Philly Shipyard med order vilken dag som helst...


Intressant artikel i The Inquirer Daily news

Hoppas att det faller väl ut, både vad gäller de två tankskeppen och upphandlingen av isbrytarna.

"Nerbovik is busy making other plans in the meantime. He said a deal on the commercial side — to build two product tankers — could come through "any day now," and that it would provide two years' worth of work. (The shipyard and the unnamed potential buyer signed a nonbinding term sheet in July.) Later this fall, he's planning for the shipyard to bid on a contract for a cadet training ship for the U.S. Maritime Administration."

.....

"If the Coast Guard orders more icebreakers — it could order up to three on this contract, and as many as six in total — that could result in a workforce of 1,500 to 1,800 at the shipyard"


http://www2.philly.com/philly/business/philly-shipyard-coast-guard-polar-icebreakers-20181022.html
Redigert 22.10.2018 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
kentove
13.03.2019 kl 18:13 1698

pinglet forøvrig ut etter oppgangen siste tiden, og solgte ut 40% av aksjene til hele 2% i pluss :)

Trenden vil vel snart snu 180 grader, og da får vel geometristene kalde føtter tenker jeg ;)

Myrseth slukker lyset. Men først burde han gi en unnskyldning til alle han har lurt.
raven12
14.03.2019 kl 15:48 1484

Hvem selger nå....
ArneO1
14.03.2019 kl 17:24 1420

Jeg driter i om den kødden Myrseth selger!
Han er bare ute etter noen kjappe kroner og hausser som vanlig illikvide aksjer for egen vinning. Dette har han gjort mange ganger.
Han utnytter jo påvirkingen han har og talerøret han gjennom Hegnar.no. Kjedelig for de som er langsiktig at han skaper så mye støy.
Han hausser og baiser om en annen, avhengig av posisjoner.


Rockall
14.03.2019 kl 18:13 1377

Det ble i alle fall sånn sirkus dobbelt så langt ned til 0 en stund, utelukkende pga. Myrseth i finansnyhetene, syns jeg. Like spekulativt som PHLY, kanskje..? Når det er nevnt... Alle er likevel fullt ut ansvarlige for egne kjøp av aksjer.

Ja,dette er noe vi har vært klar over lenge. Og så lenge Børsstyret sover og Hegnar lar seg bruke så får gjøken holde på. Utlendinger skyr OSE som pesten
raven12
15.03.2019 kl 10:58 1189

Jeg mente selvfølgelig krakk

Det ser ikke ut til at Nerbøvik er i stand til å få til så mye, annet enn å heve en feit lønn da selvsagt.
Det som har skjedd i Philly siste årene, bygger i stor grad på det Røkke junior fikk til.
Det å skaffe ordrer og få til kontrakter er ikke bare, bare. Det kreves bl.a. at man har kremmerånd og ikke bare er
flink til å administrere. At Jones Act vel mer og mer viser seg å hindre utvikling, herunder nybygging og konkurranse,
hjelper heller ikke på. At Hawai prosjektet gikk i vasken, var vel største nederlaget de har gått på.
Skulle ønske verftet var like flink til å svinge seg rundt og skaffe nye oppdrag som verftene på nordvestlandet.
De stod med tomme ordrebøker når bygging av nye supplyskip opphørte, men har nå fullt opp å gjøre igjen, med
bygging av fiskefartøyer, brønnbåter, mindre cruiceskip mv.
Tror imidlertid at styret og ledelsen får til noe før det er forsent, Philly med sine mange ansatte fortjener det.
raven12
15.03.2019 kl 11:39 1147

Fet kommer aker er stor eier der.....kjøp
raven12
15.03.2019 kl 14:36 1083

Hvor høyt går denne på kontrakt

Det er trolig lurt for de som sitter med aksjer å lempe dem ut, før Myrset gjør det. Han er trolig godt på vei til å selge de han kjøpte for ca 30.-
raven12
15.03.2019 kl 15:27 1045

