AVANCE nytt kursmål Kepler kr. 40.-


Kepler Cheuvreux med nytt kursmål på AVANCE kr. 40.-
De mener ratene vil ligge på mellom 40-50.000 de neste 2 år.

Og shorten i Avance er 1,029,702 aksjer
kodenavn
12.11.2018 kl 12:55 12473

We continue to believe that the VLGC market has turned the corner, and that below cash break-even rates for prolonged periods is a closed chapter for now:
With our mid-cycle level rate assumptions for the coming years (USD 25k/d in 2019 and USD 28k/d in 2020), valuation relative to steel looks attractive.

Arctic Buy and TP NOK 26 reiterated
RSinvest
12.11.2018 kl 14:20 12355

Fikk noen aksjer under 18 i dag.
Ka'l
12.11.2018 kl 17:33 12216

Ta det rolig, og pantsette huset og bilen. Det er kjøpstid på Avance hele denne uken.
specc
12.11.2018 kl 22:45 11988

Heldig med en posisjon nede på 18,09 idag. MID LONG
Bingo123
12.11.2018 kl 23:45 11914

Starter nok ned i morgen sammen med det meste annet og så løfter den seg mot slutten av dagen kanskje. Ikke umulig med kjøp ned mot 18 igjen.
Redigert 12.11.2018 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
specc
13.11.2018 kl 01:52 11855

Det er det aldri... Sett vekk fra eventuelle børs kollapser; holder ratene seg stabile med forsiktig økning fremover inn i vinter, så kan jeg se for meg OK inntjeninger ved leveringer til EU og US
J.T.
13.11.2018 kl 08:39 11713

Aldri pantsett for å kjøpe aksjer.

Fra DNB på fredag.

Avance Gas (Hold, TP: NOK22.00) - Investors could lose either way
Avance Gas’ liquidity has fallen by 40% in nine months to USD67m, and 100% debt repayment starts from July 2019. Avance Gas has underperformed BW LPG in the spot market by USD3k/day over the past two years and we believe it does not have the liquidity to convert to LPG fuel or install scrubbers without raising equity, which means investors could lose either way: 1) through a diluting equity issue; or 2) further inferior spot performance versus peers. We reiterate our HOLD recommendation and NOK22 target price.
Bingo123
13.11.2018 kl 17:38 11499

Med denne utviklingen skulle man nesten tro bruken av LPG gass i Asia er på hell.
Redigert 13.11.2018 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
msmekk
14.11.2018 kl 14:04 11215

Gode muligheter for bunn fiske i Avance nå!, forskjellige kurs mål på oppsiden, emisjonsfrykten er stor pga omlegging scrubber/LPG drift men neste kvartal blir med overskudd grunnet 75% dekning på over 20,000. Neste år vil ratene måtte stige betraktelig med den farten USA bygger export terminaler.
Tror Avance, Flex og Høegh blir vinnere neste år og videre
Redhat_37
22.11.2018 kl 22:28 10742

Kommentar fra Det er videre verdt å nevne at VLGC-ratene har styrket seg de to seneste ukene, mens aksjene har falt. Ratene på AG-Japan-ruten ligger nå på 24.700 dollar pr dag, som er opp 9,6 prosent sammenlignet med nivået for en uke siden, ifølge Clarksons Platou. Skal kunne gi Avance rakk
specc
24.11.2018 kl 01:09 10531

Mandag blir en spennende dag.
Titleist
24.11.2018 kl 12:45 10355

Hva skjer på mandag?
Bingo123
24.11.2018 kl 13:33 10295

Ratene opp fra 15000 til 18000
specc
25.11.2018 kl 02:35 10086

Bingo123
I går kl 13:33

Ratene opp fra 15000 til 18000
rafaello
25.11.2018 kl 16:22 9844

Stigende trend. Januar og februar blir veldig fine

Det er to faktorer som driver, temperaturen på nordlig halvkule samt en på global økonomien. I den ligger Iran sanksjoner, Indias og Kina. Så når ratene ligger på break even kan Avance leveret et bra Q4 / 2018. Dette styrkes med at gassforbruket i USA nasjonalt går opp med lavere temperatur som skaffe etterspørsel som gjør at egen leveransesikkehet fremtvinger sikring av gas som øker etterspørselen. Skal se raten kan gå fort oppover når de passerer 21.5, kan fort etablere seg noen uker rundt 25-27 hvis ikke på 32k.
joni
25.11.2018 kl 23:10 9614

Kulde i Nord-Amerika betyr økt egetforbruk og mindre til eksport.

