WHU - THE MOISEY REVIVAL!

Hammers
HAMMER
07.11.2017 kl 21:57
9132

I dag tidlig ble David Moyes offisielt utnevnt som Slaven Bilics erstatter.
I sin tid en erfaren midtstopper (2-4. nivå) m/ca 550 kamper. Som manager flere priser og en rekke gode prestasjoner i Everton.

- Preston NE: 1998-02. Ledet laget til opprykk til lge one i sin første sesong. Tapte deretter play-off til Championship.
- Everton: 11 sesonger. Manager og the Year i 3 av dem. Champions Lge Qual. Cupfinale 2009. "Top 8" i 9 av de 11.
- Man U. 2013-14. Hentet som Fergusons erstatter. Det fungerte ikke der - og sparket etter 10 mnd.
- Real Sociedad. Nov 2014-15. Sparket e/12 mnd etter en svak start på sin 2. sesong.
- Sunderland. 2015-16. Overtok et svakt lag. Fikk ingen økonomisk støtte til innkjøp. Nedrykk. Hans eneste. Sa opp.

Som en ren motpol til den heller "laid back" Slaven Bilic (som tom enkelte spillere reagerer på),
er dette en HARD NØTT! KNALLHARD!

Treningsfeltet blir "omorganisert" - og svetten kommer heretter til å renne LANGT kraftigere enn under kroaten!
Vi som har sett "noen kamper" har lenge registrert at dette er en dyd av nødvendighet.
Enkeltspillere har vist slapp holdning og 10-15 pts rett i dass ila de kampenes siste 5 min.....ila året 2017.
Som om laget ikke er trent for oppgaven i 90+ min!

Det er sagt at DM's offensive kvaliteter ikke holder mål.
Det skal ikke JEG si noe sikkert om, men hans prestasjoner i Everton vitnet om NOK mål scoret - og få mål mot!
Er det ikke akkurat noe slikt det uorganiserte laget med de 4-5 (inkl keeper) der bak trenger?
Organisere de 11 enkeltindividene som løper/jogger/går rundt.......uten noe kollektivt mål!
Også få midtbanen til å forsvare i langt større grad enn det har vært!

MU (mange sterke personligheter......og etter 27 år m/Sir Alex) - Real Sociedad (ukjent miljø i ukjent land) -
Sunderland (overtok et slitent lag og INGEN støtte til nye spillerkjøp) bør man lett kunne sette en strek over.
La David Moyes få en real sjanse til å vise sine kvaliteter.....for kvaliteter finnes absolutt!
Man blir ikke hentet inn som Sir Alex' erstatter uten grunn!

Hilsen Hammers.........spent på fortsettelsen! Veldig!
Redigert 13.12.2017 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.02.2018 kl 01:23
3964

Vi sparket i dag vår rekrutteringssjef etter at han for to dager siden kom med rasistiske bemerkninger om afrikanske spillere.

Det forundrer meg ikke om Sakho var i hans bakhodet da han uttalte seg - og kanskje ordene falt i ren affekt etter EN manns oppførsel?
Sakho nektet å spille for oss og påsto at han var skadd - en skade som ingen scanning kunne påvise.
I 2 år var han "skadd", med besto sin Medical i Rennes med glans - for 2-3 dager siden! "&/#¤.......sier de visst i Donald av slik oppførsel!
Husker jeg ikke feil hadde Sakho samme agent som Payet - som plutselig OGSÅ nektet å spille mer i Claret and Blue!

Overordnede detaljer skriver Nettavisen om i dag:
http://www.msn.com/nb-no/sport/fotball/west-ham-sparket-rekrutteringssjef-for-rasisme/ar-BBICQjL?li=AA5aax&ocid=ientp

Hilsen Hammers
Hammers
03.02.2018 kl 23:00
3925

Denne runden skulle Premier League kamp nr. 10.000 spilles, men hvilken ville det bli?
Rekkefølgen ble avgjort av tidspunktet for igangsettelse!
Det endte med at VÅR kamp borte mot Brighton stakk av med seieren - og den ble med det historisk.
DET ble dagens eneste seier for VÅR del!

- Vi ble regelrett rundspilt de første 15 - massevis av måking og feilpasninger fra våre - og etter 7 var det 1-0 til Brighton! Bare kaos!
- Det start med Chicharito som sendte en håpløs feilpasning på B's halvdel - de kontret - og før jeg visste ordet av det lå den i nota!
- Etter 20 hadde vi kommet tilbake - og overtok stadig mer

- 10 min senere gjorde synderen det hele bra igjen. Han fanget ballen midt på B's halvdel, klikk/klakk og en herlig avslutning i krysset!
- Mario var nest siste mann på ballen - og i 2.kamp på rad var han sentral på vårt mål - som begge har vært i regi mexicaneren!
- Det ebbet ut, men det var etter en haug av sjanser inne i B's felt - og som ga en viss optimisme!

- 14 ut i 2.: Unggutten Rice klønet med en klarering - og ballen gikk etter hvert til en unødvendig corner.
- Corneren ble headet ut på motsatt side av banen. En så langt usynlig B' spiller fanget den og avanserte inn på hjørnet av feltet.
- DERETTER serverte han en kandidat til årets mål med et skudd som buet over alt og alle - og satt KLINT inn i motsatt kryss. 2-1 til B.
- Hvor i helvete fikk han den teknikken fra? Senere prøvde han seg på nytt - og DET skuddet gikk som forventet 20 meter utenfor!

- 15 min senere: Collins med ELENDIG feilpasning da han skulle klarere.
- RASK kontring og BANG. 3-1 til laget som før dette kun hadde scoret 4 de siste 10.
- Til å bli syk av alle disse personlige feilene vi klarer å få til!
- Resultat: 3 mål i fanget og Brighton har plutselig blitt SÅ effektiv!
- Kampen sluttet etter hvert, men det kunne fort ha vært 4.....eller kanskje 5 mot. Adrian hadde bl.a. en kjemperedning i 2.

På den positive siden:
- Spillere er på vei tilbake: Antonio kom inn som reserve (var dog like elendig som før skaden). Reid på benken.
- Neste kamp er den VIKTIGE hjemmekampen mot Watford. Det ryktes at Arnie da kan sitte på benken.

- Jeg gleder meg etter hvert til å se Mario/Arnie/Lanzini spille sammen, for Mario spilte i dag en god kamp sammen med noen "kløner"!
- God fotballforståelse, svært god teknikk - og en som på en måte er støpt i samme form som de to andre nevnte!

Hilsen Hammers.........som raskt ønsker å glemme Premier League kamp nr. 10.000! Bare drit - for alle i Claret and Blue!
Redigert 03.02.2018 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.02.2018 kl 01:40
3856

De siste dagene har supporterne i England begynt å murre - og de begynner å lure på om de holdes for narr av Gold og Sullivan (eierne)!
De spillerne som ble lovet i transfervinduet ble det IKKE noe av, men i dag kom melding om at vi hadde signert EVRA (36) på Free transfer. Den gamle venstrebacken fra Man U.......og han kom fra Dubai! Var det fra en hotellbar - eller fra stranda?
Hva F.. er det egentlig vi driver på med?

"Welcome to the home og eldery" var den spontane responsen......etter at opptellingen viser at vi har 7-8 mann over 30!
Free transfer høres jo nesten ut som en som kommer på tilbud for småmynt, men slik er det neppe denne gangen heller!
Jeg har ennå ikke snappet opp lønnsvilkårene, men de kommer vel etter hvert!
Trolig noe de normalt dødelige kun kan drømme om - og det for en spiller som normalt burde ha lagt opp!

Ellers:
- OBIANG: Hans skade ble scannet på nytt, han ble operert og er nå ute resten av sesongen!
- Troy DEENEY (Watford): Viste fingeren til Chelseasupporterne etter straffemål. Merkelig nok FRIKJENT av FA - og spiller mot oss i helga.
- Når i H...... skal uflaksen slippe taket? Han scorer nesten ikke mål lengre, men mot OSS? Alltid!
- Dessuten ble Chelsea i perioder regelrett rundspilte av Watford i siste runde - men en ny belgier som anfører!
- Også DENNE helga ser mørk ut - før den neste kampen borte mot Liverpool!

Hilsen Hammers..........som lurer på om han virkelig ikke skal få oppleve ET ENESTE jævla år uten denne forbanna kampen mot nedrykk?
Redigert 08.02.2018 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.02.2018 kl 22:21
3783

Så var dagen kommet!
Den viktige kampen mot Watford, disse helvetes fightene med denne Troy Deeney - og denne belgieren som herjet med Chelsea på mandag!
Lyspunktet var at Arnie igjen var klar og spilte fra start! Nå etter å ha vært hos frisøren - og kom ut som en "blondine"!

