AVANCE nytt kursmål Kepler kr. 40.-


Kepler Cheuvreux med nytt kursmål på AVANCE kr. 40.-
De mener ratene vil ligge på mellom 40-50.000 de neste 2 år.

Og shorten i Avance er 1,029,702 aksjer

Nå er det vel innsidekjøp av ansatte og ikke et tilbakekjøpsprogram av selskapet som blir etterlyst her. Det sistnevnte er selvsagt helt uaktuelt i den nåværende situasjonen.
hogan
28.12.2018 kl 22:10 3825

De kan selge et par ship og gjøre noe tilbakekjøp og betale for scrubbere, men den ledelsen der gjør aldri noe som helst. Bare koser seg med god lønn
hogan
28.12.2018 kl 23:23 3765

De kanselge 3 ship for kanskje rundt 120-30 mill us bruke 70% på å betale ned gjeld og resten på tilbakekjøp. Ship selges mye nærmere nav så det ville vært bra for Avance

Ratene litt ned siste uke før jul - fra $18363 til $16053.

specc
03.01.2019 kl 15:36 3200

Etter litt calculations så har Avance Gas en "book value" på 5.24. Nåværende aksjekurs dividert med book value (13.88/5.24) = 2.65.

Avance Gas er etter kalkulasjonene mer en dobbelt så mye verdt enn dagens bok verdi, 36,78 per aksje. Dette er bare sånn cirka beregninger. Baltic bunkers ratene må lenger opp for at shipene skal tjene penger.

Tap er redusert fra september 2017, men det er også cash flowen på papir.
Titleist
03.01.2019 kl 17:29 3116

Bokført verdi er mye mer enn 5,24kr.. Hva mener du egentlig?

Verdi skip - gjeld + cash og andre assets = 30 - 40 kr ++


Ratene tryner!

VLGC:
Week 52: $820,000
Week 01: $660,000

Resten av segmentene er steady!

kodenavn
04.01.2019 kl 12:26 2862

DnB: VLGC (USD 21,709/day)


Avance har med dagens nedbetalingsplan cash break even på USD 17400/day
Titleist
04.01.2019 kl 16:38 2765

Kjempetryning:
VLGC: $21,265/d (-2.8%) Baltic VLGC

Litt lav aktivitet og noen båter er visst fremleiet til 20.000$ pr dag.

Udramatisk..
hogan
04.01.2019 kl 17:55 2710

Veldig udramatisk, Dorian trader på 1/3 av Verdier på pris 5,77. Med tanke på nybygg priser og nylige salg kunne Dorian solgt flåten i morgen og kursen hadde mer enn doblet seg, sier litt om hvor billig shipping lpg aksjer er nu, tipper shipping er på mer eller mindre all time low
specc
04.01.2019 kl 19:18 2641

Glad over å få lastet på en snitt pris 12.70. HOLD MID LONG
specc
08.01.2019 kl 12:33 2302

Merkelig at den stiger 3 dager på rad med stadig lavere volum. Men interessen og kjøpersiden er tydeligvis mer populær enn selgersiden.
specc
08.01.2019 kl 12:34 2302

4 dager faktisk

Og så var det slutt. Hvorfor?
specc
09.01.2019 kl 14:59 2099

Slutt ? Helt normalt at aksjer går ned. Det er en del av en oppgang. Aksjer stiger ikke hver dag.

Jeg forstår også at aksjer ved spillebula Oslo Børs går opp og ned, men lurer jo på hvorfor denne aksjen idag ryker på mer enn 3% når ruklet er opp mer enn 1%.

Fearnley melder om fortsatt relativt svake rater både for LPG og LNG denne uken.
specc
09.01.2019 kl 20:00 1870

Rater denne uken eller neste har ingenting å si for dem som vil oppnå avkastning over tid.
specc
09.01.2019 kl 20:03 1864

Dersom man vil sitte, så anbefaler jeg det, og ikke bli skremt ut av aksjen pga ratene nå. Avance klarer break-even på 18.000, Noe jeg ser for meg om en måneds tid.
Den har fått mer bank de siste månedene mer enn konkurrentene, og har derfor mer å hente( altså mer økning) enn de. Da den har mer å prise inn til intrisic value.



specc
09.01.2019 kl 20:05 1858

Selvfølgelig, jeg kan ikke se fremtiden, det kan ingen andre heller. De som sier noe motsatt prøve å selge noe. Men jeg har i alle fall troen.

