Dividende yield 11-12%


"I desember 2003 ble Ship Finance etablert som et datterselskap av Frontline. Det plasserte et obligasjonslån på hele 580 millioner dollar, om lag 4 milliarder kroner, i det amerikanske markedet, til 8,5 prosent rente. Disse pengene skulle, sammen med overtagelse av eksisterende pantelån i flåten på en milliard dollar, brukes til å kjøpe 47 tankskip fra Frontline."

Fra "Storeulv", 2006.

Snart er det bare ett skip igjen av den opprinnelige tankflåten kjøpt fra Frontline og Ship Finance har i dag en flåte på totalt 84 containerskip, bilskip, råolje-, produkt- eller kjemikalietankskip, tørrlastskip, rigger, ankerhåndteringsskip og supplyskip.
Container er nå det største segmentet i selskapet og står for 45% av ordrereserven, etterfulgt av offshore (34%), tørrlast (13%) og tank (8%).

Selskapet er robust likviditetsmessig og har ytterligere investeringskapasitet, Hjertaker antyder at de ser på tankmarkedet for tiden som attraktivt.

Selskapet presenterte samtidig som flere JF-selskaper tall for Q3 i dag og det ble for 59. kvartal på rad vedtatt utbytte, denne gang på 35 cent/aksje.
SFL har i likhet med de fleste aksjer fått juling på børsen den siste tid og handles nå for ca 12 dollar på NYSE. Etter min mening en utbytte perle som, forutsatt kjøpt til riktig pris selvsagt, vil generere god avkastning fremover.

Empire
21.11.2018 kl 19:05 4486

Opp 6% i US nå i kveld. Jeg tror du gjorde et meget godt kjøp her Surik.

Det blir også interessant å se hva SFL investere i fremover. De har, som du poengterer, dreid selskapet i en litt annen retning enn det de originalt var, samtidig som de har klart å ha positiv cashflow og opprettholdt utbytte. Det er det ikke alle selskaper som klarer i en omstillingfase. Man kan selvfølgelig argumentere med at det er båter og at forskjellen kanskje ikke er så stor, men type kontrakter og forbindelsene de trenger for å gjennomføre disse avtalene er ganske forskjellig.

Fortsettelsen blir spennende og kanskje kjemikalie tank segmentet er noe som nå ses på? Det er ihvertfall en relativt stor eierandel ledig i et større selskap nå i dag. Spørsmålet er kanskje pris og risiko profilen til SFL.
Surik
21.11.2018 kl 22:42 4384

Håper det. Kjøpte SFL etter å ha frigjort noen kroner fra salg av en elendig investering her om dagen. Surt å ta tap men noen ganger er det bare å bite i det sure eplet, får ihvertfall trøste meg med litt utbytte fra SFL i romjulen.
Hjertaker sa de betaler hardt ned på riggene som er på kontrakt med Seadrill for tiden så det blir vel ikke noe utbyttehopp med det første. Mener de sa at 8 av 84 enheter er gjeldfrie, ikke så dumt det i disse dager. Kanskje det blir kjemikalie tank ja, ellers var vel Hjertaker innom LNG: "Yes, we’ve done most of deals this year in the containership space. But we have certainly looked at a lot of opportunities in other sectors too. And it’s, of course, a long term objective is to balance the segments, but by doing it deal by deal and doing the right deals. So we would love to do deals in the tanker space, I would say maybe if you look at -- if there’s one segment that you can say you’re missing from our portfolio maybe it’s LNG simply because that’s the segment where you see long-term charters to solid counterparties and we haven’t got anything in the portfolio.

Again it’s all about doing the right deals."
Empire
25.11.2018 kl 11:48 4236

Ja, lng hadde vært fint. Husker jeg håpet at SFL skulle være med å finansiere nybyggene til Flex. Det har ikke skjedd så langt, men det gjenstår fortsatt noen kroner som må hentes for Flex sin del, så det toget har ikke gått helt enda. Sale-lease back er en annen mulighet, men jeg tror Flex vil hente resten av finansieringen som lån. Jeg tror heller ikke de vil ha noen nevneverdige problemer med bankene når man ser på siste tids slutninger.

