Suezmax


Aner ikke om nogen følger denne noget tvivlsomme aktie, men lige nu er der faktisk temmelig positiv medvind på raterne - se her

Suezmax Rates
Last week: 23,7
This week: 30.8 !!!
YTD: 14.4 !!!

Kilde: https://www.nat.bm/



SabelT
29.10.2018 kl 15:42 876

Fornuftig stigning i de seneste dage, ser ud til at Nat klarer skærene.
Lidt mere info her: https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2018/10/Arctic-Securiteis-Report.pdf
SabelT
06.11.2018 kl 17:44 752

NAT kusen er steget ca. 45 % siden 15. oktober.

Raterne er mangedoblet i løbet af foregående måneder > https://www.nat.bm/wp-content/uploads/2018/11/Weekly-freight-rates-021118.pdf
Empire
06.11.2018 kl 19:12 721

Weber sier blant annet dette i en av sine rapporter

"Suezmax demand surged 12% y/y during the first nine months of 2018, easing the extent of an epic disjointing of fundamentals created by 7% decrease in demand between 2015 and 2017 coinciding with a 17% net fleet expansion. The improvement has already been well reflected in spot market earnings the class has observed: spot market earnings surged from a record quarterly low of ~$5,563/day during 1Q18 to ~$15,464/day during September and over $23,000/day today. Despite the improvement, total demand during 3Q18 remained just shy of the previous record set during 1Q15 – with the earnings improvement of late underscoring the importance of diversity when it comes to the geographic distribution of trades".

Det eneste problemet for Nat nå, er de lange time charter avtalene de inngikk i sommer for de nye juvelene sine. De var til vesentlig lavere rater enn de nå kanskje kan få? Da de begrenset sin nedside, så begrenset de også kanskje sin oppside? De fleste tank selskapene har imildertidig fått en etterlengtet opptur og jeg gleder meg sammen med dere som har vært med.

Fortsettelsen blir fryktlig spennende med en kombinasjon av en forventning om en høyere tilbudsside og forhåpentligvis lavere pris for olje. Det skal vel i teorien bety mer olje på baljer verden rundt? Spørsmålene er mange, men noen av de største er kanskje ordreboken for de ulike segmentene, hvordan tonmile vil se ut etterhvert som fraktdestinasjoner fortsetter sin sakte endring og hvordan dette påvirker etterspørselen av båter fra de ulike segmentene.
Redigert 06.11.2018 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
SabelT
07.11.2018 kl 13:03 639

Det ser ud til at fortsætte op :)

Statement fra CEO i dag:

"Yesterday, we entered into a contract for about $47,000/day for more than 40 days. Yesterday, we also fixed another of our ships for about $35,000/day for 22 days. These two contracts are indications of a strong tanker market"

kilde: https://www.nat.bm/nordic-american-tankers-limited-nyse-nat-3q2018-results-are-out-november-12-2018-tanker-market-is-very-strong-solid-contracts-dividend/


Lover godt ja. Vi får nok et heftig utbytte for Q4!
Empire
08.11.2018 kl 18:21 461

Det kan godt være at utbytte blir bra Q4 i forhold til hva det har vært de siste kvartal, men det er enda veldig lenge til. Det skal renne mye sjøsprøyt over dekkene før den tid.

Både Nat og Fro er godt ned i US i kveld. Først skal Q3 legges frem og jeg tipper det vil komme nye og gode kjøpsmuligheter både før og etter disse blir lagt frem.

Etter en formidabel oppgang, så er det kanskje et snev av gevinstsikring å spore?
SabelT
08.11.2018 kl 19:29 418

Tja, blev også lidt skuffet over dagens kursdynamik, men har en fornemmelse af, at den pludselig stikker af mod 3,70. De her rater er jo steget helt nede fra 1.200 til 47.000 - og der er ikke sat punktumfejl ;)

Beholder mine positioner en rum stykke tid fremefter.
Mooi
09.11.2018 kl 10:22 327

Er fascinert av haussing NAT & Herbjørn driver med.
I tillegg er jeg nesten like fascinert over hvorfor man velger NAT fremfor veldig mange andre god tank selskap.

/Mooi
SabelT
09.11.2018 kl 10:49 306

Ja, der er nok lidt vane indbygget her ;) - men gerne begrundede forslag til alternative investeringer indenfor denne sektor helst primært med udgangspunkt i kursdynamikken i den seneste tid.
SabelT
12.11.2018 kl 15:23 192

Tak - Vild, vild stigning fra 6.000 $ til 50.000$. Uanset regnskabsresultat (som vel egentlig er godkendt), kan disse rater kun betyde forventning om fortsat substantiel stigning i NAT kursen.

Spændende og tiltrængt udvikling!
SabelT
12.11.2018 kl 16:38 165

Noget uforståelig markedsreaktion i dag...var regnskabet virkelig så dårligt?