5 Nye

meg
FLNG 10.10.2018 kl 17:06 4736

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181010.OBI.20181010S83

Det har vært noen hint lenge og jeg har nevnt det og har full tro på dette. Dagens lille nedgang, blir fort til stor oppgang.
kodenavn
10.10.2018 kl 17:13 4350

Størrelse er bra. Et rendyrket selskap med siste og beste teknologi. Dette vil drive kursen ytterligere fremover.
Bertelli
10.10.2018 kl 17:42 4268

Dette var ventet og er veldig gode nyheter. Minstebøpet i emisjonen er noe for høy for meg, men kjøper nok mer i morgen. Prisen vil vel ligge noe lavere enn sluttkursen. Mitt tips er kr 14,5. Kjøper mer hvis mulig under kr 15.

Ja, markedet bygges nok i hjel i løpet av et par år.
Bertelli
10.10.2018 kl 18:15 4159

Du virker bitter for at du investerte i Golar istedenfor Flex.
MD12
10.10.2018 kl 18:18 4143

Blir det emisjon?
RSinvest
10.10.2018 kl 18:39 4070

Er jo shipping såå, ja. Men tar lenger tid med LNG skip da heldigvis.
Jeg tipper emisjonskurs blir rundt 12. Godt jeg har solgt.
Bertelli
10.10.2018 kl 18:41 4063

12 kr prøver å være gøyal skjønner jeg.

Til orientering vil både Flex og Golar bli rammet av et overkontrahert marked.

Nå har riktignok Golar flere ben å stå på.
delta
10.10.2018 kl 19:31 3912

http://www.paretosec.com/upload/files/181010%20-%20FLEX%20LNG%20Limited%20-%20PP%20-%20Investor%20Presentation%20-%20FINAL%20.pdf

Noen som er såpass inne mht. verdsetting og kan si noe om hvordan kjøpet og emisjonen sett under ett kan påvirke verdien pr aksje? Hvor mye merverdi pr aksje etter dagens nyhet?
Bertelli
10.10.2018 kl 19:39 3883

Fikk akkurat en melding om at ordre under 14,25 er i faresonen for å ikke få aksjer,Mao ser det nå ut som at kursen blir på 14,25. Det betyr ihvertfall at emisjonen blir fulltegnet.
RSinvest
10.10.2018 kl 19:48 3845

Ja, 20% under kommer ikke til å skje. Mer ønsketenkning for min del. Inngang på 12 igjen hadde vært en gave fra oven.
kodenavn
10.10.2018 kl 20:05 3766

og i morgen går den over 15 igjen. Stor interesse på grei kurs.
really
10.10.2018 kl 20:39 3660

Kan fort bli billigere å handle Flng over børs enn å delta i emisjonen.
larserne
10.10.2018 kl 20:54 3605

Glad jeg har ledig kapital.. Prisen pr skip må da være god:-)
kodenavn
10.10.2018 kl 21:26 3516

LNGC (USD106,250/day) Megi får 15.000 til Så ratene er supre om dagen.
Og Flex får må en market cap som gjør den aktuell for flere institusjonelle som bare handler i aksjer med market cap en mrd dollar eller mer.
Hvis de som deltok i emisjonen er smarte, sitter de på disse aksjene noen måneder. Kursen skal nordover.
meg
10.10.2018 kl 21:41 3457

Ja det skal den, men det passer dårlig med den nedgangen i USA nå. Liten nedgang skrev jeg først, det kan vise seg at den blir verre enn jeg trodde.
kodenavn
10.10.2018 kl 23:33 3258

Fredriksen tok en tredel av emisjonen. Et godt tegn.
Geveran has pre-subscribed for and will be allocated share equivalent to approximately USD 100 million of the Private Placement.
OB
11.10.2018 kl 06:32 3073

FLEX LNG is a great company and it is a pure play that is easy to understand. It is natural for it to move first. But it is a fact that if you get you pay now through dilution and recieve your ships later... 2020 and 2021, then you are less exposed to the coming 2 years hopefully fantastic bull market.

Golar (GLNG) is not a pure play like Flex.. Besides a nice fully delvered mostly TFDE fleet currently enjoying spot prices which is quite unique... it has the FLNG business creating LNG like the Hilli and the Golar Power business as well. To be honest, by 2020-2021 I am hoping GLNG is no longer in the LNG transport business. Both Qatar and Shell has recently stated that in the early 2020s we could see LNG crunch due to lack of FIDs. While at the same time we see ordering of LNGCs now (and probably more of those orders coming) with delivery at 2021.

