TA i USA: NASSE sier SALG - og DJIA er ganske ENIG!

Jeg har endret overskriften - og jeg har endret fokus!
Etter en titt på hovedindex'ene bør man nå være på vakt!!!
Har i grove trekk redegjort rundt midnatt nå i "kveld" (bla litt nedover)!

+100
-350
0
-200
-100
- 250 (nå)

Det jeg merker meg så langt er 3 fallende topper.
Spennende å se hva som skjer utover kvelden!

Ellers litt spesielt at Nyhetene og Dagsnytt 18 legger opp til at et fall på OSEBX på 2,55% nærmest er verdens undergang.
Joda - mange enkeltaksjer falt 4-6% og noen verstinger to-sifret, men SÅ LANGT er da ikke dette noe å snakke om.
Kun en krusning på den lange og stigende trenden. SÅ LANGT minner dette svært mye på det som skjedde i jan/feb - rundt 800.

Hilsen Hammers........som ser at DJIA har steget ca 100 poeng mens jeg har skrevet dette lille innleget! Til å bli svimmel av!
Redigert 12.10.2018 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.10.2018 kl 20:27 1325

.....og 20 minutter senere har DJIA falt med ca 130 poeng fra jeg avsluttet hovedinnlegget. Det var den 4. fallende toppen som ble satt.
Spenningsmomentet mot slutten av dagen er om bunnen ved ca 25 250 holder.
Hvis det blir brudd kan det bli en avslutning med 7-mils støvler på!

http://bigcharts.marketwatch.com/default.asp?refresh=on

Hilsen Hammers
Hammers
11.10.2018 kl 20:43 1255

.....og 10 min senere SMALT DET, gett!
Den nevnte bunnen ble tatt med et gjeeesp - og nå 25.150.
JEG tror 7-mils støvlene kan være tatt på!

HIlsen Hammers
Hammers
11.10.2018 kl 21:42 1150

Hvis man vil se live (sekund for sekund) utvikling de siste 20 min finner dere det her:
Det går raskt mot slutten - begge veier!

https://www.marketwatch.com/investing/index/djia?mod=MW_story_quote

Hilsen Hammers.
Hammers
11.10.2018 kl 22:20 1043

Index'ene falt drøyt 2%.
NASDAQ falt for 6 dag i strekk - om er nå inne i et "korreksjonsområde". Dette defineres som et >10% fall fra siste topp.

Hilsen Hammers

Dette var ventet, og jeg som deg tar dette med ro.
Satser på at dette blåser over, som i februar.

2-3 korreksjoner pr år bør man ha, og må man regne med.
Utrolig mange krakknisser på forum som man aldri har hørt om, før i dag.

Åpner vel i rødt i morgen, og så henter det seg inn igjen. Mye oversolgt der ute nå, og OSE nærmer seg RSi nivåer som man må tilbake til februar for å finne.

Hammers
11.10.2018 kl 22:57 894

Ja, jeg tar det uansett HELT med ro. Jeg solgte mine siste aksjer på mandag og faktisk i går!
Det siste et "risky" papir som jeg etter hvert fikk mer enn nok av - før jeg til slutt bet i det sure eplet og tok et tap på dem! Heldigvis!

Ja, mye oversolgt - men jeg synes at i hvert fall USA virker temmelig ustabil for tiden.
Her kan det fort smelle begge veier - og før man vet ordet av det.
Kanskje det blir en elendig fredag i USA - med en påfølgende "Black Monday" i Oslo?
Bare en "sprø" tanke jeg fikk her og nå......for i øyeblikket virker det som om kun en liten "gnist" skal til før det SMELLER der borte!

Hilsen Hammers
Hammers
11.10.2018 kl 23:51 782

Etter en sen kveldstur med bikkja - og et klarnet topplokk - har jeg tatt en kikk på de amerikanske hovedindex'ene.
BEGGE viste svært urovekkende tegn! Verst står det til med NASDAQ - som faktisk HAR gitt (veldig mulig) SALG!

