg forventer, faktisk.

SS
Redigert 04.01.2019 kl 17:37 Du må logge inn for å svare

En ting til, noe jeg hade tenkt å utelate, for jeg vet dette er for meget for en gammel krok å ha peiling på, en som kan funcom og nano best (er det spill og bio)? eller var det Bergenbio?? )

Det er børsfall, og aksjer som faller mer, eller mindre enn hovedindeksen. Tror det har med Beta å gjøre.....hehe.
Altså, AXA og B2H er slike selskaper, som PGS, og andre som faller gjerne 3 ganger så mye som hovedindeksen gjør.

Det jeg og leste, i sin tid, om Beta, er at de samme selskapene går tilsvarende 2-3 ganger mer enn hovedindeksen gjør på grønne dager.
Bare nevner det, for AXA og B2H beviser jo dette gang på gang.

Så får vi se hvor disse er når OSE når 950 igjen, før all morroa er over for denne gang.
Håper Korsar rekker et svar her før kvelds og kveldsrunden starter på hjemmet.

SS

Jeg advarer dere, sett kaffekoppen på bordet, og svelg ned før du åpner denne linken her. Det er fort gjort å hose på seg en stor latterkule, og da bør du ikke ha drikke i munn eller svelg.

Du er herved advart:

https://forum.hegnar.no/thread/18786/view/307996/0

SS

Du er litt av en type ss. Godt å se du har tradet på deg litt selvtillit igjen 😎

Hehe, trenger ikke det.
Det er bare så dumt det den karen kommer med, særlig når han selg skrev her at han så AXA i 30,7 når den var 29, istedenfor gikk det til 18 kr.
Underveis har han forsøkt seg på mange trader, men alle ut på SL og tap. Så skal han når AXA er på bunn komme med slikt vås, særlig om B2H som tjener 1 mrd, og betaler utbytte. Ler faktisk så jeg griner.

SS

Hehe, han er jo en gammel krok, må vite - se get.

SS

tut tut mandag er det + 23
Laks&axa
04.01.2019 kl 19:42 2964

Folk må tenke seg nøye gjennom når man lytter til en som selger aksjer når OSE er stengt. Den berømte AkerBP traden glemmer jeg ikke....

tut tut tirsdag ære 25.-
Varsom
04.01.2019 kl 19:55 2928

Har også merket mange flere nye nick som baisser om dagen, og det er bare positivt. Folk begynner kanskje å få opp øynene!

Laksen;

Usikker på om vi tenker på samme sak, men jeg husker Statoil! sin tråd hvor han fersket Korsar i å ha solgt en søndag på Ose ja. Regner med det er den du sikter til ?

Varsom;

Ser det samme, veldig mye ukjente nick. Godt tegn.
Redigert 04.01.2019 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Laks&axa
04.01.2019 kl 20:17 2849

SS,

Ja, jeg leste den tråden.

Jeg har den lagret på EDB maskina hjemme. Den er en av topp3 fra min tid på forumet 😄

SS

Hyggelig at folk koser seg i AXA, men jeg tror det vil bli nye muligheter til å laste på 18-tallet. Kjøpte sist på 18,70 og tror jeg skal få mer før det rusler nordover.

God helg

Ja det er lov å håpe. Men du har sett oljen, us og det tekniske på ose, olje og ikke minst i axa som i dag gjorde teknisk sterke fremskritt?

SS

Personlig tror jeg det blir nyhetstørke fram mot Q4, og robotene vil jobbe overtid. Og det hjelper ikke mye på kursen når JF får de aksjene han ønsker uten å legge press på prisen. Det er vel ikke noe som tilsier at han er ferdiglastet...eller?

Du mener det er negativt at Fredriksen ønsker å kjøpe mer fremover?

Jeg er nøytral til JF, men det er et faktum at han øker uten å påvirke kursen.

Fredriksen mente axa var billig på 27,5 og, da han kjøpte tungt. For ikke å snakke om da han gikk inn i axa med lån og enorme mengder aksjer på 24,90 og når nyheten traff markedet, åpnet aksjen på 28,50 for de som husker det.

Bare paranoia å tro at Fredriksen har «tinget» kursen ned, år en hel sektor er ned. Mye paranoia fra de som tror de skal få billige aksjer. Dere skal snart på lang joggetur mot 30 kr.