Inget av detta gör dock att jag tycker Flex är ett dåligt val. Titta på den löjligt höga värderingen (vs NAV) på Fredriksens VLCC företag Frontline vs peers och man inser att ett premium pure play som Flex med sina toppmoderna skepp bör gå oerhört bra i den marknad vi är i början av. Nu klarar ju Flex också av den ibland obehagliga uppgiften att dra in mer kapital på vad jag gissar är ett utmärkt sätt även om marknaderna lite olämpligt tidsmässigt skakar.

Jag hoppas jag inte bryter mot några regler eller stör någon med att länka ett eget blogginlägg om LNG och Golar: https://originalbraila.blogspot.com/2018/10/lang-seg-period-och-igar-forskracklig.html lånade friskt från Flex LNGs utmärkta presentationsmaterial där.
Redigert 11.10.2018 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Triton
11.10.2018 kl 07:50 2968

FLEX LNG LTD: PRIVATE PLACEMENT SUCCESSFULLY PLACED

FLEX LNG LTD: PRIVATE PLACEMENT SUCCESSFULLY PLACED

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL. THIS ANNOUNCEMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OF ANY OF THE SECURITIES DESCRIBED HEREIN.

11 October 2018, Hamilton, Bermuda

Reference is made to the stock exchange release by FLEX LNG Ltd. (OSE: FLNG) (the "Company") on 10 October 2018 regarding a contemplated private placement (the "Private Placement") of new shares in the Company.

The Private Placement has been successfully placed, raising gross proceeds of the NOK equivalent of USD 300 million, corresponding to approximately NOK 2,464 million (based on a currency exchange rate of USD/NOK 8.21), through the placing of 172,938,947 new shares (the "Offer Shares") at a subscription price of NOK 14.25 per share. The Private Placement was significantly oversubscribed. Geveran Trading Co. Ltd. ("Geveran"), the Company's largest shareholder, has been allocated 57,646,316 Offer Shares for approximately USD 100 million, and will retain a 44.6% ownership in the Company following the Private Placement.

Notices of allocation will be distributed to the investors on 11 October 2018.

Completion of the Private Placement is conditional upon the Offer Shares having been fully paid and legally issued. Settlement in the Private Placement will take place on 15 October 2018 (DVP T+2). Following issuance of the Offer Shares, the Company will have an issued share capital of USD 5,409,992.87 divided into 540,999,287 common shares, each with a nominal value of USD 0.01.

In order to facilitate timely delivery of already listed shares, delivery of Offer Shares allocated in the Private Placement will be made by delivery of existing shares in the Company borrowed by the Managers from Geveran. The shares delivered to investors in the Private Placement will thus be tradable on Oslo Børs immediately after allocation. The Managers will settle the share loan from Geveran with the new shares issued in connection with the Private Placement. The new shares will be registered under a separate ISIN pending approval of a listing prospectus by the Financial Supervisory Authority of Norway, and will not be listed or tradable on Oslo Børs until the listing prospectus has been approved, expected during December 2018.

The share issue has been carried out as a Private Placement in order to take advantage of the current market conditions. Different transaction alternatives have been considered, and it has been concluded that the Private Placement structure would best attend to the common interest of the Company and its shareholders, taking into consideration inter alia limited discount, pre-announced and broadly marketed placement, transaction risk, availability and expected terms of alternative transaction structure and financing sources.

DNB Markets, a part of DNB Bank ASA, Pareto Securities AS, ABN AMRO Bank N.V., Arctic Securities AS, Fearnley Securities AS and Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ.) (Oslo Branch) act as managers in the Private Placement. Advokatfirmaet BAHR AS acts as legal advisor in connection with the Private Placement.
Contacts:

Øystein M Kalleklev, CEO
Tel.: +47 23 11 40 58
Additional information about the Company can be found at: http
meg
11.10.2018 kl 11:00 2755

Da gikk vi på en smell, men min tro er opp igjen. Selv om det forsvant nesten 400 K, fra kontoen min. Men tror dagen bringer det litt opp igjen, nå er det tradere som for herje fritt. Lykke til.
larserne
11.10.2018 kl 11:09 2733