Om jeg GLEDET meg? Jeg var SVÆRT SPENT, skulle se kampen i opptak 18.15 - og stengte all lyd på telefonen.
Dessverre glemte jeg å snu den - og da kampen startet så jeg det "blinket". SMS eller oppringing?
Kikket forsiktig på skjermen og så at det var barndomsvennen (Man U) som hadde sendt TO meldinger!
Fan.....da "VISSTE" jeg at dette gikk rett til Helvete!

1.omg:
Det bølget fra start uten at all verden skjedde, men dommeren var stadig i fokus.
Etter 30' steg jubelen! Mario slo inn et frispark - Erten headet elegant i mål, men linjemann "så" at han sto 2 cm i offside!
Javel, var det ikke armen som KANSKJE var innenfor - og DEN kan man da ikke score med!

6 min senere: Nytt frispark fra Mario - Collins header til Arnie på 5m - men skuddet går midt på keeper når det er enklere å score!
1 min DERETTER: Vår "Quarterback" (Antonio) raider på venstre. Herlig ball i feltet - og DER er den MINSTE med ett den STØRSTE!
Chicharito header inn på samme sted som da han ble dømt for offside. NÅ var det heldigvis ingen problemer!

Ellers bølger spillet som før målet. Sjanser til begge lag, men ledelsen er alt i alt FULLT fortjent til pause!

2.omg.
"Positive meg" begynner raskt å tenke på de uleste meldingene fra kompisen!
NÅR skjer det og HVA er det egentlig som skjer?
Kommer gamle Evra (tidl Man U) innpå og lager selvmål - eller hva er det for noe????
Faaaan at jeg ikke snudde den telefonen!

Det starter som i første, bølger fram og tilbake, og den ganske ferske dommeren (Scott) er stadig i fokus med pirk og gale avgjørelser.
Massevis av frispark, men alle de potensielt farlige til Watford - et Watford som stadig ØKER presset!
Ubehaget steg der jeg satt - og til slutt måtte jeg pause streamingen.
Ta en runde i huset - ta en pissepause - og sørge for at resten av pint'en ikke tørket i glasset!
NÅR skjer det - den "varslede" katastrofen på telefonen?

71. min: TO kjempesjanser (eller var det flere???) som skapes av Chicharito!
xxx. Til slutt ble han vel for egoistisk og surret det hele til når det SKULLE stått 2.
xxx: Begynte vel å tenke på avisoverskrifter i stedet for å sende ballen til en småforbanna Arnie som bare kunne ha puttet den inn!!

75. min: Watfords power-play utenfor vår box er det UTROLIG slitsomt å se på!
xxx : Likevel, forsvaret rydder opp og gamle Collins regjerer som en romersk GUD der inne! Han som pr DD er uten kontrakt til sommeren!
77. min: Corner til oss. Via Antonio - tilbake til Cress som skyter. Skuddet pareres, men en "deflection" via Cress ender hos Arnie på 4 meter!
78 min: Arnie på 4m er LANGT bedre enn Arnie på 5 - og 2-0. Herlige saker. "Den blonde" jubler vilt i sitt comeback - og stadion eksploderer!
xxx: Også MINE stemmebånd fikk kjørt seg, men så satte tvilen inn igjen. Fortsatt 12+ min igjen - og så var det disse helvetes meldingene!

Watford fortsatte sitt press. Etter 85 min hadde de 70% posession i 2. - men skapte egentlig ikke så mye konkret. Mest trusler! Ille nok, det!
Det gikk mot 90, men NÅR skjer fadesen? Fortsatt tid - for det er lagt til 3!
Min høyre tommelnegl mistet stadig noen millimetre, men da 2 av de 3 var over slappet jeg endelig slappe av!
Den viktige kampen var OVER - Moysie hadde IGJEN bestått prøven - og vi ligger nå kun 8-10 poeng unna sikker plass - på 12.

En utrolig GOD dag - og til slutt måtte jeg åpne den blinkende telefonen - der det nå lå FEM meldinger fra han MU-kompisen!

Joda; Han var på Tenerife - sendte bilder av seg selv omkranset av den ene mørkhuda dama herligere enn den andre,
og med et glis som IKKE var til å ta feil av - for DET hadde jeg sett tidligere.......da vi i sin tid ferierte sammen i Benidorm!

Fan til fyr - og nå skylder han meg faktisk en HALV tommelnegl på grunn av de "damene sine" - og den blinkende telefonen!

Til slutt:
- Den usympatiske T Deeney var usynlig i kampen - bortsett fra de gangene han falt og filmet i retning av straffe og annet fiksfakseri!
- Han belgieren som herjet med Chelsea fikk ikke til noe som helst mot VÅRT forsvar - og ble etter hvert byttet ut i 2.
- VÅR "Man of the Match": Gamle James Collins som tok ALT og ALLE - inkl Deeney! Vår Ginger Pele får nok ny korttidskontrakt til sommeren!

Hilsen Hammers........som nå regner som en annen ungdomskamerat;
Watford slo Chelsea 4-1 på mandag. Vi slo Watford 2-0 i dag = Vi er 6-1 bedre enn Chelsea!
Ikke verst det - før bortemøtet med Liverpool om et par uker!
Redigert 10.02.2018 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.02.2018 kl 22:52
3785

" Vi slo Watford 2-0 i dag = Vi er 6-1 bedre enn Chelsea!"
Og Chelsea har bare 50 poeng og dere hele 30 poeng, 5 poeng ned til trygg nedrykk....
Hammers
10.02.2018 kl 23:25
3774

Odi.

Slike detaljer ser man da glatt over på en dag som denne.....:-)!

Hilsen Hammers
Hammers
12.02.2018 kl 21:36
3621

Litt smårusk etter lørdagens herlige opplevelse:

- Moyes har nå vært vår manager i 3 mnd!
- Han overtok en "sliten stut" på vei til slakteriet - men sitter nå m/en fyrrig en - som venter på neste besøk!
- Da han overtok lå vi UNDER streken - mens vi nå ligger på 12.
- Ser man på formtabellen de siste 5 - ligger vi nå på 3.plass av de 16 bak de 4 øverste på poengtabellen. Utrolig!
- En rekke spillere er også forvandlet - og INGEN kommer utenom Arnie........som virker å være født på ny under Moyes!
- Et angrep i seg selv og en maskin ute på banen. Da han ble byttet ut v Watford flokket medspillerne seg rundt ham og takket!
- Den eneste som ikke er HELT fornøyd er Moyes: Yes, he's doing OK, but he's still got a bit to go!
- Vel, blir han ENDA bedre vet jeg nå ikke hvilken fot jeg skal stå på!

- I helga fri pga FA Cup'en som vi røyk på v Wigan (red mannskap). Spillerne får et par dager fri, men ingen Dubaitur (som under Slaven).
- Kontrakten til Moyes går ut etter sesongen. Skjer det ingen katastrofe på slutten vil den GARANTERT bli fornyet!
- Direktør Sullivan er svært begeistret av prestasjonene - og Moisey har selv sagt at han elsker denne klubben. Altså KONTRAKT! Gode saker!

Til slutt et utvalg kommentarer fra WATFORD-supportere på sosiale medier.
De fleste om suverene Collins (min MOTM - selv om andre hadde Arnie) + noen om vår London Stadium - og noen litt muntre:

- "Very disappointing. The fact that we had about 70% possession in the 2nd half and rarely troubled their 'keeper shows how bad we are up front. We made Collins look like a world class defender.

"I really think Moyes should take some praise from that. He'd done his homework, our left flank was neutralised, crowded out, particularly
by playing Collins as a sort of right-sided sweeper. I've never rated him, but he did a good job today.

"Our main influence in midfield, Doucoure (belgieren jeg skrev om), was pressed by Noble. Their main influence in midfield, Noble,
was allowed the freedom of the park by Doucoure. I think Watford not having coaches familiar with English football costs us.

"I have to admit that Marko Arnautovic is a fine player. Not many sides outside the top six have a player of his quality.
That run in the first half made mincemeat of our (admittedly crap) defence."

"Deeney got absolutely dominated by Collins, as usually happens when he’s up against any defender with an ounce of defensive nous and
strength. WH played pretty narrow and forced us to stay wide, leaving little option but hopeful balls into the middle for Collins to devour.

"Was sat in the home 'end' for this, casting envious glances across at the people in the Watford section. As everyone knows,
West Ham fans are genuine scum. I don't hate West Ham, I just wish they didn't exist.

Criticism for Deeney seems over the top to me - yep, he certainly was in Collins' back pocket yesterday, but why does this make him
finished at this level? Sometimes, it's the centre-half's day.