Ellers konkluderer jeg med at lyset ble slukket tidlig på hjemmet i kveld. Ynkelig at ikke vår gode og gamle venn klarer å svare for seg.

SS

SS
Når har du sett at jeg har hevdet at JF har «tinget» kursen ned? Jeg har bare reflektert over handelsbildet og det sier at JF gjør betydelige kjøp uten å legge nevneverdig press på kursen. Hvis du er uenig i det, så har vi ulik styrke på brilleglassene.

Den returnerer til 18, så du får lastet før den stikker nordover. Fortreffelig!
Nedover fra mandag da? Eller skal den først til 28,-?
Når tenkte du å selge de du kjøpte på 18,70?
Eller signaliserte du et ønske? Jeg skulle gjerne fått lastet mer på 18.-. Men er jeg da sikker på at den stikker nordover etterpå. Om jeg tror det så......
Jeg tror jeg har en onkel på Gjøvik. Kanskje jeg skal få han til å kjøpe på 18,-.
Alt er og blir et veddemål. En ting er sikkert, at alt, bortsett fra to ting er usikkert. 😊😊
Redigert 05.01.2019 kl 00:58 Du må logge inn for å svare

Det er bare en ting som er hundre prosent sikkert. Når du er født skal du dø...

Jeg tror JFs fokus er olje for tiden, AXA er en baby han og døtrene pleier for framtiden. Og de har et hav av tid før sulten banker på døra.

...så var vi nede på 18 igjen.

To ting er usikkert, AXA og døden😊

Kunne ikke dy meg

Korsar
AXA
22.05.2018 kl 08:10
6108
Fredag fikk vi som kjent vite at Geveran Trading, som indirekte er kontrollert av John Fredriksen og hans familie, hadde kjøpt 21.733.637 aksjer i Axactor til kurs 2,78 kroner pr aksje. Etter handelen eier Geveran 217.236.137 aksjer i Axactor, tilsvarende 14,07 prosent av utestående aksjer i selskapet.
Spørsmålet er selvsagt om dette kan være starten på en kommende oppkjøring av aksjen i regi av Fredriksen-systemet, og evt. når det vil skje.

Mai spådde Korsar 35 😂

Korsar
07.05.2018 kl 10:31
8464
Da får vi gjøre vårt beste for å holde Fredde i live: Ikke lokk ham ut på fete middager på Theatercafeen med det første! I alle fall ikke før AXA står i 3,50.

Storeulv har vel nå en kostpris på ca kr 26. Betyr at han sitter med et urealisert tap på ca 200 millioner (give or take a few):-)

Korrekt.
Mange jypplinger her som ikke kjenner historikken i axa. De tyngste kjøpene kom på høye kurser. Kjøpene på 22-18 snitter lite ned for han.

Jeg kjøper ikke at fallet kommer av bestillingsverk fra FeiteJohn. Taxisjåfør røykerom retorikk, vil jeg tro, da jeg tror den er enkel i sin form 😂, noe jeg tror Korsar og Volf kjenner met til !

Man så i dag algoritmehandel med 3 desimaler, og de jobbet hardt med bra volum ned. Som vanlig LLP fonda som utnytter svake børsdager som ose var i dag, retningsløst.

Feig som korsar er, og alltid vert;

- turte ikke kommentere tråden i helgen, fra fredag. Sikkert klaget til admin, uten medhold. Hans egen tråd ble lunket frem når han så et ulogisk fall i dag, ellers ville han vert taus, som alltid.

- han har endret sitt innlegg og fjernet B2H som var grønn i dag. Nå er det bare AXA han mener, og at inkasso generelt går en lysende fremtid i møte. 😂😂😂😂

- han har spådd axa opp 7 ganger siste 12 år, og senest i høst. Lagt ved noen klipp og lim, orker ikke ta alt ettersom jeg bruker mobilen på forum

- han liker ikke at selveste SS bruker arbeidstida på forum. Venter enda på innkalling til Stensønes (sjefen) om dette, Korsar skulle klage 😂😂

Haha, gleder meg til fasit 31.12.19

Korsar
I dag kl 16:00
350

Men hvis jeg skulle satset på å kjøpe to aksjer idag med håp om å at de skal være mye mer verdt ved årsslutt 2019, ville jeg særlig anbefalt DNO og BDRILL:
- DNO fordi jeg tror de kommer i havn med Faroe-prosessen, samt at de er priset lavere enn basisverdier pga. risikoforholdene i Kurdistan. Hvis de klarer tyngre etablering bla. i Nordsjøen vil markedet bli litt mer avslappet på politisik risiko og aksjen kan få en ekstra boost
- BDRILL skal aktivere 4 nye jack-ups, og har lav gjeld (mesteparten bygd opp på egenkapital). Når kontraktene kommer blir dette en boost-aksje.