Meg; enig med deg.. De 5 skipene er kjøpt for en atrtraktiv pris.. Nyttet sjansen og økte beholdningen på 13,55... Billig? Ja det tror jeg vi vil se ganske så snart. Siste rapport fra Fearnley viser spot East USD 120 000 og West USD 100 000.. Når vi vet at MEGI skipene til Flex får USD 10 - 20 000 i bonus og markedet for "available ships" er stramt i mnd fremover er det bare å sitte musestille og øke hvis man har tilgjengelig kapital!
meg
11.10.2018 kl 12:48 2624

Ja jeg tror fremdeles, men var dessverre for høyt eksponert. Så var nødt til å selge så jeg tok svarteper, med 90000 solgte. Men er jo fremdeles på pluss siden i år og mulig det er mine du kjøpte da, men thats the name of the game. Ser ofte at noen sutrer pga tap, men da for man bare la være å bli med. Lykke til alle sammen.
Redigert 11.10.2018 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
d12m
11.10.2018 kl 12:50 2618

Bør vel kunne bli en fin EPS på sikt og dermed bra med utbytter i forhold til dagens kurs. Noen som har sett noen estimat på ca inntjening med 5 ytterligere?
delta
11.10.2018 kl 14:24 2524

DnB hadde NAV på kr. 11,30 pr aksje før emisjonen. Med emisjonskurs godt over det, kr. 14,25, og med merverdi på de 5 ny fartøyene i forhold til hva det koster i dag å bestille, vil NAV pr. aksje stige etter emisjonen - jeg får ca. kr. 12,30 pr aksje som ny NAV hvis jeg bygger på DnBs beregninger før emisjonen.
Redigert 11.10.2018 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
kodenavn
11.10.2018 kl 14:50 2473

On our numbers the deal is highly accretive, lifting our NAV from NOK 11.8/sh to NOK 13.3/sh and reducing the implied price to USD 199m (USD 215m).
delta
11.10.2018 kl 14:51 2466

kodenavn I dag kl 14:50
Kilde?
larserne
11.10.2018 kl 14:54 2455

Delta, har også sett på Nav pr aksje etter emisjon.. Tror du er nærme med kr 12,30. Kost pris ved bestilling av slike skip idag vil være vesentlig høyere.. Dette har Mr. Fredriksen gjort tidligere og også da ikke beriket seg selv ved innsalg til selskap han har aksje majoritet!
delta
11.10.2018 kl 17:41 2325

DCF... tja
Prøver meg på et utkast.... noen innspill? F.eks. mht. langsiktig snittrate

Konklusjon:
NOK 22,20 pr aksje DCF YE2018 for Flex LNG med 8 skip som i snitt leveres i slutten av 2018
NOK 23,60 pr. aksje DCF YE2018 for Flex LNG med 13 skip hvorav de 8 først kjøpte i snitt leveres i slutten av 2018 mens de 5 sist kjøpte i snitt leveres i slutten av 2020



Pengeverdier nedenfor er i real pengeverdi pr. 2018

A. Før siste emisjon for kjøp av 5 skip, dvs. med flåte på 8 skip:
- 430 mUSD Antatt Net Interest Bearing Debt (NIBD) YE18 før emisjon og kjøp av 5 nye skip
- 582 mUSD CapEx i 2019 og 2020 for å være fullinvestert i 8 skip
+2010 mUSD Cashinntjening pr skip (USD 90k pr dag på lang sikt i realrate omregnet til 100% utnyttelsesgrad-OpEx USD 15k/d)*365 d pr år – CapEx i snitt pr år for vedlikehold USDm 1,5= USDm 25,9 pr år i cashinntjening pr skip * 8 skip – Adm. USDm 6 pr år = USDm 201 pr år i operativ cashflow for 8 skip * EV/EBITDA på 10 for diskontering over teknisk, økonomisk levetid på 25 år= USDm 2010
= 998 mUSD DCF YE2018 for Flex LNG med 8 skip
/ 367,9 mill. aksjer = USD 2,713 pr aksje
* USDNOK 8,20 = NOK 22,20 DCF pr aksje

NOK 22,20 pr aksje DCF YE2018 for Flex LNG med 8 skip som i snitt leveres i slutten av 2018



