APCL - LICENCE UPDATE - SIERRA LEONE

FkL
APCL 22.11.2018 kl 08:04 9588

LICENCE UPDATE - SIERRA LEONE
African Petroleum Corporation Limited (“African Petroleum” or the “Company”) issues the following update with regards to its two operated licences in Sierra Leone.

It has been determined that the Company will relinquish its interests in licenses SL-03-17 and SL-4A-17 with immediate effect. The relinquishment of the licences is a result of the decision to not commit to an ultra-deep water drilling program and follows a period of discussion with the Petroleum Directorate of Sierra Leone, during which the parties failed to agree an extension to the licences on suitable terms.

Commenting on the update, CEO Jens Pace said:
“The relinquishment of the blocks is a result of the Company’s election to not commit to drilling an ultra-deep water well at this time, one that would set a world record water depth. Instead, we must focus our attention on areas where we see the best chances of value creation for our shareholders. Despite our efforts to progress our technical work program and secure partners for the Sierra Leone blocks, it has become apparent that the industry appetite does not currently exist for ultra-deep water exploration in this part of the African margin. Although it is disappointing to walk away from a technically interesting area, the outcome relieves us of onerous future cost commitments associated with these assets which I believe is the right course of action for the Company.”

For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney/Chris Judd
Tel: +44 207 466 5000

About African Petroleum
African Petroleum is an independent oil and gas exploration company with licence interests in offshore West Africa (Senegal and The Gambia). The Company’s assets are located in proven hydrocarbon basins in the West African Transform Margin and the Atlantic Margin, where several discoveries have been made in recent years.

For more information about African Petroleum, please see www.africanpetroleum.com.au

https://newsweb.oslobors.no/message/464196
Redigert 22.11.2018 kl 08:17 Du må logge inn for å svare

Warom,

den virker kjent og en kopi av innlegget du postet for en tid tilbake - det er altså ikke bare selskapet som går tilbake...:)
tuja
22.11.2018 kl 12:29 2337

Risch

Nå har du sjangsen å vise at du står for dine innlegg mht hvor langt ned APCL skal. Låner du 500k aksjer av Warom til short, da
har du vist deg fram som en person som står for dine ord. Om du velger å avstå er dine innlegg kun tuftet på å skremme svake sjeler i
din søken etter billigere inngang. Noe som da viser at du tror på en løsning i Senegal og Gambia.
Akkurat som jeg forventer. De fleste vet nok hva du står for, og hvordan du opererer.

Ha en fortsatt fin dag.
Regner med du og Warom blir enige.

:)
Warom
22.11.2018 kl 12:38 2320

Nei, det er ingen kopi, det er bare ett tilbud til deg. Jeg har også gitt "tilsvarende tilbud" til andre gjennom tiden, men ingen har tatt de....

.....betyr ditt svar at du ikke ønsker å låne disse aksjene?
Kvasi
22.11.2018 kl 12:45 2308

Friskt tilbud, Warom. Nå ble jeg imponert.
Og ikke er det Black Friday, heller.

BS,

dette er en tro kopi av hva du har tilbudt tidligere og husker du det ikke så kan jeg minne deg på det...:)

Aksjene dine kan du ramme inn og henge på veggen til skrekk og gru for fremtiden. Er ikke interessert i å hverken eie eller låne en eneste aksje i dette caset slik det har utviklet seg og det er ikke derfor jeg er her - jeg er her for å dele - ikke låne....

Ellers takk for tilbudet , men nei takk...;)

tuja,

om du mener at innlegg er mer troverdige om man tar i mot et lånetilbud på et anonymt forum så er du lengre ute på glattisen enn jeg kunne se for meg og akkurat det sier ikke lite....)
tuja
22.11.2018 kl 12:51 2284

Se der ja. Feiger ut.
Da er det som jeg trodde. Og ikke interessert i APCL? Tja, du har da nærmere 20 innlegg på Apcl-trådene bare de 2 siste dager.
Nei, Risch, du leses som en åpen bok. Det er sannheten.

FkL
22.11.2018 kl 12:54 2281

Anonymt forum ja, men vi vet hvem som er hvem her inne. Man trenger ikke navn for å vite det.
Warom
22.11.2018 kl 12:55 2270

Hehe, det var det mest spesielle avslaget jeg noen gang har sett.
Har ikke tilbudt deg tidligere å låne aksjer fra meg, så det må du gjerne vise meg ;)

Jeg forstår jo at du ikke ønsker å kjøpe aksjer i APCL, men at du ikke tar en sjanse som i din verden burde gi ca 50-80% gevinst(10-30 øre kurs) er for meg helt uforståelig. Mulig du ikke er så sikker på dine anslag?