Han selger jo ikke her, kommer jo kjøpskontrakt om kort tid

Dovreporteføljen er en fiktiv portefølje. Myrseth har. i tilfelle handlet med på vegne av ett annet fond eller for seg selv hvis han har handlet noe som helst. Etter volumene å dømme i tiden før han tok inn PHLY i dovreporteføljen så kan han neppe ha handlet en meningsfyllt mengde før han anbefalte aksjen. Det er vertfall ingen spor av dette på oversikten over største eiere datert 4 mars

Går dette gjennom er det kroken på døra !!
Another attempt to repeal the Jones Act
Mar 15 2019


US Senator Mike Lee (Republican-Utah) has introduced the ‘Open America’s Water Act of 2019’, a bill which would repeal the Jones Act if passed.


In essence, it would allow all qualified vessels to engage in domestic trade between US ports.



“Restricting trade between US ports is a huge loss for American consumers and producers. It is long past time to repeal the Jones Act entirely so that Alaskans, Hawaiians, and Puerto Ricans aren’t forced to pay higher prices for imported goods—and so they rapidly receive the help they need in the wake of natural disasters,” he said.



In 1920, Congress passed the Merchant Marine Act (more widely known as the Jones Act), which requires all goods transported by water between US ports to be carried on a vessel constructed in the US, registered in the US, owned by US citizens, and crewed primarily by US citizens.



US-based Cato Institute estimates that after accounting for the inflated costs of transportation and infrastructure, the forgone wages and output, the lost domestic and foreign business revenue, and the monetised environmental toll, the annual cost of the Jones Act is in the tens of billions of dollars. And that figure doesn’t even include the annual administration and oversight costs of the law.
Fevang
15.03.2019 kl 22:43 898

Ikke lenge siden Stig M hausset denne; men nå mener han at selskapet kan bli lagt ned.

Det "glemte" han å si noe om da han hausset denne.

Smakløst - mildt sagt.
AlanS
15.03.2019 kl 22:58 888

En forutsettning for å lande kontrakten på isbryttere er kapasitet til å bygge skipene.
Det at PHLY ikke foretar noe kan tyde på at selskapet satser alt på å få denne jobben.
Winter
16.03.2019 kl 02:33 852

Du tenker på skoleskipene AlanS.

Dersom Jones Act ble opphevet (med overgangsbestemmelser) hadde trolig vært et gode for Philly.
De kunne da fritt bestille f.eks skrogene i lavkostland, kjøpe inn tjenester ellers uten hindringer osv.
Slik det er nå, blir Jones Act svekket ved at bl.a. brukte skip får dispensasjon til oppgraderinger i østen.
Det er alt for lav utskiftning av skip i den amerikanske flåten pga det er for kostbart å bygge nytt.
Men det blir ingen endring av Jones Act, det er helt utenkelig med det klimaet det er for fri handel nå.
At f.eks. amerikanerne skulle gi slipp på sin kompetanse til å bygge skip, og gi fri tilgang til f.eks Kina som bygger
til lavere pris, ef bare å glemme. Dette har virkelig med nasjonal sikkerhet å gjøre.
Redigert 16.03.2019 kl 08:20 Du må logge inn for å svare
AlanS
16.03.2019 kl 10:41 761

Jeg håper på at de lander Polar security cutter kontrakt. I følge plannen skal arbeidet settes i gang allerede i 2019.
https://fas.org/sgp/crs/weapons/RL34391.pdf
Redigert 16.03.2019 kl 10:43 Du må logge inn for å svare

Det står eksplisitt i årsrapporten at PHLY ikke er med i konkurransen om å få PSC kontrakten.
AlanS
16.03.2019 kl 12:10 731

Tenker du på design?

Jeg oppfatter også årsrapporten slik at det ikke er aktuelt å bygge isbrytere for coast guard.
Synes prosjektet med “philly turn grey” er svært interssant. Dersom de får godkjenning for reparasjon
og ombygginger for US Navy, da vil verftet få to ben å stå på, og vil være i en helt annen posisjon for
fortsatt drift med betydelig aktivitet. Får virkelig håpe at de lykkes med dette, og at det igjen ikke blir med planene.
Det jeg har størst tro på kortsiktig, er at defår en kontrakt på bygging av et par tankskip for American Shipping.

