Philly Shipyard med order vilken dag som helst...


Intressant artikel i The Inquirer Daily news

Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.

"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."

.....

"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"


http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Redigert 22.10.2018 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Winter
01.04.2019 kl 19:08 2660

Har du link til det du poster, spesielt at Philly er nevnt i henhold til vedlikehold?
Skulle jo også tro de var nevnt i anledning nybygg gitt sin ledige kapasitet da.
AlanS
01.04.2019 kl 21:17 2606

Glem Myrseth og tenk på PHLY. "Ledig kapasitet" er en opsjon for selskapet.
Om det stemmer at det skal lyses ut flere nye kontrakter, blant annet statlige, kan PHLY da være i position til å gå for det beste av det som kommer.
01.04.2019 kl 22:25 2572

Mulig det.Men en må ikke glemme at Røkke blir sett på som en kjeltring i USA ,særlig på vestkysten. Det sitter trolig langt inne at Philly får statlige kontrakter


"Røkke blir sett på som en kjeltring i USA." Det var en spenstig påstand Hartvigsen. Kan du backe den opp med fakta?
raven12
02.04.2019 kl 13:36 2480

4du får 100 kr for aksjene snart, tolmodig
02.04.2019 kl 13:57 2459

Vel, det er vel ingen stor hemmelighet at Røkke var lite populær blant kystfiskerne da han drev rovfiske på Pollock
raven12
02.04.2019 kl 15:53 2422

Ikke lenge igjen før det smeller her. Myrseth og de nervøse amatører har solgt på bunnen....hehe for en gjeng. Her sier det pang om ikke lenge.
anderix
02.04.2019 kl 15:55 2419

Får håpe det. begynner å miste troen, men det er vel typisk at den dagen man gir opp og selger, så tikker en melding inn rett etterpå?
Redigert 02.04.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
raven12
02.04.2019 kl 19:34 2354

Vi er i q2 nå, kjøo
raven12
04.04.2019 kl 15:11 2235

Forventer kontrakt i april, pass på her. Kan eksplodere rett opp nå snart.
ArneO1
04.04.2019 kl 21:19 2154

Hva vil du med alle kommentarene dine? Trenger ikke masse kanskje, hvis, pass på, osv. fra deg!
Mackook
05.04.2019 kl 10:00 2037

Ja det tror jeg også att Elvira har har funnet ett nytt navn og bidrar med masse god informasjon !
ArneO1
05.04.2019 kl 11:52 1992

Er det noen livestreaming fra GF i dag?
Redigert 05.04.2019 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
raven12
08.04.2019 kl 09:43 1797

Ligger en storfisk på 38 skjult.....kjøp
08.04.2019 kl 12:18 1742

Det ser ut som de har tapt 375 000 000.- i 2018 !
raven12
08.04.2019 kl 15:30 1681

Herregud hvem selger på bunnen? Er folk hjernedød?
raven12
09.04.2019 kl 15:31 1565

Hva faen feiler det folk? Vil man ikke ha billige aksjer? Skal dere heller kjøpe på 100 kr ?
anderix
09.04.2019 kl 15:46 1552

Hvis det ikke blir noen oppdrag, er det ikke sikkert aksjen et så billig. Har selv aksjer og håper på det beste?

Artikkel i Tradewind i går (har kun tilgang til overskriften):Union rallies in Washington to save Philly Shipyard.
Kanskje det skjer noe snart?
raven12
10.04.2019 kl 12:12 1414

Kommer noe her.....kjøp
Winter
10.04.2019 kl 19:55 1348

Vet ikke om "Union rallies" vil påvirke utfallet noe, det mest fornuftige og rettferdige er jo at de som har det beste anbudet får kontrakten, om jeg hadde vært noen av de andre verftene i anbudet om Philly skulle få kontrakten på "nåde" så ville men vel ikke sett så bra på det. Philly er jo ikke nødvedigvis det beste valget selv om de sikkert er det verftet som trenger kontrakten mest (ikke at jeg mener at du mener det heller :-)

Klarer ikke verftet å skaffe arbeid så har det vel kanskje ikke livets rett. Har vært mye snakk men lite resultat med denne Nerbøvik, greit nok markedet har ikke vært greit i det siste, dog skal det sies at tross sine millioner i lønn for 2018 så har Nerbøvik pr. hjemmesiden ikke mer tro på selskapet ser det ut til at han eier hele 1000 aksjer i selskapet.