Jeg tar det i alle fall med meg at du IKKE ønsker å låne noen av mine aksjer. Du om det... ;)

Jeg var egentlig litt overrasket over at du ikke kom opp med et veddemål ala Q10ps og brumlemann med den samme champagneflasken som aldri tilfalt vinneren - det er litt på samme nivået....)
Redigert 22.11.2018 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2018 kl 13:01 2264

Ble du ikke glad når jeg ikke gjorde det ? ;)

EDIT; Dette "veddemålet" hadde jo vært enkelt da våre meglere hadde tatt seg av det. Finnes ikke ett eneste problem med det(såfremst man feiger ut selvfølgelig;))
Redigert 22.11.2018 kl 13:03 Du må logge inn for å svare

Estimatet på 10-30øre er i alle fall relatert til en virkelighet hvor det finnes gjeld og en minkende cash kasse som utgjør pr tiden rundt 40øre/aksje og ved årsskiftet rundt 34øre/aksje og hvor det ikke finnes inntekter overhodet og ingen lisenser - med disse realiteter i minnet så er en aksje kurs på 60øre alt for høy og nedsiden betydelig....

Så kan man jo tenke på et tall den andre veien så vil man kunne drømme om en uendelig oppside, men det blir gjerne med drømmen....
Redigert 22.11.2018 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2018 kl 13:09 2238

Så det du sier er at om du hadde lånt de aksjene så hadde du uansett tjent penger på det.
Forstå det valget de som kan.... ;)

EDIT; Venter på beviset ditt om at jeg har gitt tilsvarende tilbud til deg tidligere(uten at det har noe med dette tilbudet å gjøre)
Redigert 22.11.2018 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Kvasi
22.11.2018 kl 13:10 2234

Da er det slik vi antok:

Noen trader og innhenter kunnskap og synspunkter på HO for å tjene penger.

Noen er kun på HO for å bedrive slitsom kverulering, eller for å bidra med ufrivillig underholdning.

Så hva har vi her?

Et høfflig tilbud på et anonymt forum hvor man takker høfflig nei og da feiger man ut...

Jo, det sier vel mer om den som kom med tilbudet enn den som avslo det.

Avtaler inngått med meningheten her på dette anonyme forum og i dette caset spesielt kan likestilles med og er like troverdige som de meldinger selskapet har sendt ut i markedet og det sier ikke lite....

Istedenfor å skulle bruke tiden på og låne ut, så er det kanskje en ide og heller låne opp max av hva man kan på hele slekta både den eksisterende og den fremtidige når kursen alikevel skal gå til himmels uten lisenser og snart også uten kapital...:)
Redigert 22.11.2018 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
FkL
22.11.2018 kl 13:14 2225

Like greit å innrømme at du ikke forstod hva Warom faktisk tilbød deg? Haha. Hvis jeg hadde vært deg og vært så sikker som du påstår at du er så hadde jeg kastet meg over denne med en gang. Kun to muligheter ut av denne ris og ingen av dem får deg til å fremstå særlig bra. Forstod ikke eller alt du sier er bull (eller usikkert med svært stor sannsynlighet)?
Redigert 22.11.2018 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
tuja
22.11.2018 kl 13:16 2225

Risch

Smak på ordet troverdighet, og spør deg selv om du fortjener den tittelen.

Da gir jeg deg muligheten nå når jeg avslo - og tar du den ikke så feiger du ut...:)

Det er casets utvikling som bestemmer det og ikke speilet på veggen og så langt så har vel jeg hatt mest rett...:)
FkL
22.11.2018 kl 13:20 2198

Og der svarte du ja på at du ikke forstod. Tilbudet ville ikke hatt noen hensikt for meg da jeg ikke tror på nedgangen som du baiser om. Jeg tror på oppgang, forlik og løsning. Det er kun om det blir nedgang man kan tjene penger på Waroms tilbud.
Redigert 22.11.2018 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2018 kl 13:20 2197

Nei rischioso, jeg aksepterer og respekterer ditt "høflige nei", jeg forstår det bare ikke.....
Du vet like godt som jeg at vi to hadde vært akkurat like anonyme ovenfor hverandre om vi hadde fått meglerne våre inn mellom oss. Det hadde vært en enkel og troverdig måte å gjøre dette på.