Håper ikke det var Golden du solgte Surik. Jeg har kjøpt i 2 uker nå og på Fredag kom den første impulsen på at noe er i endring. Det blir nok ikke de (sinnsyke) ratene som flere har trodd på, men SFL har som kjent sikret seg mot nedside risikoen i ratene og samtidig får en del av oppsiden. Golden har også sikret seg på nedsiden og Vartdal fremstår som en meget god leder.

Er også olje bull igjen, etter en lengre periode på sidelinjen. Sitter blant annet med litt seadrill. Drillen er kanskje litt gambling nå før resultat 27. November, men fallet siste tiden har vel kanskje vært litt i overkant?

Surik
25.11.2018 kl 20:41 4104

Nei, Golden tenker jeg å sitte med en stund. Det var Höegh LNG som fikk fyken. En feilslått investering som jeg skulle kvittet meg med for lenge siden. Typisk er det vel at de overrasker positivt nå til uka og aksjen får seg et løft men nå er det for sent for min del.
Synes også det har gått altfor hardt ut over riggaksjene de siste ukene, Seadrill er vel nesten halvert siden toppen i oktober. Jeg er ikke inne der for tiden, men har noen andre riggaksjer som også har fått juling. Oljeprisfallet de siste ukene har ikke endret min innstilling til rigg på lengre sikt (tviler på at det endrer leteplanene til oljeselskapene heller) og jeg blir sittende, kommer heller til å øke beholdningen fremfor å selge.
Forøvrig satser jeg også på en rekyl i olja igjen og sikret meg for første gang litt Aker BP helt på tampen av fredagshandelen, blir interessant å se hvordan forestillingen med Trump, Saudi-Arabia og OPEC i hovedrollene utspiller seg de neste ukene.

Hei, jeg vurderer å investere i denne. Er det mye jobb ifm. skattemeldingen? Er det noen som vet om Nordnet rapporterer utbyttene slik at man slipper å gjøre det manuelt?
Surik
07.02.2019 kl 22:02 3335

Tror ikke du vil angre på det, faller litt i kveld ser jeg sammen med resten av NYSE og kanskje en grei kjøps anledning.
Jeg bruker DNM og må rapportere selv, men mulig Nordnet har en annen løsning? Tar vel uansett ikke så lang tid.
Kbkristi
20.02.2019 kl 20:11 3184

Sfl har som vane å betale $ 0,35 i utbytte. Det er 3 ganger så mye som Gogl betaler nå.
Empire
20.02.2019 kl 20:44 3154

Det stemmer bra

Og Golden aksjonærene har for vane å bidra i det utbytte. For Q4 var f.eks profit split (over 17 000 Usd/day) for SFL på 0,2M Usd fra Golden. Kanskje ikke all verdens, men fortsatt en hyggelig trend. Kanskje det blir litt ekstra fra Frontline også, selv om antallet skip i tank segmentet begynner å bli smått?

Mest interessant blir det å se om SFL fortsetter den gode trenden de hadde i inntjening for de 9 første månedene av 2018 i Container segmentet.
Kbkristi
20.02.2019 kl 21:19 3122

Hvilken dag legger Sfl fram resultatet? Har sjekket hjemmesiden, men finner ikke noen dato.
Empire
20.02.2019 kl 21:23 3108

Det er vel 26. februar for SFL og 28. Februar for Frontline.
Kbkristi
26.02.2019 kl 13:13 2948

Sfl skuffer ikke:

SFL – Fourth Quarter 2018 Results
Ship Finance International Limited (NYSE: SFL) – Earnings Release

Reports preliminary Q4 2018 results and quarterly cash dividend of $0.35 per share

Hamilton, Bermuda, February 26, 2019. Ship Finance International Limited (“SFL” or the “Company”) today announced its preliminary financial results for the quarter ended December 31, 2018.