B. Etter siste emisjon med en flåte på 13 skip:
- 430 mUSD Antatt Net Interest Bearing Debt (NIBD) YE18 før emisjon og kjøp av 5 nye skip
- 582 mUSD CapEx i 2019 og 2020 for å være fullinvestert i 8 skip
- 285 mUSD Betaling nå CapEx for kjøp av 5 skip 183,6 mUSD pr. stk i snitt * 5 stk= 918 mUSD* betaler nå ca. 31% av dette = 285 mUSD
+ 285 mUSD Antatt nettoproveny fra emisjon nå 300 mUSD*0,95, antar 5% kommisjon
- 534 mUSD DCF YE2018 av restbetaling CapEx ved overtakelse av 5 skip i snitt ved slutten av 2020, (918-285)/1,089^2 = 534 mUSD, bruker realrente 8,9% p.a.
+2010 mUSD Cashinntjening pr skip for 8 skip (USD 90k pr dag på lang sikt i realrate omregnet til 100% utnyttelsesgrad-OpEx USD 15k/d)*365 d pr år – CapEx i snitt pr år for vedlikehold USDm 1,5= USDm 25,9 pr år i cashinntjening pr skip * 8 skip – Adm. USDm 6 pr år = USDm 201 pr år i operativ cashflow for 8 skip * EV/EBITDA på 10 for diskontering over teknisk, økonomisk levetid på 25 år= USDm 2010
+1092 mUSD Cashinntjening pr skip for 5 nye skip (USD 90k pr dag på lang sikt i realrate omregnet til 100% utnyttelsesgrad-OpEx USD 15k/d)*365 d pr år – CapEx i snitt pr år for vedlikehold USDm 1,5= USDm 25,9 pr år i cashinntjening pr skip * 5 skip – Ekstra adm. USDm 0 pr år = USDm 129,5 pr år i operativ cashflow for 5 skip * EV/EBITDA på 10 for diskontering over teknisk, økonomisk levetid på 25 år= USDm 1295/1,089^2 tilbakediskontering med realrente 8,9% p.a. fra slutten av 2020 til slutten av 2018= 1092 mUSD

= 1556 mUSD DCF YE2018 for Flex LNG med 13 skip
/ (367,9 mill. gamle aksjer + 172,9 mill. nye aksjer), dvs. 540,8 mill. aksjer = USD 2,877 pr aksje
* USDNOK 8,20 = NOK 23,60 DCF pr aksje

NOK 23,60 pr. aksje DCF YE2018 for Flex LNG med 13 skip hvorav de 8 først kjøpte i snitt leveres i slutten av 2018 mens de 5 sist kjøpte i snitt leveres i slutten av 2020
meg
11.10.2018 kl 19:04 2198

Hvor for du det fra ? Det første blir levert q2 2019, det andre q3 2019. Resten er 20/21. https://www.flexlng.com/fleet-list/
Greit å være optimistisk, men ikke behov for løgn. Uansett tjener de mye penger, så biter i meg dagens tap. Kjøper på nytt og bare å gratulere til de som fikk kjøpt i dag ( BLA mine )
delta
11.10.2018 kl 19:19 2161

meg I dag kl 19:04
Så du kjenner ikke til at 2 skip ble levert i januar 2018 og 1 skip i juni 2018 og 1 skip i juli 2018, altså 1/2 av flåten på 8 før kjøpet av 5 nye? Hva er løgn? Er vel du som lyver da....
Redigert 11.10.2018 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
meg
11.10.2018 kl 19:31 2129

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor de leveres i slutten av 2018, de er levert og i drift. Tror du bør sette deg litt bedre inn i sakene. De 5 det er snakk om nå er 20/21 https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181010.OBI.20181010S83
Det er utenlandsk, men 2020/2021 burde ikke være så vanskelig å skjønne. Bare fortsett å le du, deg om det.
delta
11.10.2018 kl 19:38 2115

meg I dag kl 19:31
Du kan lese hva jeg skriver. For å forenkle DCF beregningene har jeg sagt at de 8 første skipene i gjennomsnitt leveres i slutten av 2018. Og det er riktig - hvor noen leveres før og noen etter.
Redigert 11.10.2018 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
icanfly
11.10.2018 kl 21:06 2010

As we are heading into the peak season. Getting further indications of a market on fire due to limited availability of ships.
Hearing chatter of a 175K USD/day rate for Flex on a 4 month contract is possibly happening.