Turbon
22.11.2018 kl 13:22 2194

Jaja, nok om de da...
Jeg tenker meg at se APCL nede pa 2-3ore en engang! ;)
Sa det trenger en ny/kriseemisjon når som!
Redigert 22.11.2018 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2018 kl 13:23 2190

Ønsker du samme tilbud som rischioso du da? ;)
Turbon
22.11.2018 kl 13:26 2183

Jeg har ikke lest den men nej takk! :)
Redigert 22.11.2018 kl 13:26 Du må logge inn for å svare

Warom,

du har ikke tenkt på en karriere i Frelsesarmeen...??...:)

Innlegget er slettet av Kvasi
Warom
22.11.2018 kl 13:43 2136

Jo, men det er jo ingen som tør å stå mot sin fornektelse.
Av og til en frelse litt for enkelt, og enten tar du imot "han" eller så gjør du(som du) ikke ;)
Turbon
22.11.2018 kl 13:45 2132

Sorry - caset har daut!
Hvis nåen har mulighet at shorte denne så er det opent mål en god bit ned...
Redigert 22.11.2018 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
FkL
22.11.2018 kl 13:58 2090

Det er åpenbart at du ikke leser trådene, men kun kommer med innlegg. Jeg tror jeg hadde kostet på meg å scrolle ett par hakk opp og lest tilbudet Warom kom med. Hvis du mener at kursen vil havne på 2-3 øre så tjener du nok betydelig mer på dette tilbudet enn du har til hensikt å tjene på baising, inngang, hausing og deretter salg.
Redigert 22.11.2018 kl 13:59 Du må logge inn for å svare

Ser ut som M&G er ferdig, fikk lastet på 0.65 og er happy med det. Nå venter vi på at avisningssaken fra Gambia blir avgjort.
Warom
22.11.2018 kl 14:05 2087

Petersen2 da :)
Det var da en tid siden sist, men hyggelig likevel ;)

EDIT;
De er ikke ferdige enda....
Redigert 22.11.2018 kl 14:06 Du må logge inn for å svare
Turbon
22.11.2018 kl 14:23 2045

Håp og dumdristighed min kjere FKL vil redde APCL nå engang - for en tid...
Jeg mener - Kurdistan er jo nesten Norge niva jemfort.
Tilbudet - jeg har lovet konen at kun spille på bors ;).

Det kommer en krise emisjon hurtigt nå da det fortledes kan ses som et tilud...
Redigert 22.11.2018 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
tuja
22.11.2018 kl 14:38 2017

M&G snart finito. :)
Warom
22.11.2018 kl 14:40 2009

tuja;
Der er du ikke så veldig lang unna sannheten ;)

Det er aldri for sent å tape penger - spesielt ikke i dette caset...:)
Warom
22.11.2018 kl 15:16 1930

Nei, ikke for deg heller å tjene penger ;)

EDIT;
Ved den tilbudte men avviste shorten ;)
Redigert 22.11.2018 kl 15:17 Du må logge inn for å svare

Du kunne ikke bli finansdirektør Rich, Mye sprøyt og tull du kommer med.
Turbon
22.11.2018 kl 15:25 1909

Det er lurt hvor mange andre der slutet som det ;)
Turbon
22.11.2018 kl 15:30 1898

Men, jeg har sakt det för, Lemne skibet nå!!!
Warom
22.11.2018 kl 15:41 1886

Turbon;
Du kan få det samme tilbudet som jeg ga til rischioso. Du har ca 50 min på deg. Kom igjen nå, vis at du har "baller" :)
tuja
22.11.2018 kl 15:43 1880

Kjøpersiden tar opp kampen for de siste aksjene på billigsalg. :)
thief
22.11.2018 kl 16:24 1792

Ganske greit volum i dag, så da tenker jeg M&G er tomme veldig snart:) Syntes det var en bra melding i dag! Da interessen for dypvannsdrilling ikke er tilstrekkelig, ser jeg ingen grunn til at apcl skal klamre seg fast til disse lisensene. Da er det mye bedre å kutte kostnadene og konsentrere seg om Gambia/Senegal, der virkelig verdiene ligger:) Og med dagens beslutning får de oxo en enda bedre økonomi mtp voldgiftsakene:) Hadde apcl hatt masse penger,kunne de kanskje prøvd å beholde lisensene til en senere anledning. Men med dagens situasjon og liten interesse, var dette riktig gjort! Kunne sikkert vært gjort før,men de håpet vel på at oljeprisrallyet som var skulle vekke noen interessenter. Men fint det nå endelig er tatt en beslutning!
Warom
22.11.2018 kl 16:47 1760