Korrekt, dette er driveren. Det vil si at det er viktig å sikre egen gass reserver(japan, India) Bull på frakt fordi de sikre egne gass lagre. Hvorfor fyll lager som gassdistributør dersom det er nok gass i markedet, benyttet til annet( arbeidskapital). Panikken kommer ved at gass blir dyrere som NY gas feauters er doblet på 2 uker. Som leses: Amerikanske kjøpere laster for vinteren, og da blir de volumene mer verdt og behovet for å sikre større. Slik leser jeg det. Så er det fritt å tolke som man vil.
specc
26.11.2018 kl 16:01 9291

Skipa kommer uansett til å levere mye, både til vest og sør-øst. Økende etterspørsel fører til økte priser.
specc
26.11.2018 kl 16:58 9224

Fint hvis den holder seg oppfor 14 MA

Kryss fingrene.
Håper ratene holder seg der og helst øker på sikt.
Avance kan gå 3 gangeren i 2019 om markedet balanserer seg..
rafaello
01.12.2018 kl 17:15 8732

2019 er Avance og BW LPG tid. Januar og februar blir veldig fine.
rafaello
01.12.2018 kl 17:46 8691

Avance bør være rundt 40kr med rater rundt 21000$ og ca 100kr med rater rundt 45000$. Per idag er det 100% oppside med stabilt 21000$ spot pris. Fra 20 til 40kr.
Redigert 01.12.2018 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
specc
01.12.2018 kl 19:56 8592

Selskapet burde iallefall å dra inn det dobbelte av det tjener inn til bok idag.

Rafaello,

Vis gjerne hvordan du kommer frem til disse kursmålene du opererer med. For meg virker det merkelig at du mener selskapet skal ha en mcap på det dobbelte med rater på 40k i forhold til den gang ratene var 100k.
Redigert 01.12.2018 kl 21:17 Du må logge inn for å svare

Skjer ikke noe i Avance eller BWLPG før det kommer volum og eller en drepende nyhet slik at shortene får det trangt ut døra, fortsetter ratene over break even kan det bli bra med Q4. Men ratene kommer ikke til å gjøre mye.
Titleist
01.12.2018 kl 21:39 8485

tapogvinn:

Regnestykket er ikke så galt. Avance har mange flere båter på vannet nå enn da ratene var 100.000 $. Dessuten var vel P/E ca 2 den gangen.. Slakteverdien på selskapet i dag er mellom 35 og 40 kr. (Salgsverdi på båtene - gjeld + cash)

Innlegget er slettet av rafaello
rafaello
01.12.2018 kl 21:50 8463

Også prisen reflekterer framtid og hvis framtid er 40000$ så den bør være per idag 40kr. Store investorer kommer ikke når prisen er 40000$ for det er for sent. De kommer før det skjer og selger når 40000$ er virkligheten eller holder litt lenger hvis mulighet på høyere rater dukker opp.
Redigert 01.12.2018 kl 21:51 Du må logge inn for å svare

For meg fremstår dette som ren spekulasjon mer enn en verdivurdering.

Titleist; det er vel omtret også dobbelt så mange aksjer nå som den gang ratene var på 100k.
Gnesdam
02.12.2018 kl 10:21 8231

Men det her kan nok geare en stor forskel: Kina har som del af aftalen lovet at købe "en endnu ukendt, men meget stor mængde landbrugs-, energi- industriprodukter" i USA. https://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/373256/trump_og_xi_indgaar_vaabenhvile_efter_middag_uanede_muligheder_for_usa_og_kina.html
all4one
02.12.2018 kl 10:57 8182

Hengar.no er spekulasjon. «Råd» gis ut fra hva en selv tjener best på.
Selv tok jeg posisjon i Avance, er et par % i pluss. Kursen sank videre etter jeg hadde handlet før den steg igjen.
Aksjekurser er volatile.
I etterpåklokskap burde jeg ventet litt lenger, men ingen treffer helt hver gang.
Så lenge man går med pluss bør man være fornøyd.

