Bløffen om halv pris for EV og slutten på "gratis"

Basse
21.11.2018 kl 12:12 1290

neste år er det slutt på gratis lading og gratis parkering for EV

i kommunale parkeringshus blir det 100% pris som alle andre biler

ved gateparkering vil det i første omgang bli 50% pris av vanlige biler

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/09/25/195436198/slutt-pa-gratis-elbil-lading-i-oslo-i-2019
Redigert 22.11.2018 kl 20:57 Du må logge inn for å svare

Det er først når «nesten alle» nordmenn har blitt tvunget over på elbiler at politikerne skrur opp avgiftene på elbiler, det blir mye dyrere å lade, enorme avgifter på kjøp, «veiprising» og selvsagt ekstreme bompenger.

Å eie bil bil da bli dyrere enn noengang, og det sier ikke lite i et land som Norge.

Nei kom dere ut av landet folkens før det er for sent.
mishka
21.11.2018 kl 13:03 1236

Tiltredes! Og et lite tips: Med mindre du har så stor formue at formueskatten også er ubehagelig så ikke meld utflytting. Den våte drømmen til mang en byråkrat i finansdep. er å indeksregulere alle ytelser fra Nav, også pensjon, etter prisnivået i det landet du bor i.
Redigert 21.11.2018 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
pengex
21.11.2018 kl 14:02 1203

Så hvis jeg flytter til venezuela får jeg 350 000 000 000 000kr i året?
mishka
21.11.2018 kl 14:21 1187

Hehe, omregnet i kjøpekraft med NOK i forhold til Venzuelas prisnivå. Så om dette blir innført en dag vil du sannsynligvis i Venezuela få utbetalt 1/5 av i Norge :-) :-)

Fra spøk til revolver.... I Berlin rekker norske kroner og norsk lønns- og pensjonsnivå utrolig langt. Og det beste er at man slipper å få kylling i handlekurven som er full av saltvann, i alle fall om man styrer unna Lidl og Netto.
Redigert 21.11.2018 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Basse
21.11.2018 kl 19:57 1122

5 desember økes nettleien

strømpris er rekordhøy.........og det eneste som er sikkert er at d skal videre opp, faktisk fler hundre prosent, i årene fremover

batteriavhengige/ ladeavhengige har virkelig grunn til å "glede" seg

Når går vi sammen, samler alle batterikjøretøy sammen i en stor haug foran stortinget...kakker hull på et av batteriene og lar deretter naturen ta hånd om resten?

Innen alle EV er vekk, blir ikke Norge seg selv igjen.

Redigert 21.11.2018 kl 20:05 Du må logge inn for å svare
pengex
17.12.2018 kl 12:27 649

Vi blir rævpult okke som. Kjøp diesel sa de, det er best. Kjøp bensinbil sa de bensin skal bli billigere sa de. Kjøp elbil sa de alt er gratis. Kjøp hydrogen du kan fylle overalt sa de.......
Kjør kollektiv sa de sikkert som toget sa de....
De gir seg ikke før vi er tilbake på hest og kjerre.

Ja i Norge er en ting sikkert, og det er at bilkjøring er og skal bli så dyrt som overhode mulig, det skal svi, både å kjøpe og spesielt å bruke bilen, og de strammer skruene så hardt at blodet spruter før de stopper, for så når man er «vant» til smertene å stramme til enda mer.

Men det er jo ikke noen grunn til å klage, vel, de som stemmer FrP har rett til å klage.
Redigert 17.12.2018 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Speaker
17.12.2018 kl 19:17 546

De som kjører el-biler virker jo svært så fornøyde også med andre angivelige fordeler en lavere pris på innkjøp og bruk.
Alle biler,uansett motor,trenger bedre veier,så da er det rettferdig at vi alle betaler likt inn i kassa dom betaler fir disse veiene.
Mest mulig lik behandling må være målet nå når el-biler har fått hjelp til å komme inn på markedet og de som eier dem jo
er såååå fornøyde.
Jeg har solgt min el-bil,fordi for meg var det kun økonomien som var positivt med den.Totalt sett er jeg mer fornøyd nå selv om
det koster mer å tanke og å parkere.
pengex
17.12.2018 kl 19:52 527

Blir totalt feil dersom elbilen blir målestokk for strømprisen vs diesel/bensinbil.
Vi bor i ett av eu's kaldeste land så hvorfor skal man betale enorme summer for å fyre opp ett uisolert 60talls hus når man får null og niks igjen for å etterisolere det. Nei, da stiger det i verdi og det samme gjør boligskatten.
I sverige har man fradragsmulighet inntill 50k i året ved oppussing/vedlikehold mot kvittos.
Norge er blitt ett amøbeland.
Nå som endelig dobbelt statsborgerskap er i box er sverige veldig fristende blitt.
Redigert 17.12.2018 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
mishka
17.12.2018 kl 21:24 489

At Norge har blitt et amøbeland er riktig. Vise kvitteringer for å få fradrag på skatten høres ut som det glade 80 tallet hvor enkelte japper fløy Concorde til USA for å få trippel bonuspoeng. Svart er det beste i alle tilfeller. Og ang. dobbelt statsborgerskap så er østeuropa det eneste riktige å tenke på for å unngå voldsmuslimer. Glad jeg er gift med en derfra som kan få tilbake sitt orginale statsborgeskap og jeg og dattera kan "familiegjenforenes". Det er helt vidunderlig ekstremt å feire jul der et par ukers tid å slippe å se et eneste "vaggende fødetelt" og kjenne lukta av urensa eksos igjen. Bare damer i høyhælte sko. 😀
Redigert 17.12.2018 kl 21:25 Du må logge inn for å svare

Er det formueskatt i Sverige?
Velgern
17.12.2018 kl 21:50 455

Sverige har ikke formueskatt og ingen bompenger,meg bekjent,men jeg tror noen sa de hadde en i Stockholm.......

Rike Norge derimot har derimot både formueskatt og mange bompengestasjoner i tillegg til høye avgifter.
Svensk innteksskatt tror jeg er noe høyere enn i Norge og den føler jeg er en rettferdig skatt da den jo
treffer folk i fht. deres betalingsevne.
Jeg betaler gjerne enda høyere innteksskatt enn alle avgiftene som jo ramner også de med lavere inntekter.