Dette i all overfladiskhet nå.
Redigert i dag kl 16:02

Hvor er lysene Volf og Korsar i dag, da ?

Trodde AXA skulle i 10 - men kanskje Korsar får rett med sine famøse 35 ?

SS
Volf
08.01.2019 kl 16:29 1226

Ja hvor er de Skipssjefen?.
Det skal jeg fortelle deg SS de sitter og ler av alle de hodeløse innleggene og påstandene du har lirt av deg i årenes løp.
Skal du nå absolutt fremheve deg selv så kom med noe intelligent og smart istedenfor gammelt oppgulp.
Så får du ha en fin kveld,jeg har underholdning noen timer til av gamme rariteter fra deg, tenker på å gi ut de beste barnebok`s format.
Hilsen en lattermild Volf.
Korsar
08.01.2019 kl 16:37 1203

I all beskjedenhet, jeg er allerede veldig fornøyd med mitt BDRILL-tips, som har gått 6,42% allerede i dag. Men det er jo meningen at BDRILL skal ta skikkelig av senere i år, i takt med aktivering/oppdrag for de 4 nye riggene, ervervet for røverpris på glimrende timing midt i oljekrisa. Så BDRILL er fremdeles gunstig å entre.

DNO er fremdeles i bunkringsmodus, siden det ennå er over en uke til vi vet mer presis hvordan Faroe-raidet går. Så her kan man fremdeles komme gunstig inn.

Volf, det er rikelig å ta av, heldigvis.
Nyt det, men merkelig at mine VPS gjennom årene buler, mens du taper konstant. Er det slik at du slipper skatt neste 10 årene eller?

Korsar:

Søppelselskap, som ikke tjener noe, og som har stål kjøpt til latterlige priser. Kan garantere deg at bdrill er 10 kr 31.12.19 eller lavere.
Trøym har lurt mange med sitt luftslott.

SS
Volf
08.01.2019 kl 17:53 1075

Well Drømmer (SS) der kom fantasien frem med en gang din VPS buler og jeg taper konstant,merkverdig? nei det er ikke det jeg forteller sannheten mens du lever på en stor bløff om at du aldri taper til du får panikk og sier du aldri kjøpte eller solgte deg ut på dagens høyeste.
For meg er og blir du den største bløffen på forumet her,
Ha en fin kveld
PS ta deg en trall med BÆ BÆ lille lam har du noe på VPS din.

Dette er vel strengt tatt unødvendig. Ta dere en fredspipe. I morgen laster Geveran AXA😊
Redigert 08.01.2019 kl 18:03 Du må logge inn for å svare

Artig å se hvor desperat volf`ern blir når man nevner noen ømme punkt.
Det er like lett hver gang å få fyr på han :-)

Her buler VPS som seg hør og bør, det vet du. Når man går i minus i 2018 allerede før sommerferien, i tidenes sterkeste bull-marked, ja da vet man hvor elendig det står til med Volf sine analyser, og evner. Barnesanger er tingen tydligvis, da vet man nivået. Dette er ikke noe for Skipssjefer......!

SS

Nå har det seg slik at det kan bli forbudt å synge ,, bæ bæ lille lam,, for barn da det kan framprovosere det å spise kjøtt sier Vegan tilhengerne.
Lest i media
Huff, Huff
Korsar
09.01.2019 kl 15:42 575

SS,
kan bare notere at mine tips om BDRILL og DNO har gitt ca. 6-8% begge to siden jeg lanserte dem.
I alle fall bedre enn å være i B2H og AXA i samme periode.
Men selvsagt, dette er altfor kort til å kunne trekke noen konklusjoner om noen av aksjene.
Men noterer meg ditt utsagn om at "Kan garantere deg at bdrill er 10 kr 31.12.19 eller lavere." Vi får jo se når den tid kommer :-)

Høyeste snitt på 12 handelsdager. Men det beveger seg som lusa på tjærekosten. Håpet JF og døtrene skulle klemme til i dag da vi var i positivt terreng. Men nei! Her er det bare å ha cash på lager....