WRL: 75 millioner kroner ekstra netto pr. år

Josik
WRL 11.10.2018 kl 16:57 19574

Jeg ble jo litt inspirert av PEN-tråden. :-)

Men 75 millioner kroner ekstra netto per år er hva WRL vil tjene bare på gasskraftverket Kinyerezi II som ble satt i drift i år.
Og i 2018 forventes WRL totalt sett å få inn netto ca. 130 millioner kroner mer enn de tok inn i 2017.

Bare sånn til sammenlikning.

😊
markie
18.10.2018 kl 12:50 4210

Ser ut til at billigsalg et fortsetter. Til glede for de som har kr for kjøp av flere spennende lodd i WRL.
Den fremstår som et rimelig sikker investerings case på dagens nivåer.
Her behøver vi ikke ta høyde for eventuelle børs crack. Ettersom det er allerede tatt ut..
thief
18.10.2018 kl 17:20 4113

NYE INNSIDEKJØP:)På tide folk våkner her,kursen er latterlig lav!
Mdg1
18.10.2018 kl 18:19 4060

Utrolig at han får kjøpe seg opp for en slik pris når selskapet går så det griner.
thief
18.10.2018 kl 20:27 3953

Har han kjøpt for ca 1.1mil,sterkt signal det!Kaster ikke inn over 1 mill ekstra for moro skyld!Og de av oss som har regna på caset,som sikkert han oxo har,ler jo av dagens kurs!Med produksjon på 120-130mmscf/d,som helt sikkert kommer når ny kontrakt er på plass,blir overskuddet nesten 1kr pr.aksje!Utbytter på rundt 0.6 er jo helt innafor da!Altså utbytte på 25% av dagens kurs,hvor får man det:)??????Etterspørselen er allerede høyere/max det wrl kan levere,og vi vet det kommer minst 50 mmscf/d i ekstra etterspørsel i 2019(k1-utvidelse,dagnote,osv)Og enda mer i 2020-21!Så etterspørsel blir NO PROBLEM:)!!Og med dette trøkket,får nok wrl ny gasskontrakt ganske så raskt,slik at de kan jekke opp produksjonen.Fremtiden ser forsiktig sagt,JÆVLA BRA UT:)!!At ikke folk ser dette er utrolig!Men med signal om utbytte for nye investorer på roadshowet i q4,tenker jeg det blir action!Eskil har nok en plan for å få wrl opp til fair value.Kan nok fort være mellom 4-5kr ut i 2019!

Jeg blir mer og mer overbevist om at det kun er utbytte som vil gi oss aksjonærer avkastning. Og det er helt greit for meg. Dette selskapet prises bare ikke på fundamental utvikling i motsetning til andre selskaper.
Redigert 18.10.2018 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
thief
18.10.2018 kl 21:02 3883

Om det kommer signal på utbytte,kan du nok fint sitte med gevinst på aksjene oxo:)Da blir det nok et kraftig løft for kursen!Slik det ser ut fremover,med mulige utbytter på rundt 0.6,da er nok kursen på 4 og 5 kr.Men sitter jeg gladelig videre.De som kjøper nå,vil jo få store årlige utbytter!Ikke umulig at første utbytte kan komme i 2019.0.2-0.3 hadde vært en grei start,med rundt 17-18musd på bok ved utgangen av 2019!Fra 2020 er wrl gjeldsfri,og med dagens produksjon sitter de vel igjen med nesten 100mill i årlig overskudd.Men dette blir jo mye høyere med større produksjon:)!!Utbytte er en skikkelig kurstrigger,det vet eskil,og er vel sikkert esset han har i ermet,får å oppnå fair value!
alph
18.10.2018 kl 21:08 3869

Han har handlet nøyaktig 500.000 aksjer de siste dagene, så det kan jo tyde på at han er ferdig med handlingen for denne gang.
thief
18.10.2018 kl 21:14 3859

Han er nok d,Eskil NeXT:)!
19.10.2018 kl 08:31 3733

Det kan jo være trading på OSE som holder kursen nede. Delisting blir isåfall et godt tiltak for å løfte kursen. WRL går så det griner. Det som gjelder nå er å få dette budskapet ut i markedet. Jeg tror dagens sjef er bedre i stand til å gjøre dette enn forrige sjef. Med Tembo ute av bilde får også ledelsen bedre tid og ressurser til å markedsføre selskapet.
Mdg1
19.10.2018 kl 09:26 5

