Photocure- Ny guiding: 100-134 mUSD?

focuss
PHO 13.11.2018 kl 13:13 14025

Det synes åpenbart at det hersker betydelige misforståelse angående guidingen til Photocure.
Første gang dagens guiding på 20-25 mUSD ble vist var i Q3 rapporten 2017. På dette tidspunkt hadde de blitt informert at refusjon for TURBT var innvilget med virkning fra 1 jan-2018. Fra Q3 rapporten:

“The added reimbursement will have a positive effect on future revenues, however, the full implications of this positive change are not expected to be fully known before second half of 2018. Currently the Company estimates that the added reimbursement will drive the US revenues in 2020 to a range of USD 20–25 million. The Company will update the market on this outlook in 2018 when there is better visibility of effects of the new reimbursement situation”

På dette tidspunkt hadde FDA ikke behandlet søknaden om godkjennelse I Surveillance markedet og var følgelig ikke en del av guidingen. Deres guiding var basert på TURBT i det markedet de satser først, de 25 MSAène. Dette markedet har en verdi på 130 mUSD og deres guiding forutsetter da en markedsandel i området 15-20%. Dette virker som et rasjonelt startpunkt med tanke på Europa som ligger rundt 40 % i stedene det satses.

Q4-17 rapporten ble utgitt feb 27-2018. Da hadde Photocure blitt innvilget godkjennelse for surveillance 11 dager tidligere. Guidingen var fortsatt 20-25 m USD. Teksten relatert til guidingen var endret til å inkludere:

“The Company will update the market on this outlook later in 2018 when there is better visibility of effects of the new reimbursement and initial market response in the surveillance segment”

Det er da åpenbart at den guidingen vi nå venter på til Q4 vil inkludere Surveillance markedet i tillegg til TURBT. Markedsgrunnlaget vil da heves fra 130 til 670 musd. Dersom de opprettholder foreløpig ambisjon til 15-20% vil guidingen heves til 100-134 musd. Dette forutsetter at de ikke inkluderer «First Diagnosis» som vil være en upside.
Redigert 13.11.2018 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 16:17 2882

the power
Du vet ingenting om hvordan jeg har truffet. Hadde du vist hadde du blitt syk av misunnelse. Selv om en gjør det bra er det vel ikke nødvendig å oppføre seg som en bortskjemt drittunge eller?
thepower
14.11.2018 kl 16:22 2854

Ha ha ha. Focuss, you make me laugh, you really do. Listen pal, I don't worship at the alter of Focuss

Very weak from PHO today. Very weak indeed.

I thought you were basically all in with PHO? Have you now got a betydelig post med Nano (Now that it has gone up 50% in a few weeks)

Rock on brother. If you shout loud and long enough, someone may listen

Redigert 14.11.2018 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
14.11.2018 kl 16:25 2838

Power,
Ikke mange som gidder å holde på som du, inn og ut av aksjer hele tiden, ender som regel med tap i det lange løp.
Så lenge en ikke har solgt har en heller IKKE tapt en eneste krone, veldig enkelt.
Det virker som du har panikk for at kreditorene skal banke på døren din dersom du bommer.
Lykke til videre.

Bio-aksjer er jo en riski sak, mye pga. langvarige og dyr utvikling.

Det kan virke som om Pho er den eneste bio-aksjen som har arbeidet seg inn i markedet med ferdig (nok ) utvikling?
Og at kommende (store?) inntjeninger er lik f.eks. Pcib ?
14.11.2018 kl 16:29 2777

Beklager, ser ut som du kun holder på med PHO om dagene.
Hvertfall bare her du plager alle og enhver med ditt bullshit og nedlatende prat om andre.
Du tror kanskje selv at du er Guds gave til skribentene på PHO trådene, men det er du ikke.
thepower
14.11.2018 kl 16:30 2733

Elvoquest. Of course you haven't lost anything. You haven't made anything either have you?

