Dagens kommentar 05.12.18

Nok en gang for å hedre vår alles AntonBerg som tok ut skilsmisse med oss her på Hegnar

Tekst under er fra hans innlegg i går kl 1600 inne på Shareville og det passer like godt på dagens rec kurs bilde.

Jeg er Bull rec om dagen :-) helt til jeg selger igjen

Til Anton Berg: hvis du leser dette så vær så snill å komme tilbake her inne på Hegnar. alt er glemt og jeg har banket opp alle de som var uenig meg deg ;-)

AB skrev dette:

AntonBerg
AntonBerg
4 DESEMBER 15:56
kommenterte REC Silicon
Shortere og valueinvestorer konkurrerer om nettokjøpene, mens tekniske tradere nettoselger. Fra mandag til tirsdag har man tradet seg ned fra 0,79 til 0,67 og hele G20-møtet kunne like gjerne aldri ha eksistert. Hvorfor fokuserte teknikerne på G20 møtet når de selv ender opp som nettoselgere til elendige kurser?

Snittet i går ble 0,739 og snittet i dag ligger omkkring 0,699. Teknikerne følger slavisk shorternes spill, men vi andre sitter på gjerdet å la selgerne komme ned.

Det er åpenbart at det er nettoselgerne som til syvende og sist går på en smell her.
Redigert 05.12.2018 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Green4y
05.12.2018 kl 16:05 944

RT 0,6640 og REC bilen kjøres pent opp nå på plassen og parkeres inn i garasjen :-) Herlig aksje.
Green4y
05.12.2018 kl 16:17 892

Jeg tar med denne fra i dag også - for nå tar AB helt av :-) for en herlig type :-)

AntonBerg
Jeg skjønner ikke hvorfor traderne er så opptatt av dette uansett. Hadde aksjekursen vært 2,00+ så kunne vi diskutert om aksjekursen skulle til 5,00 når alle hindringer ble ryddet av veien med tariff. Men DERE er på 0,65. Nå er spørsmålet om REC går konkurs eller ikke som er hovedtema frem til kursen eventuelt overstiger 1,00.

Dere har all nødvendig informasjon til å gjøre en informert vurdering og trade aksjen på et helt annet nivå, men likevel velger dere å fokusere på 0,65 og shorterne. Det har ingenting med REC å gjøre, men har alt med DERE å gjøre.

Det er idioti at noen nettoselger aksjer til shorterne på dette nivået. Men nå består da 80 % av det norske markedet av idioter, så det er som forventet. Når dere er ferdig med å spille vekk penger på børs, så logger dere inn på betsson og spiller vekk penger på fotball. I helgene har dere pokerlag hvor dere spiller vekk enda mer. Så er det enten REC, ManU eller kompisen som har skyld i tapet. NEI! At aksjekursen er 0,65 er et ansvar som alle tekniske tradere har skyld i selv. Det er en posisjon man har plassert seg selv i fordi man har utvist svak atferd på børs som andre aktører da kan utnytte og tjene penger på.

Kursnedgang skyldes at majoriteten spiller dårlig slik at minoriteten lukter blod. Så lenge majoriteten ikke endrer atferd så trenger ikke minoriteten endre atferd heller. Da er det forsatt penger å tjene på at noen ønsker å realisere tap på å selge seg ut til ekstra lave kurser. Det er straffen for at majoriteten er TA-tradere og bare de som er øverst i pyramiden skal ha gevinstene på bekostning av alle som er i bunn.
16:12 Liker
polion
05.12.2018 kl 21:50 530

Vanskelig å fatte denne glorifiseringen av AB. På Hegnar-forumet så er det ingen som opp gjennom tidene har bommet mer enn han når det gjelder utviklingen i REC. I tillegg så er han ingen hvemsomhelst, han har definitivt peiling på solindustrien. Derfor ekstra bedrøvelig når man hørte REC-aksjonærer innrømme at de lot seg villede av alt vissvasset til AB, en som "tilsynelatende visste hva han snakket om". I sin tid tok jeg dette opp med ham, og da nedgraderte plutselig han som eide hele REC-forumet seg selv til en hvemsomhelst, en som også måtte få lov å ha sine meninger (som resten av forumet). Rett og slett for dårlig av ham som var REC-forumet.

Marked og det fundamentale i REC har AB aldri hatt greie på eller klart å forutse, det er behørig bevist. Han klager på alt og alle, forklaringer, bortforklaringer, osv. En REC-aksjonær bryr seg lite om teknikk, det er derimot marked, det fundamentale i REC og kursutvikling som er essensen. Derfor kanskje like godt at han nå har flyttet aktiviteten til et annet forum. På Hegnar-forumet har han rett og slett gjort seg bort.

PS. Og i ovenstående AB-referater får vi selvsagt mye av det samme gamle tullet. Man skal ellers ikke være særlig rakettetterforsker for å vite at tollen snart forsvinner og at kursen skal dra seg oppover. Vanskelig å si, men jeg blir ikke særlig overrasket om vi i alle fall ser krona innen 2-3 måneder - så stay cool.
Green4y
05.12.2018 kl 22:03 500

Polion - god oppsummering.

Men jeg savner duden her inne. Og apropos rec kunnskap så er duden en mester.

Når det gjelder å slå markedet i rec så sitter jo trolig 90% her inne på rec forum long i rec og de sitter i tapsposisjoner:-)
Det gjør nok Anton Berg også.

Det er faktisk bare oss day tradere som tjener penger i rec (tror jeg). Jeg tjener godt på REC.

Oppsummert er det da slik at AB er som dere andre her inne - men duden vet mer om rec og solmarkedet enn dere :-)

Og han har en sterk personlighet og han tar jo helt av i perioder

Jeg liker AB og dere andre

God natt

polion
05.12.2018 kl 23:07 376

Den er god, da får både AB og undertegnede ta det til seg. Mitt poeng var dog at AB's tekniske viten er av zero betydning da det er markeds- og kursutvikling som er av interesse for aksjonærer og potensielle aksjonærer.