"First time at the London Stadium and I think its terrible for football. The view is dire and there is absolutely no atmosphere.
Its a hike from Stratford, the rain didn't help, and then huge queues to get searched. Huge gaps between upper and lower tiers all round look ugly.
When they go down to the Championship, (which will be soon), then it'll be shown up for the white elephant that it is.

"Can't be bothered to comment on the performance due to the fact it's late and I'm drunk, other than to say there was a bit of a Chelsea hangover. But what a soulless, clinical, dire stadium. I actually feel sorry for West Ham fans who have gone from a pretty intense and engaging stadium to what must be so depressing a place to attend each week. Miles away from the pitch.

"One of our guys was so angry he had to cross the stairs to swear at the West Ham fans - then fell down the stairs, much to THEIR amusement. Summed up the day for me."

Hilsen Hammers
Redigert 12.02.2018 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.02.2018 kl 21:59
3346

Rolige tider - ute av FA Cupen - og frihelg for de fleste i Claret and Blue (ikke U23).
Likevel en del positive nyheter fra de siste dagene:

- Arnie kom tilbake fra sin skade FØR de første prognosene.
- Nå meldes det at også Lanzini er SVÆRT nært spill - lenge "før tiden". Trolig involvert lørdag v/Liverpool!!!

- Samuelsen spilte v NF lørdag (0-0). Han ble ufint felt - og RØDT for synderen.
- Var Burtons "Man of the Match" m/mye flott spill (bl.a. med gode gamle Darrent Bent) og med fine skudd/sjanser.

- Vi stilte lørdag et ungt U23 borte mot "top of the table" - Liverpool. Mye bra spill.
- Nathan Trott (England U19) i vårt mål vil e/alle solemerker få ny kontrakt i sommer - og erstatte J Hart som reservekeeper.
- Utdrag av kampen kan man se her - inkl å få oppleve "verdens lykkeligste målscorer" ......:-) :
http://www.whufc.com/news/articles/2018/february/17-february/highlights-liverpool-0-1-west-ham-united-u23

Hilsen Hammers.......som forresten ble mektig imponert av lille Rochdale i dagens hjemmemøte mot Spurs i cupen.
2-2 og klar for Wembley! Vel, kun i en omkamp!
Må være enormt (ikke minst økonomisk) for laget som ligger sist i lge one - og 11 poeng under streken.
Redigert 18.02.2018 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.02.2018 kl 22:15
3155

Et par nyheter i dag også:

- Ryktene om Lanzini mot Liverpool tiltar i styrke. Nå er det slik at jeg faktisk blir litt skuffet dersom han ikke STARTER kampen!
- Tror likevel ikke man skal vente seg all verden. Siden FØR jeg ble WHU-supporter og til Payets 1. ses har det bare blitt 1 seier på Anfield.
- Vi snakker da om rundt TO mannsaldre - tror jeg det blir.

- Samuelsen og Burton spilte nytt og VIKTIG bunnoppgjør tirsdag. Borte mot Barnsley - og seier 2-1,
- Laget rykket opp noen plasser og ligger nå kun 1-2 poeng fra trygg grunn.
- Samuelsen spilte hele kampen, men er ikke spesielt nevnt i noe jeg har sett.

- Det er nå bekreftet at Fonte blir solgt til en kinesisk klubb - trolig mandag!
- Taper £3.5M på handelen, men sparer tilsvarende sum i lønnsutgifter ila ett år.
- Greit nok for 34-åringen som absolutt aldri skulle ha blitt kjøpt inn (i Bilics tid). Husker jeg den gang ikke skjønt stort av det.
- Akkurat som jeg skjønte like lite av Joe Hart.......som ser ut til å returnere til MC i sommer. Vi hadde da Adrian og Randolph!

- Det er nå 25 år siden VÅR og ENGLANDS største fotballidol - Bobby Moore - gikk bort.
- Det skal visst være en liten markering mot Liverpool - og en langt større i vår neste hjemmekamp - mot Burnley.
- Moore løftet "pokalen" 3x på rad på Wemblet fra 1964 - 1966.
- 64 da vi vant FA Cupen - året etter da vi vant Europacupen for Cupvinnere - og til slutt i 66 da England vant VM på hjemmebane!

- Det er EN ting jeg lurer litt på.
- På 80-tallet byttet jeg til meg en STOR bok med autografer (på innlimte bilder fra aviser og fotballmagasiner) - mot 4-500 sportsfrimerker.
- Den hadde tilhørt en WHU-supporter som bodde ved Chadwell Heath (treningsfeltet) på 60-tallet.
- Der er nær 40 ekte autografer av Moore, en rekke andre spillere fra perioden (Hurst, Peters), flere fra Wold Cup laget i 66, flere døde, osv!
- Jeg fikk tak i et klenodium - for søppel. Først SKUFFET, men nå LYKKELIG. Den engelske frim.samleren ble også lykkelig over SITT varp.
- MAO en "gladhistorie"....-:)!

Hilsen.......en GLAD Hammers!
Redigert 22.02.2018 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
bel68
22.02.2018 kl 23:37
3128

På lørdag blir det TAP Hammers det er garanterer jeg ynwa.......ingen over og ingen under .........
Hammers
22.02.2018 kl 23:47
3127

He, he......jeg skal ikke protestere, men klarer vi et poeng er det jo litt bonus!
Du vet; Arnie + Lanzini foran og et solid stopperpar bak kan fort gjøre underverker.
Det er i hvert fall lov til å HÅPE!

Hilsen Hammers
bel68
22.02.2018 kl 23:58
3114

Ja engelsk fotball er ukas høydepunkt ..........Lykke til Hammers ....
Odi.1
23.02.2018 kl 06:34
3073

ops! Husk vi snubler mot antatt svake lag :)
Hammers
24.02.2018 kl 18:58
2992

Jeg gjorde mine notater borte v Liverpool, men bruker ikke mye "blekk" på denne transportetappen som jeg hadde minimale forhåpninger til.
Det var ikke HER de nødvendige poengene skulle plukkes før fløyta går for siste gang - i mai!

- Tidvis rundspilt - men også noen svært bra sjanser (i all hovedsak i regi Arnie).
- Merkelig åpent der bak - der det virket som om alderen begynte å preget flere - mot kvikke Liverpoolspillere.
- Egentlig bare å gratulere Liverpool med sine 4-1, og 3 poeng som vil irritere mine to "hatlag" i ligaen: Man U og Spurs. Min eneste trøst!
- Nå har situasjonen blitt ENDA strammere i bunnen. Ser man bort fra "fortapte" WBA skiller det kun 6 poeng mellom de 10 lagene over!
- A nailbiting finish!

Hilsen Hammers
Redigert 24.02.2018 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
smudge
24.02.2018 kl 20:35
2974

Ser vi har felles fiender Hammers, når du nevner Manu og spurs. Hater dem som fanden sjøl.
Du liker nok neppe mitt lag heller(London det også), men West Ham er i mine øyne en flott klubb som fortjener framtidig suksess.
Nedrykk blir det garantert ikke så det gjelder og bygge for fremtiden, selv om jeg mener ansettelsen av Moyes er et steg tilbake
Odi.1
24.02.2018 kl 22:28
2988

collins nynner nok rundt på sala duduudu dudu...mane-mane dududu du du du, and Bobby Fermino ....sangen etter kampen :)

Dette ble i overkant enkelt.
bel68
24.02.2018 kl 23:25
2967

Ynwa spot on Hammers om Man U hadde vi ikke hatt trioen på topp premier league beste så hadde kampen sett litt andeledse ut ........bake sliter vi som bare f.......
Hammers
25.02.2018 kl 02:10
2948

Dagens kamp mot Liverpool markerte 25-års dagen siden Bobby Moore gikk bort av bowel cancel (tykktarm).
Samtlige tilreisende WHU-supportere fikk tildelt en spesiell T-skjorte med heltens bilde printet på forsiden - og 6 bak.
Klubbens gest ved denne anledningen - og mer vil det bli på vår neste hjemmekamp mot Burnley.

Her er et dybdeprogram fra BBC. Selvsagt mest Bobby, gjensyn med en god del klassiske spillerne (flere klubber) og
til slutt en ganske så trist avslutning.
Vel, det er på nesten på 1,5 time - så kanskje for de mer spesielt interesserte? Litt Arne Scheie- stoff - men ganske så interessant:

https://www.youtube.com/results?search_query=the+bobby+moore+story

Her er en annen og kortere versjon på 9 min der det er fokus på "våre" finaler på 1960-tallet: FA cup - Cupvinnercup - World Cup 66.
I hvert fall et must for alle WHU-supportere:

https://www.youtube.com/watch?v=FZrZNPo5ILI

En herlig gentleman - både på og utenfor banen!
Historiens største engelske spiller. En legende for West Ham United, men selvsagt også for England!
Den eneste engelske landslagskapteinen som har hatt æren av å få løfte "the Jules Rimet Tropy" (VM-statuetten)!

