Ola Dunk "kjøper" ny bil

Må sjølvsagt vere ny... - berre "de som er fattige" kjøper brukt... Viktigste er uansett at den er "premium" (dvs at merkevareverkstedet mimimum tar 1250 kr timen, og automatisk fyller spyleveske (til 100 kr literen) og selger middelmådig olje til 250 kr literen foruten at forsyne den med viskere til 650 kr++ på service). Det nestviktigste for Ola -er at det er EN dims mer end det naboen har på sin bil. Ikke at det betyr noe som helst i dagligdagen... Men greit at vise frem;-)

Uansett har jo ikke Ola råd - så bilen er egentlig ikke hans - men bankens (eller kredittselskabet) sin...

Noen som lurer på hvor begrepet Ola DUMp oppstod???

Misunnelig på naboen?

nope - mine flotte naboer har eldre Patrol/Miev, Prius/eldre Citroen, Eldre BMV, Peugeot/Miev og har selv en ML fra forrige årtusin og en Leaf. Og har et kjempe naboskap - krangler ikke om noe, men snakkes over gjerdet og får til løsninger på alt, noe som dokker kranglefanter og blæreræver i byen ikke klarer, men klarer at hausse bagateller opp til retten (som iøvrig som offentlig finansiert instans - bruker ALT for mye tid på slike idioter)...

I gata her har det alltid vært godt naboskap.
Tidligere brukte flere mye penger på bil uten at det ødela noe.
men de siste årene har det roet seg veldig.
Når vi snakker bil nå er det helt tydelig at flere har fått samme problem som meg, de vet ikke hva de skal kjøpe og det er ikke så moro lenger.

ikke dumt med gammel Passat. Og smart at investere i hus frem for jalla. Jenta mi kjøpte (fikk) slik (Passat) - 98 med 4x4, kvit skinn i god kvalitet og plenty med ekstra-jalla. Til 17000. Pokker meg var det (klart) bedre plass på baksetet (benlengde - men ikke bredde) end i min tidligere S-klasse...

Det er vel og bra med gammel bil som funker til formålet, men en 98 modell?? Hvordan er det med sikkerheten i en sånn bil?
Prelle
02.12.2018 kl 10:43 520

Nabofaktoren ved kjøp av biler skal ikke undervurderes.
Påfallende mange bruker sine biler til å markere revir og vise den statusende gøler at de trenger.
For disse er det dessverre viktig å imponere naboer,venner og arbeidskolleger,og da ikler de seg en bil de ikke har råd til
for å agere.Dette fordi de selv lar seg imponere av andres biler,image og synlige status.
Jeg har aldri hatt noe behov for å signalisere noe som helst annet enn kvalitet og høy troverdighet,men aldri gjennom å kjøpe
biler.......