Kursutviklingen i koa

Kursen gruses fra dag til dag på lavt volum. Hva skjer? Det er tyst som i graven fra selskapet. Ingen kontrakter børsmeldes lenger, så utviklingen er dessverre ikke overraskende. Her er det noen som jobber hardt for å presse kursen ned. Bilindustrien går bra, kursen burde vært nærmere 11 kroner, ikke 8 som nå . Noen synspunkter?

Enig med deg det mest intressante er at topp 20 øker og ikke kurs slik situasjonen er i dag.

Kravet om utbytte øker sikkert med trenden og det vil på sikt skap større interesse og et mulig taktskifte på kursutviklingen. Utbyttemaskiner tiltrekker seg generelt flere intressenter.

En 50 øring per aksje i utbytte burde gi nødvendig motivasjon og samtidig være innen rekkevidde med dagens tall.

Ja, jeg blingsa. Leste 0,8% som 0,8 mill i farta

Uansett er det ikke mange "store". Lista fra årsskiftet viser at det er 42 aksjonærer med 1 mill eller flere aksjer, og 29 med mer enn 2 mill, og det er det som er poenget mitt - det er ikke så mange store som plutselig vil ut, for de er ikke der. Det er en noen proffe som ikke har mange aksjer, men det er vel de som kjøper litt av alt.

Hvis det er som jeg tror - at Teleios & Co vil ha flest mulig aksjer, passer strategien med å ligge lavest mulig svært godt inn. De må uansett få fikset de de har lovet, og i mellomtiden kan de like godt trette ut de utålmodige. Kostnaden med det er sannsynligvis mye mindre enn gevinsten. Klarer de å få 50 mill aksjer til, er det mye ekstra penger til slutt.

Jeg synes også det er interessant at topp-20 øker jevnt og trutt. Det er mye mer interessant enn at kursen er lav.

Anallytic! I mitt hode så må dem snart høyere opp å plukke da jeg ikke tror det er så mange selgere igjen her nede. Fylte på litt til i dag og nærmer meg 80k men vet jeg er en mygg her i sammenhengen:=) Min Superanalytiker Telefusken har ansvaret for at jeg handler hehe

Synes at endringen av aksjonærsammensetning 74,85% til 75,4 på topp 20 lista, over en måned med meget lave omsetninger, er en trend som er verdt å legge merke til. Det er ikke mange år siden dette tallet var 38% og med dobbelt så mange eiere. De store blir større.

De store aksjonærene har bredere grunnlag for kvalifiserte betraktninger av situasjonen uten at noen som helst kan påta seg å spå fremtiden. Ser at betraktningen av at 20 lista inneholder halvproffer er basert på blings med tall da disse eier i underkant 1% av selskapet og det er nok en gruppe og en kategori noe høyere slik jeg ser det.

Telefusken! Interessant å høre dine synspunkter da det jo er totalt stille fra andre. Og stemmer det du skriver og som jeg tror er riktig så skal jeg være langsiktig her og plukke litt mere for småmyntene mine hehe. Ønsker deg en fortsatt fin KOA dag:=)

Det er jo fullt mulig det kan komme bud, men fra hvor?

Det kan være Teleios & Co, men de har maks 30% nå, og da må de overbevise resten av topp-20 om at det er gunstig før det blir fare for tvangsinnløsning. Jeg er ikke overbevist om at de vil selge billig. Teleios vil vel ikke selge med tap til noen heller.

Inntil videre tror jeg mest på at de prøver å trette ut flest mulig av de resterende 25% som stort sett er småsparere. Hvis Teleios ikke klarer å innfri på det de lovde for å få styreleder, vil vel resten av de store bli litt gretne, og da kan ikke KOA bevisst gjøre det dårlig over lang tid heller. Det lille som er å finne om Teleios tyder på at de vil få opp lønnsomheten så mye at kursen øker mye, og så selge seg ut. De har jo sagt at manglende utbytte var noe de ville fikse hvis de fikk innflytelse, og det var tydeligvis noe de andre store likte å høre. Det skal ikke så store utbyttet til før selv 9,50 er en gunstig pris, og noen år med utbytte og kursstigning blir plutselig veldig god butikk når du har 100+ mill aksjer.

Problemet ditt er at du har så kort horisont. Det er greit det, hvis målet er å trille tiøringer, men her leker du med noen som har mange milliarder tiøringer, og det kan være litt dristig, synes jeg.