What creditors? I gamble with my own money thanks.

Listen, I (and many others) are sick of Focuss's blinkered haussing. Totally uneccessary.

Have you read any of his stuff on the Nano threads? If you think I am bad, just have a read of some of that stuff

I think you will have a very different impression of the self proclaimed biotech God that is Focuss
Nikko
14.11.2018 kl 16:40 2676

Elvoquest

Gjør som meg, bruk blokkeringen oppe til høyre. Makan til skittprat. Det gidder jeg ikke lese.
focuss
14.11.2018 kl 16:47 2627

Thepower
Synes du er fantastisk til å trekke konklusjoner basert på sviktende info. Jeg har truffet mer enn hva jeg tror du noen gang kan drømme om.Du er en enkel sjel du thepower. . Når du ser en kurve som peker nedover så tenker du at aksjen skal nedover. Gratulerer. Fenomenal observasjon. Enkelt med en verden i svart hvitt. Problemet er at den virkelige verden er nyanser i grått.
thepower
14.11.2018 kl 16:50 2553

Focuss, you couldn't last a minute in my world boy 😀

You are clueless. Simple as that. You are the forum joke, but not a very funny one. An irritating one.

You remind me of parrot. Lykke til videre you amateur.
focuss
14.11.2018 kl 16:57 2527

thepower
Spør hvilken suksessfull investor du vil. Forstår du ikke den virkelige verdien bak aksjen du investerer i, så ikke invester, Man skulle tro man pratet til barn, men dette er faktisk et råd til deg the power. Å kjøpe ting du ikke skjønner verdien av er faktisk for idioter. Og du vil vel ikke være det, eller?
thepower
14.11.2018 kl 17:13 2457

I agree with you oh mighty and wise Focuss. I bought at 27kr, sold at 60kr, bought in again at 50kr and sold out at 49kr. 46,000 shares first time, 55,000 shares second time.

I should not have done that. I feel like such an idiot.

I have an order in at 33kr now. If it gets there, which It may well not, then I will be quite happy to be back in again.

I think you don't realise how many short term investors there are in PHO. Why else do think the price fell from 55 to 38 in a few days?

Long term investors like you don't sell on fake news do they??
Redigert 14.11.2018 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 17:16 2444

thepower
Focuss, you couldn't last a minute in my world boy 😀

Du skal ikke se bort fra at jeg ikke har vært med å skape den verden du lever i, boy.
focuss
14.11.2018 kl 17:18 2413

Thepower
Der er vi enige, mange korte investorer og de bør lytte til deg dersom perspektivet er et par uker.
thepower
14.11.2018 kl 17:28 2370

Focuss, trading doesn't have to be a couple of weeks. I sat with PHO for about a year before I sold them.

It's about taking a profit or a loss when it feels like the right thing to do.

For that reason I would rather get back in at 50 or 60 if I have to rather than binding my capital right now when the direction of the price is so uncertain and we have a large player shorting the hell out of it.
Redigert 14.11.2018 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 17:31 2358

Thepower
Vi kan sikkert bli enige om at de som solgte Apple for 5 usd basert på teknisk analyse trolig ikke synes det var smart i ettertid. Noen kom vel inn igjen og noen gjorde det ikke. Tror vi må akseptere at verden er for komplisert til at "one hat fits all". Å forstå verdien av hva man kjøper er den tryggeste måten å gjøre fornuftige investeringer. Hvor mange investorer på OSE gjør det? 30%? 50%? 60? Neppe veldig mange. Og alle de som ikke gjør det kan du leke deg med. Jeg er ikke en av dem.
Redigert 14.11.2018 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
thepower
14.11.2018 kl 17:43 2323

Focuss, everything is relative. You bought in at 27kr, same as me. Thus even at 38kr you are still well ahead. Thus the recent drop is no real issue, it's not good, but it's not a problem either.

