Dof - ny kontrakt, ny tråd.

60-dagers kontrakt meldes i dag. Blir det opp eller ned i dag?

Beste tipset på denne tråden. Har selv tenkt å vente til da, for Q4 og Q1 blir fryktelig svakt.

Nå kom lagertallene, og de skuffet. Oljeprisen noe ned etter at Fed økte renten. Nå kan man bare håpe på positive tall fra rig-tellingen, eller så blir det en fryktelig tung start på det nye året.

Når det gjelder rater og skip, ligger det godt med fartøy og venter på oppdrag. Litt stramt med AHTS på britisk side, men her kommer flere av oppdrag de neste dagene. Ellers har det vært normalt at ratene øker når man nærmer seg høytid som jul og påske. Tilleggene koster penger.

Hvorfor ikke heller vente til etter Q1 19, som ikke blir bra. Dessuten tror jeg de fleste driter i dine tips en stund:)
Kontur
19.12.2018 kl 19:28 2667

Enig med deg i det. Bare å oppfordre alle dere kjenner og som spekulerer til å handle DOF. Skal ikke så mye til før det vipper i rett retning. Se bare på kjøpssiden siste par dager. Tømte en sparekonto i dag, enda mer DOF.

Oljeprisen stiger fint utover ettermiddag og kveld. La det bare vare i morgen også så får vi kanskje den drahjelpen vi trenger.
hstray
19.12.2018 kl 18:19 2726

Jeg har oppfordret ledelsen, styre og hovedeiere til å gjennomføre innside kjøp når de ikke sitter på innsideinformasjon. Hilde og Mons har tatt dette videre til Helge Møgster. Hadde jeg vært helge møgster så hadde jeg kjøpt meg kraftig opp i selskapet på disse nivåene.
Major1
19.12.2018 kl 17:49 2104

Innlegget er slettet av Major1
Kontur
19.12.2018 kl 17:15 2829

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Ratedobling-i-Nordsjoeen
Hjelper på dette, akkurat som min kilde fortalte meg i helgen.
Det er ikke så mye oveskuddstonnasje som alle vil ha det til, da mye av opplagsbåtene pr definisjon ikke er "brukendes" lenger. De fases ut av seg selv.
Dette kan fort svinge i vår retning. La oss inderlig håpe det, i såfall velfortjent
Major1
19.12.2018 kl 16:46 2182

Innlegget er slettet av Major1
odds
19.12.2018 kl 16:28 2896

Med tanke på bedrifter som har stor andel inntektene i andre valutaer enn NOK. Og når vi nå har en krone som svekkes i forhold til andre valutaer, så bør jo det påvirke positivt for en aksjekurs som er i NOK? Slike svingninger på valutakurs skal vel virke på aksje kursen tilsvarende oljeprisen?
Kontur
19.12.2018 kl 14:53 3020

SOFF har komt til enighet med sine kreditorer. Vi får velge å tolke det positivt og at de får arbeidsro til å drive rederi.
DOF er heldigvis ikke der at de trenger stresse finansielt, fullt fokus på drift og backlog, veldig bra. Håper vi får ettpar kontrakter til denne uken.
Om vi ser på aksjonærlisten så er der denne uken større endringer Pareto er ute og MP Pensjon er inne med over 2 mill aksjer, Nordnet og Jim Holden øker.
Jeg har og en følelse av at noen større er på vei inn, kjøpsbildet kan se slik ut.
Om det ble holdt litt igjen på salgsknappen nå så ville vi fått en etterlengtet oppgang
danm
19.12.2018 kl 13:20 3119

Det løser sig selv, når vi kommer ind i 2019. Cut i olieproduktionen, hvor også Canada sænker med 300.000 tønder om dagen. Antal rigge i USA vil formodentlig falde, da olieprisen nu er under produktionsomkostninger.
Kontur
19.12.2018 kl 13:07 3145

Der krysses nå av poster på 40 - 55 000 av gangen.
Noen som kjøper seg opp på svært gunstige nivåer,
Kontur
19.12.2018 kl 12:57 3174