Telefusken! Takker så mye for dine gode og seriøse svar. Er enig med deg i alt du skriver. Ja her er det bare å være tålmodig og plukke litt selv på vei nedover tror jeg er smart. Mener at du ikke tror at det blir et bud på selskapet men at det kommer til å bli en utbytteaksje?

Det har jeg ment noe om mange ganger før...

1. De som kjøpte for 9,50 syntes det var en fornuftig pris for å få tak i en stor del av selskapet. Husk på at de ikke kjøpte av noen. De laget dem for den prisen etter avtale med selskapet.

2. De vil sannsynligvis ha enda mer, og da bruker de alle triksa i boka for å få til det. Personlig er jeg overbevist om at MSI UK og USA ikke er helt etter boka når de handler, men det er vanskelig å bevise.

3. Styreleder som er representant for støste eier har i en annen sammenheng sagt i klartekst at det er en fordel å gå inn i selskaper som ikke blir analysert og lagt merke til.

4. Så lenge de får holde på i det skjulte slipper de innblanding fra andre. Sikkert greit nok når de har god tid.

5. Innsidehandel pleier å bli lagt merke til. Passer ikke med pkt. 3. Kan godt være noen "gentlemen's agrrements" som vi ikke vet om, og at de som oppfører seg pent nå vil belønnes senere. Innsiderne er uansett mikroskopiske sammenliknet med hovedeier, så om de får en "god pris" senere vil ikke det si noe i praksis.

6. Det betyr nada for en som er langsiktig hva kursen er i dag. Det er salgskursen som betyr noe, og hvis de får selskapet til å bli det de har gitt uttrykk for, vil ikke kursen være 6 kroner. Du kan regne med at de som ga 9,50 ikke selger for mindre. De vil ha en fornuftig premie i tillegg.

Hvis det skal være et reellt krakk må det være en flukt av aksjonærer. Det er ikke noe som tyder på at folk flykter i mengder. Det er heller ikke så mange proffe av betydning blant dem som ikke er topp-20. Nummer 20 runder såvidt 800.000 aksjer, og det er ikke så mye å snakke om i penger hvis du er proff.

Mange av småaksjonærene har helt sikkert vært med lenge, og kjøpt svært billig. Det var jo mulig å få KOA for mindre enn 1,50 på et tidspunkt da det ikke lenger var noen konkursfare. Hvorfor selge nå, når de ser hvem som kjøpte seg inn? Mange er etter adressen å dømme ansatte eller nærstående til ansatte. De ser vel at selskapet ikke er en konkurskandidat, så de selger vel heller ikke.

*

Spør deg selv hva du ville gjort dersom du sitter med de-facto kontroll og synes kursen er alt for lav: Ville du bare sagt at det er dumt, eller ville du prøvd å slippe noen gladnyheter for å få opp interessen så kursen tar seg opp?

Hvorfor tror du selskapet fortsatt ligger helt flatt når det gjelder nyheter? De få gangene Henning Jensen ytrer seg, minner det mest om frossen sirup.
Redigert 24.06.2019 kl 19:35 Du må logge inn for å svare

Telefusken! Ja dumt spørsmål av meg. Har du noen formening om hvorfor KOA har krakket og hvorfor insiderne ikke kjøper nå som aksjekursen er rast nedover?

Det er vel ikke verdens største problem å finne ut om de øker eller minker når alle tallene ligger rett foran nesa ;-)

Liste 23. mai 334.921.244 aksjer av totalt 447.444.943 .
Liste i dag 337.690.376 aksjer av totalt 447.444.943 . Jeg synes det er rart at det fortsatt står 447.444.943 totalt, for det ble vel utstedt 546.069 nye aksjer nå i juni. Det står det samme hos Oslo Børs, så det skal vel være sånn. Uansett finner du ut selv om det går opp eller ned her i verden.

Nok en gang takk til "Tvilsomt Forum".

Takk Tvilsomt Forum. Er det noen forandringer på topp 20?. Øker de?

