DOF ny kontrakt idag , vil nok se 4 tallet ila de neste uker .


Kontraktene kommer , DOF er offshoreselskapet å satse på om man har noen måneders horisont , vil nok doble seg og mer til ila 2019.
Redigert 27.12.2018 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
JALLA
27.12.2018 kl 08:56 12377

Får håpe du har rett :) Vi har ventet lenge på at noe skjer i denne aksjen nå..
Ruperto
27.12.2018 kl 09:22 12290


Med denne nye kontrakten har DOF ekstra penger!
danm
27.12.2018 kl 11:40 12125

Det må være spekulation, der holder aktien nede, ingen kan vinde ved at sælge til nuværende kurs, der er langt under, hvad den burde koste.
danm
27.12.2018 kl 11:45 12091

Vi kunne også se i går, hvor hurtigt olieprisen kan stige. Hvis vi efter nytår ser fald i lagrene og SA kommer med flere udtalelser omkring yderligere cut, plus nyheder på handelskrigen kan billedet være vendt helt på hovedet.
Longrun
27.12.2018 kl 11:50 12057

I dag selges det vilt for å få tapsføring i 2018.
danm
27.12.2018 kl 12:10 12011

Vildt og vildt, der er måske nogle få små investorer, der lige skal lidt solgt og resten er spekulation, men igen en meget lav omsætning. I det hele taget er omsætningen meget lav i offshore. De fleste kan nok se, at den nuværende situation er båret af spekulation og folk holder på deres aktier.
mikael33
27.12.2018 kl 13:08 11908

DOF faller til tross for kontrakt.. det hjelper ikke nå... neste støtte er ca 2,16kr.. det kommer ny emi i løpe av første kvartal 2019.. vi får se hvor langt ned kursen blir satt.. hold dere unna DOF for øyeblikket !
Matmons
27.12.2018 kl 13:43 11872

Denne kan fakta gå konkurs i løpet av 2019
I dag ny bunn notering
Børsverdien er radert bort og hele selskapet er nå priset til under 1 milliard
Har sluttet å se på gjelden til disse selskapene , men den er 20 gang for høy minst.
Dette vil ende med forferdelse til slutt, kun et tidsspørsmål

Det offshoreselskapene snart må innse, er at de må skrote et tilstrekkelig antall fartøy for å få balanse i markedet og få ratene opp.
De kan ikke ha liggende en masse fartøy i opplag, som kommer inn i markedet ved det minste tegn på oppsving. At fartøyene i den
sammenheng må nedskrives til null, får de bare ta og bli ferdig med det. Denne seigpiningen som er nå, er mye verre.
ctrlaltdel
27.12.2018 kl 14:20 11794

Og hvor har du tallet 2.16 fra. Utrolig hvor idiotisk noen innlegg kan bli.
hstray
27.12.2018 kl 14:26 11780

Situasjonen i Dof idag sammenlignet med for 4 mnd er tilnærmet den samme. Ratene er ca de samme samt utnyttelsen av flåten er bedre, men oljen er kraftig ned. Alle selskaper inn rigg, supply og subsea har høy gjeld. Det er en gjelds intensiv bransje hvor man har vært avhengi av nybygg for å få kontrakter. Dof har ikke varslet noen emisjon i Q1. Jeg har snakket med CFO Hilde Drønen flere ganger om dette, og det er ikke varslet EMI i Q1. Selvsagt er markedet tøft, men situasjonen er ikke så veldig forskjellig driftsmessig, cashflow og kontraktsmeassig fra når kursen var 8-9 og det var stor optimisme i markedet.
Ruperto
27.12.2018 kl 14:36 11761

Det lave volumet av deltakelse gjenspeiles i alle verdipapirene i Oslo Børs .... DOF har vært utsatt for spekulasjon fordi de har fått lov! DOF, men ingen spekulant selger sine aksjer i retten for ingenting! DOF har en privilegert posisjon før konkurrentene og med de eksisterende kontraktene garanteres reduksjonen av gjelden mens markedene snart vender seg om. Her er det mye penger og disse manipulatørene vet det veldig bra .... Ikke lenger Jeg er bekymret for hva de klarer å skremme, jeg bryr meg at når dette skjer, får vi tak i lommene vår med handlinger ...
Anbefalingen er å være tålmodig, hørt døve til manipulatorene i dette forumet og være klar over at bearish-kraften allerede er i sin ende.
Regina
27.12.2018 kl 17:24 11628

Når en ser på kjøp og salgsbildet siste 6-8 handledager virker som det er større aktører som er på vei inn i aksjen. MP Pensjon er inne på
Top 3
Det er nå de smarte kjøper seg inn. Når bermen har tatt tapene. Må si det virker behagelig å plukke aksjer på disse nivåer.
Så får vi se hvem som ler sist.