That would imply 19m USD in cashflow to company over the 4 months or 10% of the purchase price of the vessel.

Flex have 2 available vessels in the spot market now. On an annualised basis 175k per day implies 60m USD in EBITDA per ship.

Fra Pareto megler
Triton
11.10.2018 kl 21:15 1984

Ny presentasjon av Flex holdt 11.10.18 ligger på deres hjemme side, mye godt stoff der. Dette kommer til å bli et eventyr fremover, tolmodighet er nøkkelen her.
larserne
11.10.2018 kl 21:16 1982

Icanfly; hørt det samme nå ikveld. Ingen skip ledig WW.. Bekreftelsen kommer nok! Flex ledelsen på Road show i NYC👍
delta
11.10.2018 kl 21:30 1938

Er det derfor GLOG er så sterk i USA i kveld? Opp 4% nå på en elendig børsdag i USA så langt.
meg
11.10.2018 kl 22:24 1834

Du må bare fortsette, for min del forholder jeg meg til info om leverings datoer. Men bare stå på.
delta
11.10.2018 kl 22:34 1802

GasLog Ltd. (ticker på NYSE: GLOG) er ofte nevnt som peer for Flex LNG da de har mange lignende skip som Flex LNG:

https://www.gaslogltd.com/fleet-list/
delta
12.10.2018 kl 14:13 1547

Fra Pareto i morges

Flex LNG traded well below its issue price for the majority of the day, but recovered
swiftly towards the end. Rumours of a USD 175k/day spot fixture contributed,
though we understand this is not firm yet. The LNGC market is becoming just like
the VLGC-story back in 2014/15; shipowners able to extract most of the gas arb
Redigert 12.10.2018 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
delta
12.10.2018 kl 14:24 1528

Forutsetningene i mitt DCF estimat ovenfor vil gi en internrente over skipslevetid på 25 år på ca. 10 % p.a. realrente ved bestilling av skip i dag til markedspris (CapEx ca. USD 190m), 40% betaling ved bestilling, resten ved levering om ca. 3 år (som er normale markedsvilkår - Flex LNG fikk gunstigere betingelser). Shipping har vel historisk ikke kunnet vise til lønnsomhet over en lang syklus så vi får nå se... Man får vel ri bølgen mens den er - og her kan det bli noen års varighet.

Ekstreme spotrater rapporteres nå på slutten av uken av Fearnleys, Affinity, Clarksons og Poten. ME-GI quotes på 165.000/d. Dette er ekstremt bra og gode nyheter for FLNG.
really
12.10.2018 kl 21:13 1294

Nå bør du skjerpe deg. Du diskuterer med en av forumets mest kunnskapsrike og forutsetningene delta legger til grunn er såvidt jeg kan se helt korrekte.
d12m
12.10.2018 kl 23:42 1171

"Verdens største børsnoterte produkttankrederi, Scorpio Tankers, annonserte onsdag at det vil hente rundt 300 millioner dollar,.... Det betaler seg for meglerhusene som ifølge en ny melding til SEC får 14,5 millioner dollar eller om lag 120 millioner kroner på deling ved fullført transaksjon."
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Fire-meglerhus-deler-120-mill.-paa-en-deal

Hvor mye betaler Flex for å hente tilsvarende beløp?
delta
13.10.2018 kl 00:36 1125

d12m I går kl 23:42
Det tilsvarer en kommisjon på 4,8% av bruttoprovenyet fra emisjonen i Scorpio Tankers. Jeg har ikke funnet tilsvarende tall i prospektmaterialet til Flex LNG i siste emisjon. I min kalkyle har jeg antatt 5% kommisjon, noe som ikke er uvanlig.
Redigert 13.10.2018 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
icanfly
13.10.2018 kl 10:49 967

Sikkert halvparten. Forskjellen heter John Fredriksen.

Det kan virke som emisjonskursen på 14,25 fungerer som et tak. Det må nok en veldig stor omsetning før vi bryter over.

tesch
13.10.2018 kl 12:22 884


Markedet iht Clarksons er usd 145,000 per dag .Poten sier usd 130,000 i østen og usd 90,000 vest

Basert 160,000 cbm TDFE