Hilsen Hammers..........glad for sine røtter - og deres verdier!
Redigert 25.02.2018 kl 02:22 Du må logge inn for å svare
ynot
25.02.2018 kl 09:35
2996

En stor takk til deg Hammers!
..for mye fint om the Hammers, og mange ubeskrivelige gode minner.

I'm forever blowin' bubbles...

Hammers
26.02.2018 kl 22:12
2827

Takk for det, YNOT.
I'll do my very, very best.......som butleren avslutter med på lille julaften -
før han elegant fører Miss Sophie opp trappa - med et lurt smil om munnen.........!

Mange klager på at det har vært dødt og kjedelig på London Stadium under en rekke kamper i år!
Vel, den 22 mai blir det nok FULL FRES på banen - når Rolling Stones innleder sin England Tour 2018 nettopp her!

https://www.youtube.com/watch?v=C0bxMWdOMbs

For tiden litt dødt og kjedelig på fotballfronten - så jeg tok heller med denne nyheten.
Trolig flere som får vann i munnen av slike nyheter. Å få anledning til kanskje å se 70-åringene opptre for siste gang?

Hilsen Hammers
Redigert 26.02.2018 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.03.2018 kl 23:12
2673

Når man spiller borte mot Swansea er det klart at dette ikke er noen hovedkamp på Sumo.
Så også i dag - uansett hvor viktig kampen egentlig var! Måtte vente til 20.05......da den endelig kom i opptak!
Siden jeg har to PC'er m/større skjerm var det div annet jeg kunne underholde meg med i ventetiden.
Svitsjet mellom andre kamper på den ene (e/1800) - og You Tube på den andre.
På sistnevnte endte jeg til slutt med Gary Moore - og god BLUES! Fin musikk.

SÅ var det endelig kampstart......og jeg hadde varmet godt opp med denne BLUES'en!
Lagoppstillingen kom, men hvor i helvete var midtstopperne? Collins ute med strekkskade - Ogbonna syk hjemme!
Mario og Antonio var også ute! Bak var det nå kun Reid å stole på i midten - omkranset av 18-åringen Rice + Cresswell. Dårlig feeling!!!
Swansea hadde fått inn et par spillere som startet for første gang etter at transfervinduet stenge. Bl.a. Andre Ayew som vi solgte til dem.
Dommer var Martin Atkinson. En kar ikke JEG har noen gode minner med.
Ei heller Moyes - som OG har dette som sin bogeyman! ALLTID! Han har knapt vunnet en eneste kamp (om noen) med denne dommeren.
Har klart et par poengdelinger, men det er alt ila +20 kamper!

- Det åpnet bra, og de første 7 hadde vi ALT som var av ballinnehav. Likevel - der foran var det ikke noe som fungerte!
- 8: Swansea fikk sin første sjanse. Et halvslapt skudd ble skrudd rundt vårt forsvar og 1-0. Javel......er det DEN dagen?
- 15-16: Flere kjempesjanser til S - men alle ble klarert. Delvis mirakuløst!
- Den siste endte med en kraftig knevridning + hodeskade (i fallet) for vårt ENESTE anker der bak - Reid.
- Etter 10 min på bakken ble han båret ut - og det så ikke bra ut!

- Nå massevis av knuffing og nedsparking av våre spillere. Spesielt brødrene Ayew pekte seg ut! Forbanna pakk!
- Denne helvetes Atkinson tillot alt - og reagerte ikke i det hele tatt! Ikke sett på makan!
- 31. Nytt enkelt mål til S etter corner. Vår 18-åring der bak markerte ikke skikkelig - og enkel oppgave m/hodet for deres spiller!
- 42. Jeg var "hoppende gal" på han m/fløyta!
- S slapp unna med alt mulig, mens Noble fikk gult selv om reprisen viste at han ikke var nær den rullende skuespilleren på bakken!
- Etter hvert pause etter 10 tillagt Her var det ikke mye som fungerte! I grunnen ikke noe....selv om Noble + Adrian i mål var bra!

Ny giv:
- Det åpnet bra med en nytent "Arnie".
- "Gleden" varte i 2 minutter, men før jeg visste ordet av det sto det 3-0! Fy fan for en dag!
- Denne helvetes dritten gadd jeg fan ta meg ikke å se fortsettelsen av! Fan i helvete!!!!
- Jeg slo bare av faenskapet og satte på PRESTEN på NRK - som startet akkurat da! Ukristelige meg følte med ett BEHOV for en prest!
- Ble ikke spesielt oppmuntret av dagens episode - så det blir nok ingen "innmelding" igjen!
- 0 poeng.......nå KRISE der bak i midten......flere kommende nøkkelkamper - og kun 3 poeng over nedrykk!

Nei - får heller fortsette med litt BLUES igjen. Tror DET passer best på en dag som denne!

Hilsen Hammers........som legger til at det endte 4-1 - uten at jeg har peiling på hva som skjedde videre.
Så at Atkinson hadde dømt straffe til S - og får bare håpe det ikke var NOK EN skuespillerprestasjon som bløffet denne udugelig fyren!
Fan ta.............!
- Atkinson KOM faktisk i fokus med sin udugelighet! Fyren som alltid er i fokus når han dømmer oss.
- Presten BEGYNTE faktisk da jeg ikke gadd å se mer - etter først å ha ventet i 4 timer på å få se kampen!

GI MEG EN PREST!
Redigert 03.03.2018 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.03.2018 kl 00:54
2568

Så kom meldingen:
- Midtstopper REID ute resten av sesongen!
- I tillegg som lyn fra klar himmel (? - så ikke 2.omg mot Swans): Høyre back BYRAM ute resten av sesongen!

De to neste hjemme mot hhv BURNLEY + SOTON!
Begge MÅ trolig vinnes hvis vi skal ha et reelt håp om å holde oss i Prem Lge uten å måtte slå ca Top 6-lag!!
Gjør vi det har vi fortsatt et par OK motstandere hjemme senere i sesongen (Stoke og Everton).
Målet for overlevelse er 40 (evt 39) og da trenger vi kun 3 seire til - kanskje pluss en uavgjort eller to.

Hilsen Hammers
Redigert 06.03.2018 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.03.2018 kl 11:36
2612

viste i Everton Moysy, at han duger, om han får gjøre det på sin måte, WH er ett lag vi trenger i PL
Hammers
10.03.2018 kl 18:52
2609

Den viktige hjemmekampen mot Burnley endte til slutt på verste måte!
Hart kom inn i mål etter at Adrian hadde sluppet inn 4 i begge de to siste, midtstopperne var tilbake - og det var også Mario og Antonio. Laget virket sterkt, men Hart har hele sesongen gjort meg skeptisk.

1. omg.;
Total dominans, med 2x100%-sjanser og en mulig straffe da Burnleyspiller stoppet den med hånda i eget felt.
Utrolig at vi ikke ledet med TO, for B skapte ikke noe. Selv DA klarte Hart å kløne det litt til ved 2 anledninger.
Fyren virker til å være et nervevrak - og den landslagsplassen kan han bare glemme!

2.omg:
Startet som i første. Mest oss - noe mer B - men den siste pasningen kom aldri fram!
60 min: B setter inn Chris Woods. Et sjakktrekk selv Magnus Carlsen hadde vært stolt av!
65: Woods m/pasning til Barnes midt foran mål - og en suser nær vinkelen. Kløna sprellet nok en gang forgjeves. 0-1.
69: Motsatt kombinasjon og Woods satte den nå inn. Mener å huske at Kløna lå og sprellet borte i hjørnet. 0-2
81: Skudd midt på Kløna. Han hadde glemt å smøre hanskene med klister - og ballen spratt ut til Wood og 0-3.
xx: Når det er sagt - kun det siste målet var Harts feil - og ingen andres.

Dette var IKKE det verste.
- Under hele denne og flere tidligere kamper har en gjeng såkalte "supportere" hatt en mobbekampanje mot ledelsen (Sullivan/Gold).
- Etter 0-1 var det 2-3 som stormet banen. Vakthold var HELT fraværende og Noble tok sakene i egne hender og kjeppjaget dem av banen.
- Etter 0-2 kom flere idioter på banen, fortsatt ingen vakter, og en tulling hadde rappet et cornerflagg som han plantet på midtsirkelen.
- De fleste sto bare å kikket på. Vakthold skulle ha tatt seg av dette - men vaktene var jo ikke der!
- Nå begynte kaos å råde. Lee Mason i svart vurderte å blåse av det hele, men kampen fortsatte.
- Det gjorde også tullingene - som samlet seg foran direktørenes bokser. Tilløp til slåssing med vakter som sto rundt der.
- Barn ble ledet av tribunen, direktørene forlot banen (Sullivan så ut som han holdt seg til hjertet) - og spillerne bare gav opp.
- Stadig større tribuneområder ble tømt for tilskuere. "Borgerkrig" kalte de det i studio. Ja, noe slikt var det!
- Også dommeren gav opp - og la kun til 2 min - selv om det ble mye stans pga opptøyene. Like greit det - for dette var kaos!
- Den eneste som satt igjen på sin losjeplass var Trevor Brooking.....som var der "to the bitter end". Så ut som han gråt der han satt.