Innlegget er slettet av Mdg1
Mdg1
19.10.2018 kl 09:28 3661

Bob tar sikkert 500k til om kursen glir ned igjen. 2,3 kroner kan fort være summen av utbytte fra 2019-2022
Symphony
19.10.2018 kl 17:04 3504

I utgangspunktet er visibiliteten i wrl bedre en de fleste andre aksjer. Dette fordi at selskapet opererer i et lukket "gassmarkedet" med mangeårig indeksregulert fastprisavtale. En fastprisavtale som etter alle solemerker bør kunne forlenges fordi nye investeringer/boringer kreves etter hvert som etterspørselen øker. WRL, Maurel et Prom og TPDC leverer idag 50 prosent av all gass for videre vekst ved å forsyne gasskraftverkene i Tanzania idag. Slik har iallfall jeg forstått det sålangt. Med andre ord kan det utøves et rimelig bra press om for eksempel manglende betalinger ikke innfris og med etterfølgende forutsigbarhet.

Forutsetter man tillit til selskapet og at Tanzania var som et land i vesten (hvilket det selvfølgelig ikke er), burde korrupsjon og betalingsproblemer aldri vært tema. Spesielt ikke når staten har vært kunden. Motargumentene til de som mener at MB alene er verdt kr 7 er borte.

Innsidehandel, minne om fremtidige utbytter eller tilbakekjøp av egne aksjer, er bare redskaper uten egentlig verdi. En form for markedsføring ment for å skape oppmerksomhet og til å vekke grådighet i markedet.

Er det virkelig slik at Afrika-rabatten alene tilsier en 3-dobling av dagens kurs?
Redigert 19.10.2018 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Mdg1
19.10.2018 kl 17:37 3453

Utbytte er hele essensen bak aksjehandel. Selskapet låner penger av aksjonærene og de forventer å få pengene igjen med rente i form av utbytte. Jeg selv forventer å få inn 4-5kroner i utbytte før jeg selger aksjene mine videre.
Symphony
19.10.2018 kl 18:11 3416

Okey

Hva med oppkjøp?

Utbytte er noe som plutselig i den senere tid i stor grad har blitt veldig aktualisert her på HO mens tilbakekjøp av aksjer har vært etterlyst siden aksjen lå rundt kr 4. Nå opplever vi innsidekjøp?

Det er noe som skurrer forferdelig og jeg skulle ønske oppdaterte analyser fra meglerhus. Minner om prisingen fra Sparebank1 på 3,3.

Med tillit til et børsnotert selskap forutsetter jeg selvfølgelig at investorer får betalt.

I en eller annen form.
Redigert 19.10.2018 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
19.10.2018 kl 20:10 3324

Utbytte på 4-5kr? rekne med d er kursen d forveksles med eller er d noen som har vært dypt inn i freddags flaska
thief
19.10.2018 kl 20:12 3328

Mener vel at han skal ha 4-5kr i utbytte totalt før han selger:)Altså ha aksjene i 8-10år:)!!!
Symphony
19.10.2018 kl 20:26 3328

thief, josik og alle dere andre som virker så overbeviste! Dere som hele tiden makter å føre argumentasjon som jeg ikke makter å motsi. Greia virker rasjonell og logisk. Iallfall i øyeblikket mens jeg prøver i det minste å se ting i et større perspektiv. Uten at jeg selvfølgelig tror at dere misser dette. Stikkord: Malcy?

Er jeg helt alene?

Virker ikke markedskreftene når det gjelder wrl?

Aldri....IKKE gjennom snart 3 år siden produksjonoppstart?!!!? 3 år og hvor lenge jeg har hatt aksjer i selskapet! Helt uten oppdateringer om hva markedet/meglerhus egentlig mener. At vi her på HO vet best og at alle andre er idioter og/eller ikke kjenner til selskapet?

Dette har iallfall aldri jeg trodd på og derfor aldri økt lytteposten min på 50.000 aksjer.
Redigert 19.10.2018 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Symphony
19.10.2018 kl 21:14 3298

Jeg innrømmer herved at jeg i sin tid tok kontakt med denne Eskil i Sparebanken1. Prøvde å fritte han ut om kursmålet 3,3. Jeg ble lesset med informasjon. Først ville han vite hvem jeg var og om jeg var kunde i banken. Jeg fortalte at jeg var på leting etter ny megler. Flere år utenfor aksjemarkedet men med mange års erfaring med megler i Pareto.