Bare å kjøpe, det er det eneste som nytter. Kursen ser ut til å stabilisere seg og vil forhåpentligvis ikke gå lavere. De som selger nå må enten være svært presset likviditetsmessig eller ikke ha tro på DOF.
Jeg håper og tror på rekyl. Den tror jeg vil komme gjennom:
- stigning i oljeprisen
- gode resultater fra DOF og mye bedre enn bransjen for øvrig
- Flere store kontrakter
- Ekstraordinære tiltak fra sentrale eiere i DOF
Siste pkt har jeg stor tro på da disse har rikelig med likvider samtidig som de ikke ønsker grusing på disse nivåer.
Jeg har fortsatt tillit til at de vil foreta seg noe for å heve kursen opp på et mer fornuftig nivå
Kontur
19.12.2018 kl 12:35 3216

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/12/Meglerhus-Saudia-Arabia-trenger-hoeyere-oljepris

Både SA og vi DOF aksjonærer trenger høyere oljepris. Det tror jeg også vil komme. Fra 1 januar effektueres kuttene. Om ikke det er nok kuttes det mer
Ruperto
19.12.2018 kl 12:32 3222

Nå er de som solgte å ødelegge dette, desperate for å tiltrekke seg kjøpere ... Vel, det blir veldig vanskelig .... Du går inn og kjøper og deaktiverer roboten som må se om noe kan gjøres!
Kontur
19.12.2018 kl 12:26 2854

https://e24.no/energi/equinor/billigere-enn-planlagt-ny-sverdrup-plattform-seiler-til-norge/24521469
Her kreves det mye tonnasje. Samtidig åpnes det opp for nye felt i Barentsregionen. Viktige konkrete handlinger som vil gjøre at etterspørselen etter fartøy fra offshoreflåten øker. Med et minimalt nybyggprogram all over så vil vi sannsynligvis snart være i balanse. Mange av båtene som ligger i opplag kommer ikke i drift igjen. Dette er de dårligste båtene og nye og strengere krav fra oljeselskapene blant annet på miljøsiden gjøre at disse er ute for alltid.
Når dette balansepunktet passeres på ett eller annet tidspunkt vil ratene gå kraftig opp. Jeg tror det tidspunktet kommer tidligere enn mange forventer.
Ruperto
19.12.2018 kl 12:24 2853

Nei, jeg er ikke enig! Administrasjonen klarte å miste mye penger til sine investorer og var en katalysator for at dette skulle falle til disse grensene! Hvis de var ansvarlige, burde de påta seg sitt ansvar, og noen avgir sine stillinger for å kunne gi et nytt ansikt til dette selskapet til investorer ... I dag er den som kjøper, fordi jeg ikke har vært med deg alle årene og ser på utviklingen av alt ... De skal gi opp de fleste ....
Redigert 19.12.2018 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Kontur
19.12.2018 kl 11:38 2925

Ledelsen er god, kanskje den mest dedikerte på drift og fokus på kontrakter.
De kunne med fordel ha vært noe mer opptatt av å informere på en bedre måte både i de viktige mediekanalene som finnes og på sine presentasjoner. Dette er noe jeg tror Mons er veldig klar over selv, og som han bør prøve å forbedre. Det er faktisk en viktig del av det å være børsnotert. Alle aksjonærene samles ikke rundt kjøkkenbordet på Austevoll. Vi er en god gjeng med mindre aksjonærer som er viktige og som bør få tydelig og oppdatert informasjon.
Så må det også sies at når krybben er tom bites hestene. Noe skal det skyldes på. Men ledelsen er betalt for å lede og ta ansvar og dette er en del av nettopp det
danm
19.12.2018 kl 11:14 2954

Jeg tror ikke ledelsen er så håbløs, som nogle prøver at fremføre. Belægningen er fin og man kommer igennem vinteren bedre end sidste år. Det er det generelle negative syn på verdensøkonomien og olieprisen, der har væltet læsset. I 2019 får vi overstået brexit og USA afslutter handelskrigen og dermed er der banet vej for optur.
Kontur
19.12.2018 kl 10:59 2988

Sterk kjøpsside. Virker som der er en stor kjøper inne som tar alt. Startet i går og fortsetter i dag. Bør i utgangspunktet tolkes positivt. La oss håpe det er et av de større husene/fondene. Men det handles fortsatt ikke de helt store postene. Kanskje en begynnelse på noe, vi får dse
Ruperto
19.12.2018 kl 10:41 3028