Highlights

60th consecutive quarterly dividend declared, $0.35 per share
Total charter hire of $160m in the quarter from our 100% owned vessels and rigs, of which approximately 65% was derived from time charters and approximately 35% from bareboat charters
Delivery of the third 10,600 TEU container vessel on long term charter to Maersk Line
Acquisition of two 19,400 TEU container vessels on long term charters to MSC
Concluded more than $840m lease financings in Asia for eight container vessels at attractive terms
Received net proceeds of approximately $130m from sale of jack-up drilling rig and disposal of financial investments in a drillship

Selected key data – Three months ended December 31, 2018

Company 100% Owned Associates
ex. 100% owned associates

Long term charter hire $109 million $34 million
Short term charter hire $17 million –
Total charter hire $126 million $34 million
Adjusted EBIDTA $92 million $34 million
Ole B. Hjertaker, CEO of Ship Finance Management AS, said in a comment: “The strength of SFL’s business model has been repeatedly proven over 60 consecutive quarters of profitability and dividends. This has been achieved over multiple shipping cycles, and we have been able to accomplish this by taking a very active approach to structuring our investments and managing our balance sheet.

In the process, we have continuously renewed and grown our portfolio and diversified our charter revenue backlog across multiple segments and counterparties. SFL has transformed from a pure vessel leasing company, serving one related party, to a multi-faceted organization with $3.8 billion in contracted future revenues, the majority of which is from unrelated counterparties. In addition, SFL has built a strong technical and commercial vessel operating platform, giving us the ability to offer a wide range of services to our customers, from structured financing to full service time charters.”

Dividends and Results for the Quarter ended December 31, 2018

The Board of Directors has declared a quarterly cash dividend of $0.35 per share. The dividend will be paid on or around March 29, to shareholders on record as of March 12, and the ex-dividend date on the New York Stock Exchange will be March 11, 2019.

February 26, 2019

The Board of Directors
Ship Finance International Limited
Hamilton, Bermuda

The full report can be found in the link below and at the Company’s website www.shipfinance.bm.
Surik
26.02.2019 kl 13:58 2918

Er du inne Kbkristi? Jeg mener fortsatt den er billig på disse nivåer.
Kbkristi
26.02.2019 kl 14:51 2898

Ja, de gir jo så bra utbytte hvert eneste kvartal. Vi får jo 3 ganger så mye nå i Sfl som Gogl. For Q1 spøker det virkelig for Gogl.
Kbkristi
26.02.2019 kl 16:42 2845

