Fremtidsutsikter til dette selskapet


Hei. Det er lite skriverier om dette rederiet som har satset på oppkjøp av container skip når rater og båtpriser lå på bunn. Sist jeg leste artikler om selskapet var det stor tro på dette prosjektet blandt investorer og analytikere. De spådde en stor oppside. Nå har jeg ikke lest artikler om selskapet på lenge. Kan noen oppdatere meg litt på selskapet og fremtidsutsiktene..?

Hei. Anbefaller å lese Q2 rapporten til selskapet, som du finner på hjemmesiden. Mye god info der. Men kort oppsummert: selskapet tjener gode penger på driften, verdien på båtene stiger, gjelden reduseres.
Haabz
11.10.2018 kl 17:33 2140

Noen som vet hva som skjedde med omsetningen i dag? Noen syke mengder i forhold til normalen og noen giga poster som ble overtatt. Hva skjer? For meg virker dette positivt.

Største eier i MPCC, Star Spike, kjøpte en større post av det som ble omsatt i går.
Evly
14.10.2018 kl 23:41 2000

Ser at ratene for containerskip på 1000, 1700 og 3000 har svekket seg en del fra toppen samtidig som ratene på større skip har styrket seg kraftig kan dette forklare kursfallet.
jovi
06.11.2018 kl 10:40 1735

Q 3 kommer 30. november. Kan vi forvente godt resultat?
Haabz
06.11.2018 kl 19:28 1687

Evly, hvor finner mann oversikt over ratene mpcc`s skip opererer i. Kan du sette opp en link her?
Redigert 06.11.2018 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
i021321
29.11.2018 kl 19:42 1358

Ta en titt på denne linken, viser rater for de forskjellige TEU klassene samt harpex som er en samle indeks.
https://ycharts.com/indicators/reports/harpex
Redigert 29.11.2018 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
jochie
19.12.2018 kl 00:32 1104

Ratene faller tildels betydelig og utgifter, primært til scrubbere øker. Jeg leste også at endel havner i USA forbyr skip med scrubbere å legge an. Så containermarkedet er under press, og ikke bare grunnet generelle dårligere makroforhold...og som alltid skriver ikke meglere om det før de store som vil selge seg ut har solgt seg ferdige...
Jeg avventer litt til med denne her..
jochie
21.12.2018 kl 00:33 1012

Hermansrud: ...- Ja, men jeg tror faktisk at hvis det kommer en positiv overraskelse nå, så vil det være Kina og ikke USA. Så jeg er mer redd for container enn bulk for eksempel....
Kan noen forklare hva han mener med det..? Hva er så mye mer risikabelt med container enn bulk utover det jeg selv har bemerket..Desuten: dårlige kinatall, samt scrubbertrøbbel i USA vil nok medføre mye dårligere rater, noe vi allerede ser conturene av, men vil det medføre en kollaps i markedet?
Det er tydelig at denne skal ned, når fremtidsutsiktene er dårlige, men hvor langt skal den ned før den moden for kjøp? Noen tanker om det?
Redigert 21.12.2018 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
jovi
21.12.2018 kl 14:21 928

Store innsidekjøp burde borge for at aksjen skal opp.
AlanS
12.03.2019 kl 22:38 321

Baltic dry er bunnet ut. Er det på tide å bunnfiske i MPCC? Innsiderne er jo i gang med kjøp.

Ukens selskap i Finansavisen på lørdagen. Virker som et spennende selskap. Har lavere break/even enn konkurrentene. Bør være en aksje som skyter i været dersom en handelsavtale kommer på plass.

Begge analytikerne som uttalte seg i FA mener at selskapet er feilpriset (uten at det behøver å bety noe for fremtidig kurs).

Det kan vel kanskje se ut for at "billigsalget" nå er i ferd med å ta slutt. Det har vært et uventet og stort fall i kursen, og som det fremgikk i FA lørdag er det flere som mener at aksjen er klart undervurdert. Selskapet har en stor og greit håndterbar flåte som absolutt bør kunne hevde seg godt fremover og gi god inntjening. Vi får følge med.

Artikkelen i FA på lørdag var informativ og ga en grei oversikt rundt dette selskapet. Har fulgt de noen dager, og relativ lav omsetning i selskapet. Men ingen tvil om at hvis man har tro denne delen av container frakt er tiden forgå gå inn i selskapet nå. Steget litt de to siste dagen