INNSIDESALG? LOCK UP PERIOD WITH EXPIRATION 9. OCTOBER 2018

NEL 09.10.2018 kl 15:16 3398

Trå varsomt! Det er desverre stor mulighet for negativ melding ved børsslutt i dag.
Dette kan også være årsaken til dagens fall.

Ole Arnt Lindgren, Magne Myrehaug and Erik Evju received in October 2014, 13,846,154 shares each in Nel ASA, in which 50% of the shares are subject to a four years lock up period with expiration 9. October 2018. The remaining 50% were subject to a lock-up period of two years, which expired October 2016.

Kilde: https://nelhydrogen.com/assets/uploads/2016/08/Nel-ASA-Prospectus-June-2017.pdf
Ref (side. 15)
Redigert 09.10.2018 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
RSinvest
09.10.2018 kl 15:23 3281

Hadde jeg vært Løkke hadde jeg pisket mine ansatte kraftig om de solgte seg ut ved første mulighet. Uhørt.
Levus
09.10.2018 kl 15:25 3222

Om de vil ta ut gevinsten nå, for å realisere andre prosjekter de ha, eller svangre med, så er det helt greit. Ugreie dette med lock-up perioder over lengre tid.
09.10.2018 kl 15:29 3121

RT 4,29... Får håpe vi slipper melding i dag.... Som nevnt flere ganger tidligere i media er denne aksjen svak på innsidehandel...
RSinvest
09.10.2018 kl 15:32 3064

Forskjell på å selge seg ned og selge seg ut. Gir forskjellige bilder av selskapet. Man selger ikke hele beholdningen for å pusse opp badet..
Keirax
09.10.2018 kl 15:32 3037

Rart om de selger seg ut av selskapet de var med å redde fra konkurs for noen år siden. Spesielt side NEL er nærmere suksess enn noengang, men man vet jo aldri.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2015/12/Fire-ansatte-kan-dele-supergevinst-i-Spetalen-selskap
Redigert 09.10.2018 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Framtia
09.10.2018 kl 15:55 2790

Bra Nel dag...Verdien skrellet med 700 millioner på et par- tre børsdager!

Det er av stor interesse at vår nye skribent HydrogenGoat er helt ny her inne på forumet. Nytt Nick idag... Han dukker opp i dag og han tapetserer alle Nel trådene med det samme negative budskapet samt noen konspirasjonsteorier. Er det en som vil billig inn i Nel? En som solgte litt i forrige uke og ønsker er hyggelig inngang? Vurder han selv..Se på hans tråder.
Redigert 09.10.2018 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
really
09.10.2018 kl 16:21 2477

Dette er da relevant info. Og har HydrogenGoat rett i sine antagelser har det vært et massivt innsidesalg i dag. Det får vi vite i ettermiddag. Har det ikke vært det, har vedkommende bidratt til nedgangen i aksjen.

Er det så rart om noen som har vært med fra starten sikrer seg et liv i sus og dus og tar gevinst?

Ingen vet hva som skjedde idag. Men det får vi vel svar på. Litt snodig er det denne nyopprettede skribent idag som heter: HydrogenGoat dukker plutselig opp i dag. Han har kun 5 innlegg på kun 5 Nel tråder i dag. That`s all....Hmm..Kun opptatt av å skrive sitt noe negative innlegg på 5 tråder i ettermiddag. Litt rart var det.
Redigert 09.10.2018 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Keirax
09.10.2018 kl 16:30 2259

Har ingenting å si. Det er ikke skribenter på Hegnar-forumet som styrer kursen, men innsidesalget burde vel blitt meldt nå, burde det ikke?
Redigert 09.10.2018 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
RSinvest
09.10.2018 kl 16:31 2225

For meg virker det rart. Hvorfor selge nå før den virkelige oppgangen er kommet. Vi er jo fortsatt bare i startfasen, noe de vet. Hvorfor skal de da selge 50 lapper for en femmer.. Ser de ikke potensiale i eget selskap og alt de har jobbet for undrer jeg da.
Redigert 09.10.2018 kl 16:32 Du må logge inn for å svare

Innlegget er slettet av administrator

oppvigår... Tror du bør slette den tråden føre admin gjør det.
bullair
09.10.2018 kl 16:40 2037

oppvigår skrev Innlegget er slettet
Absolutt mulig. Har vel vist han er villig til å skrive det meste for eiga vinning!
09.10.2018 kl 16:45 1937

Jeg har fulgt med på forumet siden min inngang i 2015, nå var det på tide med litt relevant stoff ihht til dagens kursfall.
Det blir feil å hausse denne aksjen for at Mr James Bond skal trade litt. Det er viktigere å dra frem realistisk risiko med kilder.

Det såkalte "negative budskapet" er ment som en liten wake up call.
NEL kommer helt ut tvil til å bli en vinner.. men pr.dags dato er den ihjeltradet av slike som Mr James Bond

Jeg er realistisk, forventer det værste og håper på det beste.

Go hard, go long!

