Pareto med HUNTER analyse, kjøpsanbefaling og kursmål 5,10


DNB Markets kom i dag med en 42 siders analyse av Hunter Group ASA.

Analysen kan - også for IKKE DNB kunder - lastes ned direkte fra DNB med linken:
https://www.dnb.no/seg-fundamental/Fundamentalweb/dnb/GetReport.aspx?file=CMP4_121658.pdf&popup=n
eller fra fra dataskyen min med linken:
http://vxzc.eu/2018-10-03__DNM_1-42__Initiating-Coverage_Hunter-Group-ASA.pdf

Ifm med analysen, har DNM også laget en 08:23 minutters webcast med et sammendrag av analysen. DNB kunder finner webcasten her:
https://www.dnb.no/segm/apps/aksjehandel/workspace?name=news

IKKE DNB kunder, kan se webcasten med linken under, men først ETTER 2018-10-04 08:46:00
https://video.qbrick.com/play2/embed/player?accountId=558131&mediaId=e40e7ac2-00090085-0ba66415&pageStyling=styled&autoplay=true
Å stille datoen på PCen frem til 04.10.2018 hjalp IKKE.

Redigert 06.11.2018 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Reserven
03.10.2018 kl 17:42 7397

Tittelen på dagens DNM 08:23 minutters webcast om HUNT er "Hunter Group ASA - Top-tier IMO 2020 VLCC owner".
I løpet av webcasten vises 13 slides.

Her screenshots av alle 13 slides:
http://bit.ly/2018-10-03__DNM_2-14__Hunter-Group-ASA_Top-tier-IMO2020-VLCC-owner_SLIDES

Slidesene illustrerer bl.a.:
• IMO 2020 leads to four VLCC rate foreast scenarios
• Hunter Group's VLCCs would earn USD53k/day in 2020 compared to USD41k/day for s standard ship – Slide 7
• Scrubber economics still looking good as an investment
• Forecast for scrubber uptake per main segments
• % av flåten med scrubbere til 34 rederier innenfor Bulk, Car, Chemicals, Container, LPG og Tank
• HUNT må tidligst hente mer penger i Q3-2019 – slide 10
• NAV current & NAV forecasts
• Hunter Group has the highest exposure towards rising asset prices. For every 10% up in asset values, the NAV of Hunter moves up by 42%.
• VLCC resale forcast
• VLCC rates forecasts
• Tanker tonne-mile demand to outstrip supply in 2019e and 2020e


Redigert 03.10.2018 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Reserven
03.10.2018 kl 17:49 7381

 
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep2


Investtech anbefaler kjøp av aksjer i Hunter Group

- Hunter Group har brutt opp gjennom taket i en svakt fallende trendkanal, og det er gitt kjøpssignal fra en rektangelformasjon. Videre oppgang til 4,07 kroner eller mer er signalisert. Kursoppgangen skjer på økende volum. Dette indikerer at optimismen og kjøperviljen er stor blant investorene, noe som styrker kjøpssignalet. Aksjen har motstand ved cirka 3,70 kroner, og et brudd på dette nivået vil være nok et kjøpssignal. Det er støtte ved cirka 3,40 kroner. Vurdering: Kjøpskandidat, skriver Investtech.
Tobias
04.10.2018 kl 23:30 7104

Fint oppslag i FA
Fortsetter oppgangen i morgen.
Reserven
15.10.2018 kl 22:31 6850

I følge dagens BørsXtra
https://preview.mailerlite.com/x2s5b0/1002654346866856635/d6k4
har Pareto tatt opp dekning på HUNTER med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 5,1:
"HUNTER: Pareto initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 5,1."

Inntil jeg får tak i en PDF kopi av Pareto analysen, må dere nøye dere med screenshot av en artikkel i morgendagens FA (16.10) om Pareto analysen:
http://bit.ly/2018-10-16__FA_18__Pareto_VLCCene-til-Fredly-er_«deep-in-the-money»

Hvordan ser det ut for småaksjonærene i denne fremover,er det gull og skog eller blir en fintet ut over sidelinjen?
Fortsatt under 4,bygge volum for fet gain,eller flytte? 3,915
Deep in the money for hvem?

Cutter
16.10.2018 kl 14:59 6577

Som alltid de som fikk tilbudene tidlig. Vi andre er mer sårbare. Har selv ca 3,4 + litt trading gevinst. Det gjelder å følge med fram mot fredag hvis du er kortsiktig. Kan fort komme en emisjon. Forholdsvis lav omsetning i forhold til alle bull analysene i det siste. OBS OBS
addyfred
17.10.2018 kl 12:13 6429

Det sirkulerer nå rykter om at en ny blend av bunker fuel er på vei inn i markedet. Denne blandingen skal etter alt å dømme være "in compliance" med de nye IMO-reglene. Plutselig blir behovet for scrubbers mindre.