...Men tjente fett på to riggsalg
Ship Finance tynges av Solstad Offshore
Selv med høyere inntekter, falt resultatet 83 prosent etter nedskrivninger av skip leid ut til kriserammede Solstad Offshore. Utbyttet blir det "lell" - for 60. kvartal på rad.
Artikkel av: Are Strandli
26. februar 2019 - 14.21
Lest av
2411
- Styrken til Ship Finance’s forretningsmodell har blitt bevist over 60 kvartaler på rad med lønnsomhet og utbytter, slår selskapet konsernsjef Ole B- Hjertaker fast.
John Fredriksens skipseiende selskap kunne rapportere om en markant økning i inntektene i fjerde kvartal.
De rene driftsinntektene, ekskludert realisering av eiendeler og kontraktstermineringer, økte til 118,6 millioner dollar, fra 96,1 millioner dollar i fjerde kvartal 2017.
Resultatet ble imidlertid gjenstand for en betydelig svekkelse sammenlignet med samme periode året før. Resultatet som etter skatt beløp seg til 3,5 millioner dollar tilsvarte et fall på 83 prosent.
Det skyldes hovedsakelig en nedskrivning på 35,8 millioner dollar tilknyttet selskapets fem offshoreskip som er leid ut til kriserammede Solstad Offshore. De tre ankerhåndtererne og to supplyskipene ligger alle i opplag som følge av det utfordrende markedet.
Tjente på riggsalg
Resultatfallet som følge av nedskrivningene ble delvis oppveid av to riggsalg.
I desember ble salget av den oppjekkbare boreriggen «Sehanah» fullført. Salget av den gjeldfri riggen ga et nettoproveny på 84 millioner dollar, derav 7,6 millioner dollar ble bokført som gevinst.
Ship Finance satt også med en eierandel i Golden Close Maritime som solgte boreskipet «Deepsea Metro I» for 262,5 millioner dollar til tyrkiske TPAO i fjor høst. Etter salget kunne Fredriksen-selskapet bokføre en gevinst på 13 millioner dollar, eller om lag 112 millioner kroner.
Til tross for resultatnedgangen fortsetter Ship Finance å betale ut pene utbytter til aksjonærene.
Kvartalsutbyttet på 0,35 dollar pr. aksje er nummer 60 i rekken, og det syvende på rad av samme størrelse.
Mellom 2012 og 2017 lå utbyttet ligget jevnt på mellom 0,39 og 0,45 dollar pr. aksje. Sist det var lavere enn det nåværende nivået var i fjerde kvartal 2011.
Containergigant
Ship Finance har bygget seg opp til å bli en betydelig spiller innen containersegmentet med totalt 45 containerskip og to bilskip.
Gjennom fire transaksjoner kjøpte selskapet 24 containerskip av varierende størrelse i løpet av fjoråret.
Skipene som er leid ut til verdens største container-rederier, deriblant Maersk, MSC, MOL og Evergreen, bidro med inntekter på rundt 75,5 millioner dollar i kvartalet. Ettersom flere ble levert i løpet av kvartalet, er det nærliggende å tro at inntektsbidraget fra dette segmentet vil øke fremover.
Etter utløpet av kvartalet ble seks containerskip gjenstand for forlengelser i mellom to og fem år, noe som ga en ytterligere økning i ordrereserven.
Overskuddsdeling
I tillegg til offshore, rigg og container, er selskapet eksponert mot tank og tørrbulk.
Etter salget av fem VLCC-er i løpet av 2018, sitter selskapet igjen med totalt ni råoljetankere, produkttankere og kjemikalietankere. Disse genererte 19,9 millioner dollar i kvartalet, inkludert 1,5 millioner dollar i overskuddsdeling med Frontline som følge av at ratene bikket grensen på 20.000 dollar dagen.
Det så lenge ut til at det skulle kunne bli overskuddsdeling også i tørrbulk-segmentet, men ettersom markedet svekket seg i november, ble det kun med tanken for de åtte Capesize-fartøyene som er på lange kontrakter med Golden Ocean.
Selskapet eier tørrbulkskip innen Handysize- og Supramax-segmentene.
Klare til å handle.
Totalt hadde selskapets flåte på 86 fartøyer en ordrereserve på om lag 3,8 milliarder dollar, tilsvarende 32,7 milliarder kroner ved utløpet av fjoråret.
I løpet av året ble det investert rundt 1,2 milliarder dollar, eller 10,3 milliarder kroner, i nye fartøyer.
Selskapet kommer ikke til å ligge på latsiden i år heller, fremgår det av rapporten.
Det vises til en sterk likviditetsposisjon og god tilgang til kapital, noe som gjør at selskapet kan handle raskt når det dukker opp gode muligheter.
«Vi tror kombinasjonen av et utfordrende bankmarked for mange aktører og lave skipspriser vil skape betydelige muligheter for Ship Finance i å finne investeringer med begrenset nedside til verdien av eiendelene», konkluderer styret.
Empire
26.02.2019 kl 20:41 2746

Meget bra kvartal fra SFL og det ble utbytte hjelp fra både Golden og Fro. Det blir spennende å se om Fro gir ubytte om noen dager. Jeg tror Fro kan betale, men at de heller setter pengene på bok. Ratene som SFL oppnådde for Vlcc var i overkant av 28 000 Usd/day og for Suezmax 17500 Usd/day.