Those who bought in at 50 or 60, especially those who are financing their capital, are in a totally different and far more uncomfortable position and Incan understand why they get nervous and sell.

I come on here to pick up info, input on things that can have a short term effect on the price.

However if one was long term, say 2-3 years, why would anyone bother to come on here? Or even check the stock price every day?

If you have such belief in the case long term then all the volatility in between means nothing. So why bother with all the haussing?
Redigert 14.11.2018 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 17:44 2325

Thepower
Jeg og noen flere med meg lever faktisk med den forståelsen at kursen på PHO kan passere 1000 kroner i en ikke alt for fjern fremtid. Det synes du er irriterende. Kan du forstå at andre synes du er irriterende da du i en mengde innlegg hver dag skal fortelle dem hvor smart du er og hvilken idiot de andre er hvis de ikke gjør som deg og selger? Dette uten at du leverer et eneste argument knyttet til PHO som selskap og hvordan utvikling som kan forventes? Lykke til med tradingen din. Vi er noen andre som har forstått at det ikke er trading som skaper formuer.
focuss
14.11.2018 kl 17:46 2303

Thepower
Jeg kan ikke svare for alle.Grunnen til at jeg følger med er at jeg har tid til det og jeg synes det er morsomt.
thepower
14.11.2018 kl 17:48 2289

I have not told anyone to sell. If anything people have called me an idiot for selling :)

We are all different and that at the end of the day is what makes a market.
Redigert 14.11.2018 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 17:49 2288

The power
Så kan man si at når kursen faller så er det greit å gjøre noen fundamentale betraktninger som er tilstrekkelig til å vise at markedet er på bærtur.
focuss
14.11.2018 kl 17:51 2270

The power
Hvis du har slik sympati med dem som kjøpte på femti seksti så har du en underlig måte å vise det på.
thepower
14.11.2018 kl 17:54 2258

Maybe. But the market is what decides the price at the end of the day, whether it is right or wrong is irrelevant

If you believe it is wrong then you can profit from it.
focuss
14.11.2018 kl 18:06 2226

The power
Når du sier du har snitt på 27 i PHO så tviler jeg. Når jeg begynte å skrive om PHO i mai 2017 så var MM og jeg alene på denne tråden ganske lenge. Interessen har vokst hele tiden og vokser fortsatt. Stadig flere på forumet. Men du er ganske fersk.
focuss
14.11.2018 kl 18:08 2213

The power
Poenget er jo at hvis markedet tar feil så er det bare spørsmål om tid før det forandrer mening. Bare loosers er enig med markedet til enhver tid.
thepower
14.11.2018 kl 18:14 2191

I bought in after the drop after Q3 2017

Why would I lie about that? I first came on here when the price has passed 60 and said I was considering selling.

You may recall I was instantly attacked😀
thepower
14.11.2018 kl 18:39 2135

Am I the only trader on here? Is everyone else long term?

I find the debate of trading versus long term an interesting one. For example if you bought PHO when it came onto the børs and simply sat with it for 18 years or however long it is, you would be feeling pretty miserable right now.

However the volatility over time on this stock has given massive opportunities for profitable trade. If not for cash, then for more shares.

Not all stocks are like this of course, but the argument is clear when talking about PHO. Long term has not been the way to go.

That might change now though, they look strong and are entering a defining period in their history.

I will happily admit that on paper PHO is a no brainer. It looks harder to fail than it does to succeed.

However I think what most of you are doing on here ie: investing in PHO, Nano and PCIB is a better option than pitting all eggs in one basket.

If just one of the three takes off or is bought out at a big multiplier, then it's happy days.
Redigert 14.11.2018 kl 18:40 Du må logge inn for å svare

He he, jeg kjenner en tulling som trader i biotek. Han solgte selvsagt PHO på stopp-loss akkurat på bunn. Hvis han skriver her inne vedder på at han er tradingens master of the universe, akkurat som Thepower og Korsar :-)
Selv har jeg ikke tapt en eneste krone på nedturen.

