FLNG I 30 kr +


Fra før emi:

FLNG perfectly positioned with 8 x state of the art (MEGI) vessels, ready to reap the benefits of the upturn

Assuming 1 year TC-rate, and 10x EBITDA, the stock could easily be worth 30 NOK/share one year down the road
vicktor
29.10.2018 kl 17:59 2150

Veldig bra, men hvem er det som kommer med denne analysen ?
Jeg har stor tro på selskapet og har lastet .
kodenavn
01.11.2018 kl 11:31 1945

Innsidekjøp i dag:

Additionally, Harald Gurvin has today acquired 30,000 shares in Flex LNG at a
price of NOK 14.80 per share.
kodenavn
01.11.2018 kl 12:48 1879

Market outlook

Spot assessments for modern tonnage are now USD 175k/d in both basins. In the Atlantic the arbitrage remains closed, leaving cargoes to stay intra-basin and the result being a few sublets. Although we don’t expect rates to stay close to USD 200k/d through the winter the prevailing spot rates have large implications for 4q/ 1q19 earnings for spot prone names such as ALNG/ FLNG/ GLOG/ GLNG.
larserne
01.11.2018 kl 15:14 1791

Fearnley - LNG Week 44
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 35 000 175 000
West of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 44 000 175 000
1 yr TC 155-165'cbm 90 000 90 000 52 000 90 000

MEGI (Read FLNG) has appox usd 15000 - 20000 bunus on the above rate notifications.

GasLog er opp 10% på gode q-tall og bullish fremtidsutsikter.
kodenavn
08.11.2018 kl 09:38 1449

LNG: Rates continue to rise – USD 195k/day quoted for TFDEs in the East
d12m
08.11.2018 kl 11:54 1346

1 year TC nå økt til 110k, ifølge Fearnley.
delta
08.11.2018 kl 14:15 1261

FLNG i kr 30+ iht. topicoverskriften. Analytikerne sammenligner ofte prising av FLNG og GLOG i USA. På DnB sine EPS-estimater for begge for 2020 og med utgangspunkt i sluttkurs i GLOG i går, må FLNG opp i kr. 26 for i dag å være priset på samme 2020-multippel som GLOG. I 2021 vil det meste av bestilte skip være i drift, og hvis FLNG i dag var priset på GLOGs 2021-multippel, burde FLNG-kursen i dag vært kr. 34. DnB har antatt oppnådd snittrate på USD 94k/dag i 2020 og 2021 for MEGI.
SHARE-IT
08.11.2018 kl 14:41 1229

Det er uansett utrolig hvor tungt det er å få kursen i FLNG til å løfte seg mtp de ratene som nå oppnås.
really
08.11.2018 kl 15:29 1166

Det skyldes nok at FLNG ikke har mye å vise til de siste kvartalene, de har ikke levert som forventet. Q3 blir ikke så veldig bra heller, oppgangen i ratene kom et stykke ut i kvartalet og med etterslep av gamle kontrakter var det ikke mye de fikk med seg nå. Dessuten er to av skipene på lange kontrakter som ikke utløper før sesongen er over.

Det kan hende vi må vente til forventningene begynner å bygge seg opp til neste høst før den store stigningen kommer.
delta
08.11.2018 kl 18:04 1066

Enterprise og Ranger går på USD 160k pr dag til desember hvoretter de går over på det som er markedsrater da. Endeavour går på kontrakt til Q2'19 og Rainbow til Q1’19. Så overtar de et nytt skip i juni 2019 og et i august 2019 som vil gå i spotmarkedet eller på korte kontrakter som vil avtales nærmere skipsovertakelse fra verftet. Omregnet vil det bety at FLNG vil ha inntjening fra 5 skipsekvivalenter på årsbasis i 2019.

Blir -3 mill USD i resultat i Q3'18 iht Paretos prognose og +16 mill USD i Q4'18. For 2018 synes husene å anta EPS på ca. kr 0,20.

For 2019 varierer EPS-prognosene mye med konsensus på kr. 1,- (her ligger også Pareto som antar snittrate på USD 85k pr dag i 2019), laveste analytiker på kr. 0,57 (DnB med rateforutsetning USD 72k pr dag) og høyeste (Nordea med rateforutsetning på USD 120k pr dag) på kr. 1,64. Husene som jeg har nevnt her, kom med sin siste oppdatering medio oktober. Siden den gang har både spot- og TC-ratene steget. Så vidt jeg forstår, antas markedsrate for ett års TC for MEGI nå å være ca. USD 130k pr dag (jeg antar USD 20k pr dag over notering for TFDE).