Nasse:
3 år logaritmisk chart.
Legg linjalen fra bunnen på 4200 - via flere naturlige bunner fram til våre dager!
Denne STØTTELINJA har de siste dagene fått et markert brudd! Dvs; SALGSSIGNALET er i prinsippet er gitt!

DJIA:
3 år logaritmisk chart.
Legg linjalen fra bunnen i starten av perioden via flere naturlige bunner fram til våre dager.
Denne STØTTELINJA har de siste dagene fått et SVAKT brudd!
Legg merke til de doble toppene i FEB + starten av OKT. Et mulig forvarsel om en korreksjon!
DERSOM ca 23.500 brytes er det etter MITT syn bare å komme seg ut! DA er det VIRKELIG fare på ferde!
Dette gjelder selvsagt for USA, men med den raske smitteeffekten som er til stede vil dette fort forplante seg globalt.

OSEBX er selvsagt ingen rolig havn dersom oktoberstormene først setter inn!
Historisk sett pleier det gjerne å storme litt rundt disse tider - rundt Q3 - selv om de siste årene har vært rolige!
Kanskje så rolige at historien har gått i glemmeboka?

Hilsen Hammers.....med HVIS og HVIS, men her er det noen nivåer og "værfenomener" den enkelte bør være oppmerksom på!

PS: For dere som ikke skjønner poenget med støttelinjer og linjalen;
Dette er i prinsippet et GRAFISK bilde av investorenes handlemønster på børsen - avtegnet i chartet.
Når de kjøper kursene OPP/eller selger dem NED. Akkurat nå selger de seg ut i STOR stil - og lager et foruroligende bilde!
DE bryter for første gang et 3 år gammelt handelsmønster ved å bryte sine støttelinjer! DET er foruroligende - så pass på!
Redigert 12.10.2018 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
trendi!
12.10.2018 kl 01:08 681

guru hæmmers du er litt av en mænn. takk for at du deler dine kunnskaper med øss.
synd at ikke andre er like framsynte ( hint hint lovers )
Dogs
12.10.2018 kl 02:01 639

Like etter klokken 20.30 falt de to indeksene rundt 1,5 prosentpoeng i løpet av få minutter.
Markedsstrateg Donald Selkin i Newbridge Securities sier at det hele skjedde som følge av en auksjon på 30-års statsobligasjoner.
– Plutselig fikk vi servert den kraftige nedgangen, fordi resultatene fra 30-års auksjonen var bedre enn ventet og folk sa «nå bytter vi»(skifter posisjoner red.anm.), sier Selkin til Bloomberg.
Han forklarer algoritmer trolig har reagert på de gode tallene fra auksjonen, noe som førte til et uvanlig fall.
– Det var et stup. Det er uvanlig. Er ingen vanlig takt for indekser å falle i, sier Selkin til nyhetsbyrået.

Hva sier ekspertene om dette?
børst
12.10.2018 kl 02:51 609

Det er jo totalt meningsløst å spekulere omkring den økonomiske situasjonen om 30 år. At 30-åringen stuper (rentene øker) betyr vel isolert sett at noen ser for seg en oppgangsperiode om 30 år. Jævli uinteressant!!

Ser iallefall ut til at de fleste "futtene" er i grønt nå og flere av børsene i Asia som har grønne tall.

Ref: https://www.investing.com/indices/indices-futures
Norwege
12.10.2018 kl 06:54 470

Hei Hammers
Godt å se dine betrakninger i TA på indexer igjen.
Etter min mening så snudde det perfekt på 880 igår. 880 kom bare litt kjappere enn ventet. Om det går til 905-910 idag og butter igjen, så er jeg tilbake i bears.
Enten snur det ned og blir en korreksjon fra 905/915, ellers så har vi vel ca 945/960 å se etter.
Hadde selv tidenes dårlige timing på salg av bjørner på onsdag(og til alt overmål kjøp av Borr), så jeg kunne vel gjort det bedre..... Ble lei av å vente på fall. TA, sammen med handelskrig, litt dritt i eu osv gjorde at jeg regnet et fall som naturlig, men osse har ristet alt av seg med stigende oljepris.
Blir spennende idag også. Lykke til jenter 🧞‍♂️