Den første nedstigningen som vi hadde lenge før alt dette mareritt var åpenbart forårsaket av den samme ledelsen med sine ubemerkede negative meldinger og deres budbringer, så vel som evasionen av deres hovedleder, fikk lov til å senke dette til mindre enn den antatte støtten på 6 Kr og nå Vi måtte alle betale for blind, døv og stum ledelse! Alle disse internasjonale nyhetene kom fram og hva kunne man forvente hvis folket allerede var misfornøyd med den absurde kvartalspresentasjonen der de klandret valutaen og at de ikke trodde at en slik løgn var motsatt og fordel for selskapet ... Nå er vi alle montert på dette skipet uten kaptein ... Det klare selskapet som er bra, har et stort potensial, men ledelsen virker ikke!
danm
19.12.2018 kl 10:19 3068

Vi har nået grænsen nu, hvor meget negativt man end prøver at finde. Hvorfor det lige er DOF, der er kommet så meget i fokus ved jeg ikke, men DOF står ikke alene. Folk begynder at købe aktier nu, bunden er nået.
Ruperto
19.12.2018 kl 10:09 3097

Dette han hadde advart administrasjonen! De tillot og var stille om kortkampanjen uten å forutse hva som kunne skje hvis det internasjonale panoramaet ble vanskelig som det skjer nå .... Bare ambisiøse og skruppelløse mennesker er ofre for sin egen arroganse .... De vil trenge mange år for investorer å stole på igjen, med mindre de samme personene som jobbet med å minimere verdien av aksjene investerer alle pengene de tok fra investorene med sin algoritmrobot ... Jeg er lei av å se selskaper med aktiv og passiv god som ikke går fremover bare for en administrasjon som bare fungerer for sine egne fordeler .... Så ikke gå dette! Eller sett batteriene og arbeid som et lag som rydder det dårlige rykte som har vunnet eller synke alt ....
Kontur
18.12.2018 kl 21:58 3383

Stiger igjen nå, jeg tror på positive lagertrekk, tendensen forrige uke visste det.
Men vanskelig å si.
thepower
18.12.2018 kl 19:49 3555

Oil drops 5% in the states tonight. DOF back under 3kr tomorrow.
Kontur
18.12.2018 kl 19:27 3603

Som jeg har ymtet frempå noen ganger om siste 4-5 mnd. Dof og Soff, heldigvis er ikke Dof nødt til å godta annet enn en deal som eg god for Dof.
Men akkurat nå tror jeg ikke det skjer noen deal i denne retning. Vi har kanskje samme kilde...
davan
18.12.2018 kl 17:36 3753

Var 2,90 bunnen i dof? tror ikke vi skal tilbake under 3, men det må i tilfelle være kun intradag tror jeg. Gode nyheter i dag og flere kommer nok på nyåret. Fikk dessverre ikke kjøpt råbillig i dag, men er klar med "nytrykte" sedler dersom den dupper igjen.
det blir nok jul i år og!!
AlanS
18.12.2018 kl 17:32 3756

Det er bare trist hva som skjer med olje i USA.
Brent er kjørt 2 USD ned på en time. Kommer trolig opp etterhvert. Med det svinger enormt bare på spekulasjoner om lavere vekst.

kl 21.00: brent er ned i 56 USD/fat. Helt utrolig.
Lurer bare på når robotene vil omprogrammeres og oljen skal presses opp?
Redigert 18.12.2018 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
hstray
18.12.2018 kl 17:25 3778

Det skjer ting hos hos Solstad som ikke kan leve med gjelden de har med dagens EBITDEA. Det er samtaler med bankene og andre aktører. DOF er mer involvert enn man tror. Dof driver flere skip for banker som bla har milliard lån hos solstad. Dof har høy standing hos bankene. Dof følger situasjonen rundt solvang tett. Dette vet jeg fra personer som er svært tett på Dof
Ruperto
18.12.2018 kl 16:31 3889

Så lenge jeg fortsetter å fange algoritmroboten, kjøper jeg ikke denne handlingen eller gir gratis den til meg ....
Redigert 18.12.2018 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Ruperto
18.12.2018 kl 16:26 3908

Jeg lurer på, hva skal du gjøre nå for å tiltrekke investor etter den store rensingen av lommer du laget her med alle de som støttet selskapet?
hifidude
18.12.2018 kl 16:10 3951