Endelig noen kloke ord fra Thepower igjen :
" investing in PHO, Nano and PCIB is a better option than pitting all eggs in one basket.
If just one of the three takes off or is bought out at a big multiplier, then it's happy days."

Akkurat slik jeg gjør det :-)
Redigert 14.11.2018 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
focuss
14.11.2018 kl 18:54 2092

Thepower
Jeg kjøpte PHO når fase 3 studiet kom. Da ble PHO interessant for meg. Hva investorer fant interessant for 20 år siden interesserer meg ikke. La oss slutte å krangle. Du er kortsiktig, jeg er langsiktig. Ingen er idioter. Du tror på PHO til 33 i løpet av noen dager. Jeg tror på PHO langt over 1000, men det er lengre frem i tid. De som eventuelt kjøper på 33 er vel fornøyd på 36? De driver med noe annet enn hva en del andre driver med.
Daniel
14.11.2018 kl 22:31 1922

Jeg syns det er synd at diskusjon av sak alltid ender med angrip av person her på forumet. Det ødelegger både for diskusjonen og for forumet generelt.
pafo
15.11.2018 kl 02:27 1791

Ja det er synd orker snart ikke lese mer her. Selskapet har inntekter som godt og vel forsvarer en kurs på 60 kr. Men de velger att bruke
inntekterne til investeringer som skall mangedobble inntekterne. Er det rett eller feil, efter vad eg forstår så syns mange det er feil.
Penger i dag anners selger de aksjen. Hvor kan du drive ett selskap med sånne investorer, vil de ha vekst eler vil de ikke. Det ser man
jo på de her tråderne, det er helt hoppløst med en del personer. Skall man straffe selskapet og selge aksjen, eller skall man vare med
att bygge opp selskapet.

Nu er det jo ett fritt land så man må leve med det, men det er synd nær så mange sprir negativitet der det ikke finnes anledning til det.
Jeg trur satsningen gir god avkastning ganske snart, og det er vel mer en man kan seie om andre biotek selskaper. Der de ikke vet om
de nånsin får inntekter, da forskningen kanskje springer forbi deres produkter.
Redigert 15.11.2018 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
Merlin
15.11.2018 kl 04:01 1770

Virkelig en blanding av tragisk og morsomt å lese innlegg her!

De aller fleste har antagelig misforstått!

1) Guiding. Pho - har ikke gitt noen ny guiding,

2) Insidekjøpene florerer.

- Konklusjon: Kursen er kommet alt for lavt.
- Resultatene blir formidable. Det er allerede forklart av ansatte at salget er sterkt økende. Dahl vil ha økonomisk hjelp og støtter feil folk.

Merlin
15.11.2018 kl 04:15 1761

Må si meg fullstendig enig med The Power her.

Du er en dårlig investor.

Du bommer, bommer, bommer.
Du er så fullstendig avslørt at ingen vil høre på deg noe mer. Makan!

Dine "råd" - hvor har du de fra - hvor er du? Alle har tapt på deg, you are a looser. Alt har gått motsatt av det du sier. Du eier ikke teft.

Legg ned det du driver med og dine innlegg!

Jeg råder deg til å finne på noe annet å drive med. Du er ikke smart nok!

Hadde de hørt på meg, selg Photocure, kjøp Nano, hadde de som meg, tjent eventyrlig.

Nå derimot. Lurt med det motsatte.