SFL legger av 68M Usd til bankkontoen når alt er gjort opp og av dette så kommer 55M Usd fra drift. Bunnlinjen forteller kanskje en annen historie (jmf artiklene over), men det er cashflow og utbytte kapasitet som er det interessante for undertegnede. SFL sitter dermed på ca. 212M Usd ved utgangen av året. I mars skal obligasjonen fra 2014(6% rente) betales ned. Av originalt 900M Nok gjenstår det nå ca. 670M Nok(80M Usd) og selskapet sier de skal betale dette med tilgjengelig cash.

Container segmentet la på seg meget gode penger Q4. Noen plusser og minuser selvfølgelig. Pluss er at de fikk flere båter på kontrakter med gode solide selskaper, minuset er de re-forhandlede ratene som er noe svakere, men dette følger den generelle tendensen for container segmentet.
Surik
26.02.2019 kl 21:03 2725

Øvrige investorer er enige med deg ser det ut til og sender SFL 5% opp i kveld.
Kanskje blir det en stund til vi ser 12-tallet igjen?
Empire
26.02.2019 kl 21:35 2696

Vi får håpe det Surik, men SFL har vel pendlet mellom 12 og 14 Usd over flere år, med noen topper og bunner utover det. Ikke lenge etter at f.eks denne tråden ble startet, så raste SFL fra dagens nivå og ned mot 10 før det snudde rundt nyttår.

SFL er et robust og kjedelig utbytteselskap og da er det i grunn greit at den ikke beveger seg så veldig mye? Er man på utkikk etter "action" og kjappe penger i trading, så er kanskje ikke SFL det rette selskap. Men man trenger ikke alltid å sitte med aksjene for å få utbytte. Håper du også er fornøyd Surik og at det blir litt mer å betale i skatt fremover :)

SFL aksjen egner seg for pensjonssparing i en investeringskonto med utsatt beskatning.
Empire
27.02.2019 kl 07:12 2565

Da er ads crude ute med sin rapport for Q4. SFL eier gode 17% av dette selskapet og skipene er administrert med hjelp fra Fro. ADS oppnådde ca. 24 500 Usd/day for Q4 2018.

80% dekning til ca. 25 000 Usd/day for Q1 2019 er god lesning sett i forhold til alderen på disse skipene og Fro burde legge seg over dette for sine egne skip. Kanskje det blir et lite utbytte likevel for Fro aksjonærene?
Redigert 27.02.2019 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
Empire
28.02.2019 kl 11:04 2457

Fro har cash til utbytte, men velger å betale ned gjeld og sitte på mer cash i påvente av vekst muligheter.

Et godt resultat og meget pen guiding for oppnådde rater Q1 2019. Avhengig av hvordan ratene utvikler seg fremover og ambisjonene til Fro jmf. mulige oppkjøp/fusjoner, så lukter det kanskje litt utbytte ved neste korsvei?

https://www.frontline.bm/fro-fourth-quarter-and-full-year-2018-results/
Kbkristi
28.02.2019 kl 11:21 2444

Sfl har flere bein å stå på. Det er det som gjør selskapet så beroligende å være aksjonær i. Får Kina fart på seg, så vil både bulk og ikke minst containerflåten bidra kraftig. Men Sfl er ingen tradingaksje, heldigvis. Med rundt 10% årlig i utbytte, så er det jo bare helt topp.
Hirulen
21.03.2019 kl 20:47 2241

Nyere intervju med Ole Hjertaker, CEO ved SHL i regi av DnB om hva de tenker rundt videre vekst, handelskrig etc.
https://youtu.be/VWevutWTOEM
Kbkristi
21.03.2019 kl 22:54 2180

