Startproblemer Toyota Avensis

TØH
07.12.2018 kl 17:37 844

Hei
Har en 2005 avensis D4D.
Forrige uke fikk vi ikke start på bilen da vi skulle ut fra parkeringshuset. Det var strøm på den, men kun klikkelyd og during fra motorrom. Tilkalte bilhjelp og den ble fraktet på verksted.

Da verkstedet skulle starte bilen startet den med en gang.... De trodde det kunne være startmotor, men sa at det ville bli for dyrt å feilsøke nå når den virket.

Har funket en uke, men samme problem i dag.
Noen bilkyndige med teori her? Startmotor, evt dårlig kontakt mellom starter og tenning?
Norwege
07.12.2018 kl 17:43 834

Innslaget på starteren. Om den er manuell, så sett den i 2.evt 3. gear pg rugg den litt. Om den starter da, så er det mest sansynlig innslaget. Regner med det enkleste og billigste er å få tak i ny starter da. Men søk da gjerne på autodoc ell lign. Blir vesentlig billigere.

Kan være en magnetbryter på denne bilen, men jeg er ingen stor Toyotakjenner
Redigert 07.12.2018 kl 17:47 Du må logge inn for å svare

Kan vara laddningsregulator. När generator börjar krångla får man konstiga problem

Skulle bytt startmotor på en så gammal bil ändå kan börja med det och nytt batteri inför vinter. Och laddningsregulator eller hela generator.

Obs!!! Åk aldrig till en verkstad de vill förstöra våra bilar!!!!
Redigert 07.12.2018 kl 17:52 Du må logge inn for å svare

Opplevde det samme for ett par år siden(2006 model) Skiftet batteri, og siden har det vært ok. Lykke til!
TØH
07.12.2018 kl 18:23 782

Takk for tips folkens.
Skiftet batteri for et års tid siden, men noe mer enn det takler ikke mine 12 tommeltotter :)
Må nok på verksted og forsøke med bytte av startmotor da.
Norwege
07.12.2018 kl 19:02 757

Dersom du har tolv tommeltotter til å skifte batteri, så kan du ta av polene og rense litt godt der først(skape god kontakt)
Det er et enkelt første triks, som er viktig på dieselsaaber ihvertfall.
Mvh N 🙂

Hadde samme problem på en Carina II og det viste seg å være regulatoren som på den var enkel å bytte og en meget billig del.
Det finnes spenningsmålere til å sette i sigarettenner, da kan du følge med.
Det kan være strøm på batteriet, men likevel ikke nok til å dra motoren rundt. Hvis den settes inn på verksted så er det varmere der, så da kan det likevel hende det går.
Så det kan være lite strøm på batteriet også. Noe som lett kan oppstå nå hvis man kjører korte turer og med varmetråder, setevarme, vifta på fullt og egentlig ikke får ladet noe mellom hver start.
KentaH
08.12.2018 kl 00:22 696

LOL.. en som ikke får start på diesel-traktoren sin. Mye man skal lese før man dauer. Hva blir det neste?
Redigert 08.12.2018 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
mishka
08.12.2018 kl 09:21 644

Jeg tipper det er batteriet. Prøv å lade det ordentlig opp og rens polene og skru ordentlig til igjen. Det kan hende batteriet lades ut av et eller annet som står på eller en feil som tapper det. Når startmotoren slår inn, men ikke drar rundt så er det typisk batteritrøbbel. Dette å lade og rense polene fikser du i første omgang selv. Virker det da vet du årsaken.
pengex
08.12.2018 kl 09:41 620

Ikke bruk samme verksted igjen. Starterproblemer er nr1 verkstedmat.
Kjøp en ny starter med solenoid og alt inntakt og du har en evighetsmaskin......minst 10år til.
Kan være dårlig kontakt, men siden 12 tomler ikke fikser det klarer du vel 2-3 skruer på starteren. Og koble av batteriet først...viktig.