Break Even for avance er 17500 pr. dag. Det må stabilisere seg over dette nivået, over tid før kursen går.
Vi er ikke der enda, men dagens prising er lav i forhold til hva avance pleier å prises til. På lavere spot.

Jeg personlig har troen, men en kurs på førti kan jeg ikke forsvare. Ikke i år, og jeg er skeptisk til aksjemarkedet siste halvdel av året, 2019.
Så får vi se da.
Eneste som er sikkert er at børsen åpner 09.00 og stenger 16.30.

"Eneste som er sikkert er at børsen åpner 09.00 og stenger 16.30. "

Om du regner det for sikkert, all4one, så er du på usikker grunn - en del dager på året dette ikke skjer nemlig.

:-)
all4one
02.12.2018 kl 16:05 7970

Jeg husker også perioden børsen var åpen til 17.30.
Børsen er i konstant endring. Det siste er i hvert fall sikkert 😉
specc
05.12.2018 kl 12:53 7554

Holder sterk på en ganske rød dag
rafaello
05.12.2018 kl 14:20 7430

Lpg shipping bedrifter som avance er ikke overpriset. Ratene går opp. En må være dum å selge på disse nivåer. Tålmodighet spiller stor role her men januar og februab blir veldig fine.
Redigert 05.12.2018 kl 14:20 Du må logge inn for å svare

Jeg skal ikke spå noe om tidsperspektivet, men oppturen kommer og det er høyt til taket. Langsiktighet her vil gi god avkastning i form av såvel utbytter som kursgevinst. Jeg er overbevisst om at når kursen først blir rykket ut av leiet den har ligget på så alt for lenge (ca. 17-25 kr), så vil det bli fortgang i etterspørsel og kjøp og kursen gå som bare det. Men kursen har vist seg tung å løfte fra nevnte nivå, ikke minst fordi noen har hatt interesse av å holde den der eller få den ytterligere ned. Men igjen; når det snur, vil det snu virkelig. For å bruke et forslitt uttrykk, men som i dette selskapet passer ekstra godt: Sitt rolig i båten :-) vent på langt bedre og lysere tider. Det er absolutt ingen som helst grunn til å selge seg ut av et selskap som dette.
specc
05.12.2018 kl 18:21 7226

Det er noen ting å tenke på

1. Økt inntjening (noe vi absolutt vil se PGA økte rater)
2. Et stabilt kursgulv
3. God ledelse

Veldig positivt


Ratene en del med denne uken i følge Fearnley.
specc
05.12.2018 kl 19:57 7112

det forsto jeg ingenting av
rafaello
05.12.2018 kl 21:17 7024

Shorten minker !!!

CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 512 009 0,79% 26.10.2018

CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 449 909 0,69% 04.12.2018
specc
10.12.2018 kl 18:52 6531

Ok dag idag, imorgen er vi i grønt
cold
11.12.2018 kl 22:59 6303

Ha i bakhodet at det skal installeres skrubbere eller nye rene fremdriftsmidler, sannsynligvis LPG-motorer. Vet ikke om de gamle maskinene som går på bunkersolje kan modifiseres til å gå på ren LPG, eller om disse motorene må byttes ut i sin helhet? Jeg vet at bensinmotorer kan modifisetes til å gå på LPG, og at det ikke er mulig å konvertere en dieselmotor tll å bruke LPG. Så da må nok disse skipsmotorene erstattes med nye som går på LPG. Spørs vel om det ikke er bedre å bytte ut motorene slik at drivstoff- kostnadene går ned, samtidig med renere miljø.
Jeg har lest at uansett hva de velger kommer det til å koste betydelige summer - penger Avance gas i dag ikke har. Vi må derfor innse at sjansen for at penger må hentes inn er overhengende stor. Forvent derfor at det kommer en emisjon i løpet av 2019.
Redigert 13.12.2018 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Bingo123
11.12.2018 kl 23:03 6294

Per nå så lander jeg på at BWLPG må være et bedre bet. Er jo omtrent samme oppside i begge så da er valget enkelt. De er verdens største, masse muskler.
Redigert 11.12.2018 kl 23:05 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av administrator

Innlegget er slettet av administrator