Tilliten var vunnet og han satte igang som den analytikeren han er. Han forstod allerede da at jeg ikke hadde tiltro til verdisettingen han hadde satt på wrl og nå skulle jeg overbevises. Overbevises om Wrl, selskapet han hadde forstått at jeg allerede var investor i.

Han snakket fort om rentabilitet, alskens tallknusing og jeg ga opp. Uansett hva jeg prøvde å spørre om så gikk kjeften hans så fort at jeg måtte bare gi meg. Jeg forstod ingenting utover det fundamentale i selskapet.....hvilket han aldri brukte tid på. Derimot føltes ingenting hva han sa truende. Ikke så truende at jeg burde selge og glemme selskapet. Sikkert fordi jeg hadde "førstekunnskap via HO"?

Men....hva er det han fokuserer på og hva er hans logikk?

Jeg skulle likt å sett hans analyse her på forumet.

OVERBEVIS MEG DERE OG JEG SKAL KJØPE EN MILLION AKSJER!
Redigert 19.10.2018 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Symphony
19.10.2018 kl 22:49 3236

For meg ble wrl et feilspor.....uansett hva som hender fremover. Markedet forøvrig gikk som jeg trodde og aksjene jeg følgte doblet seg. En økende oljepris som jeg forventet, sørget for dette.

Men hva så? Jeg vet hva jeg har og er lykkelig med det.

Husk bare dette folkens. Wrl har opprinnelig feilet og alt annet blir derfor svada. Denne her nye karen som har overtatt ledelsen skal jeg følge med argusøyne og så langt står han til stryk.

Tragisk og lykke til oss.
Redigert 19.10.2018 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Josik
20.10.2018 kl 00:01 3168

Symphony,

- WRL har i dag en Mcap på ca. NOK 440 mill.
- WRL forventes i 2018 å ha driftsutgifter på ca. NOK 70 mill.
- WRL vil i 2018 få ca. NOK 250 mill. inn på konto.

WRL har angivelig feilet.
Hvis dette er å feile, hva skal da til for å lykkes? Dersom det var ditt eget selskap som hadde slike tall, ville du lagt inn årene, fortalt ansatte, venner og familie at du mislyktes, at du var en katastrofe av en sjef og at det var bare å innse nederlaget?

Eller ville du heller startet med å utbetale utbytte?
Symphony
20.10.2018 kl 00:10 3166

Josik

Kanskje som en pakke med pølser som nærmer seg å ha gått ut på dato? Forferdelig lukt!

Jeg vet ikke!

Hva tror du?
Symphony
20.10.2018 kl 00:17 3155

Jeg kjenner til alle argumenter og respekterer alt. Det eneste jeg etterlyser er markedet forøvrig. Markedet med sine analyser fra meglerhus.

Jeg kommer til å være her på HO uansett hva som skjer. Målet mitt er en portefølge og at aksjer som wrl representerer en opsjon. Dvs. høy risiko.
Redigert 20.10.2018 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Symphony
20.10.2018 kl 00:23 3140

Josik

Du vet at jeg ikke er i stand til å motargumentere overfor deg. Derfor har du fortsatt all min respekt.
Jakal
20.10.2018 kl 00:27 3144

Rai rai, driftsresultatet trumfer alt annet på OB (meg bekjent)I I en normal verden kalles dette en vinner. Spent på om noen seriøst motsier Josik. Symphony er ofte litt bipolar på fredag kveld, men skjønner at han egentlig heier på Josik. Noe annet ville da også være fornuftsstridig (som om OB for tiden er drevet av logikk....).
Redigert 20.10.2018 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Symphony
20.10.2018 kl 00:37 3128

Jakal

Jeg vet ikke hvordan du tenker og heller ikke når du kjøpte aksjer i wrl. Jeg lover deg at jeg kan argumentere ut og inn i evigheten om at wrl fra start har feilet.