Ingenting innen Jones Act markedet har noe med konkuranse å gjøre. Er greit at politikere gjøres oppmerksom
på den oppdragstørken som er når det gjelder oppdrag innen JA fra private aktører. Philly er nødt til å komme
i betraktning også når det gjelder statlige oppdrag. Er helt og fullt enig i det du skriver om daglig leder, lite
har skjedd etter at han tok over fra junior. Men selskapet har kompetent styre, får håpe de får til noe.

Innlegget er slettet av Alekxxx

Nå må Nerbøvik snar komme opp med en kontrakt og vise at han er verdt lønna.
At kystvaktskipene ikke blir noe av, er bare trist.
24.04.2019 kl 09:25 1034

Det begynner vel da å brenne et blått lys for hele verftet. De er sikkert i disse dager uten videre arbeid. Og hvis det er slik at de må sysselsette et minimum av arbeidere for å få beholde leieavtalen så spøker det. Pengene renner fort ut.
raven12
24.04.2019 kl 10:58 985

Rolig tålmodighet. Kommer snart noe
ArneO1
24.04.2019 kl 12:23 940

Da gikk jobben til et selskap eid av ST Engineering som er notert i Singapore...
Nå må PHLY få ut fingeren snart og skaffe mer jobb! Hva skal Nerbøvik ha 8 millioner i året for?

Det har vel vært kjent lenge at denne jobben ikke ville gå til phly.
ArneO1
24.04.2019 kl 12:36 920

Joda det var forsåvidt det. Men har de noen sjans på neste jobb?

I mitt syn ja. Skoleskipene er større båter enn isbryterne så dermed er de fleste andre verft utelukket, og til forskjell fra isbryterprosjektet så er ikke skoleskipjobben ett smarbeidsprosjekt. Jeg tenker at muligens fincantieri ville utnytte posisjonen phly var i og ha dem til å bygge isbryterne for smuler og muligens tape på hele jobben. Kanskje derfor de ikke kom til enighet og at samarbeidet ble brutt før kontrakten skulle deles ut. Den "fordelen" phly har mtp skoleskipene er kapasitet til å starte umiddelbart, sist jeg sjekket hadde ingen av de andre verftene med riktig størrelse denne muligheten. Nassco som er den største konkurrenten har fulle ordrebøker og i tillegg brast en av deres tørrdokker lekk, dette er riktignon mange måneder siden men etter det jeg leste da så ville dette få ganske store konsekvenser for verftet fremover mtp leveringsfrister for pågående kontrakter. Utover dette så jan man jo tolke AMSC sine utsagn tidligere slik at hvis skoleskipene skulle falle gjennom så vil det bli bestillt to tankere. Ingen har fasit men dette er hvertfall slik jeg tolker situasjonen. Skoleskipkontrakten kan vise seg å bli bra da det visstnok er allokert midler til 2 skip samt at det arbeides med å skaffe midler til nr 3. Det har også blitt uttalt at tanken er å bygge totalt 5 skip.
ArneO1
24.04.2019 kl 14:40 853

OK, men med tanke på oppstart umiddelbart så er det uansett 1 år ++ med prosjektering og planlegging før de i det hele tatt kan begynne å kutte og sveise stål.
Så at dokken er ledig nå betyr ikke nødvendigvis umiddelbar oppstart der.

Nei de står nok ikke klare med vinkelsliperen, men de to tankskipene som amsc muligens vil ha burde være rimelig enkle å få satt igang.
d12m
24.04.2019 kl 17:56 775

"At kystvaktskipene ikke blir noe av, er bare trist."

Det visste vi jo allerede ettersom PHLY selv har sagt at de ikke lenger var med i den kampen
24.04.2019 kl 18:44 6

Innlegget er slettet
24.04.2019 kl 18:47 746

Det står i artikkelen at en av de andre to finalistene var Philly . Hvem fantaserer her da.
Blir det AMSC så blir det ' Bukken og Havresekken' på en måte
Man holder liv i Philly, men det blir neppe noe utbytte
Redigert 24.04.2019 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
d12m
24.04.2019 kl 18:49 740

8.mars svarte CFO på en mail fra en på XI og skrev at samarbeidet med Ficantieri ikke lenger var tilstede.

Han la til følgende:
"If there is a new round due to none of the current builders having a compliant bid, Philly Shipyard will consider entering the competition on a stand-alone basis (as prime contractor)."

--
Slettet du nå? ..
Redigert 24.04.2019 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
24.04.2019 kl 18:56 731

dobbelpost
Vel, hvis Philly bød på isbryterne alene så fikk de avslag uansett.