Motorhavari med Audi A3 2017 modell

Peterbry
12.12.2018 kl 12:33 3717

I mai i år hadde jeg en veldig lei hendelse med min A3 2017 modell. Bilen hadde bare gått 20 000km og som lyn fra klar himmel havarerte bilen. Jeg kunne ikke stoppe umiddelbart da jeg var i Ski tunnelen og motoren ble totalt ødelagt. I etterkant har Møller trekt ny-bil garantien på bilen og vil ha 170 000,- for å reparere bilen.

Nå er jeg på utkikk etter flere som føler de har blitt urettferdig behandlet av Møller. Også om du har dårlige med Audi eller Volkswagen. Har du, eller kjenner du noen som har vært borti noe lignende, ta gjerne kontakt.

Kontakt: 90060701
mail: peter.nrk@gmail.com

Mvh.
Peter Bryng
Per K
12.12.2018 kl 21:20 1182

Her er det mye som skurrer. Først så skriver du at du blir urettferdig behandlet av Møller, så litt lengre ned så står det at du har leaset bilen igjennom Erik Arnesen. Og de 170 000 ,- For og reparere en motor ? seriøst.
Peterbry
12.12.2018 kl 22:32 1135

Jeg har dessverre ikke noe svar på dette. Jeg er en vanlig forbruker som kjører bilen fra a til å. Møller har sagt de ikke kan finne ut hva som var galt fordi motoren er helt ødelagt. Mer får jeg ikke ut av dem.
Peterbry
12.12.2018 kl 22:33 1131

Nei det stemmer ikke. Erik Arnesen formidler en leasing avtale med Møller finans. De er et mellomledd som er helt passive i saken. (Dessverre).
Peterbry
12.12.2018 kl 22:35 1128

Erik Arnesen er en formidler av en leasing avtale. Avtalen er ikke direkte knyttet opp mot dem. I hvert fall ikke når det kommer til garantisaken. Dette har advokaten gått gjennom nøye. 170 000 er for ny motor og arbeid. Heller ikke spesifisert tydelig nok til å vite hva man betaler for. Dette er jo en hybrid, så kanskje el motoren har gått også.
heth
12.12.2018 kl 23:01 1095

Peterby

Nei. Bil er solgt. Eg har kjøpt ny bil for 2 år siden. Og kjøper aldrid mer noe hos Møller. Så mitt problem er løst.
Load
13.12.2018 kl 08:59 1007

170K for å bytte en A3 motor hørtes uansett svært spenstig ut.
Hva slags A3 er dette? S3?

Hvorfor den gikk tom for olje må jo være helt avgjørende, og her er det helt sikkert en form for garanti fra de som utførte service også.

Men en annen ting da: Hvis det nå ender opp med at du taper alt og må betale for reparasjon av bilen (uansett om du kjøper den eller ikke) så må du i alle fall ha krav på å få fikse det selv?
Da er det jo muligheter selvsagt. Frakte bilen ut av landet er en ting. Kjøpe et vrak ute en annen. Ev en hel bil, hvor mye kan en 3 år gammel A3 koste i Tyskland om den ikke skal tolles inn, bare bruke motor og så selge resten som delebil etterpå?
Det er jo en rekke firmaer som driver med slikt. Lenge siden jeg har trengt noe slikt, men Østfold Bildemontering var en mulighet en gang i tiden i alle fall. Martinniusen også. Det er bare å søke på bildeler. Sist jeg bytta motor kostet den 5000,- og litt mindre i jobb, men det var jo en gammel bil da.
Men det må da i alle fall finnes en rekke måter å gjøre dette på uten å samtidig gjøre Møller enda rikere på bekostning av en uheldig kunde.

At en bil går tom fort olje veldig fort er ikke vanlig, lekker det har man normalt veldig god til til å sjekke dette opp før det blir alvorlig.

Så TS har ikke svart på hva som skjedde, og hvorfor det skjedde.

Siden Møller har trukket garantien er det nok en grunn til at de gjorde dette, TS har heller ikke sagt noe spesifikt hva Møller oppga som grunn.

Men vil anta at TS er skyldig å å ignorere et eller annet som senere førte til et motorhavari.

Så lenge vi ikke får den infoen er det egentlig poengløst av TS å spørre om andre har blitt urettferdig behandlet.

Man har tross alt et ansvar når man kjører en bil under garanti og det er å ta varsellamper på alvor, og å følge opp lekkasjer fra spesielt olje, men også kjølevann før det blir så alvorlig at motoren havarerer.