Så bare prøv meg.
Redigert 20.10.2018 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Jakal
20.10.2018 kl 00:42 3119

Antar du da tenker isolert på aksjonærverdier, dvs om Wrl har evnet å skape fortjeneste for aksjonærene? Normalt vil inntjening være den viktigste faktoren for aksjefastsettelsen.
Symphony
20.10.2018 kl 00:45 3120

Det er klart om noen kjøper wrl på kroner 2 så føles det som at de er vinnere.........i eget hode.

Det er ikke dette hva det handler om.
Willyboy
20.10.2018 kl 00:54 3092

Kan noen si et annet selskap som leverer som Wrl nå? Tiden er en stor utfordring for mange visstnok ingen blir rik over natten uten Lotto. Denne kommer tålmodighet er en stor dyd. Buffet sier den utålmodige gir pengene til den tålmodige og i dette tilfellet er det heilt sikkert:) god helg josik og andre som kan ha et positivt syn:)
Symphony
20.10.2018 kl 00:57 3086

Josik
I dag kl 00:01
112

Tenk deg tanken at du og jeg drev wrl.

Ville du akseptert duder som Malcy og/eller andre analytikere uten å slåss? Slåss om du mente at disse ikke forstår og tar feil. Markedet blir bestemt av hva disse mener uansett hva du og jeg tror.

Det er dette faktumet rundt wrl jeg aldri kommer til å forstå eller akseptere. Det er så hinsides uforståelig at jeg ikke finner ord.

Enkleste vei til et marked er å sørge for at meglerhusene forstår.
Redigert 20.10.2018 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Jakal
20.10.2018 kl 01:01 3083

Hvis det er en trøst: jeg, i likhet med de aller fleste, sitter med papirtap i Wrl. Men betyr det at markedet alltid har rett? Og over hvilken tidshorisont måler vi suksess? Så lenge selskapet ikke roter seg bort i håpløse utgiftsprosjekter har jeg få bekymringer. Jeg misunner faktisk nye aksjonærer i Wrl.
Jakal
20.10.2018 kl 01:14 3069

OK, du kritiserer ledelsen for ikke å ha en strategi overfor analytiker-standen.... Kan godt være enig i det. Men tviler likevel på at en småinvestor bryr seg nevneverdig hva Malcy mener om Wrl. Kanskje jeg undervurderer de undersøkelsene Ola Dunk foretar før aksjekjøp (men i motsetning til dere andre er jeg en enkel trønder..,). Jeg har Qec, Trvx og Wrl i poerteføljen nå, alle med papirtap. Wrl er aksjen jeg er minst bekymret for på sikt. God helg
Mdg1
20.10.2018 kl 07:41 3110

Det stemmer. Jeg har lang horisont på aksjene i wrl. Om jeg kan få 50 øre i utbytte på aksjen i 8-10 år, så er en investering på 2.6 kr pr aksje veldig bra. Posten jeg har i wrl er langsiktig og selskapet har sagt at det blir lettere å utbetale utbytte etter flytting. Så jeg forventer ut fra kalkulatoren min å få minst 4-5 kroner i utbytte på 8-10 år.

Helst hadde jeg sett at selskapet kuttet i ledelse og bare satset på Mnazi for å bli en ren utbyttemaskin. Da kan vi fort få ca 1 kr i utbytte om et par år.

WRL er tilsynelatende et røverkjøp nå, men hvorfor er Malcy så stille? Og hvorfor har ikke nysjefen kjøpt enda? Det er dette som holder meg fra å kjøpe mer hvertfall.
Rente
20.10.2018 kl 11:43 2975

Må si folk her inne på forumet jamrer seg enormt mye over aksjekursen. Virker som mange er ganske kortsiktige. Er dere egentlig bare daytradere?

Om man ser på det fundamentale, har Wentworth ikke vært annet enn en solskinnshistorie. Det var en god del risiko tidligere under byggingen av pipen og før den første gassen ble levert. Men de siste to årene har gasssalget gått jevnt oppover og pengene tikket inn og nye gassforbrukere ventes i tiden fremover. Selskapet bygges sten for sten og styrker seg stadig med bedre fundamentale tall i regnskapet.

Den siste tids hendelser med å flytte hovedkontoret og deliste fra Oslo Børs har utvilsomt vært støy som har presset kursen nede. Men selv om det blir litt mer tungvindt å handle WRL, vil dette, fra et fundamentalt perspektiv, bare være til fordel for selskapet.

