Oppside på 150% ifølge Arctic


Merkur-noterte ADS Crude Carriers spåes en oppside på ca 150% innen tankmarkedet av Arctic i dagens Finansavisen, så slengte inn et lite lodd
https://c2.staticflickr.com/2/1966/43723089770_90b13ffc43_o.png
Redigert 25.10.2018 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
kentove
26.10.2018 kl 13:40 2741

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/08/Norges-mest-profilerte-investorer-satser-paa-ADS-Crude-Carriers
verdien idag er altså under det de hentet i emisjon, holder seg stabil tiltross for gårsdagens store omsetning, og foreløpig kun 340k idag, håper dette loddet går samme vei som loddet jeg tok i bxpl (nå Hunter) og dobler seg
kentove
29.10.2018 kl 14:14 2652

ved nærmere ettertanke var det ikke så lurt å legge ut den linken før jeg var ferdig å kjøpe, steget 4,5% på høyt(for å være på Mercur)volum siden jeg postet, talentløst at det tar 2 arbeidsdager for å få midler fra ASK-kontoen overført til vanlig aksjekonto :/ hele løsningen med 2 dager er latterlig... samme gjelder bankoverføringer, 5 ganger daglig, merkelig det ikke går an å få litt vipps/bitcoin-tempo på overføringer
OZZY
29.10.2018 kl 16:39 2617


Dette gjelder da ADSC-ME og ikke Hunter

ADS Crude Carriers Plc: First half year 2018 Financial Report
Finance
The Company was incorporated 30 April 2018 in Cyprus. The subsidiaries ADS Crude Holding AS, ADS Crude I AS, ADS Crude II AS and ADS Crude III AS were all incorporated during June 2018. By the end of the first half 2018 there had been no operating income or costs in the Company.
The assets consist of cash holdings of USD 1 172 The equity consists of a share capital of USD 1 172.
There are no liabilities.
Accounting principles
The interim report is prepared in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) as adopted by EU and the regulations for interim reporting given in IAS 34. The interim report has not been audited.
Organisation
The Vessels will be under commercial management of
Frontline Management Ltd. OSM Ship Management AS will be the Technical Manager.
Subsequent events
After the end of the first half year and by the issue of this report the Company has been capitalized by issuing 23 384 440 new shares through a Private Placement. Including the shares originating from the incorporation the share capital is USD 4,7 million split on 23 390 300 shares with a par value of USD 0,20 each. The total equity prior to start of other financing and ship purchase activities was USD 57,8 million.
The first vessel Front Page (to be renamed ADS Eagle) was delivered 20 July 2018 and went directly to a charter as FSO west of Nigeria. The duration of the charter is between 150 and 210 days.
The second vessel ADS Stratus was delivered 9 August 2018 and is on its way to an approximately 40-day
spot charter for transport of crude oil.
The third vessel ADS Serenade was delivered 13 September 2018 and will be trading in the spot market.
On 28 August 2018 ADS Crude Carriers Plc was accepted for trading at The Oslo Stock Exchange’s Merkur Market.
Outlook:
Consolidating operations
After a period of start-up activities and building up the initial fleet of VLCC’s, the Company will focus on streamlining the operations to maximize shareholder returns. In addition, the project of installing scrubbers on board the vessels for the purpose of reducing emissions and operating costs will be started.
Redigert 29.10.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
kentove
29.10.2018 kl 17:18 2598

som sagt, merkelig svak verdisetting, men så er vel merkur ikke akkurat det markedet folk saumfarer, eller analytikere får fremsideoppslag om
mern1
31.10.2018 kl 10:18 2516

Kjøpersiden vokser, bare å hive seg på skipet;)
kentove
31.10.2018 kl 21:24 2448

fått doblet dosen, og har ca 8% av porteføljen i denne, men virker som de kun gir halvårsregnskap foreløpig, så må nok vente til april for å få nye tall, hvis intet endrer seg.. men selv en analytiker som spår 163% oppgang kan ikke ta så feil at den iallefall ikke går 50% minimum for å være veldig moderat... det jeg har lest om selskapet er bullish som pokker
kentove
31.10.2018 kl 23:17 2412

med John Fredriksens Ship Finance som største eier og Frontline som samarbeidspartner, både frontline og gogl gikk opp som raketter i god syklus, så så lenge kursen ligger stabit på samme som ved åpning er det vel bare å laste opp, selge og reinvestere tapsaksjer på vanlig aksjekonto og få flest mulig inn på ASK regner jeg med alle har fått med seg
mern1
05.12.2018 kl 15:05 1962

TANK:ANALYTIKERE SER VLCC-RATER NÆR USD 31'/DAG I 2019, MACLEOD SER VOLATILT MARKED
Oslo (TDN Direkt): VLCC-ratene ventes å ligge nær 31.000 dollar pr dag i 2019, mot et nivå så langt i 2018 på rundt 19.100 dollar.

Det viser gjennomsnittet av estimater innhentet av TDN Direkt fra syv analytikere. Anslagene varierer mellom 25.000 og 40.000 dollar pr dag.

VLCC-ratene ligger nå rundt 60.700 dollar pr dag, opp 15,1 prosent sammenlignet med nivået for én måned siden, ifølge en liste fra Clarksons Platou.

Administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline tror 2019 vil bli et år der VLCC-markedet blir preget av høy volatilitet, men er generelt optimistisk og venter en høy utnyttelse av den globale flåten.

-Oljevolumene ser ut til å bli rekordhøye, og grunnlaget for et sterkt tankmarked er tilstede. Samtidig har ordreboken over 60 nybygg for levering, mens like mange skip passerer 17,5 års klasse i løpet av 2019. Vi vil også se effekten av at hele flåten må forberede seg for IMO 2020, og "offhire", i forbindelse med scrubber-montering, vil øke. Videre ser Irans flåte også ut til å gå tilbake til lagring, slik de var før sanksjonene ble løftet, og dette er rundt 30 skip. Alt dette mot et bakteppe av rekordvekst i oljetilbud, hovedsakelig fra USA og et mulig produksjonskutt fra Opec. Jeg er optimist, sier Frontline-sjefen til TDN Direkt.

Macleod venter at VLCC-ratene i snitt vil ligge høyere i 2019 enn i 2018.

-2018 blir ett av de svakeste årene VLCC markedet har sett noensinne, til tross for kraftig oppgang i siste del av året. Vi tror 2019 vil bli langt bedre enn 2018, sier han.

Knyttet til tonnmilutviklingen neste år sier konsernsjefen at han venter at den vil fortsette å øke, med økt amerikansk oljeeksport og sterk etterspørsel i Asia.

På spørsmål om hva som er største
kentove
05.12.2018 kl 15:50 1935

ganske bra timing på oppstarten av dette selskapet, selv om aksjekursen så og si står i ro, så soper skipene inn penger, og utbyttene skal visstnok komme kvartalsvis, selv om første tall først kommer i april, men forventer et solid utbytte da.. blir 3 gode år med utbytter her ser jeg for meg, før skipene skrapes, spesielt når de får scrubbere med den ekstrabonusen de får utbetalt
mern1
22.01.2019 kl 17:05 1539

Får vi et løft på denne snart? Artic har ADSC, FRO og DHT som sine toppvalg i denne sektoren. 150% oppside på ADSC i følge Artic. Halvårsrapport den 25/4-19
addyfred
22.01.2019 kl 17:48 1507

Jeg venter fortsatt på mars, og håper således å gjøre en god handel i ADS når den tid kommer. Dette gjelder for øvrig også andre tanker-navn som FRO, DHT.

ADS er et godt utbyttecase.

Kan en krysse fingrene for et større ratefall de neste to måneder? :)
kentove
24.01.2019 kl 15:34 1400

kjøpte vel skipene til ca 25% over skrappris om jeg ikke husker feil, og skipene har nå vært i vannet noen måneder, vil tro det er såpass rolig siden det ikke kommer tall før april, mens andre slipper tall nå, uansett billig, verdsatt mindre enn da de gikk på børs
mern1
12.02.2019 kl 16:07 1242

Skal vel opp denne også da siden tank nå er inn blant meglerhusene. Har vel gått på faste kontrakter skipene hos ADSC og ikke på spott.
joneug
12.02.2019 kl 17:42 1201

Nei. 1 fartøy på kontrakt ca. ut Q1 19 til 26' USD/day. 2 siste i spot ut 2018. Forhåpentligvis fikset disse i slutten av året for lenger kontrakter når vi ser dagens ratenivå. Q3 skal scrubber installeres. Jeg har fair value på 31 kr/aksje med FCF B/E på 11850 ca., men usikker på både OPEX og G&A-nivå.
mern1
12.02.2019 kl 20:22 1167

Takk for info:)
CC
12.02.2019 kl 22:08 1110

Break even mener jeg er inkl rentekostnader på lån til Ship Finance som forfaller ultimo 2022 og avdradsfritt frem til det. All genering av fri kontantstrøm skal til alsjonærene og skrap verdi dekker trolig mer enn hva som er trukket på lånet. Link til memorandum under.

https://www.adscrude.com/wp-content/uploads/2018/09/ADS-Crude-Carriers-Plc-Admission-document.pdf
CC
12.02.2019 kl 22:09 1106

Så kostnader på rundt 12k usd pr dag skulle dekke alt
joneug
12.02.2019 kl 23:37 1073

Mitt estimat er følgende: OPEX 9000 usd/day, CAPEX (scrubber) 1644 usd/day og G&A; 1200 usd/day; totalt 11844 usd/day. Gjeldsbetjening har jeg utelatt i FCF BE ettersom den er avdragsfri og forfaller ved skraping av skipene. Forhåpentligvis ligger jeg litt høyt på kostnadssiden. Får se når årsrapporten kommer.
joneug
12.02.2019 kl 23:55 1057

Du har selvfølgelig helt rett, rentekostnadene må tas med! 13944 usd/day med rentekostnadene hensyntatt og scrubber nedskrevet over 4,5 år istedenfor 5.
mern1
27.02.2019 kl 10:22 841

Tenker det venter et saftig utbytte etter Q1 19

EPS for Q4 på USD 0,09.
Hvis 2019 forløper tilsvarende. Så får vi en EPS på USD 0,36 for året.
I NOK EPS 2019: 3,06

Hva er passende PE? 10-15? Kursmål: 30-45.

Uansett pen oppside.
kentove
27.02.2019 kl 14:09 767

lite likvid, men sitter long og venter på cash på konto i denne :)