Kopierer inn ett innlegg på slutten i dag fra med på XI.

nick Warom 16:29
Ett volum på ca 4M i dag...
Ut i fra siste dagers salg(i%) fra M&G så snakker vi nå om ett salg fra M&G(fratrukket de som sannsynligvis "mislykket" solgte på open i dag), ca 7-800k for M6G. Jeg tror jo de er ferdige på mandag, men kan se ut som om at de er ferdige i morgen fredag.

....volumet i morgen bestemmer nok det siste, men uansett så er det ikke lang tid igjen(og siden risch ikke ville shorte, så burde han vel kjøpe nå snart;))

RE - Ganske greit volum i dag, så da tenker jeg M&G er tomme veldig snart

* Når M&G er tomme så slippes også kursen og da overtar tyngdekraften - det er ikke for ingenting at alle de store har greid å komme seg ut på et høyere nivå og etter og ikke oversakende så har kursen fallt...

RE - Hadde apcl hatt masse penger,kunne de kanskje prøvd å beholde lisensene til en senere anledning.

* Til en senere voldgiftsak for akkurat det har de vært flinke til...

RE - Da er det mye bedre å kutte kostnadene og konsentrere seg om Gambia/Senegal, der virkelig verdiene ligger

* I Gambia har det jo nettopp blitt boret tørt på en nabolisens så det er slettes ikke spikret at det er der verdiene ligger og slettes ikke for APCL som ikke har noen lisenser i Gambia de kan jobbe med, ei heller har de det i Senegal....

Egentlig litt snodig å tenke på - selskapet har holdt på slik i ti-år og aldri fått til noe som helst, aldri tjent ei krone - og slikt varer ikke evig, tilliten er borte, snart er pengene borte og så er det snipp snapp snute...
Redigert 22.11.2018 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Warom
22.11.2018 kl 17:00 1733

Hehe, ja og enda så tok du ikke den shorten ;)
Penger på gaten slik jeg forstår deg ;)

EDIT;
Forresten, venter enda på "beviset" ditt(om tidligere like tilbud til deg) som du brukte en del tid på tidligere i dag. Har du det, så bøyer meg i støvet, hvis ikke så er det vel bare for deg å gjøre det samme?
Redigert 22.11.2018 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
thief
22.11.2018 kl 17:10 1709

He..he, du er jo bare sørgelig ris:) At du gidder å skrive så mye(mest feil og rør), men du har kanskje ikke annet å bruke tiden på! Fint du iallfall har en hobby!
KMGN
22.11.2018 kl 17:18 1704

Kanskje vi får litt fri fra ris i desember måned, for da har nissene mye å gjøre.
FkL
22.11.2018 kl 22:44 1439

Så og si ordrett gjengivelse av dagens børsmelding i avisene. Klipper ikke inn hele artikkelen da jeg registrerte at det ikke var så populært.

APCL quits Sierra Leone ultra-deep blocks

Beleaguered junior relinquishes pair of tracts after failing to gain extension or find farm-in partner

https://www.upstreamonline.com/live/1639422/apcl-quits-sierra-leone-ultra-deep-blocks

Det Komiske oppe i det hele er jo at selskapet for under 1 år siden forlenget lisensene og snakket varmt om økt interesse basert på ny dypvannsteknologi og nå før de går ut hiver inn håndklet basert på det motsatte av det de tidlligere sa, men for all del noe måtte de jo finne på slik at kursen fikk seg et løft så visse kom seg lettere ut på et høyere nivå....

Det Tragiske er jo at de har svidd av over 300m/nok på disse 2 lisensene i årenes løp uten å ha klart å få ei krone tilbake - ikke ulikt hva som vil kunne skje med de 4 siste lisensene (2xGambia og 2xSenegal).

Det TragiKomiske er jo at noen fortsatt har troen..:)

http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/press/APCL%20-%20Sierra%20Leone%20Licence%20Update%20-%20FINAL.pdf
Redigert 22.11.2018 kl 23:36 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av administrator