Det blir godt når denne flytte prosessen er ferdig og aksjen endelig tatt ut fra Oslo Børs. Da vil jeg tro selskapet og aksjen får arbeidsro til å jobbe seg videre oppover. Selskapet er helt klart underpriset. På lang sikt vil kursen ALLTID gjenspeile selskapets verdier, dog noen ganger kan det ta lang tid.

Virker å være riktig at det ikke er tåpene som selger på dette nivået.

De virkelige tåpene er vel heller alle de som alltid blir med ned og som skylder på alle de som selger mens det ennå er noe å hente, men akkurat det er det jo ikke å forvente at de virkelige tåpene skal forstå...:)
kveithau
20.10.2018 kl 18:57 2780

Å nei, håper for guds skyld du ikke kjøper noe i wrl, Risch, å få baisingen/hausingen din alt etter din egen posisjon vil være ulidelig.
Forumets største drittsekk, som alle selvsagt er klar over, men dog.
Olympus
20.10.2018 kl 19:58 2732

Innsidekjøp er den sikreste indikatoren på at kursen nå skal opp.
Ledelsen har nok strategien klar for hva som skjer etter delistingen. Utbytte, tilbakekjøpet av aksjer eller partner/salg? Spennende blir det for ledelsen kjøper ikke for slike summer om ikke de vet hvilke retning kursen tar.
Så å posisjonere seg nå er nok ikke dumt.
Spitzer
20.10.2018 kl 22:58 2645

Ser flere ønsker og tror på utbytter og at selskapet skal minimere antall ansatte, borre på MB for å dekke øke de etterspørsel i Tanzania og helst bare være et postkasse-selskap med den hensikt å maksimere utbytte.

Har liten tro på det. Fra et selskapmessig perspektiv; hvilket selskap vil drive videre uten ambisjoner og visjon?
Ja, et selskap har eiere og målet er at disse skal få avkastning på sin investering. Men et selskaps styre og ledelse vil være opptatt med selskapets vel og ambisjoner om vekst.

Tembo ser ut til å svinne hen som ben nr2. Tror selskapet ser behov for vekst (ben 2 og gjerne 3); tror derfor fusjon for å få dette til, sekundært salg. Hvorvidt selskapet lykkes med dette og hvorvidt dette er til aksjonærenes beste vites ikke, men trolig til selskapets beste.
alph
20.10.2018 kl 23:01 2644

Eskil Jersing taler på Oil Capital konferansen i London onsdag 24.10. http://www.oilcapital.com/conferences
Kommer ny presentasjon i den forbindelse.
Kanskje Malcy også er på plass og får tatt en prat med Eskil?
Kingen
20.10.2018 kl 23:20 2623

Fra Xtrainvestor.

Nå begynner selskapet trykket som lovet i Q4.

Eskil will be presenting at the Oil Capital conference next week. He will put the WRL presentation on our website on Tuesday morning.
http://www.oilcapital.com/conferences

www.oilcapital.com
Oil Capital - Conferences
Oil Capital leads the world in connecting oil
thief
20.10.2018 kl 23:55 2592

Jepp,begynner roadshowet:)Rimelig trygg på at eskil selger inn caset,burde jo ikke være vanskelig med de tallene de leverer og fremtidig etterspørsel i Tanzania!Kursen i dag gjenspeiler jo ikke det fundamentale i det hele tatt,her skal vi mye opp!
Josik
21.10.2018 kl 02:00 2532

Den oransje delen av grafen viser gassproduksjonen fra Mnazi Bay, hvor viktig den har blitt for Tanzania, og viser i praksis inntektsutviklingen til WRL.
https://www.dropbox.com/s/c6jspwawz3fsqys/WRL_MB_production.pdf

Kursen har siden produksjonen og inntektene startet å øke, utrolig nok gått dramatisk ned grunnet illikviditet kombinert med nedsalg / dumping.
https://www.dropbox.com/s/bqa3ub3ery4u4ja/WRL_kurs.png

Vi får håpe at Jersing vil utgjøre en forskjell og (endelig) få budskapet ut i markedet. WRL er seriøst underpriset.
bokaj70
21.10.2018 kl 11:29 2366

@Symphony

Jeg har skrevet dette mange gange efterhånden om forskellige aktier.

