QEC - Mike’s blog

Da er Michael Binnion «back in business» mht sin blog:

http://www.questerre.com/mike-blog/
Redigert 06.10.2018 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Ja var det samme bla bla som vi kjenner fra før
Har mistet fullstendig troen på Fracking.
Hva skal til for at industrien får fracke....

Fra Mikes blogg og google translate:

Finally, the real question that people ask me is: what does this mean for the development of natural gas in Quebec? Prime Minister Legault was unequivocal during the campaign, stating that there can be no development without social acceptability. I've been saying for five years that we will not do projects in communities that do not want them. So we focus on local acceptability.

In summary, a government that will focus on economic development, with a strong mandate, to benefit Quebecers from natural gas is a step in the right direction. We continue our approach step by step.

Ser det ikke som helt usannsynlig at QEC - en gang i fremtiden - kan få komme i gang med det Mike og selskapet hans ønsker i Quebec. Synes imidlertid at aksjen på dette område har blitt fryktelig vanskelig å tolke. Skal substansen frem i lyset fordrer det at bl.a. folk og da kompetente folk, holder et faglig høyt nivå, slik at alle sider av saken blir belyst.

Rent logisk og taktisk og sett fra Legaults side med ny regjering på beddingen, vil neppe gripe fatt i fracking som noen av det første av kjernesakene. Derfor blir nok fracking og gassen neppe noe tema - før den nye regjeringen er virkelig varm i trøya. Så det ser ikke særlig lyst ut for Mike før tidligst om et år eller to, bare for å indikere tidsaspektet. Fracking betyr bråk i Quebec, slik har det vært og slik vil det bli..