Noen emisjon det kommende året har jeg svært liten tro på
Matmons
27.12.2018 kl 17:29 11619

Hørt om trøstespising
Nå også trøste aksjing
DOF er et tapt case
Se på tapene de har hatt, se på gjelda
De tåler ikke 1% rente oppgang på sine mange milliarder i lån

Ta pengene av bordet mens tid er til , snart er det for seint
Redigert 27.12.2018 kl 17:30 Du må logge inn for å svare
hstray
27.12.2018 kl 18:04 11564

Matmons gå tilbake til Nofi tråden hvor du oppfører deg som en bortskjemt unge. Har du hørt om nedskrivninger av skipsverdier som gir stor minus resultater? Det er hva som har pågått innen rigg, supply og subsea sektoren siden oljekrisen i kapital intensive bransjer. DOF har nedskrevet milliard beløp i sine regnskap siste år som gir store minus resultater i regnskap. Du må heller se på EBITDA og cashflow. De fleste av de store nybyggere Dof har har gått direkte inn på lange 6-8 års kontrakter. DOF er tiltross for høy gjeld det mest solide finansielt riggede supply selskap i Norge.
Jonny59
27.12.2018 kl 18:14 11541

"det mest solide finansielt riggede supply selskap i Norge" Drøy påstand!
Hva om det blir endel kansellering av kontrakter?
Risikoen er enorm i dette selskapet.
Redigert 27.12.2018 kl 18:18 Du må logge inn for å svare
hstray
27.12.2018 kl 18:50 11473

Les regnskapene til andre supply selskap på Oslo børs så er du enig med meg. Nå er Dof langt ifra ett rent offshore supply rederi som eks Solstad. 2/3 av inntektene kommer fra Dof subsea som opererer innenfor subsea markedet hvor konkurransen og overkapasiteten som man ser i supply er fraværende.Hvorfor skal kontrakter bli kansellert? Tror du oljeselskapene avblåser pågående kontrakter pga oljeprisen har sunket med 30-40%? De må uansett betale for inngåtte kontrakter med bla riggselskap. Forsetter vi over lang tid med en lav oljepris kan det godt tenkes at endel pågående prosjekter hos oljeselskapene blir forskyvet slik vi så ved forrige oljepris i 2015/16.
Jonny59
27.12.2018 kl 19:04 11454

Hvorfor er det ikke flere som handler Dof? Er det bare idioter på børsen?
marco83
27.12.2018 kl 19:05 11446

"subsea markedet hvor konkurransen og overkapasiteten som man ser i supply er fraværende" hehe dagens kommentar:)
Matmons
27.12.2018 kl 21:12 11334

Angrep er det beste forsvar heter det jo i fotball termologien
Yep , ganske slående den der marcro83
Vet ikke om det samme er egnet å bruke i aksjedebatter slik mr or miss "hstray" gjør
Hva er det nåtidens redere aldri har lært dere og neppe kommer til å lære noen gang .
Det er å konsolidere + så snart de ser en liten bedring i markedet så kontrahere de nye båter og overkapasiteten blir enda verre
Skal ikke begi meg inn på definisjon om hvilket marked innen offshore som det ikke er overkapasitet, men kan aldri tenke meg at det er balanse i andre markeder slik hstray skrev
Et rederi jeg kjenner ganske så godt har fakta survey fartøy liggende i opplag
Redigert 27.12.2018 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
kvirrevi
27.12.2018 kl 21:37 11293

7 nye kontrakter siste 1 1/2 månedene, kanskje like mange ila januar 2019, vel det er lov å håpe. Det skal vel bli et ganske aktivt 2019 sånn nesten uansett så det er mye tonnasje som skal plasseres, eller...

Fra februar 2019 er det ingen nye nybygg å finansiere, all cashflow kan deretter benyttes til å betale renter og avdrag. Les dere gjerne opp på balansen til DOF Subsea, den er ganske god. Og bare kontraktsdelen til DOF Subsea kommer hvert kvartal til å generere ca. 350 MNOK i EBITDA.
Redigert 27.12.2018 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Regina
28.12.2018 kl 00:55 11151

Vi har kjempet oss gjennom en skikkelig nedtur og det vil nok være rufsete en stund til, men det vil snu og jeg tror på en flott opptur framover våren.
DOF er historisk lavt priset og jeg tror mange nå ser på aksjen som en svært attraktiv.
Loddepuz
28.12.2018 kl 10:01 10998

det hva godt og se litt blå tall i dag :) 2019 blir nokk ganske så lik som 2018 på Subsea fronten men det kan komma ganske store toppar på slutten av året . 2020-2023 e de store Subsea årene . det e planlagt utrolig mye store tunge jobbar på norsk, dansk, og uk sokkel . Personlig tror eg Dof komme te og bli atraktive på markedet . vist oljeprisen nå snur på nyåret og de kan visa te ok tall i q1 og q2 så tror eg Dofen kan gå mange 100 % . mangen innkludert med sjøl som sitte på million tap i Dof
Regina
28.12.2018 kl 10:45 10943