Ja de har store muligheter hvis de får en fot innafor døra for å bygge grått. AMSC skipene tror jeg er noe de har i bakhånd i tilfelle det ikke blir noen skoleskip, så jeg er uenig med Myrseth i at vi burde høre noe ila 2-3 uker da skoleskip kontrakten skal inngås i q2 19. Det er positivt at det har blitt satt av penger til 2 skoleskip og ikke bare det første. CHAMP prosjektet som omtales i årsrapporten kan også bli gull, men dette er så langt frem i tid at alt kan skje. Myrseth har vanligvis kort tidsperspektiv og vi kan nok vente at han fjerner PHLY fra papirøvelsen sin muligens alt på mandag. PHLY var en underleverandør for fincantieri i forbindelse med PSC prosjektet slik jeg tolker det i rapporten.
kentove
16.03.2019 kl 15:20 665

myrseth selger seg nok ut pga oppgangen, selv om han fortsatt har troen, avkastning til kundene er førsteprioritet for ham, så 50% oppgang eller hva han har fått tar han nok fremfor å gamble på kontrakt nå når prisen har gått opp... men leser man ordlyden i q4 så virker selskapet veldig positiv til offentlige kontrakter.. solgte ut 40% med ørlite pluss, men sitter med resten, make or break-bet.. lykke til
Winter
16.03.2019 kl 15:47 651

Det har blitt nevnt tidligere i denne tråden men jeg lurer på mildt sagt veldig på utsagnet til Pål Magnussen i AMSC i henhold til Q4-2018 rapporten til AMSC hvor han sier dette:

Pål Magnussen comments, “We are pleased to see the entire Jones Act tanker fleet being fixed on time charters during the final quarter of 2018. The combination of an ageing Jones Act tanker fleet, the lack of yard availability for newbuilds"

The lack of yard availability for newbuilds, er det bare meg eller er denne uttalelsen veldig rar mtp ordre situasjonen til Philly, eller tolker jeg ordene hans helt feil?
ArneO1
16.03.2019 kl 20:02 584

Mulig jeg spør dumt, men i innkallelse til GM så står det blant annet:

"The Board of Directors is authorized to increase the share capital by up to NOK 12,574,766. "

Hva betyr egentlig dette helt konkret? Hvilken verdi setter de på aksjene hvis de skal øke share capital med NOK 12.574.766.
Er det NOK10 per aksje (par value)? Dvs. opp til 10% økning av aksjer i en evt. emisjon. Eller kan det være et helt annet beløp pr aksje?

Jeg regner med at verftet stort sett er uten arbeid ved utløpet av denne måneden. Så da er de nødt til å foreta flere permitteringer. Dette skaper trolig usikkerhet hos eventuelle kunder. Og når det gjelder statlige kontrakter så vil det sikkert bli ramaskrik hvis ordren går til et' utenlandsk' verft.
J:B Der er tross alt ca 700 000 aksjer utenom topp 20 . Jeg mener at Myrseth kjøpte poster på 5000 i forkant av anbefalingen
, men kan ikke bevise det
AlanS
17.03.2019 kl 10:43 473

Om det stemmer at det er "the lack of yard availability for newbuilds" i USA, kan det tolkes positivt for PHLY.
Med sin ledige kapasitet har PHLY flere muligheter å løpe etter.

Hvis det er mangel på verftskapasitet og PHILLY likevel ikke får ordrer så er det andre faktorer det er noe galt med ;)
raven12
17.03.2019 kl 15:48 384

Tipper det blir blodemmisjon og dumping. Sees på 20 kr.
Drittselslap

PHLY is strong i dag. Hva skjer?

Ser ut som de satser voldsomt på å få opplæringsskipene. Politikere besøker verftet og snakker varmt om
kapasitet, kompetanse og kvalitet. Ifølge lokalavisene fremheves det at verftet kan starte byggingen straks dersom
de fr ordren. Avgjørelsesynes nær forestende, ikke sikkert Philly vil inngå andre avtaler før dette er avklart.