Selskapet har en sterk kontantbeholdning som man slipper en emisjon.

Avance kan kansje danne en dobbelbunn mot kr.12, tror det kan være en bunn her ? John kjøpte jo der nede ,vi får se inetersant

Mens magen din spår langt høyere rater i det korte bildet mener Fearnley det motsatte. Foreløpig ser det ut som Fearnley har rett. Ratene er ned ca. 30% siste uke på Avance sin hjemmeside.

Ratene er like svake som starten på 2018, og de svekket seg kraftig utover våren. Det samme kan fort skje igjen. Tror det kan være lurt å vente med kjøp..?
Redigert 12.01.2019 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
specc
12.01.2019 kl 18:29 1343

Jeg visste denne ville komme. Her snakket jeg mer om en måneds tid. I det korte bildet vet jeg ikke hvor ratene skal. Jeg kommer til å holde en stund, og har tro på økt rater fremover mot mars.

Det hadde gjort seg med noen argumenter for synspunktene dine. Hvorfor mener du at ratene skal opp i løpet av en måneds tid? Vi får håpe du har rett, men kursmål og endring i markedsituasjon som hentes fra "løse luften" er det vanskelig å ha noe tiltro til.

Idar1
12.01.2019 kl 18:46 1331

Når tror du det kan være gunstig å kjøpe?
specc
12.01.2019 kl 21:30 1258

Det står i Q3 rapporten til Avance at de forventer en høyere etterspørsel på leveranse av gassfrakt tidlig i 2019 og utover. Dette vil komme godt med å få økt ratene da da vil være mer frakt. Dette gjelder ikke bare Avance. Dessuten er det smart å kjøpe på pessimistiske tider, og litt smådårlige tider, da man kan få med seg en eventuell oppgang når den starter. (Om ikke lenge håper jeg - eller tror jeg).

specc
12.01.2019 kl 21:32 1256

Hvis du vil kjøpe så trenger du ikke å kjøpe for hele cash beholdningen din på en post. For risikoens skyld, så kan du handle for eks av 70% av din beholdning på disse nivåer, og de resterende 30% når det tar seg opp.

Ingen kan vite når det skjer, så det kan være lurt å i alle fall følge med daglig.

En ting til; Cash øker og langsiktig gjeld minsker. Dette er veldig positivt.

Har dere ikke mere tro på Flex?
specc
13.01.2019 kl 00:51 1186

Flex har mye langsiktig gjeld med lite cash. Det bekymrer meg litt.

Hva har dette med Avance å gjøre?
specc
13.01.2019 kl 18:18 954

Jeg svarte silkesvarten
really
14.01.2019 kl 17:00 766

Jeg ville vært mye mer bekymret for cash situasjonen i Avance. Det er mye gjeld, de betaler nesten 30 musd i renter i 18 og har ikke generert nok cash til å dekke mer enn driften. De 48 musd de har i renter og avdrag er tatt fra nye låneopptak og cash.

Et slik år til og de er i finansielt trøbbel. Nå ser utsiktene bedre ut i 19 enn 18, men det er mange usikkerhetsfaktorer der. De er for mange skip i markedet og det tar tid før markedsbalansen gir rom for gode rater, ikke bare break even.

FLNG har lagt bak seg et kvartal med superprofitt, har bedre markedsbalanse og en helt grei avdragsplan. De er mye mer robuste enn det avance er. Og prisen ligger omtrent der de ble børsintrodusert, så rateoppgangen en har sett har ikke materialisert seg i kursen. Enda.
Idar1
14.01.2019 kl 18:56 703

Det har vel heller ikke kommet noe svar på hva de vil gjøre med scrubbere når IMO 2020 trer i kraft

Gasslagrene i US har minket i mange måneder etter hverandre nå og ligger godt under 5 års snittet i et marked med stigende etterspørsel.

Det kan føre til at arbritasje vinduet mellom US og Asia blir stengt etter hvert, i hvert fall en periode i vinter. Sist det skjedde falt raten på gassfrakt ganske mye.

Takker. Slik jeg tolker artikkelen er det forventet at behovet for LPG i Asia kommer til å øke ganske så kraftig fremover?