Date: 21/06/2019
Name: KONGSBERG AUTOMOTIVE ASA
ISIN: NO0003033102
Number of investors: 3843
Number of shares: 447444943
Rank Holding Stake Name Country (post) Citizenship Type of account
1 116288987 25,98956 Morgan Stanley & Co. Int. Plc. United Kingdom United Kingdom Nominee
2 56660030 12,66302 Morgan Stanley & Co. LLC United States United States Nominee
3 17131633 3,82877 KLP AKSJENORGE Norway Norway Ordinary
4 16577853 3,705 The Bank of New York Mellon SA/NV Belgium United Kingdom Nominee
5 16386187 3,66217 VERDIPAPIRFONDET NORDEA KAPITAL United Kingdom Norway Ordinary
6 13590215 3,03729 VERDIPAPIRFONDET NORDEA AVKASTNING United Kingdom Norway Ordinary
7 12277732 2,74396 FOLKETRYGDFONDET Norway Norway Ordinary
8 12270182 2,74228 KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE Norway Norway Ordinary
9 9981545 2,23079 Citibank, N.A. Ireland Ireland Nominee
10 9176025 2,05076 ENNISMORE SMALLER COM PUB LTD COM United Kingdom Ireland Ordinary
11 8531014 1,90661 MP PENSJON PK Norway Norway Ordinary
12 7000000 1,56444 ERLING NEBY AS Norway Norway Ordinary
13 6809199 1,5218 J.P. Morgan Bank Luxembourg S.A. United Kingdom Luxembourg Nominee
14 6548353 1,4635 VERDIPAPIRFONDET NORDEA NORGE PLUS United Kingdom Norway Ordinary
15 6401118 1,43059 VERDIPAPIRFONDET PARETO INVESTMENT Norway Norway Ordinary
16 5432038 1,21401 Euroclear Bank S.A./N.V. Belgium Belgium Nominee
17 4769698 1,06599 Nordnet Bank AB Sweden Sweden Nominee
18 4328541 0,96739 J.P. Morgan Bank Luxembourg S.A. United Kingdom Finland Nominee
19 3916419 0,87529 KLP AKSJENORGE INDEKS Norway Norway Ordinary
20 3613607 0,80761 State Street Bank and Trust Comp United States United States Nominee

Sperra på 6,10kr er der for tredje dagen i KOA. Her skal den holdes nede og så kan man jo lure på hvorfor samtidig som det er ingen insidere som kjøper. Som sagt så tror jeg det er et bud på gang.

Har ligget en større aktør og lempet ut på kr 6,10 i 2 dager. Er det samme aktør som nå senker seg eller er det flere store som skal ut? Eller er det et bud på gang og skal holdes nede til budet foreligger? Noen formeninger fra noen kloke hoder her inne?
Redigert 21.06.2019 kl 16:21 Du må logge inn for å svare

Utrolig liten omsetning på 5kr ot til og med insiderne har fått skrekken etter at Koa har gått på et skikkelig krakk. Får håpe det blit litt mere liv i aksjen på 3-4kr:=) Skal man ut med et betydelig antall aksjer nå så raser det fort nedover da det er 0 interesse for Koa blant investorene og insiderne:=)

Stygt redd for at Koasøpla fortsetter krakket nedover. Nå har snart selskapet halvert seg i børsverdi siden emisjonen på kr 9,50. Hva tenkte sauehodene og insiderne på når dem gikk inn på en sånn skyhøy emisjon. Jaja må jo være fælt for dem at de like godt kunne ha trøkt penga ned i dass haha.... 4kr neste i krakket...
so
17.06.2019 kl 10:38 1105

Da har vi vært under forrige bunn. Spent på om vi skal oppover etter hvert nå.

Ser at vi nærmer oss tipset mitt på 4kr?. Galningen som kjøpte i emisjonen på 9,50 har snart tapt 100%. Snakk om tullinger hehe

Ja flotte nyheter?. Tror nok at vi fort hadde sett 3kr hadde det skjedd. Holder seg imponerende bra da man må tenke på at det er 0 interesse for Køa i markedet og sikkert mange som vil ut av søpla da det jo ikke skjer noen ting der utenom at aksjen går sakte ned. Spørsmålet er hvor langt ned vi skal? Mitt tips er 4kr?
baeck66
08.06.2019 kl 15:01 1278

Heldigvis innfører ikke USA straffetoll på varer importert fra Mexico.
Positivt for KOA!
so
06.06.2019 kl 22:32 75

Innlegget er slettet av so

Ja koster dem ikke en kalori å kjøre den ned under 5kr da det er 0 interesse for KOA i markedet. Ja fyller på mere jeg også når vi ser 4 tallet:=)
so
06.06.2019 kl 16:15 1624

He he ,ikke godt å si. Er vel heller ikke umulig at det settes en bunn rett under forrige før den skal opp igjen. Gårn til 4,8 så er jeg klar?

SO! Da ser det ut for at krakket er igang igjen hehe. Hva tror du vi stopper på denne gangen? Mitt tips er rundt 4,80
so
05.06.2019 kl 17:35 1818

He he - takk for det. Er vel fortsatt ikke bankers, men synes jammen jeg ser en dobbeltbunn?.Har trua på at vi har vendt oppover etter dagens oppgang. ?