I en shippingoppdatering 15. oktober skrev DnB at det ligger til rette for arbitrasje mellom Henry Hub og asiatiske destinasjoner, noe som kan være med å drive spotratene over USD 250k pr. dag.
I en annen shippingoppdatering 30. oktober skrev DnB at tidligere produksjonsstart enn ventet fra train 2 ved Yamal LNG (i Nordvest Sibir) kan ha bidratt til rateeksplosjonen i LNGC da spesialskipene som skal transportere gassen til Asia (gjennom nordøstpassasjen når det er isfritt) ikke ble ferdigstilt fra verft i tide og har gjort at gass er transportert vestover i stedet for til omlasting på tradisjonelle LNGC for viderefrakt til Asia. Train 3 ventes oppstartet snart, og det ventes at spesialgasstankere for transport herfra til Asia vil bli ferdigstilt fra verft i tide i forhold til ramp up på train 3.
Redigert 08.11.2018 kl 18:08 Du må logge inn for å svare

LNG markedet koker med nye årsbeste ratenoteringer denne uken både spot og 1 års TC!!!
LNG aksjer ned sammen med resten av shipping aksjene på OB?
Empire
09.11.2018 kl 11:17 726

At man kommer nå og mener at selskapet ikke har fått til noen ting, er litt merkelig? Se på kursutviklingen fra august til nå, det er en meget pen reise. Du kan også dra den linjen fra mai til nå, samme historie. Å komme når fasit er her (rateoppgang) og forvente videre oppgang i aksjekurs er nok ikke veien å gå. De som kjøpte i sommer ser kanskje mer i retning av gevinstsikring på caset de trodde på. Uansett så bør man ikke ta utgangspunkt i en dag og si at dette går bra eller dårlig. Se på trenden. Du må prøve å se litt inn i fremtiden og kjøpe/selge aksjer utifra det.

Å bygge et selskap tar tid, å kunne høste fruktene av det, gjerne mer.
Redigert 09.11.2018 kl 11:19 Du må logge inn for å svare

Empire;
var denne til meg? Har vært med i snart 2 år i FLNG og over 1 år i GLNG.. Hvis du leser innlegget mitt skjønner du kanskje at jeg mente at LNG aksjer ufortjent følger annen shipping på OSE idag og denne uken, og det selv om det koker i LNG markedet. Det er ikke jeg som selger da jeg "vet" hvor LNG markedet skal fremover (da mener jeg minst de neste 3 årene).. Har kjøpt litt FLNG idag!

Børs er ikke lett og skjønne ,Når kommer 3kvartal tallene
Empire
09.11.2018 kl 12:09 635

Nei, kanskje ikke til deg. Mer en kommentar i forhold til de innlegg som uttaler seg om hvor dårlig Flex har gjort det i 2018.

Det er gjerne en del debattanter som kommer frem med sine meninger når aksjekursene synker litt i en ellers positiv trend. De samme Nick egner ofte ikke å se langsiktige investeringscase, men er gjerne meget flittige når selskaper går til grunne, i ofte forventede konkurser/emisjoner. Å se selskaper gå til grunne er ofte lettere, enn å se og forstå industri bygging. Tålmodighet er en dyd det kan være langt mellom her på Ho forum.

Lykke til med din investering og husk at våren også kommer neste år :)


Den siste tids kursnedgang ser jeg på som støy i det lange bildet.
Ratene er fantastiske, og alt tyder på at de skal holde seg, og selskapet får flere skip på sjøen, og flere på spotrater.
Alle analytikere har kjøpsanbefaling, med target stort sett mellom 20.- og 32.-
Innsidere kjøper.
Litt tålmodighet bare, denne kommer som en kule.

Empire; ja våren kommer, men alle signaler sier at den blir mildere enn iår:-)
Empire
09.11.2018 kl 12:35 578

Ja, det kan se sånn ut Larsern, men jeg kommer nok til å være noe mer forsiktig i Februar enn det jeg f.eks var i sommer.

Det kom ut to ganske tykke blekker (rapporter) om lng og Asia, samt lng og Europa i oktober. Skal se om jeg klarer å finne de og legge de ut her, hvis de ikke allerede er linket på en eller annen tråd?

Edit: første link er om Europa, andre link er om Asia. Sikkert mye som er kjent fra før. Utover det så synes jeg Oxford har mye bra og det er lett tilgjengelig rapporter og studier som ligger på dere side.

https://timera-energy.com/wp-content/uploads/2018/10/Timera-European-gas-mkt-transition-10Oct18-.pdf

http://eprinc.org/wp-content/uploads/2018/10/Future-of-Asian-LNG-paper-FINAL-Oct-2018-.pdf
Redigert 09.11.2018 kl 12:54 Du må logge inn for å svare

Noen som vet hvorfor Flex er ned 10% fra toppen? Er jo tilbake til emi. kurs.