Fremtiden er lys og aksjekursen raser nedover??

Vel, vi har sett det før.......det kan lønne seg å kjøpe når tidene er som værst. MEN tidene er ikke dårlig i LNG og frakt av gass. Fremtiden er lys for gass fordi kull bl.a må reduseres. OG det skal fraktes........ratene er gode og kan bli bedre.

Proffene i bransjen kjøper mens investorer og tradere ser på teknisk og stop loss. På tide å gi GASS igjen, bokstavelig talt? Vi kjøper og gir f.....og gass. Dette skal opp,,,,,
Varsom
19.12.2018 kl 14:29 1014

Kursen pendler mellom motstand og støtte. Ser ut som vi er på vei opp igjen.
Worthy
19.12.2018 kl 14:44 984

En av grunnene til at det har gått mye til helvete er at hele verden styrer sine beslutninger basert på teknisk, bunner og topper OG ikke minst stop losser. Vi som har vært i markedet i lang tid mange år, bruker også teknisk! MEN det er et stort MEN, når teknisk analyse blir overdrevet fokusert, da oppstår det uante muligheter. Fredriksen kjøper da når markedet selger på stop losser - vi gjør det samme; vi kjøper fordi folk ikke forstår seg på det fundamentale, men kan teknisk. Flex har en lys fremtid, men teknisk holder den også chartet, dog i nedre skala. FOLK er jammen slutta å tenke...........tenk hva du selger, ikke bunner og topper, men et fremtidig selskap som vil gjøre det SUPERT.
Redigert 19.12.2018 kl 14:47 Du må logge inn for å svare

Worthy;
Som jeg skulle sagt det selv. Igår var en slik dag. Jeg kjøpte det jeg kunne på 12.15.. Kan godt hende der blir flere slike dager, og håper da å ha ytterligere midler tilgjengelig.. Lykke til!
Worthy
19.12.2018 kl 15:47 870

Snakket med selskapet i dag og det ser lyst ut, selgerne er nok de som har gearet og noen må ut sier de. Nordeas shipping analytiker har akkurat høynet til 25 kr etter nå ha fått nye data fra Flex, sier selskapet. Ratene blir bra og det blir manko på tonnasje om to år jmfr markedsutsiktene.
Worthy
19.12.2018 kl 15:48 864

Bra, da er vi i hvertfall noen som forstår seg på verdier. Snakk om å selge "høns" i regnvær.

Innlegget er slettet av Worthy
Worthy
19.12.2018 kl 15:59 834

https://www.investtech.com/no/img.php?CompanyID=100570&chartId=4&indicators=80,81,82,83,84,85,87,88&w=772&h=339

Her er det folk sitter å glor på, FUNDAMENTALT er dette en aksje som man skal eie, også p.ga. av fremtidens utslippskrav. Kull er tull, gass er innafor. Men handler du bare basert på teknisk skal du likevel kjøpe den. Men aksjen er verdt over 18 kr p.t.
Redigert 19.12.2018 kl 16:00 Du må logge inn for å svare

GasLog og Golar er heller ikke spesielt spreke i dag. Troen på gass har tydeligvis blitt ganske redusert de siste dagene.

Worthy
19.12.2018 kl 16:08 818

Neppe, ikke i bransjen ihvertfall. Man skal høre & lytte mer på hva markedsaktørene sier ikke de som har gearet og flytter sine poster fordi de må. Kjøper og selger aksjer p.g.a psykologi da taper man i det lange......LNG og LPG har alltid en "fredelig" tid sent i desember. Men skal man selge basert på en uke eller 14 dager - neppe. Vent med å selge til et par år. Dette vil doble seg, jmfr "verdens beste shippinganalytiker" i Nordea. KjØP! Vi selger ikke, "never.".....verden trenger gass.
Redigert 19.12.2018 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
d12m
19.12.2018 kl 18:32 706

Spot suser sørover. Forrige ukes rapport fra Fearnley meldte 135k og den rykende ferske idag sier nå 110k.
really
20.12.2018 kl 00:25 511

I dette markedet overdrives alt som kan tenkes å være negativt, men alt positivt overser vi glatt. Alt skal ned. Jeg var nesten overrasket over at drosjesåføren jeg kjørte med i dag ikke snakket om hvor negativt aksjemarkedet er. Det må bety at det skal fortsette nedover........