Kontraktene renner inn for SOFF, omvendt HS formasjon, BULL!

Det er utrolig at denne fremdeles ligger så lavt, utallige kontrakter siste mnd som bare øker på samt innsidekjøp så det holder. Teknisk dannet en omvendt hode-skulderformasjon som signaliserer en oppgang mot ca 8 kr i første omgang og ut av den lange fallende trenden. Her får man servert alt på et sølvfat, det burde man utnytte!

Fikk også oversikten over topp 50 nå, jeg hadde visst rett i at det var investtech som solgte. Falt helt ut av listen etter å ha hatt 960k aksjer sist uke.

Er også en spennende nykommer på listen. Einar Magne Jansen kjøpte 750k aksjer sist uke gjennom Monsunen Forvaltning AS. Han har en formue på rundt 650mill og er fra Karmøy, samme område som Solstad familien. Disse kjenner nok hverandre godt :)
Met1976
06.02.2018 kl 12:01 5173

Det trygger ihvertfall eksisterende kontrakter da de har 2 båter på langtidskontrakter fra SOFF. Ikke unaturlig at evt ytterligere båter blir leid av SOFF heller vel når de allerede har samarbeid om disse to.

Hva skal Normand Falnes gjøre nå tro? Forsvant fra spotlistene til Solstad og Westshore tidligere i dag etter endt oppdrag. Var eneste PSV i spot på norsk sektor.

Normand Skipper er lagt inn i spot listen som inhouse. Skipper har ligget i opplag, så her må noe være på gang.

Far Superior ser også ut til at skal ut på jobb til våren, kan bli en fin sommer for SOFF det her
Met1976
07.02.2018 kl 12:11 4762

Er bevegelse i markedet helt klart, var jo "rush" med båter på spot ut torsdag/fredag, nå dukket det opp 3 nye spotkontrakter til utlysning på en gang på Westshore.

Det var da voldsomt for en omsettning det var i dag. 16-17000 aksjer på 1,5 timer.
Stol70
08.02.2018 kl 10:35 4585

Stille før stormen?
Met1976
08.02.2018 kl 12:11 4486

Noen som har en formening om hvorvidt Aker Solutions kontrakt i Brasil kan gi positive ringvirkninger for SOFF dernede litt som Aker BP-SOFF i Nordsjøen?

"

Aker Solutions opplyser i en melding at det har vunnet en service-kontrakt for tre oljeplattformer med Petrobras i Brasil.

Ifølge selskapet strekker kontrakten seg over fire år, og er på til sammen rundt 800 millioner kroner.

Kontrakten omfatter blant annet reparasjoner, renovering og oppgradering. Dette skal utføres på på de flytende produksjons- og lagringsenhetene på feltene Barracuda, Caratinga og Albacora i Campos-bassenget.

Ventet oppstart er mars 2018, opplyses det. "
greif
08.02.2018 kl 22:32 4340

Ser ut som vi får en korreksjon på børsen nå, (min 15% ?) CA 720 +/-
Så spørsmålet er , hvor mye faller SOFF ?
Går den til 4,8 eller skal den sette dobbel bunn ?
Andre som har noen fornuftige råd.
Olja er også på nedadgående.
Hvor legges kjøpsknappen?

Vanskelig å si..

For å sette det litt i perspektiv så er oljeprisen fortsatt 10$ høyere enn når SOFF hadde en emisjon på 12,50 i fjor. Den har ikke fått tatt en del av oppturen i oljeprisen/aksjemarkedet generelt, så det er ikke sikkert den blir så påvirket av nedturen heller.
Den største grunnen til at den falt såpass i løpet av høsten var fordi mange av de som fikk konvertert gjeld til aksjer hadde null interesse av å sitte med aksjene, så det ble veldig trangt i døra. Nå er vi jo kvitt de fleste av disse så jeg tviler veldig på at vi skal ned å se 3-tallet igjen hvertfall.

Men solgte selv en del i går for å fylle på i Ensco.

Tre lange kontrakter
kvirrevi
09.02.2018 kl 13:02 4074

Er det noen som har tenkt på om det blant de mindre norske/britiske supplyrederiene som vil passe som hånd i hanske at SOFF slår seg sammen med. Finnes det noen gode businesscase her eller er SOFF der de skal være allerede? Selskapet selv har jo annonsert at de vurderer å skille ut deler av virksomheten med mindre båter i et eget selskap. Jeg personlig tror ikke dette er nødvendig å gjøre nå, men jeg har ikke detaljkunnskapen om dette.
Solerbra
22.02.2018 kl 19:11 3582

Så er det for sent (kanskje) for aksjer på salg. Ikke umulig at Herr Solstad overrasker i morgen. Han har virket å være i godt humør med smilet på lur etter nyttår. Q4 er det ikke all verden forventninger til - naturlig nok, men det blir spennende å høre mer om synergier/kostnadsbesparelser, kontrakter, rater og markedsutsikter. Får vi positive signaler, så er både 5, 6, 7 og 8-tallet snart historie for SOFF aksjen - tror jeg.