Redigert 15.11.2018 kl 04:26 Du må logge inn for å svare
Merlin
15.11.2018 kl 04:31 1754

Kanskje selge litt Nano og kjøpe litt i svartehavet
Durable
15.11.2018 kl 09:16 1588

Nå er Merlin igang igjen. Sitter oppe hele natten og skriver absurde innlegg på HO.
Skribenten som en gang i tiden var en fantastisk bidragsyter på NANO-trådene er redusert til en som nesten bare kommer med verdiløst visvas.
15.11.2018 kl 09:23 1571

Tror det er en god ide, ta gevinst i nano og kjør en ekstra pho trade ;) du får neste 2pho for en nano.
focuss
15.11.2018 kl 09:28 1556

Tror Norne analytikeren, Mads, som fikk inn en artikkel om at PHO drev med kliniske studier i en eller annen fase med stor risiko, har vært nyttig for Marshall Wace.
olemt
15.11.2018 kl 09:32 1535

Like greit å følge innsiderne her. Ikke vær redd for MW. De gjorde et elendig 2017, og 2018 ser ikke stort bedre ut. De blir nok for grådige i PHO også, og blir sittende i saksa der som i NAS.
Nikko
15.11.2018 kl 09:40 1509

olemt,
Et veldig godt poeng du kom med der. Det virker som aksjonærene legger for mye vekt på de som shorter. Akkurat som om de sitter med fasiten.
Problemet er imidlertid at de jobber veldig aktivt for å oppnå sine mål. Til den jobben benytter de roboter som er spesialprogrammerte med hjelp av psykologer.
Det er hare å følge med kjøp og salg, så ser man det. Ingen andre kjøper 1 - 10 aksjer sånn med jevne og ujevne mellomrom.
Her er det bare å stålsette seg og se framover.
Det ordner seg.

"Hadde de hørt på meg, selg Photocure, kjøp Nano, hadde de som meg, tjent eventyrlig.

Nå derimot. Lurt med det motsatte."

Jeg trader jo ikke, men skrev på samme tidspunkt at jeg trodde at NANO ville stige før PHO, og det ble jo dobbelt riktig ettersom PHO ikke bare unnlot å stige, men faktisk deiset i bakken. Men vi vet aldri helt hva som lurer bak neste sving, så for de fleste er det neppe lurt å velge enten/eller-alternativet. Det er bedre å ha flere ben å stå på, og så kan man eventuelt selge litt av de som har steget og fylle på de aksjene som har falt. Fortsatt tror jeg nok at en måned fra nå så vil NANO ha steget mer enn PHO, men jeg blir langtfra overrasket om det blir motsatt.

m73102
15.11.2018 kl 09:48 1489

Hva har endret seg i PHO, sånn rent fundamentalt, før og etter Q3 (altså før/etter kursfallet)? Er det noe som tilsier at det er mindre sannsynlig at PHO vil få suksess i USA etter de siste godkjenningene? Ledelsen har fortsatt gitt uttrykk for at PHO vil få tilsvarende markedsandel i USA som i Europa - hvis det inntreffer, hvilken betydning vil det få for inntjeningen/kursen når en tar hensyn til surveillance?

MW har shortet PHO og sitter med en relativt stor gevinst. De har startet inndekningen - men har fortsatt over 310 000 aksjer som må kjøpes inn. Er det sannsynlig at de vil fortsette inndekningen? Det har vært 3 innsidekjøp - hvor Schneider har brukt over kr 500 000 på å kjøpe aksjer. Hvem kjenner selskapet best - MW eller Schneider?

Dersom en mener at PHO fundamentalt sett ikke fortjener dagens kursverdi, bør en selvfølgelig ikke investere i PHO. Men for de som mener at PHO fundamentalt er i like sterk posisjon som før Q3 (kanskje enda bedre) - sett i sammenheng med signalene som er gitt gjennom innsidekjøpene, den nye sterke kjøpsanbefalingen (som ble gitt basert på en markedsverdi 30 % over dagens kurs), at MW etter hvert er nødt til å dekke inn shorten - vil ikke dagens kurs være et meget godt kjøp?