- A sad day for WHU - and a sad day for football.
- Regner med det nå bli skikkelig oppvask mtp banesikkerheten. Vakthold var 100% fraværende, selv om noe politi dukket opp like før slutt.
- Hvor stor BOTEN blir er ukjent, men slike scener kan jeg faktisk ikke erindre å ha sett tidligere! Skammelig var det!

Hilsen Hammers.
Redigert 10.03.2018 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Den tro tjener
10.03.2018 kl 22:13
2609

Dypt tragisk.
En flott stolt tradisjonsrik klubb i full oppløsning.

Fra verdens beste intime og kuleste hjemmebane til noe som minner om orkenes fødested fra ringenes herre. Upersonlig identitetsløs og upersonlig tilsvarende helvetes forgård.
40 års ubetinget hengivelse og betingelsløs forelskelse er i ferd med å forsvinne som dugg for solen
Den tro tjener
10.03.2018 kl 22:31
0

Dette innlegget har blitt slettet
Hammers
31.03.2018 kl 21:58
2328

En liten "påskespesial"......etter at fotball endelig begynner å rulle igjen.
Påsken - de kristnes høytidsdag - etter Jesu oppstandelse - og ved det at et nytt håp ble tent!
Jeg skulle gjerne ha fått tent noen håp - jeg også........men da lagoppstillingen kom mistet jeg vel det siste jeg hadde!

I dag skjebnekamp hjemme mot Southampton - laget under oss på tabellen - og som med seier ville sende oss under streken.
En "must win" game, men jeg var ikke høy i hatten da lagoppstillingen kom.
Trolig vårt svakeste mannskap i år (basert på tidligere prestasjoner) - og det i den hittil viktigste kampen.
Skademarerittet har bare forverret seg ila den friperioden vi har vært gjennom!

Kampen skulle sees på Sumo fra 1815, men av ulike grunner kom jeg ikke i gang før den var 9 min gammel.
Til min lettelse sto det fortsatt 0-0........men ikke før jeg hadde satt meg lå Antonio i bakken og måtte ut på båre!
Kunne dette egentlig bli verre.......og hvor i helvete var HÅPET? I hvert fall ikke i mitt hode!
Registrerte dog at vi hadde alt som var av ballinnehav - og mye effektiv kjemping og fikst spill ble vist der ute.

13 min: Mario vant en duell midt på egen halvdel. Ball til Kouyate på y.høyre - pasning til Mario som fra ca 18 dundret den i nettet.
15 min: Kjempesjanse til Arnie som var alene m/keeper. Ballen skutt 10-20 cm utenfor....!
16 min: Heading fra Arnie midt på keeper. Returen satt kontant i nettet! 2-0 etter 16 min - og jeg hadde bare sett i 7!
05 min legges til.....og etter 4 kontrer vi. Masuaku med lekker ball til Arnie - som i luften dundrer den inn på direkten!

At det går an.........jubelbrølet og knyttneven gikk i taket - og bikkja jeg har til i morgen kom krypende fram under senga.
Den kikket forundret på meg - og lurte på hva i helvete det var som skjedde.......!
Det gjorde egentlig også jeg......for når ledet VI sist 3-0 til pause? På 70-80-tallet??? Smått utrolig - og med DET laget!
Soton hadde ikke skapt en eneste sjanse mot Hart ila 45+5, var uinspirerte og desillusjonerte - og hadde "gikk opp livet"!

I 2. omg var Soton mer med, men uten å skape noe som helst av verdi.
De møtte et utrolig solid forsvar, og en midtbane som kjempet som løver!
Vi så bare til at kampen ebbet ut slik stillingen var - selv om Cresswell sendte en kanon i tverrliggeren 1 min før slutt!

Southampton var elendig i første - litt bedre i 2. Likevel ikke EN sjanse som fikk min puls til å stige.
Tror de vil slite med å beholde plassen......og de ligger nå 5 poeng bak oss - med 7 kamper igjen. Flere mot "top 5"!
Nå har vi i prinsippet kun EN viktig kamp igjen.......hjemme mot svake Stoke om 2 kamper. Med seier også der bør dette gå veien.
Ja, det er ikke sikkert at vi trenger å vinne den engang - for alle der nede har utrolig tøff motstand resten av sesongen -
og de spiller allerede ræ.. fotball!

Joda......"Påskemorgen slukker sorgen og gir samtidig nytt håp for framtiden"......og det til langt flere enn for kristenfolket!

Hilsen Hammers
Redigert 31.03.2018 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
ynot
01.04.2018 kl 00:26
2309

Et utrolig oppløftende resultat og en god kamp for Hammers' selvtillit!
Synd man bare skal være opptatt av nedrykkstriden!

For øvrig skjønner jeg godt at fansen savner Upton Park. Det var noe helt spesielt med den banen, og all historien knyttet til den.

Hammers.
Til din orientering: Sist Hammers ledet 3-0 ved pause var mot Fulham i sept. 2012.
En stund siden det, men ditt forslag om 70-80 tallet var litt drøyt!

Up the Hammers!

Hammers
01.04.2018 kl 01:11
2294

Ynot.
Takk for imponerende faktaoppsporing!
Den kampen er av en eller annen grunn helt ute av min skalle!
Men hva med den før der da.....på toppnivå? Mener vi da må veldig langt tilbake!

Spiller uansett ingen rolle, men en utrolig oppløftende dag i dag - og absolutt ingen hverdagskost med 3-0 til pause!
Forresten rart med det; disse evigvarende fightene mot nedrykk. Synes i grunnen det har vært slik så lenge jeg kan huske.
Joda, vi havnet til slutt rundt midten i fjor, men også da var det den samme kampen - selv om marginene til slutt gikk vår vei.

Hilsen Hammers
Hammers
08.04.2018 kl 20:44
2154

Når man er siste lag ut denne serierunden....er det godt å vite at alle andre bunnlagene har gått på smeller.
For nå var det borte mot Chelsea.......et lag vi ikke har slått Stamford Bridge på 16 år.
Da var det lave skuldre ved avspark - og et ønske om at den viktige målforskjellen ikke fikk seg en smell.

Jeg må si jeg var positivt overrasket etter 29 min. Det var VI som hadde mest av banespillet.
Arnie hadde en STOR sjanse til 1-0 e/15. Hadde han tatt innlegget på direkten - så kanskje en reprise fra Soton-matchen....!
Men....etter 30 satte Chelsea opp tempoet, og da hadde vi nok med å henge med i resten av omgangen.

Hart var så langt like ræva og passiv som tidligere - men C satte alt utenfor eller over. Takk og pris for fyren stopper ikke noe!
Heller ikke ballen mellom beina - som Morata puttet inn - da han som sto i offside. Heldigvis avvinket.

Etter 35 måtte jeg klype meg i armen. Willian alene m/keeper og Hart REDDET med beina - før ballen gikk til corner.
Helt utrolig - og hans første redning i Claret & Blue - siden overgangen!!!!!
Ellers har ALT som har truffet mål gått inn - eller det har vært rene rutineredninger for en keeper.
Vel, corneren gikk ganske så raskt i mål, og Hart sto der på streken og var like rådvill og passiv som tidligere! Ikke sett på maken.
Omgangen endte 1-0 til Chelsea - og jeg var GLAD da fløytesignalet endelig gikk!

I studio koste de seg med at Chelsea hadde rundspilt oss (men OBS - det var kun de siste 15 de var klart bedre).
Det meste dreide seg om hvor stor seieren skulle bli, og jeg var ikke direkte uenig.
Hadde likevel et håp om at Arnie skulle få nok en sjanse.......og at krøkka der bak hadde flaksen på sin side.

De første 15 av 2.omg startet i grunnen som de første sluttet - og vi hang med etter beste evne.
Cresswell fikk seg en smell og måtte ut - og vi produserte ikke stort foran på banen.

