Ny Analyse av Cereno Scientific B kom i dag 27.11.2018

Shotgun
16.01.2019 kl 19:44 515

det var vel 1,75 SEK emisjonen ble på? Aksjonærene kunne også tegne seg, men lite interesse. De kom vel på børs i slutten av 2014 tror jeg og er har vel enda ikke kommet seg til fase 1. Det er helt sykt hvor lite som skal til for å komme børs i sverige. De burde stille strengere krav til selskapene så småsparerne slipper å svi av hele kapitalen sin
Kibote
18.01.2019 kl 10:37 422

Tragisk at de ødelegger selskapet med denne finansieringsløsningen. De som styrer selskapet er sikkert flinke akademisk, men at de går for denne finansieringsløsningen viser at de er amatører på det finansielle.
Det er føreløpig konvertert drøyt transjer for drøyt ti millioner kroner. Hvis jeg forstår avtalen riktig må Cereno trekke alle transjene som er avtalt for første år (40 millioner kroner) og deretter har de opsjon på videre finansiering (håper virkelig de ikke benytter denne opsjonen!!). Sånn som kursen presses ned nå kan de sikkert får konvertert de siste 30 mill til 50 øre i snitt og vi sitter igjen med 60 millioner nye aksjer i selskapet og mange av disse skal selges på børs i et illikvid selskap. Da blir verdien på selskapet med dagens kurs omtrent den samme som vi hadde med 10 millioner aksjer og 10,-/aksje før denne finansieringsløsningen. Hvem skal kjøpe disse aksjene? Eneste mulighet for å redde kursen er at det kommer inn en stor investor/BP, men hvis de ikke fikk til det forrige gang de trengte finansiering, hvordan skal de få det til nå?
Jeg har sittet med Cereno i flere år og har ståltro på teknologien, men jeg tømte meg for aksjer på høyt 2-tall. Denne aksjen er lett verdt 10 mrd med en fullført fase tre, men dette ligger laangt frem i tid og med denne finansieringsløsningen tror jeg vi skal langt under 1,-. Jeg kommer til å kjøpe meg inn igjen, men er veldig usikker på timingen. Det blir spennende å se hva de gjør med finansiering når den nåværende avtalen går ut i løpet av våren (mars/april?).
Vet noen om de må benytte alle transjene det første året? Hvis de ikke må det og det kommer inn en stor investor i løpet av våren kan 2019 bli et bra år for Cereno.
Shotgun
18.01.2019 kl 13:27 376

Er nok ikke mange seriøse som vil inn i et selskap med denne type finansiering dessverre. Uansett hvor mye de spytter inn så blir aksjene deles verdiløse i løpet av kort tid. Denne finansieringen blir sett på som skrapstatus internasjonalt, men i norden fungerer det enda ( frem til nå). Det beste hadde vært om de gikk av børs og fant noen seriøse aktører..
Shotgun
28.02.2019 kl 11:35 154

Hehe. Ja de er gode til å få det til....
Shotgun
28.02.2019 kl 11:59 146

Et finsk biotech selskap slo seg nettopp konk da ABO stoppet utbetaling av lån. Cereno neste ut? De har på en måte malt seg inn i et hjørne når de samarbeider med disse kjeltringene. Solide investorer vil ikke inn i slike selskap, ikke big pharma heller. Så da ender det vel opp med at ABO shorter det de kan av aksjer og stopper utbetaling av lån slik de kan tjene greit på en konkurs.
Ticker
28.02.2019 kl 12:28 135

Er for øyeblikket ute av Cereno men skal tungt inn igjen når ting "stabiliserer seg"
Vet ikke hva som skjedde i går men den tok da et kraftig rykk opp.Dette kan være ABO som løfter aksjen på lite volum for så og dumpe masse aksjer.
Siste konvertering var på 1,20 og de har en del millioner aksjer som skal selges.
De gjør normalt dette ganske fort etter konvertering men nå har de gått stille i dørene en stund i Cereno.
Kansje fordi de har blitt lagt merke til etter Induct,ele og Lavo styret som har vært det siste halvåret.
De trakk seg fra Induct avtale for å unngå nærmere innsyn i handelsmønster i den aksjen.Men de har stått hardnakket på avtale i Lavo som for øyeblikket er suspendert fra børs.ELE trenger neppe noe omtale,bare se på kursen..
Tror litt av problemet med ABO avtale er at de vil ha tilgang til lån av aksjer av store aksjonærer som de bruker til manipulering og nedsalg av kurs.
Hadde de ikke hatt denne muligheten men måtte selv stått for risk ved aksjekjøp for shorting og kunne dermed gått på en smell om det kom kursdrivende nyheter.
I Cereno er de kommet langt i transjene.De er oppe i 8 av 11 tror jeg men det er ikke bare og telle for det har ikke vært fulle konverteringer pr transje.
MEN nå har det seg slik at de også et vindu på ca.1 år fra inngått avtale og forholde seg til der ABO kan dure på som de vil.
Har ikke dato men mener at i mars er denne tiden ute og ABO sin "fortinnsrett" på transjekjøring er over.
Tror vi kan få et løft da men dette benytter sikkert ABO til å dumpe ut aksjer på om de ikke blir sittende til bedre kurser (tviler på det)
Det er også lenge til nyheter om fremdrift,her må vi sikkert vente ut året før noe i fase 2 meldes.
Mener dette bio selskap har absolutt har livets rett og gode fase 2 meldinger vil få Cereno tilbake til gamle høyder om ikke ABO spolerer det også men de må jo gå tom en dag og det gjør de om Cereno får de resultater vi forvente/håper på.

Shotgun
28.02.2019 kl 14:26 112

ABO er ekstremt dyktige til å finne konkurskandidater og tilby disse " hjelp". Konkurskandidatene takker da ja for de enten ikke vet bedre eller for dette er siste løsning.