Hvis du regner på WRL og diverse nøgletal så er aktien ikke billig nu.

Den eneste grund til at flere herinde argumentere for at det er et godt køb er forventninger.
Det kan selvfølgeligt være frustrerende at markedet ikke bare prissætter aktien efter ens forventninger så man kan sælge og komme videre til næste gode investering.
Men når du køber på forventninger er der altid en risiko for at du må vente til selskabet rent faktisk leverer på bundlinjen før du bliver belønnet.

I mellemtiden må vi holde øje med at vejen mod målet forløber planmæssigt og tåle kurssvingningerne.

Ellers skal du heller handle på TA, finde de sjældne investeringer hvor indtjening allerede er løbet fra kursen eller satse på breaking news.

Selv foretrækker jeg at sprede investeringerne. Så sker der altid noget på godt og ondt et eller andet sted.

Jeg havde været dybt frustreret hvis min eneste aktie havde været WRL de sidste år. Men det er det ikke og jeg har glædet mig over at casen forløbet som planlagt omend med nogle forsinkelser.

Kursfaldet på det sidste virker urimeligt men det er en relativ ilikvid aktie og jeg tror mange har kastet kortene pga. afnoteringen fra Oslo børs
alph
21.10.2018 kl 12:40 2309

Hva mener du er fair value på WRL, bokaj?
Outsider
21.10.2018 kl 14:05 2245

Spitzer; Du skriver - "fra et selskapsmessig perspektiv, hvilket selskap vil drive videre uten ambisjoner og visjon.. ". Du mener vel fra et ledelses perspektiv, hvilken ledelse/managmenet vil drive videre osv... Og det er jo nettopp dette som er kjernen her - i selskap med spredt eierskap som børsnoterte selskap ofte er - kan ledelsen operere som om de driver et "eierløst" selskap. Management bestemmer alt, gjør det de ønsker, setter seg og sine ambisjoner først og "skvalter og valter" med selskapets ressurser etter sin egen agenda. WRL mangler industrielle eiere som setter agendaen, stiller krav og har klare formeninger om hva eierne faktisk ønsker. Det er slett ikke sikkert at eierne samlet ønsker at Eskil & co skal starte et tredje ben (egentlig et andre fordi Tembo er lost case). Alt avhenger av hvorvidt jeg og du samt de øvrige eriene kan forvalte kapitalen bedre enn Eskil &Co gjør. Så langt har jeg ikke sett en eneste uttalelse fra Eskil som forteller hvilket EK avkastningskrav ha styrer etter - eller hvilken prosentandel av fremtidig overskudd han akter å foreslå som utbytte. Det er det dette dreier seg om - avkastning på investert kapital - og ikke noe annet. Tilfredsstiller ikke Eskil & Co våre krav må vi forlange å få pengene utbetalt til oss som dividende - og ikke investert videre i 10 fugler på taket prosjekter..
bokaj70
21.10.2018 kl 14:34 2213

Jeg mener 5,2 NOK er fair value. Det er baseret på en forventning om 120.000 Mscf/day i 2020. (Edit: lad os sige 4.4 - 5.2 pga. Afrikarabat)

Hvis man ser på 2018 isoleret mener jeg derimod dagen kurs er rimelig.

Så min pointe er at jeg selvfølgeligt håber markedet bliver enig med mig hurtigst muligt, men jeg er tålmodig så længe, det går den rette vej. Den dag vi producerer 120 - 130t pr dag er kursen ikke længere 2,3 NOK. That's for sure.

Og i mellemtiden håber jeg selvfølgeligt at efterspørgsel og kapacitet bliver endnu mere attraktiv så vi kan stræbe efter endnu højere mål (med endnu mere tålmodighed :) )

Redigert 21.10.2018 kl 14:40 Du må logge inn for å svare

Med samme tankegang blir selvsagt en rekke selskaper feilpriset (overpriset) dersom man mener at aksjekurs skal representere resultat for inneværende år. En annen ting er at med samme prinsipp så blir det ingen behov for guiding. Hele markedet er jo teftet på antisipering.
bokaj70
21.10.2018 kl 15:12 2215

Jeg mener ikke, at aktiekurs skal repræsentere resultat for indeværende år. Kursen kunne f.eks. fint være 1 NOK hvis der var i overensstemmelse med markedets forventninger. Læs det igen