Soff Enda en ny spot kontrakt 27.12


60.000 kr Dagen for Ny spot Kontrakt,
Det har vært nye kontrakter hver dag nesten i 2 halvdel av desember som lover godt for selskapet
Her venter vi nå snart en solid reprising av selskapet
Redigert 27.12.2017 kl 14:14 Du må logge inn for å svare

AHTS N Drott ny spot

Og så sitter det folk og selger ned. Kan ikke regne er sikkert.
Det er ganske så intressant å vite hvem som selger. Riktig glad for infoen jeg får når dagen er omme

Kontraktene haggler inn

Boss 99
28.12.2017 kl 09:42 3207

60 000 kr er veldig veldig lite for den båten. Må sikker ha 300 000 for at det skal bli noe i kassen.
Sailor72
28.12.2017 kl 11:29 3139

En kontrakt de går i minus på etter alle utgifter skal betales, må sikkert opp i rundt 90-100 000,- for og gå i pluss, men de vinner markedsandeler så helt borte er det ikke.

Hvordan vet dere raten når det er RNR?

Ny. Normand Prosper til Statoil

Soff blir en kjempebra investering
Kjøpte noe mere i dag på 6.04

60.000 d/d gir ingen gevinst, men dekker omkostningene med etterpå å sende skipet hjem til varmt opplag om nødvendig.
Kan hende vi må vente noen uker på markedet. I mellomtiden får kanskje noen skip bedre rater. Det vil ta seg opp med økende oljepris. Jeg er tilfreds med de aksjene som kan plukkes rundt 6 kr. Om et par måneder bør verdien av dem være doblet.
Redigert 29.12.2017 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Met1976
29.12.2017 kl 09:32 2811

Jeg tviler på at SOFF sender skip ut med tap, og all aktivitet er god aktivitet-det er hard konkurranse. På 2 dager er Normand Drott, Normand Prosper og Far Sigma gitt 14 dagers spot-kontrakter, det monner faktisk. Med ca 100 aktive skip hvorav en god del går på lengre kontrkter monner det når 3 skip får 14dagers kontrakter på 2 dager. Forstår ikke helt hvorfor den starter ned i dag men børsen er ikke noe for vanlige folk å forstå heller :-)
Boss 99
29.12.2017 kl 10:41 2761

En båt som Far Sigma må ha ca 300000 kr for å gå i pluss . Da er lån mannskap osv dekket. Pluss at det blir litt igjen i kassa til Røkke og co.

Sikker på at dette er tilfellet etter alle innsparingene til SOFF? Eller er dette gamle tall?
Met1976
29.12.2017 kl 11:05 2738

Det høreds veldig mye ut- snittratene har vært under 20k GBP siste 4-5 årene vel, og var det så stort sprik mellom inntjening og behov hadde nok flere ramlet over ende allerede.
Boss 99
29.12.2017 kl 11:10 2713

Kan jo være litt mindre med nedskrivning
Sailor72
29.12.2017 kl 11:28 2703

Mannskapsutgiftene på 2 skift utgjør ca 40-50 000,- NOK pr dag, så kommer andre utgifter i tilegg, proviant, vedlikeholds utgifter, avdrag etc........

Akkurat hvor «Break even» er avhenger av hvor avansert fartøyet er, så det kan ligge på alt fra 90 000,- og oppover til 150-200 000,- uten at jeg skal si det sikkert.

Men ratene de har fått de siste dagene er tatt med tap, det eneste de vinner er markedsandeler i markedet.
(Så fremt fartøyene gjør en bra jobb)

Redigert 29.12.2017 kl 11:29 Du må logge inn for å svare

Er vel ikke spikrede 14 dagers kontrakter dette. Er vel 4-5 dager det normalt blir, om været er bra.