Tusen takk, flott sending.
Empire
25.05.2019 kl 10:35 1828

I all stillhet la SFL frem Q1 rapporten for noen dager siden. De betaler ut de vanlige 0,35 Usd i utbytte og er godt posisjonert. Bulk faller noe tilbake, mens tank og container er positivt. Container la på seg gode 7M Usd fra Q4 2018. Noe negativt er det, som f.eks at SFL dro på seg økte administrasjons kostnader tilsvarende 1,3M Usd i Q1, opp fra ca. 2M Usd i Q4 2018. Større flåte og flere ansatte er nok svaret, men økningen er fortsatt iøynefallende stor og verdt å se nærmere på ved neste korsvei.

I går kom melding om en ny obligasjon på 700M Nok (NIBOR + 4.60%). De har tidligere sagt at de vil rullere den utestående gjelden og har dermed ikke noe finansieringbehov før 2023, når ca. 500M Usd forfaller. De har også en del cash på bok (154M Usd), samt en del aksjer/eiendeler de kan selge. Aksjene de har i Fro var f.eks 30M Usd mer verdt i Mai enn i slutten av Q1(ca. 70M Usd). Hva skal de så med denne 700M Nok obligasjonen, samt 154M Usd på konto?

Det må vel snart komme melding om kjøp av noe? Jeg håper på Tank eller LNG, men det har jeg kanskje håpet på lenge, mens SFL har kjøpt alt mulig annet :)

Kort oppsummert fortsetter SFL trenden med å være solid og kjedelig. Aksjeprisen har fortsatt mønsteret rundt 12 Usd, med en foreløpig topp på ca. 13.40 og 10.50 lav for 2019 og det er kanskje grunn til å tro at denne nå vil vandre en dollar eller to nedover?

http://hugin.info/134876/R/2244871/886572.pdf
http://hugin.info/134876/R/2244881/886581.pdf
Redigert 25.05.2019 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Surik
27.05.2019 kl 15:49 1678

Tja, det meste som innebærer mer risiko enn å ha penga i banken faller for tiden synes jeg og det inkluderer SFL.
Får vel gjenta til det kjedsommelige at jeg håper de kjøper noe annet enn containerskip neste gang. >50% av inntektene derfra nå.
Nå har det vært en solid skrell i riggaksjene og det snakkes om behov for refinansiering igjen.
Blir det riggkjøp fra Seadrill kanskje?
Empire
27.05.2019 kl 19:10 1605

Ja, container på lange avtaler er kjempe kjedelig og ganske lønnsomt :)

Det har vel egentlig vært behov for refinansiering innen ymse rigg og offshore lenge nå. De fundamentale forhold som mange refinansieringsavtaler har bygget på har vært veldig svevende. "Markedet kommer tilbake, bare vent til 2020 eller 2021". Så kom 2020 og det ble ganske innlysende at en en hurtig turnaround ikke ville komme. "Det skjer i 2021", så får vi se om en del av disse selskapene som har dyttet gjeldsforfallende dit, har nok cash eller klarer å vise til nok inntjening slik at de kan rullere gjelden videre frem i tid. Jeg har snakket lenge om runde 2 og 3 med refinansieringer og tiden er begynner å nærmer seg for flere aktører.

Jeg håper ikke at SFL kjøper noe møl fra drillen for å hjelpe til. Å kjøpe nybygg er helt fint, men hvis f.eks SFL kjører noen sales/leasback avtaler med drillen for rigger som er i opplag eller som man "håper" snart skal ut i markedet, som drillen ikke klarer å håndtere, så øker også risikoen for SFL.

