DOF frem mot nyttår og over 5!!!

davan
DOF 03.12.2018 kl 13:03 22480

Ja det har fin start på dagen, men fortsatt noen som trenger penger til julegaver, bedre å selge i jan feb så kunne de kjøpt
dobbelt så fine gaver.
Vi skal utvilsomt opp frem mot nyttår, men hvor mye er ikke lett å si. Kan vi greie å komme opp rundt 6 så ville det vert supert.
Markedet er i bedring med stadig nye kontrakter.
hifidude
18.12.2018 kl 09:59 1073

Der kom den ene kontrakten jeg varslet.....neste er nok rett rundt hjørnet

Tja, da må de ha stor bankkonto :-) Du nevner Havila. Selskapet som muligens har opptrått mest ryddig i år. De har hatt 2 nyere skip i spotmarkedet. Kom ett til fra en lengre kontrakt i sommer/høst. Koster mindre å ha skip i opplag, enn å la de jobbe til latterlige rater. Så spørs hvem som er smart.

Det er mye negativitet knyttet til all oljerelatert for øyeblikket. Dof fikk ingen drahjelp av kontraktene i dag. Ble de meldt i dag for å dempe fallet? Hvis ikke burde ledelsen ha ventet til oljeprisen snur, for å gi en boost til aksjekursen. Jeg skal være enig at kursen begynner å bli lav. Men om oljeprisen faller ytterligere, er fremdeles fallhøyden stor. Men forventer at ledelsen tar grep, sender skip i opplag, og skraper de 14 tidligere nevnt. Hvis ikke blir markedet i 2019 likt 2018. Problemet er at vi ser ikke en kursstigning på 300% til 9-10 kr i Dof. Realistisk kan man håpe på max 100%. Da vil man få en topp på 6 kr i sommer. Før vi får nytt fall neste høst. Ja. Det vil snu, i fjor hadde man rally fra mars. Men fra hvilken kurs?
kvirrevi
18.12.2018 kl 10:08 1046

Vi må ikke komme i skade for å oppleve at kontrakter er negativt.
To kontrakter i dag, i tillegg til de to kontraktene som er meldt etter 3Q presentasjonen. Det begynner å hjelpe på, og jeg tror det kan ligge ytterligere kontrakter der fremover. Med en del flere kontrakter i des. og januar blir tonen økt backlog og økt aktivitet, noe som er sannsynlig. Hvis kontraktene også blir inngått til noe høyere EBITDA nivåer er dette veldig positivt, men dette vet jeg ikke.

Ruperto har rett. På en "normal" dag styrer robotene kursen fra 3-5%, og 8-10% i uken. Når markedet er stabilt. For Dof sin del gikk det plutselig fra 4.05 til 4.65 uten nyheter sist uke, før den falt tilbake. Gjelder å følge med og utnytte robotene til å få ned snittet. Det å prøve å ta en "fallende kniv" er skummelt. Kan ende med å bli sittende med alt for store poster, ingen kapital til å snitte ned, og se på at kursen fortsetter å falle. Gjelder å ha en strategi for handel, uansett om man tenker kort eller langsiktig. Jeg vil vente med å kjøpe til det bunner ut, og forholdene stabiliserer seg. Mye bedre sjanse til avkastning, enn om man prøver å treffe på laveste kurs. Det klarer man aldri treffe perfekt uansett.
AlanS
18.12.2018 kl 11:08 945

To nye kotrakter for ATHS er greit, men dette er jo peanutts. Håper på nye kontrakter for Subsea.

Enda 3 kontrakter i dag. Skal vi se om 5 nye kontrakter er nok til å unngå nedgang, i alle fall for en dag!
Kontur
18.12.2018 kl 14:10 825

Tommel opp, bra dette

Geoholm mobiliserer for kontrakt nå, meldes sikkert snart ;-)