Lykke til med beslutningen!
Redigert 15.11.2018 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
tilly1
15.11.2018 kl 09:54 1470

Blir så forbanna på de drittsekkene som manipulerer med kursen. Sette sperre med godt og vel 18.000 kun for å drive kursen ned for full musikk. Børsen er et farlig sted for småaksjonærer.....her er det de store som ruler.
focuss
15.11.2018 kl 10:00 1454

m73102
PHO jobber hver eneste dag med å øke markedsandelen i USA, så i prinsippet bør PHO være bedre i dag enn ved Q3 Positive ting jeg tok med meg fra Q3:

-Den sterke veksten fra Q2 ble opprettholdt.
-Sykehus har allerede tatt i bruk BLCC med flexible scope i surveillance.
- Permanent refusjon innvilget i PHO sitt største marked
- Ny CEO kommuniserer krystallklart at fremover dreier det seg om vekst

Post Q3. 3 innsidekjøp.

I sum ser jeg situasjonen i dag som bedre enn før Q3. Selvfølgelig med unntak av øksjekursen

Try to be an optimist in your daily life. In the stock market, try to be a negative pessimist

Hadde jeg hatt mer fri kapital tilgjengelig skulle jeg tatt hele sperren. Får vente og se om det blir julebonus i år. Da vet jeg hva en ganske stor del av den skal brukes på.

Som jeg skrev etter hvert som innsidekjøpene tikket inn så forventet jeg ingen varig positiv effekt fra disse. Det ene hadde en viss substans, men de to andre var rent symbolske og da like gjerne et symbol for at man ikke anser dette for å være verdt risikoen. Men så er det heldigvis nok av eksempler på at selskaper har steget til himmels uten at de ansatte egentlig har skjønt hva det er som skjer.

Jeg er utrolig glad på Oppgang Kommer sine vegne.
Når jeg tenker hvor bekymret OK var for Marshall, og deres shortposisjon, er det godt å se at han nå kanskje kan finne roen;-))

Du skal se de kommer seg ut av den kinkige situasjonen. Utrolig nok.

Smånissene derimot.....de som gikk "all in", og var "fullastet" på kurser over 60,-.....uten en sky på himmelen, og plankekjøring til firesifret kursnivå. Full av forakt for "stakkarene" som ikke umiddelbart delte deres åpenbare framtidsvyer, de skjønner ennå ikke hva som traff dem.

Bortsett fra at det svir noe jævlig i stjerten.
mofi1
15.11.2018 kl 10:23 1369

Hvor er bunnen eller når er shorterne fornøyd, og begynner inndekningen? Det skulle en gjerne visst:-)
Nikko
15.11.2018 kl 10:32 1342

tilly1
Støtter deg i det. Derfor er det viktig å gjøre sine beslutninger basert på egne vurderinger. Deretter er det bare å sitte rolig i båten.
Det ordner seg.
focuss
15.11.2018 kl 10:41 1307

Utviklingen i MW antall aksjer short. Shortsalget startet på topp ca 63 og var årsaken til at aksjen stoppet den gode utviklingen. Shortsalget har et ganske høyt snitt nivå. Vi nærmer oss bunnen. Vi må bare la dem gjøre seg ferdig. Får vi inn investorer med muskler kan det bli interessant. Det lar seg gjøre å regne på snittet de har solgt på og derved finne snittet de må komme seg inn på for å tjene penger.

11/10 112421

15/10 136397
+24000
18/10 151831
+16000
22/10 179342
+28000
25/10 195888
+17000
05/11 218578
+22000
08/11 304733
+86000
12/11 324891
-14000
13/11 311340
Redigert 15.11.2018 kl 11:34 Du må logge inn for å svare

Aksjen ligger nå ned mot støtten, og mange synes å glemme at det også ligger positive elementer i dette. Enhver vellykket test av støtte gjør aksjen bedre rustet for oppgang. Forventer at aksjen snur oppover igjen, og da vil motstanden oppover være svakere enn forrige gang. Men på kort sikt bør man ikke ha overdrevne forventninger.