Oljeservice og offshore spesielt har vært hardt rammet etter en snart 4,5 år lang nedtur. DOF har overlevd hele veien og jeg kan ikke se noe annet rederi i bransjen som er bedre enn DOF. Jeg satser på solid oppgang og har handlet jevnt og trutt siste par mnd nå.
danm
28.12.2018 kl 10:46 10940

Trump får en svær tid efter 3.1.2019. Han kan være ude af billedet inden sommer. OPEC m.fl. vil give tilbage i forhold til faldet gennem de sidste 3 måneder, så alt i alt vil det betyde bedre tider for olie.
really
28.12.2018 kl 12:10 10861

really
I dag kl 12:02
7
Matmons har rett i at ser vi på cash beholdningen, avdragsprofil og hva de genererer av cash så vil DOF gå tom for cash H1 2019. Men det betyr ikke at de går konkurs. Det ville påført bankene alt for store tap. Det interessante er hva som vil skje isteden.

Det må til en refinansiering. Og ett element i den vil være avdragsutsettelser. DOF går i pluss om en ser på cash uten avdrag. Det betyr at med litt hjelp kommer de seg gjennom til aktiviteten og ratene tar seg opp.

Men med en saftig oversupply i dette markedet, hvorfor skal långiverne ta denne risikoen alene? Det kommer de ikke til å gjøre. Det er overveiende sannsynlig at det blir en emisjon. Og jeg blir veldig overrasket om den settes på oversiden av 3 tallet. Spørsmålet er heller om den blir over 2 tallet. Q4 blir veldig avgjørende.
kvirrevi
28.12.2018 kl 13:31 10781

Alle Skandi DOF båtene ble plukket opp av Equinor nå akkurat, ref. Westshore.no
Loddepuz
28.12.2018 kl 13:59 10746

ja der røyk det 3 båtar te eqvinor. skadi bergen,iceman og vega. står ikkje noe om ratter
eehgil
28.12.2018 kl 16:20 10641

Gammel artikkel (19. desember), siste rapporterte rater er ahts for 70000kr i går, drittdårlig. Men vi kan jo ha et håp om at alle som har fått jobb idag har fått høyere rater.
Matmons
28.12.2018 kl 17:12 10591

Brake even på disse med ROV er vel på ++ 250`
Mener jeg så at KL Sandefjord måtte har +300` pr dag for å gå i balanse
Hva som er BE for PSV er veldig variabelt
Men de tjener ikke penger enda
Regina
28.12.2018 kl 18:23 10523

Ifølge DOF siste rapport (Q3) er de finansiert ut i 2021 mener jeg. Ser vi på analyse gjort av Dnb for noen uker siden legger de inn 400 mill mer pessimistiske tall og da kan der se ut som der er en periode med svak likviditet i perioden siste del 2019-2020. Gitt dette skulle slå til med så svak inntjening så vil jeg tro DOF fikser dette.
Tror ikke på noen emisjon kommende år.
Ser heller en del spennende mulige obligasjonscase...

Break Even på 250-300 du liksom. Godt på bærtur du. Ahts tjener OK med penger på 200.psv er vel på 120 ca. Dof har blant de beste med iceman og vega, er vel bare KL og Normand drott og prosper som er i samme klassen. Dof trenger ingen emisjon i 19, men kanskje i 21 men det er lenge til
Matmons
29.12.2018 kl 02:02 10325

En kollega av meg er i KLine Norge CFO Petter Nordby
Både KL Sandefjord og KL Saltfjord må ha +300.000 for å gå i balanse utalte han en gang , båtene kostet 1 milliard pr stk da de kom i 2010 og 2011
Stoler mer på slike som vet hva dette koster enn på en som tror han vet hva han snakker om for å berge ræva si i DOF
Du har både tåpelig og håpløse argumenter
Neppe kan du regne heller
Vet du forresten hva normal avskrivingstrid på disse båtene er og hvor mye det koster å vedlikeholde bare ROV , nei det vet du ikke for da hadde du ikke postet dumme ting
En avansert ROV som finnes på disse kostet 110 mill da de ble montert
Redigert 29.12.2018 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
really
29.12.2018 kl 13:17 10167

Dette er enten tullprat eller forsøk på å manipulere kursen. Men jeg regner med at de fleste kan lese selv. Når de har litt over en milliard USD i cash og forfall på på vesentlig mer i Q4 og Q1 er det ikke vanskelig for dem som ønsker å se at risikoen er stor for emisjon. Spesielt ikke siden disse kvartalene normalt er årets dårligste og selskapet ikke genererte mer enn 300 MUSD i løpet av årets første 9 måneder.