70 min: Chicharito inn. Det ble opplyst at dette var en "Chelseadødare" med sine innhopp mot dem.
Han "bøttet" stadig inn mål mot dem - og jeg tror det var 5 på 7 innhopp de sa. Joda.....man kunne jo alltids håpe, men.....!
72 min. Arnie kjemper til seg en ball v/dødlinja i Chelseas felt. 45 grader ut - på 12 sto "Erten" og 1-1.
Har ikke sett på maken. Elegant i hjørnet etter et herlig innspill fra Arnie......og det kun TO minutter etter innhoppet.
Nå jevnet spillet seg langt mer ut. Tidvis kontringsfotball i begge retninger - med store sjanser begge veier.

Elendige Joe Hart tror jeg må ha fått en "oppvekker" i pausen - for i 2. kom han ut som en HELT ny keeper.
Hadde 2-3 herlige redninger - og viste en side av seg selv som jeg aldri tidligere har sett i vår drakt.
Var høyt og lavt og ordnet opp i STOR stil. Nesten slik at jeg begynte å få troa på fyren igjen!

Det gikk mot slutten. Kun 5 min gjensto - og vår Arnie kjempet utrettelig foran.
Denne gang parkerte han gamle Cahill ettertrykkelig - og stormet fram mot Chelseas mål.
Der kom Kante inn fra høyre - sparket ham i foten og la han i bakken.

Egentlig en soleklar straffe, men banens feigeste mann - han med pipa - viftet det bare unna!
Joda - Friend har jeg også tidligere dømme for de store mot de små.....og hadde ikke ventet meg noe!
Greit, kanskje vanskelig for dommer å se - men straffe var det - uten at vi fikk det vi burde fått!
Kampen ebbet nå etter hvert ut på 1-1.......og vi klarte et bonuspoeng på banen vi aldri får noen!

Neste gang er det hjemme mot Stoke. Et lag jeg egentlig synes spiller godt - uten at de får resultater av den grunn.
Vinner vi er trolig plassen reddet........men så er det denne kruttønna Shaqiri - da.
Håper Stoke rykker ned og at vi kjøper han i sommer!

Årets Hammer of the Year blir utvilsomt Arnie!
Årets UNGE spiller blir like utvilsomt Declan Rice. Midtstopperen som nå har spilt 2 prikkfrie kamper mot verdensstjerner.
Det etter at han fikk sin landslagsdebut for Irland for noen uker siden - og der ble kåret til Man of the Match!
Og det "verste av alt"......han er kun 19 år gammel. Mot Chelsea ryddet han opp som en 30-åring i kritiske situasjoner!
Ikke rart eldre supportere har begynt å mumle om en ny Bobby Moore. Vår verdensstjerne.....som herjet på 60/70-tallet!

Hilsen......"a happy Hammer"!
Redigert 08.04.2018 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
ynot
09.04.2018 kl 00:51
2132

Nok et utrolig oppløftende resultat og en god kamp for Hammers' selvtillit!
Uavgjort på Stamford Bridge er ikke å kimse av!

Et utrolig fint mål av West ham! Flott forarbeid av Arnie, og en fin avslutning på tross av overtall av Chelsea spillere i "boksen".

Ser frem til Stoke-kampen!

"Herje" er vel ikke den riktige beskrivelsen av Bobby Moore!
Bobby Moore var en klassespiller for West ham - så vel som for England.
Han leste spillet bedre enn noen annen, "timet" sine taklinger perfekt uten de store faktene, og leverte ballen fra seg slik at laget kom raskt i angrep.
Og han var en "true gentleman on and off the pitch"

Minnes en "cartoon" i en engelsk avis.
Dronningen hvisket til Bobby: "We have to stop meeting like this" da hun overrekker "the World Cup" til Bobby i '66.
Regner med du skjønte den Hammers!
Hammers
09.04.2018 kl 20:15
2095

Ynot.
Enig med deg - og litt klossete ordvalg fra min side.
Nei, en midtstopper er vel ikke det første man tanker på ang å herje på banen.
Cartoon'en tar jeg nok - men den har vel egentlig en dobbel bunn....!
Vel, han var jo en "handsome", smilende, forførisk og elegant mann.......så.....
....og 1966 var det 3. året på rad at han mottok heder fra Dronningen på Wembley.

Ellers;
Mye tyder på at BÅDE Carroll og Lanzini er på vei tilbake igjen og i dag antydes det at begge sitter på benken mot Stoke - mandag kveld.
Ellers at Cresswells skade var av mindre alvorlig karakter - slik at også han trolig er tilbake.
Bare EN seier til.......!

Hilsen Hammers.......som likevel ser EN fordel med å alltid befinne seg i sumpen. Da er det full spenning til siste slutt!
ynot
10.04.2018 kl 00:28
2075

Hammers
Ditt svar: "....og 1966 var det 3. året på rad at han mottok heder fra Dronningen på Wembley."
..var selvfølgelig helt riktig!
Selv om "heder" var et beskjedent uttrykk.
Som kaptein mottok han 1- FA Cup'n i '64 og 2-.Cupwinners Cup'n i '65 begge for verdens beste lag.
Og så vant verdens beste lag World Cup finalen i '66, mer eller mindre alene.
Hurst the first (som første og eneste) scoret Hat Trick i finalen (to med sentring fra Bobby). Og Peters (også han fra West Ham) scoret det fjerde for England.
Banens beste og turneringens beste spiller?
Bobby Moore selvfølgelig.

Memories.....
Hammers
10.04.2018 kl 01:07
2066

Ja, "those were the days......when WHU won the world cup for England".

Hilsen Hammers........som mener å huske at du holdt med Liverpool. Bommer jeg?
ynot
12.04.2018 kl 01:31
2020

Hammers
Ja, du bommer skikkelig!!

I'm forever blowing bubbles!
Og det har jeg fortalt deg flere ganger før!

Har vært på Anfield, men bare for å se the Hammers spille borte.
Hammers
16.04.2018 kl 20:05
1944

Om en knapp time starter det viktige møtet hjemme mot Stoke!
Med seier er plassen og sesongen reddet (99%). Trolig også med uavgjort, men da selvsagt litt mer usikkert.
Håper på Arnie-show igjen - akkurat som forrige gang han møtte gamleklubben og scoret to.

Laget er som i de to siste, men som antydet forrige uke; både Lanzini og Carroll starter nå på benken!
COYI!!!! NÅ gjelder det!

Hilsen Hammers......og som nå småjogger ned trappa (til kjøleskapet).
Må varme opp med en "duggfrisk" før avspark!
ynot
16.04.2018 kl 23:29
1912

Etter spill og sjanser, så burde West Ham ha vunnet denne kampen!
Hammers
16.04.2018 kl 23:36
1910

Fytti rakkern for en pine!

Kampen kan spoles til det 70. min.
Skjedde lite før det. Vi hadde allerede hatt to i nettet. Begge annulert for offside. Greit nok.

Nå startet vi et MASSIVT trykk mot Stoke - som ikke hadde noe som helst å komme med.
Ikke før 10 gjensto. Da hadde Peter Crouch kommet inn. Denne "helsikes" Shaqiri som jeg fryktet sist helg sendte av et skudd.
RÆVA HART klarte fan ta meg å fomle det til IGJEN, lot ballen sprette ut av hanskene - og banens lengste satte tåa på den. 0-1!
Hvor jævla forbanna kan man egentlig bli av dette udugeliget surret som foregår av enkelte???
Hart til VM.......DET kan han bare GLEMME - og det har jeg snakket om HELE denne sesongen! Fyren er UDUGELIG!

Vi hadde heldigvis satt innpå Carroll etter langt tids skadeavbrekk.
Da timeglasset begynte å renne ut fikk Carroll et perfekt innlegg fra Cresswell 17 meter fra mål.
Hans like perfekte direkteskudd i keepers høyre hjørne gikk kontant inn - og 1-1.
Så deilig, så deilig. Seier var gull, men uavgjort var forgylt U!
2 min deretter satte Chicharito inn nok et mål, men det ble avblåst (3. i denne kampen). Denne kunne gjerne ha stått!!!

Samma det - vi skulle ikke TAPE - det var DET som var det viktige i kveld!
Da får man leve med LITT pirrende usikkerhet noen uker til, men det gjør bare sesongen enda mer spennende.
Nå klarer vi oss nok uansett..........får jeg da håpe.......!

Hilsen Hammers
Redigert 16.04.2018 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Den tro tjener
17.04.2018 kl 20:50
1857

Hammers, du som liker grafer, linjer og statistikker...

Hvor mange baklengs og poeng har egentlig Hart kostet oss i år?

Da tenker jeg ikke i forhold til om DeGea hadde stått for oss, men kun i forhold til hva man bør kunne forvente av en «normalt habil» PL keeper
Hammers
17.04.2018 kl 22:08
1841

He, he.....bra "vinkling", men jeg har nok ikke noen statistikk på dette.