Geoholm mobiliserer i Singapore for kontrakt. Meldes sikkert snart
Contigo
18.12.2018 kl 15:43 4024

Under meldinger på valgt ticker på Oslo Børs bl.a. Og på hjemmesiden til DOF
Kontur
18.12.2018 kl 15:43 4029

Ose.no
Hegnar.no
kvirrevi
18.12.2018 kl 15:42 4034

Det ligger på newsweb.no, alle tre kontraktene er meldt i samme børsmelding, jeg ville kanskje kalle dette for to kontrakter og ikke tre, for å være edruelig.
Posco
18.12.2018 kl 15:39 4051

Hvor finner man informasjon om disse 3 nye kontraktene?
danm
18.12.2018 kl 15:31 4082

Den burde aldrig være kommet under 6. Jeg tror på lavere lagertal i USA og dermed igen stigene oliepris.

Oslo Børs snart i pluss for dagen.
Oljeprisen opp 1,7 dollar fra bunnen i dag.
Rekyl for flere oil-service selskaper.

Duket for julerally og 4 kroner snart???
kvirrevi
18.12.2018 kl 14:59 4162

Jeg tror også at med kontrakten til Skandi Salvador og nybygget som leveres i februar vil kontraktsdelen til DOF Subsea levere en EBITDA på kanskje 350-400 mill. NOK hvert kvartal, eller 1400-1600 mill. NOK i EBITDA for 2019.
kvirrevi
18.12.2018 kl 14:56 4178

Oljesektoren har fått seg en skikkelig smell. Men med 4-5 kontrakter i dag og to tidligere er DOF igjen en av de som leverer på å skaffe seg oppdrag.
Selskapet er nå oppe i 6-7 nye kontrakter i løpet av den siste måneden.

Verdien på dof er jo en vits. Den har blitt presset ned pga truseksvettere som tisser i buksa. De har kontroll på gjelden i motsetning til de andre offshore.rederne og de betaler avdrag i motsetning til de andre. Go backlog har de også, og finansielt ordnet frem til 2021. Markedet er drit ja, men flere konkurrenter går konk i løpet av vinteren, så dof blir en vinner.
Longrun
18.12.2018 kl 14:44 4234

Kontur skrev :)
Jeg gleder meg på dine vegne. Men til tross for fem kontraktsmeldinger på én dag ligger kursen lavere enn gårsdagens katastrofenivå.

4-traders hadde støtte på 2.91 og den snudde der, så tror nok bunn ligger rundt 3, DNB analysen indikerte riktig prising på rundt 3 etter guided 2019 EBITDA. Futtene er positive og i morgen kommer FED med rentedommen, litt positivt så kommer rekylen

Er litt avventende med kjøp….. etter salg av hele potten på rundt 7, da jeg ikke svelget forklaringen om valuta tapet.

Tradet litt etterpå med hell og ble med ned men liten trading pott som jeg lempet up på 4 etter DNB analysen.

Vil vurdere inngang når TA gir signal om stigning.
Redigert 18.12.2018 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Hoff@
18.12.2018 kl 13:43 4430

Nå skjer det noe, voldsom oppbygging på kjøp.
Vi får ta med oss det positive vi kan. Jeg snitter ned, ikke at det hjelper så mye på totalsnittet, men psykisk hjelper det litt.

Er dette noe vi har hørt før????

Tror du gjør best i å holde munn en stund, dette gjør bare alt verre når du messer om det samme som for 6 måneders siden på doble kurser
Kontur
18.12.2018 kl 13:37 4460

Nå skjer det noe, voldsom oppbygging på kjøp.
Vi får ta med oss det positive vi kan. Jeg snitter ned, ikke at det hjelper så mye på totalsnittet, men psykisk hjelper det litt.
hstray
18.12.2018 kl 13:14 4518

Til informasjon vedrørende Brasil kontrakt. Alle som har operert i Brasil ved at ting alltid tar mye lengre tid enn forespeilet. Det er nettopp kommet ny president i Brasil samt ny ledelse i Petrobas. Dette har forsinket prosess ihh til Brasil kontrakt som på etter eller annet tidspunkt kommer. Dette er hovedårsak til at avtale ikke er endelig avgjort. Avtalen stod vel mellom Dof subsea og subsea 7.