OSEBX: 2 streker i chartet - og du ser LYSET!

Jeg har tatt en SEN dusj. Så har jeg fylt et glass vin i påvente av at "håret skal tørke".
Greit å ha noe å skylde på når man koser seg og har på Radioresepsjonen med sin "fjortishumor" i bakgrunnen! Humrer av tullet!
Så har jeg tegnet 2 linjer i det logaritmiske chartet til OSEBX.
DERETTER så jeg LYSET!

For en tid tilbake skrev jeg en tråd om et mulig teknisk brudd i hoveddiagrammet.
Bruddet kom og det forverret seg - før det etter hvert kom en pos rekyl til dagens nivåer.
Når jeg nå tegnet 2 streker så jeg med ett lyset - etter en noe uforklarlig stigning.

1. Chartets negative brudd kom i oktober - da følgende fallende linje ble brutt: Topp juni - via topp juli - via 2 bunner - til dagens.
2. DAGENS nye linje: Stigende fra topp v/840 i jan - via 3-4 naturlig bunner og TIL den toppen vi så for 1-2 dg siden - før fall.
(linje 2 kakket OSEBX i skallen - og tilbakefall).

Kursen ligger i dag i en LITEN kile like bak skjæringspunktet mellom disse to VIKTIGE linjene.
Det blir mest trolig fortsatt stigning dersom OSEBX først bryter opp og OVER lj 2. Visa versa dersom lj 1 først brytes på vei ned!
Deretter (vel, tidligere....) registrerte jeg at olja hadde falt 2% det "siste døgnet" - noe som IKKE lover ikke bra for fredagen.

Så har jeg i bakhodet den smått kaotiske finanssituasjonen som med ett har dukket opp i Italia.
Statsbudsjettet som innen fk tirsdag må godkjennes av EU. Faller ikke dette på plass KAN det etter hvert bli økonomisk kaos innen EU.
Italia har unionens ca 3. største økonomi - og ringvirkningene blir BETYDELIGE dersom dette eskalerer til to steile fronter.

De aktørene som styrer børsen i stor stil er nok vel kjent med disse fundamentale forholdene - så det skal bli spennende å se hva som nå skjer fram mot helga + i starten av kommende uke. Om de store begynner å selge seg ned - eller om det hele kun blir registrert med et skuldertrekk?

Tegn de to linjene i eget logaritmisk chart (med tegneverktøyet i 71 dg chart) - og se hvem av de to som først får brudd! Kan være lurt!

Hilsen Hammers.........nå med tørt hår, tomt vinglass - og to øyne som lengter etter MØRKE!

Etablerer OSE seg over 865-867 noen dager (helst 3 dager til ende) er det bull marked i lang tid. Det blir eventyrlig for de som er long. Klarer ikke OSE å holde seg over 865-867 er det bear marked og den store reylen er slutt.

Jeg må si det ser lovende ut for bull. Alle underindikatorer peker opp og har ingen svakhet eller divergens. Sjansene er gode for bulls.