Likevel; Jeg har fulgt Hart med argusøyne når han har spilt - og jeg er drittnervøs HVER gang han vokter buret.
Saken er at han ikke hadde foretatt EN ENESTE kvalifisert redning - før den fotparaden mot Chelsea forrige helg.
Deretter hadde han ytterlig 3 flotte inngripener i samme kamp - og ble med ett "dagens helt"!

Bortsett fra rutineinngripener har ALT annet gått inn - inkl komiske innslag.
Hvem glemmer vel da Rooney scoret fra egen halvdel etter at "Den elendige" (fritt etter Victor Hugo's "De elendige")
befant seg langt utenfor eget feltet.

Mot Chelsea kunne det lett ha stått 4-0 FØR fotparaden, men alle deres farlighetene gikk like utenfor.
Utrolig passiv og treg på streken - og reagerte ikke på noe som helst. Kikket bare på hva som skjedde. Så også med målet for Chelsea.
For en spiller som tjener £ 110.000 pr uke (nesten 5 mill NOK pr mnd) er dette MILEVIS fra forventningene. Skammelig er det!

Hilsen Hammers........som nå bare ønsker at vi skal ro dette i land - og deretter starte med en del utskiftninger! Keeperplassen er trolig pri 1!

PS: I all elendigheten må man også ta med den spilleren som kanskje gleder aller mest (bortsett fra Arnie.....).
19-årige Declan Rice spilte nok en prikkfri kamp. Egentlig ganske utrolig å se midtstopperen i banen.
Så rolig og så sikker - et herlig overblikk - rydder opp og har gode framspill. Som tidligere sagt; en ny Bobby Moore!
Kombinasjonen Rice/Ogbonna virker knallsterk i midten - der bak!
Redigert 17.04.2018 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.04.2018 kl 20:28
1750

Skal si det svinger av dagens fotball.

Før kampen mot Arsenal hadde jeg faktisk håp og tro på et poeng - og håpet levde fortsatt da 9 minutter gjensto. 1-1.
Da skulle de siste kampers STORE helt der bak enkelt heade unna et innlegg. Uforståelig nok bøyde han seg - lot ballen passere -
og rett i nota! Jeg skal innrømme at jeg først ikke skjønte hva som egentlig skjedde - for dette var da bare en ren rutineinngripen!

Gårdagens helt ble med det dagen syndebukk!
Gårdagens syndebukk (Joe Hart) ble på sett og vis en av heltene i dag - med mange gode redninger.
Helt (?)....dvs, hvis han faktisk ikke ropte "let it go" før Rice bøyde seg. At han deretter ikke rakk ballen - og så la skylden på unggutten.
Det får vi nok aldri svar på!

At det deretter kom 2 til i rask rekkefølge var ikke bra, men da hadde lufta med ett gått ut av mannskapet!
Petter Myhre oppsummerte det hele bra! Arsenal var best, men 4-1 var ALT for mye i forhold til spill og sjanser.

Joda, vi klarer oss nok.......men hvis vi får ALT i fleisen mtp resultater de siste kampene - ja, da kan man ende opp med en utrolig situasjon.
I siste kamp er vi hjemme mot Everton, og Sam Allardyce - vår manager før Bilic - kan være mannen som banker inn den siste spikeren!
Neida, dette er mest en hypotetisk tanke, men pr dd er det en teoretisk mulighet for at "BFS" (Big Fat Sam) kan få denne muligheten i siste omg.

Hilsen Hammers..........som hadde vært litt mer komfortabel med et poeng eller to til.......for våre 4 siste består av hjemmekamper
mot begge Manchester-lagene og Everton + borte mot Leicester. Trenger ikke å bli så veldig mange poeng mot slike!
Redigert 22.04.2018 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
all4one
22.04.2018 kl 22:21
1730

Syntes gutta stod bra opp i dag. For en scoring!

Nå begikk Rice en juniorfeil. Tror aldri han kommer til å dukke igjen, uansett hva keeper roper. Liker typen, kompromissløs.
Nå har jeg forøvrig sans for Hart også. Synes fremdeles han var et godt kjøp.
Han må ha tillit og noen gode kamper. Han har ikke hatt så mye av verken det ene eller andre de siste årene.

Arsenal har alle forutsetninger på papiret for å slå WH. De skal slå WH hjemme, men hadde det ikke vært for tabben kunne det fort blitt 1-1.

Når alt kommer til alt får jeg mer og mer sansen for WH.
Det er et slitelag som av og til spiller fantastisk fotball. Det er slike lag jeg liker.
Når de derimot knekker sammen etter et mål er jeg mindre fornøyd.
Hammers
22.04.2018 kl 23:05
1718

All4.
Du oppsummerer minst like bra som det Petter M gjorde i studio etter kampen.
I kveld har forresten Declan Rice twitret en beklagelse til alle supporterne. "En del av min læringskurve" er hans konklusjon!
Da er Hart frifunnet i den saken!

Hilsen Hammers
Hammers
29.04.2018 kl 20:24
1565

Fotball er normalt gøy og spennende å se på. Men når ditt eget lag blir fullstendig rundspilt i ca 80 av 90 min er det ikke SÅ gøy.
Spesielt når det gjelder en halvviktig viktig kamp mot nedrykk.
Ja, så fullstendig var Man City's dominans at det etter hvert begynte å gå trill rundt for enkelte av rundingsbøyene i Claret & Blue.

Gamle Evra på 37 startet (av alle ting). Etter 12 angret han på at han ikke hatt tatt dagens betablokker -
for plutselig fikk han for seg at han var en superspiss på et supert lag. En elegant heading forbi Adrian i eget bur var resultatet.
Må si jeg gnidde meg i øynene av første visning av scoringen - og da var det IKKE pollenplagene som hadde satt inn.

Et kvarters tid senere var det nye herjinger foran Adrian. Han slo ballen i beina på Rice - før den stusset i stussen til Zabaleta og 0-2.
2 MC-skudd på mål - og to selvmål!

Det hjalp selvsagt på humøret da Cresswell 4 min før pause skrudde et innøvd frispark kontant inn v/stanga, og da begynte vi også å SPILLE igjen. Stadion kokte med ett - og et ørlite håp om et nytt lykketreff ble straks tent.

Håpet varte ikke LANGT ut i 2. Lekestua fortsatte og rundingsbøyene var om mulig ENDA MER desorienterte enn i første.
Det ble etter hvert pinlig å se på. Mestrene gjorde absolutt hva de ville. Lekte seg litt rundt, satte opp farta - eller senket den.
Som et lett treningsarbeid mot markører på en treningsbane.

Etter 52 ble farta satt opp. Jesus fikk hjelp av en av sine disipler - og de broderte seg lekket gjennom til 1-3.
12 min deretter var det NY rundspilling og 1-4. Hvor mye skulle det egentlig bli. Fortsatt en halv time igjen.
Det stoppet heldigvis der, men det kunne ha gått MYE verre.

Adrian fikk 4 mot seg, men var sjanseløs på alle. Hadde flere fine redninger, men og en del bærturer man sjeldent ser på en fotballbane.
Ja, ja......det gikk vel trill rundt for ham og - og da kampen var over hadde han "bøtta full".......etter alle disse tyttebærturene sine.

Det virket som om spillerne betraktet dette som en nødvendig gjennomkjøring før de 3 siste. Det er i DE det siste poenget skal tas.
1. Borte mot Leicester. Leicester som ikke har noe å spille for og blir nok nr 9 (evt 8) - og som tapte 0-5 i går.
2. Hjemme mot Man U. Et MU som ikke har noe å spille for og som blir nr 2 (evt 3).
3. Hjemme mot Everton. Heller ikke de har noe å spille for - og blir vel nr 8 (evt 6/9). Big Sam sørger vel for at vi MINST får ett poeng?

Carroll spilte forresten ikke mot City. Tror ikke man tok noen sjanser før de langt viktigere oppgjørene som nå kommer.
Det er i DE han skal spille - og forhåpentligvis også score mål.

Hilsen Hammers
Redigert 29.04.2018 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
ynot
29.04.2018 kl 21:49
1544

Godt du holder motet oppe mht de siste kampene.
Må tilstå jeg er bekymret.

Hammers
29.04.2018 kl 23:14
1533

Ynot.
Også jeg er bekymret - og LANGT FRA så trygg som disse i SUMO-studio som slår fast; "WH klarer seg".
Egentlig tror jeg vel det samme, men etter 2 x 1-4 i sekken har nå også den trygge målforskjellen fått seg en skikkelig knekk.
De andre bunnlagene spiller også bra, mens vi ble regelrett rundspilt i siste kamp.

Flere viktige interne oppgjør mellom de 5 lagene over WBA som også kan slå følge, og LITE skiller.
Førstkommende runde blir superinteressant - (og trolig avgjørende?) mtp de enkelte lags sjanser videre.