Jeg håper de lar rigg være rigg og sikter seg inn på båter. Fredriksen har flere andre selskaper som kan trå til hvis drillen kanter, men man vet jo aldri. Dette er jo et av de store problemene med å ha en stor og sterk eier. Man kan enten sitte på eller la være, mens storeier vil sannsynligvis gjøre det som passer helheten best og ikke nødvendigvis et enkelt selskap.
Redigert 27.05.2019 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Surik
27.05.2019 kl 19:39 1581

Har ikke så mye imot at det er kjedelig så lenge det er lønnsomt jeg heller. Tenkte mest på å spre risikoen, en dag må vel også rigg bli lønnsomt igjen med mindre vindmøller etc. dekker verdens energibehov.
Finner alltid noe å bekymre meg for, for SFL sin del er det vel i stor grad motpartsrisikoen. Container er fint det men selv om jeg ikke kjenner bransjen ikke helt risikofritt antar jeg. Mulig jeg husker feil men var ikke en av SFLs container motparter i trøbbel for noen år siden?
Empire
27.05.2019 kl 19:57 1562

De fleste av de større container selskapene har hatt trøbbel pga overkapasitet. Både Msc, Mærsk og Evergreen som SFL har avtaler med, hadde trøbbel i 2016. Det ble en periode med oppkjøp og fusjoner etter det og det hele virker bedre enn det det ihvertfall var.

Det ligger en tråd i arkivet fra det gamle forumet med ticker "Mærsk" som jeg startet. Tror det bare var jeg som laget lange innlegg, "Junker V" som hadde en og annen gjesteopptreden og min gamle venn "utkikken" som forsvant. En ganske stusselig debatt tråd med andre ord, som døde ut av seg selv :)

Edit
Er lenge siden jeg gjorde det nå, men kan ikke finne hvor man søker i det gamle forumet. Har Hegnar fjernet søkefunksjonen eller er det jeg som er dum?
Redigert 27.05.2019 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
Surik
27.05.2019 kl 21:33 1512

Prøvde også å søke i gamle tråder for noen uker siden men ga opp etterhvert.
Når min nettbank (DNB) ikke har en velfungerende arkiv funksjon engang (sitter med selvangivelsen i kveld og prøver å finne frem i gamle transaksjoner, fakturaer etc.) er det kanskje ikke så rart at HO ikke fungerer 100%..
Kbkristi
29.05.2019 kl 15:56 1399

Det er jo et drømmescenario å kunne gå inn i dag og innkassere mer enn 11,30% p.a rente. Kun 12 dager til Sfl går ex utbytte med $ 0,35. Tror mange ikke er klar over dette :)
29.05.2019 kl 17:09 1366

OK jeg gir opp .
Redigert 31.05.2019 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
pengex
29.05.2019 kl 19:34 1332

Regner med at det er kvartalsvise utbetalinger siden 0,35usd nå blir 11%.
Kbkristi
29.05.2019 kl 19:46 1317

Jepp, de betaler ut sitt 61 kontinuerlige utbytte. ( p.a = pro anno, årlig :)
Redigert 29.05.2019 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
pengex
31.05.2019 kl 18:40 1156

Rart kursen synker så kort før utbytte da. Skulle vel ikke påvirkes slik av oljeprisen. Ett shippingselskap.
brummen
31.05.2019 kl 18:45 1148

Det er verdt å merke seg at ocean-yield betaler ut samme utbytte og handles på Oslo børs. Veldig oppside i denne aksjen da dh 1 venter på kontrakt. Hvis så skjer så er det 10 til 15 kr opp. Yield nå PA over 11
pengex
31.05.2019 kl 21:01 1107

Da er det også på sin plass å nevne at ocy har er PE 34 ved 59kr.
En sunn PE er vel rundt 15-20
Redigert 31.05.2019 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
brummen
31.05.2019 kl 21:32 1077

Det er helt feil i dag viser pe på e 24 12.8. Hvor i alle dager får du pe på 34 fra???

Sfl skulle betale utbytte 28.6.19. Har noen mottatt utbytte?
pengex
29.06.2019 kl 10:17 733

På nordnet sine sider.