Vennlig hilsen fjellstø geit som ikke rikker seg.

En fase i livet, der de vil realisere og kose seg? Noen kjøper de og vil være med videre. Tenk deg den oppturen de gutta har hatt siden oppstart. Jobbet døgnet rundt og nå vil de drikke pina colada isteden.

Vi begynner miste oversikt på dessa insidersalg. Vi visste att det kommer hvert år i juni, og i år også till jul.

Men detta om oktober har forum hållt tyst om. Vi måste vara ärliga mot varandra. Berätta det ni vet. Vilka insidersalg väntar framöver?

Det ska bli intressant att se grunden till att denna insider säljer. Vi har haft danska skatteregler, husköp, og "han är värd det". Allt accepteras på forum trots att kursen rasar.

Återigen har investorer lurats in i nel, sedan kommer raset. Kursmålet är fortfarande långt under 3 kr. Det måste vi vara ärliga med.

Korreksjoner er sundt. Det er en viktig påminnelse om aksjens dynamikk. Innsidere har bygget opp selskapet og kan realisere noen millioner hvis gamlegutta har solgt. Velfortjent og forutsigbart når alt er avtalefestet. Noen av oss fikk et mye lavere og bedre snitt idag. All in. Noen røyk og er ute. Andre kommer inn. Slik er denne aksje dansen. Nel er fortsatt verdensledende og kursen tar seg raskt opp igjen. Vi snakkes igjen på kr 5,-
Over 20 triggere venter på å løfte Nel oppover.
Redigert 09.10.2018 kl 17:07 Du må logge inn for å svare

Nedgangen var forventet, og er bare forbigående. Vi skal opp i 5,- i løpet av måneden. Men liker ikke den formasjonen, som kan dannes noe senere, slik at vi på nytt får et forbigående fall.

Jag förstår inte att man kan vara så naiv och välkomna ett fall på 10 %. Återigen har ju förtroende för nel körts i botten. Folk har investerat på 4,40 och lovats uppgång till 5kr av Mr James bond.

Resultatet idag är nedåt 4kr. Och mr Bond säger det är bra det.

Men det är inte det, det är väldigt dåligt. Och det er exakt så här som nel uppfört sig gång på gång. Vi får ingen vinst på 10 kvartal minst. Hur ska det gå? Nej, det ska gå dåligt.
Redigert 09.10.2018 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
dubium
09.10.2018 kl 17:13 1536

Varför är kursmålet långt under tre kronor? NEL värderas väl fortfarande baserat på att vi tror att NEL ska tjäna pengar? På att vi hoppas att de ska sälja för miljarder? Vi värderar och köper väl inte NEL baserat på om någon rik gubbe äger eller säljer miljoner aktier, eller om insiders som suttit fast med sina aktier säljer?
09.10.2018 kl 17:18 1488

Jeg som alle andre håper på kursoppgang,
Om det ikke dukker opp en melding på innboksen i dag så viser dette kun en ting, og det er styrke og trygghet.

Det er rett som Mr James Bond sier, det er mange triggere!
Bare se hva NEL har fått til på alle disse årene, hvem skulle tro at de ville ro i land en avtale med NIKOLA?
Men underveis er det humper på veien...det er haier og storfisker som spiser de mindre fiskene til frokost.

Legger ved siste informasjon som jeg fant om lockup.
Se side 12, punkt C.5

https://nelhydrogen.com/assets/uploads/2018/09/Nel-ASA-Prospectus-September-2018.pdf

Go hard, go long!

Vet inte om du har läst de sista 10-20 rapporter, där ser vi att nel förlorar pengar. Ska nel tjäna pengar i framtiden säger du? Nej det ska de naturligtvis ikke.

De har ett fel i affärsmodellen så att de inte tjänar pengar. De säljer sina stationer med förlust , de måste det, annars köper kunderna kvalitet från Linde eller air products istället.

Jag har föreslagit att hela företaget måste rationaliseras, avyttra ubåtsverksamheten tex.

Vad håller de på med?

Nu, man sa att Nikola skulle ordna stordriftsfördelar så att man kunde spara 40%. Men, efter emissionen erkände man att Nikola får det mesta av besparingarna.

Jag förstår inte hur ett företag kan drivas så dåligt, måste fundera mer på det.

Det senere fall kan kanskje skyldes dette:
F9 Investments entered into a new lock-up with the Managers for the 23,829,723 shares with a lock-up which originally expired on 30 June 2018. This was a pre-requisite for the Board of directors in order to release the lock-up for the shares that were sold in the transaction. These shares are now under a 6 month lockup period that ends on 28 December 2018
nuella
09.10.2018 kl 21:04 879

Du jobber ivrig for NELkursen. Lykke til. "Vad håller de på med? " vil jeg oversette til "Vad håller du på med? ;-)
nuella
09.10.2018 kl 21:06 852

Du jobber ivrig for NELkursen. Lykke til. "Vad håller de på med? " vil jeg oversette til "Vad håller du på med? ;-)