Swansea er kanskje den viktigste nøkkelen i det hele - med sine hjemmekamper mot både Stoke og Soton (+ Bournemouth borte).
Stoke har kun 2 kamper igjen (det eneste der nede). Hjemme mot CP + borte v/Swansea. MÅ vinne begge for å kunne passere oss.
Huddersfield taper ventelig de 2 neste - borte mot MC/Chelsea. Men, KAN de klare et poeng hjemme mot Arsenal?

Uansett; "Bottom line" er at vi SELV må begynne å prestere igjen. 1 poeng BØR holde - 3 "garanterer"!
0 KAN absolutt også holde, men da er vi avhengige av at resten av resultatene rundt om går vår vei.

Ellers rykter om at Carroll ble fly forbanna da han ikke kom innpå. Forlot benken og gikk i garderoben.
Håper at det ikke blir noe "case" av dette og at Moyes skal statuere et eksempel. Det har vi faktisk ikke råd tid!
At Carroll ikke kom inn da vi lå 3 mål under spilte ingen som helst rolle - og jeg skjønner Moyes' valg godt.
Vi ble OVERKJØRT! Basta!!! Nå må prioriteten være at skuta atter skal rettes opp igjen - mot mer overkommelig selskap!

Hilsen Hammers.......som grugleder seg til begivenhetene fk helg - og håper det lysner noe i forhold til de andres resultater.
At det ikke går som i den BEDRØVELIGE teksten i den fine klubbsangen "I'm forever blowing bubbles":
......."They fly so high, nearly reach the sky......Then like my dreams they FADE and DIE".
Slik er det "alltid"........og derfor vinner vi heller ikke noe som helst! Bortsett fra hvert 20-30 år, da!
Redigert 29.04.2018 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
ynot
29.04.2018 kl 23:44
1524

Hammers
Godt oppsumert!
Man City var jo ikke laget vi forventet å slå, selvom vi noen ganger slo til med bra spill.
Så å spare Caroll til det virkelig gjelder kan være et godt trekk.

"I'm forever blowing bubbles"
(No matter what!)
Hammers
30.04.2018 kl 22:03
1414

I dag ble det som jeg egentlig fryktet - under første trening etter MC. Full konfrontasjon mellom Moyes og Carroll.

Meningsutvekslinger med HØY UTESTEMME - noe som medførte at skotten sendte geordie'en ut......!
Ikke "ut på gangen", men rett hjem! Det ryktes at Carroll får en bot på drøyt 2 mill NOK for sine handlinger (2 ukelønner).
Jeg håper at det ender der - og ikke at det også blir ekskludering fra kampen mot Leicester.
Vi kan trenge en tent Carroll - og man trenger ikke å gjøre saken større enn den egentlig er (forlate innbytterbenken - når alle byttene er foretatt).

Leicester har ikke vunnet en eneste kamp hjemme (i Premier Lge) siden 2-0 mot Watford den 20.jan.
Bl.a. uavgjort mot Stoke, Swansea og Soton etter det. Det hadde passet fint dersom vi klarer å forlenge deres statistikk mot bunnlagene.
Vi spilte tross alt bra i kampene før Declan Rice gjorde tabben sin sent mot Arsenal - for 2 kamper siden. Kan alltids håpe!

Utrolig hvor mye dritt som skal forfølge denne klubben.
Nå smått kaotiske tilstander mtk manager/spiller(e) - og smått kaotiske tilstander mtp den nye banen.
Der har det stort sett vært misnøye fra dag 1.

En spillergruppe som enten er skadd eller består av individer som ikke er gode nok! Klarer knapt å skrape sammen en respektabel 11'er.
Klarer knapt å skrape sammen nok poeng til å overleve. År ut - og år inn. Hva fan har vi egentlig drevet med de siste årene?
Tenk, man har ikke bedre å starte med enn en 37 år gammel Evra mot kjappe MC! En Evra som KUN har hevet lønn e/overgangen.
Har ca 55.000 betalenende på alle kamper - og likevel ender vi opp med avdankede stjerne eller "stjerner" fra de lavere divisjoner.
Aller helst spillere på lån. Da blir det "billigere"!

A fucking mess........alt sammen - og klarer vi oss så står vi i prinsippet uten lag og ledelse neste år.
Ingen av keeperne holder mål - og det kreves 6-7 nye spillere på banen. Heller ikke JEG tror Moyes er den rette til å føre oss videre.
Eller....kanskje han er. Men da må han få ressurser - og han må raskt få bygge opp det han vil. Det får han neppe. Koster for mye!
Ja, det er det det hele er.........A FUCKING MESS!

Hilsen Hammers
Redigert 01.05.2018 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2018 kl 22:19
1321

Her er en oppjazzet versjon av "Blowing bubbles" - av drinkkongen Dean Martin. En fin utgave i en fin stund!
Sett den på og lytt mens du leservidere!

https://www.youtube.com/watch?v=cb7_ha9gfN0

- Først tapte Stoke på dramatisk vis i dagens tidlige kamp. Da endte også de bak oss. Kun EN igjen.
- Så stilte dagens motstander (Leicester) med et ganske svekket lag pga skader/suspensjoner.
- Så stilte FA med en ganske fersk dommer som man kunne regne med at Vardy og co ville manipulere.

For å ta det siste først. Denne Chris Cavanagh leverte en nær prikkfri kamp. Faktisk en av de beste som har dømt oss i år.
Slo ned på alt, lot seg ikke lure - og "no problem". Skal jeg pirke må det være et tullete gult kort til Arnie, men en bagatell.

Vi eide kampen fra første spark - med noen halvsjanser!
20: Publikum begynte å pipe på egne spillere.
28: Adrian med sin første touch med hendene.
32: Arnie med KANON i tverligger (og litt ned). Nære på!
33: Masuaku slår inn ved bortre. Arnie legger ballen tilbake i feltet - og Mario setter kontant 1-0 i et gapende mål. HERLIG

2 omg startet med at Cresswell holdt på å rote det til - når det enkle hadde vært så MYE enklere.
Frispark på kanten av 16. Adrian ryddet opp. Cress ga seg ikke. Like etter - KNALLHARDT tilbakespill, med Adrian parerte.
Adrian var bra i dag!!! Ryddet opp i alle situasjoner!

64: Kampens høydepunkt! L klarerte ballen ut til ca 24? Der sto Noble - som på direkten DUNDRET den i nota via stolpen!
xxx Alle som selv har spilt vet hvor vanskelig slike skudd kan være. En type skudd som helst sleives 10m over/utenfor.
DETTE var neppe høyere enn 1 m over bakken - på sin LYKKELIGE ferd bak keeper! 2-0.

86: STOR applaus på tribunen da hjemmesupporterne fikk se L's første avslutning mellom stengene. Adrian sikker!
Nå ebbet det hele ut - og vi stakk av med alle 3 poengene.

Så vår kamp i opptak. Everton v Soton gikk delvis paralellt.
Switchet raskt over - og så til min forskrekkelse at Soton ledet 1-0 på bortebane.
Ergo var vi likevel ikke sikre på det tidspunktet. Dommer Moss hadde lagt til 5 i den kampen.
Etter 6 ekstra var vi fortsatt ikke trygge, men da han skulle blåse av var vi det. Soton med selvmål i siste sekund!
Snakk om drama - og ulykkelige Mark Hughes kan neppe tro det han for tiden opplever av uflaks i klubben!

Samma for meg, det - for med 38 er plassen berget. WBA og Stoke kunne ikke ta oss igjen da kampen startet.
Siden Swansea møter Soton i midtuka kan ikke begge få full pott videre. Ergo er vi nå sikret fornyet kontrakt.

Nå kan mer konkret planlegging begynne mtp neste sesong.
Regner med at managerplassen raskt blir avklart - og at det kommer en del utskiftninger i spillegruppa.
At det plukkes litt kvalitet rundt om, og at den del av fyllmassen forsvinner.

Hilsen Hammers.......som lett til sinns har satt på Dean Martin's versjon av "Bubbles" -
og som egentlig håper at Moyes fortsetter. Det med flere av SINE innkjøpte spillere.
Shaqiri står bl.a. høyt på MIN ønskeliste.
Redigert 05.05.2018 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Den tro tjener
05.05.2018 kl 22:28
1313

Grattis til oss alle trofaste slitere, i motgang og (heller sjelden) medgang.

Det spiller egentlig ikke noen stor rolle. Som WH supporter tar vi hva vi får. Med høyt hode og rak rygg.

Selv om denne dagen selvfølgelig er på høyde med seier i CL. Slik er det å være «ekte» supporter.

Når du først er inne på Stoke, og deres spillere, jeg tar VELDIG gjerne også Butland.