Riktignok inkluderer forfallene driftskreditten på vel 300 som rutinemessig fornyes årlig, så denne kan vi regne med fornyes. Derfor har jeg tidligere skrevet at de må ha refinansiering på plass i H1. Skjer ikke det går de sannsynligvis konkurs og det er vel ingen tjent med.

Innlegget er slettet av Kontur
Kontur
29.12.2018 kl 13:24 10150

Snart godt nyttår skulle der stå
Smartis
30.12.2018 kl 16:34 9874

Jeg er optimist i dof dersom oljen beveger seg litt, og Donald legger vekk Twitter kan det fort bli jul også neste år :)
marco83
30.12.2018 kl 18:53 9795

Ser ingen har peiling på ROV for hverken DOF eller Kline eier sine egne ROV,er på AHTSene;) De leier dem rett og slett, bruker de dem koster det rederiet ett sted mellom 110 og 150k dagen i hyre.

Og ja de store AHTSene trenger 200k pluss dagen for å gå i null. Stemmer at Kline sine ligger nærmere 300k dagen
Smartis
30.12.2018 kl 18:59 9782

Kan det forenkles for dummies? 😂
hstray
30.12.2018 kl 19:41 9744

Helt utrolig svada skriveri. Ber deg lese deg opp på Dof asa Q3 rapport. Dof er innenfor på alle likviditets krav fra banker og kreditorer. Forsetter det svake markedet til etter 2021 kommer det definitivt en ny emisjon, det er sikkert. Skulle Dof etter 2021 komme i brudd på lånevilkår så finnes det ikke en bank i Norge som ville vurdert konkurs. Tilsvarende er situasjonen for Soff. Utlånene og tapene for bankene ville vært for store. Dof drifter idag flere skip for bla Nordea for redere som har gått konkurs, og fremstår idag som en sikker trygg havn for bankene.
MrDokken
30.12.2018 kl 20:11 9703

Hvor får du det fra at DOF ikke eier sine egne ROV'er? Hvem leier de av da?

Når det gjelder 110 til 150 k leie, er dette ikke kosten for en wrov. Det er en god del lavere. Hva kundene betaler er noe annet.



marco83
30.12.2018 kl 20:39 9678

Har sluttet utallige DOF AHTSer og hvis jeg ikke husker feil er det Oceaneering ROV ombord. Kline kjører IKM.

Njaa ikke mye lavere, rederiene snur seg rundt å fakturerer befrakterne med 150k, så de legger et lite påslag der men ikke mye. Ikke noe under 110k dagen hvertfall.
MrDokken
30.12.2018 kl 21:59 9636

Da tror jeg du husker litt feil.

DOF gruppen eier 71 ROV'er (ref. Q3), også de som står ombord på ahts'ene. Det finnes noen tilfeller når båten er på lange charter at kunden setter ombord egne rov, eller bruker egne leverandører. F.eks Skandi Acergy. Men dette gjelder ikke noen av dagens ahts hvis jeg ikke husker feil.

Er selvsagt motagelig for ny info, hvis du har noen eksempler.

Major1
31.12.2018 kl 00:21 528

Innlegget er slettet av Major1
Tyr
31.12.2018 kl 00:53 9528

Hva er P / E på Dof nå ? Må vel være langt under 1 ? Skal man da tolke det som at den er grisebillig nå ?
Matmons
31.12.2018 kl 02:04 9478

K-Line eier selv ROV sine
Snakket med Fred Arvid og Nordby i dag
De har også hatt flere operatører enn nevnte ombord

DOF hadde for 2 år siden samlet 26 milliarder i gjeld , de har neppe betalt ned noe på dette
Redigert 31.12.2018 kl 02:07 Du må logge inn for å svare
marco83
31.12.2018 kl 07:56 9383

K-Line eier absolutt ikke ROVene sine selv nei. Så du kan umulig ha pratet med de.

https://www.ikm.com/top-links/news/news-archive/news-archive-2015/ikm-subsea-signs-new-long-term-contract-with-k-line-offshore/8604a3ab-dbeb-4f32-b3c0-8da822305ffa

Ble usikker nå på DOF, begynner å bli et par år siden. Kan hende at kollapsen har gjort at de kunne ta noen ROVer fra egen subseaflåte. Eie ROV i AHTS markeder er verdens dummeste investering når ROV leverandørene tilbyr å sette sin ROV gratis ombord og kun ta betalt når den er i bruk. 50ish % utilization på båt i løpet av et år er grunn alene.

Det ironiske er jo at man nå får betalt mer for rov enn båt!;) rov 150k dagen, båt fort under 80k dagen. Den ene koster 50mill den andre 850mill;)
Redigert 31.12.2018 kl 08:05 Du må logge inn for å svare