Dersom det stemmer at Møller kun sier «at de ikke vet hva som skjedde med motoren fordi den er helt ødelagt» høres rart og urimelig ut for meg, dersom det ikke var lekkasje av olje eller kjølevæske? har du en god sak. Dersom det var lekkasje og du ignorerte dette har du en dårlig sak.
Redigert 13.12.2018 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Bmwi8
13.12.2018 kl 11:54 948

Det er en grunn til at alle tuneller har havarilommer
mishka
13.12.2018 kl 12:08 939

Greit oppsummert av Fjordgubben. Og en ting til: Ble det ikke nevnt at dette var en hybrid? Når den røde lampa lyste var det vel bare å trykke på bryteren for elektrisk drift og bensinmotoren stopper. Og så i lav fart kjøre ut av tunnelen på eldrift eller inn i nærmeste havarilomme. Hvis vi snakker om Follotunnelen som TS kaller Ski tunnelen så har den både havarilommer og massiv tv-overvåking om jeg ikke husker feil. Ser de på trafikksentralen en bil med nødblink på så blinker det rødt i taket på et øyeblikk og bergingsbil sendes ut.

Jeg fikk store problemer med en 3 år gammel Audi A2 for ca 14 år siden. Da jeg tok den til Erik Arnesen på Bryn ble jeg fortalt at alt måtte betales av egen lomme da jeg hadde kjøpt den brukt. De estimerte 20.000 for jobben, i tillegg mente de at det måtte gjøres undersøkelser pga motorlekkasje, noe de skulle ha betalt for i tillegg. Jeg kontaktet derfor reklamasjons ansvarlige i Møller og påpekte at Erik Arnesen løy meg rett opp i ansiktet angående reklamasjonen. Jeg fikk da utbedret alle feil på reklamasjon på et annet verksted. Bilen hadde jeg i 12 år til uten motorlekkasje.

Jeg har siden da tatt alle service i Sverige, 40-60% rimeligere og uten svindel. Anbefaler alle andre å gjøre det samme


Snakket litt om dette ved kaffeautomaten i dag, og det kom flere Audi- historier.
En hadde hatt en mindre enn ett år gammel Audi hvor dørhåndtaket datt av, og det måtte han selv betale da de mente at det var brukerfeil av dørhåndtaket.
En annen hadde fått sprekker i 4 sideruter mer eller mindre på samme tid.
Også det ble betegnet som brukerfeil, han måtte ha gjort noe for at dette skulle skje.

Brukerfeil må selvsagt bevises, men siden dette ofte er gråsoner blir det misbrukt av enkelte forhandlere, mistenker at spesielt Møller kynisk bruker dette som unnskyldning for å slippe å ta dette på egen kappe.

Vil tro at NAF kan hjelpe med slikt dersom man er medlem? Ofte vanskelig å diskutere med forhandleren, som regel gidder ikke folk ta kampen og gir opp.

Hadde selv et tilfelle med en Mercedes med såkalt diamond cut felger der man har lakkert aluminiumen med klarlakk, og det er problemer med at klarlakken slipper inn fuktighet og lakken blir grå og skjoldete. Dette skal gå på garanti, men i mitt tilfelle ble jeg nektet fordi jeg hadde flikket littegrann med lakk helt på kanten av felgen, så min klage ble avvist fordi jeg hadde «lakkert på hjulet selv», på tross av at denne lille reparasjonen var langt ifra lakkskader som gikk ut fra midten av felgen. Jeg gadd ikke diskutere og ga opp, det kostet tross alt ikke mer enn en tusenlapp å få dette lakkert profesjonelt av et uavhengig firma.
melissa
13.12.2018 kl 16:49 839

www.allworldauto.com
Se på "recall" eller "TSBs" (Technical Service Bulletins")

Har ikke lest tråden,-kun første innlegg av Peterbry. Møller har jeg aldri kjøpt bil av - og kommer aldri til å gjøre det. Hvorfror kan jeg ikke si,men det var veldig uærlige folk akkurat i den avdelingen som jeg var i.

Jeg har skikkelig skikkelig dårlig erfaring med Erik Arnesen Bryn. Rett og slett blitt lurt på leasing kontrakt 2 hganger på anntall kilometer.
mishka
13.12.2018 kl 19:56 754

Uansett kan det være interresant å høre hva denne saken ender med. Fint om TS vil skrive noen linjer på forumet etter hvert som det skjer noe nytt. Såpass spesiell sak at en eller annen avis også burde tipses og skrive noen ord. Og enig med Per K om at 170K høres mye ut. Det må være for fabrikkny motor med alle aggregater som el-del, turbo og innsprøyting. Reparerer ikke norske verksteder noe lenger? Her de blitt degradert til dele-utskiftere?
Redigert 13.12.2018 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
pengex
13.12.2018 kl 21:25 720

Kjør diesel-benz....durer og går.
Major1
13.12.2018 kl 21:36 423

Innlegget er slettet av Major1

Kjøp HONDA og spar penger, så enkelt!
pile
15.12.2018 kl 01:04 556

170 000,- !!!!!! ?

Her er en motor til 45 000,-

Info om bilen som delen kommer fra
Anmerkning: 1.4 TFSI CZEA
Årsmodell: 2017
ChassiNr: WAUZZZ8V0HA129053
Km stand: 16688
Karosseri: Kombi
Farge: GRÅ
Motor: 1.4 TFSI CZEA


https://www.nbfbildeler.no/nbf//Bildeler/audi/a3-8v-2013-/motor/bensin-motor/498861445
Redigert 15.12.2018 kl 01:08 Du må logge inn for å svare