Tvilsomt Forum! Hadde vært flott om du kunne legge ut neste oppdatering på aksjonærlista når den kommer?

Gratulerer med en meget god analyse so. Jaggu fikk du 100% rett. Så får vi håpe at den ikke blir trøkt lengre ned igjen da jeg er inne hehe. Personlig så selger jeg alltid Koa ved tallfemleggelse og begynner å plukke når den som alltid blir jobbet ned. Tjent bra med penger på den måten. Men å sitte langsiktig i Koa mener jeg er galematias.
Redigert 04.06.2019 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
so
04.06.2019 kl 07:23 2072

Var jammen på et ørlite besøk på 5,8 tallet i går .Satser på at den holder . ? De har tross alt gaidet 8% vektst etter dagens forhold.
Redigert 04.06.2019 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
so
01.06.2019 kl 10:10 2527

Tror ikke denne blir dum på langen etter akkumuleringsfasen som ser ut til å komme.
Sitter forresten ikke lang selv. Mye mer passende med topper og bunner for en rastløs sjel??.
Grunnen til at jeg tror bunnen blir ca.5,8kr er 90grader selloff
(De siste selgerne gir opp) samt tidligere støtte . Så får vi se hvor feil eller rett jeg får. Kjøpsknappen sitter løst , og salgsknappen er stilt inn på ......
Redigert 04.06.2019 kl 07:19 Du må logge inn for å svare

Kjøpte på 6,50 så stopper krakket på 5,80 før det snur så er jeg fornøyd:=) Men vanskelig å spå denne lottoaksjen. Kanskje vi skal ta en telefon til klovnen Kongslien som spådde 15kr. Må bare gå tregangeren skal den nå det fantasimålet. Til og med insiderne som kjøpte på kr 9,50 ser ut til å ha gitt opp. Personlig skal jeg sitte til neste tallfremleggelse og da lempes alt ut for så å kjøpe tilbake når den er blitt trøkt ned igjen. Men å være langsiktig her er jo rene galemattias når man kan satse på andre selskaper.
so
01.06.2019 kl 09:22 2561

Jeg er helt amatør, men tror vi bunner ut på 5,8kr og får en bounce opp til ca 7,2kr før vi får en periode med sidelengse formasjoner. Hva tror dere om det?
Ser av nedstigningen at fibonacci på 61% har stemt rimelig bra hver gang på bouncene.

Spennende å se hva bunnen i krakket er. viste at jeg tok en megasjanse når jeg gikk inn på kr 6,50. For meg så ser det ut at vi fort kan havne på krona men håper noen investors hviser interesse for søpla snart hehe
Redigert 31.05.2019 kl 17:01 Du må logge inn for å svare

KOA krakker videre nedover og jeg gjorde ikke et godt kjøp på kr 6,50 som er 3kr under siste emisjon. Nå må aksjen gå 3 gangeren for å nå målet til spåmann Kongslien som hadde kursmål 15kr og doble seg skal Swedbank få rett. For meg så ser det ut for at 5 kroningen er neste for koa i dette voldsomme krakket. Ingenting tilsier at selskapet skal gå konkurs så vi får bare bli med ned i avgrunnen. Hva tenkte de på som kjøpte i emisjonen på kr 9,50?

Sitter på krakkaksje til neste q og selger alt da før den blir trøkt ned igjen som alltid. Godt mulig at jeg gikk litt for tidlig inn men tror ikke vi er langt unna bånn nå. Godt mulig vi skal ned på 5 KR men da fyller jeg på litt til. Uansett så tror jeg koa skal opp på 7kr på sikt og så må du bare drite i sparebank 10kr og han andre fjorten 15kr.de er kjøpt og betalt Men man kan jo lure på hvorfor ingen insiderne kjøper nå da de kjøpte på 8 og 9,50kr. E enten så sitter dem på informasjon som gjør at de ikke kan handle eller så tror de krakker fortsetter. Jeg tror de sitter på info,kanskje det er et bud på gang
Redigert 29.05.2019 kl 18:36 Du må logge inn for å svare
so
29.05.2019 kl 17:14 3070

Hei, hva er target for deg denne gangen? :-)
Redigert 29.05.2019 kl 17:14 Du må logge inn for å svare

Da er jeg ferdigplukka og har aldri hatt så mye koakrakkaksjer før 70k er mye etter min målestokk.
john1
29.05.2019 kl 15:48 3109

KOA kommer sikkert å handle egen aksjer snart.

fryktløs skrev Hehe 2 øre igjen???
Da har jeg begynt plukkinga???