Det er naturligvis ukjent hva denne nye blandingen vil koste sammenlignet med dagens bunker fuel.
canarias
17.10.2018 kl 12:30 6397

Rykter og spekulasjoner vil alltid florere
laptop
17.10.2018 kl 12:50 6375

Jeg tar for gitt at en slik blend prismessig vil være tilnærmet lik MDO, kanskje høyere, og da vil den sparte investeringen i scrubber bli spist opp på under ett år. Om det medfører riktighet vil det kunne ha en effekt for eiere av eldre tonnasje men nyere (2-5 år) og ny (nybygg med levering før 2020) tonnasje kan aldri regne hjem å ikke investere i scrubbere.
kentove
17.10.2018 kl 16:57 6269

tankere m 40k$ vil få 10k$ premie for scrubbere, uten at jeg husker hvilken analyse jeg leste det i :/ så
Reserven
18.10.2018 kl 00:23 6136

 
addyfred, det har i mange år eksistert flere typer
LSFO (Low Sulphur Fuel Oil) <= 0,5% svovel/sulphur og
ULSFO (Ultra Low Sulphur Fuel Oil) <= 0,1% svovel/sulphur, og det vil med rimelig sannsynlighet komme nye:
https://www.shell.com/business-customers/marine/fuel/ulsfo.html
https://www.neste.com/companies/products/fossil-fuels/low-sulphur-bunker-fuels
https://www.marineinsight.com/guidelines/a-guide-to-marine-gas-oil-and-lsfo-used-on-ships

Vi lever ikke i en statisk verden, ellers hadde vi fortsatt vært i steinalderen.

Akkurat som en forbrenningsmotor i en bil stiller visse krav til bensin/diesel for ikke å ødelegges, gjelder det samme for drivstoffet som en skipsmotor forbrenner. Det kommer an på mye annet enn bare svovelinnholdet:
https://www.marineinsight.com/guidelines/a-guide-to-marine-gas-oil-and-lsfo-used-on-ships

Lavere svovelinnhold fås enten ved å blande inn kutt fra svovelfattige råoljer eller med avsvovling:
https://snl.no/oljeraffinering#-Avsvovling


Spådommene om at LSFO blir dyrere og HSFO (High Sulphur Fuel Oil med 3,5% svovel) blir billigere fra og med begynnelsen av 2020, skyldes ikke endret prod kost (bortsett i fra råoljepris), men endret etterspørsel. Og som vi alle vet, er pris (sterkt) relatert til etterspørsel og konkurranse. Derfor vil rådene markedsmekanismer sørge for at eventuelt nye LSFO typer/produkter som kan produseres (vesentlig) billigere enn eksisterende, ikke vil ha særlig lavere markedspris enn eksisterende, jfr. profittmaksimering.

Uansett vil fordelen skip med scrubbere har, forsvinne over tid, enten fordi alle installerer scrubbere, eller produksjonen av LSFO øker og dermed blir billigere, men det tar tid, se særlig side 13 i denne Kjus presentasjonen:
http://www.vistin.com/getfile.php/132324-1538035635/Documents/PDF/Presentation%20of%20Vistin%20Trading%20at%20Pareto%20Securities%20Oil%20and%20Offshore%20Conference%20September%202018.pdf

New technology:
- Slurry-cracker can get 90% or more gasoil output with resid fuel as feedstock
- But building time is at least 3 years
- Not so tempting for refiners to invest in desulphurization of 3.5% Resid Fuel
- Because 1% Resid Fuel is also a waste product (cheaper than crude)


Redigert 18.10.2018 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
OilKing
18.10.2018 kl 06:56 6072

Fin info. Og Fredly passer fortsatt på kursen som en smed. Blir spennende framover! Får vi snart høre noe om opsjonene på de tre siste VLCC?
Reserven
19.10.2018 kl 23:34 5804

 
Fredly har bestilt nye biler for 250 millioner

I morgendagens DN (20.10) er det en 4 siders artikkel, med masse bilder, om Fredly, bilene han allerede har, pluss de han har i bestilling for til sammen en kvart milliard kroner. Noe for de bil-interesserte?

http://bit.ly/2018-10-20__DN_6-9__Fredy-har-bestilt-nye-biler-for-250-mill


DN har også en online versjon av artikkelen med STORE bilder av bilene. Dessverre er online artikkelen kun for DN abonnenter - men me har juksa litt. Bare bildene kan sees uten abonnement. Her er de med teksten til hvert bilde:

Arne Fredly stiller ut sine to nyeste biler på Oslo Motor Show. Foran Aston Martin Vanquish Zagato Speedster, bak McLaren Senna. (Foto: Øivind Skar/Bilforlaget/Bladet Bil)
https://images.dn.no/image/E3wG2bDIPvk5T%2Brd4uCkww%3D%3D/nhst/binary/ee3656ee70553c8070e2e889c0cbfe3a

Mens McLaren Senna er den råeste av dem, er Aston Martin den elegante. (Foto: Øivind Skar, Bilforlaget/Bladet Bil)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/df5d1588c18e5669fcf89bf4ddd0cb3b

Mercedes-AMG Project One ble presentert under bilmessen i Frankfurt i 2017. (Foto: Kjetil Skårdal Andersen)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/d6abbac6ce8322b3365af77535d1ce8c

Dette er det mest konkrete bildet som foreligger på McLaren Speedtail før avdukningen i slutten av oktober. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/c9e806d8337b0664df1d3c4d0969bad0

Aston Martin Valkyrie ble avduket i Genève i 2017. (Foto: Embret Sæter)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/c85a9c69214a7050d25518194b452e06

Retromodellene i ikon-serien Ferrari Monza SP 01 og SP 02 viser til tidligere tiders racerbiler. Fredly har toseteren SP 02 i bestilling. Bilen skal produseres i mindre enn 500 eksemplarer til sammen. (Foto: Ferrari)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/9cb5353d82430b23afbf1aca73edfcbf

Ferrari 488 Pista Piloti er en modell som kun de som er involvert i Ferraris racingprogrammer får tilgang til. (Foto: Ferrari)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/523b530fe7d75d77ea78e23e1c2e653c

Ferrari 488 Pista Spider er også mer banefokusert i merkets spesial-serie. Den har en V8-motor på 720 hestekrefter, noe som gjør den til den sprekeste takløse Ferrari noensinne. (Foto: Ferrari).
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/670ef4a2d0c1950fc12557c8bd206f59

Aston Martin Valkyrie ser ikke bare futuristisk ut, den har også masse ny teknikk og massive krefter. (Foto: Aston Martin)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/ef681a084f330db0a17e3a323b4ccdd9

Aston Martin Valkyrie AMR Pro, eller 002 er en ren banebil. (Foto: Embret Sæter)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/de507cf9428535e7956818baf042b5ef

Aston Martin Project 003 er det kun publisert skisser av. Bilen skal bli en litt enklere versjon av Valkyrie. (Foto: Aston Martin)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/ca1a5a3955f315672ce1195e012f8ff4

McLaren Speedtail er en hyllest til McLarens første superbil; F1. Denne blir produsert i samme antall som F1, nemlig 106 eksemplarer. Føreren sitter midt i bilen, med ett passasjersete på hver side bak seg. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/40aad761c68c5b62f30fdc2fc7f7dd67

McLaren Senna GTR er en råere versjon av bilen Fredly stiller ut på Lillestrøm. Banefokusert så det holder. (Foto: McLaren)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/3e54f2745d8b7f8466a5df15c6de76c1

Mercedes-AMG One er utsatt nesten ett år, fordi det viser seg vanskeligere å tilpasse en formel 1-motor til gatebruk enn det AMG trodde. Her testes den på bane. (Foto: Mercedes-AMG)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/a3dd274a1ab99221fcba561be5f4ba91

Det kommer en Ford GT til Oslo Motor Show. Det er ikke Fredlys, men han har en i bestilling. Denne uken gikk Ford ut med informasjon om at produksjonen blir forlenget, slik at bilen produseres i langt fler enn de opprinnelige 500 eksemplarene. Hittil har to biler havnet med norske skilter. (Foto: Ford)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/bb73834f3778e2d49b9ecbdf61738f37

Fredly har også en Porsche 911 GT2 RS i bestilling. RS-modellene er de modellene som stiger mest i verdi fra Porsche. (Foto: Porsche)
https://images.dn.no/image/WRizg8VfT7brYAtrHvKQZg%3D%3D/nhst/binary/27ea95465abc1e2a13c340b7b78438fc


Redigert 10.11.2018 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Reserven
24.10.2018 kl 11:08 5566

 
Hunter Group ASA appointed Senior Technical Advisor for Hartree Maritime Partners LLC
https://newsweb.oslobors.no/message/461845

Hvem er Hartree Maritime Partners LLC?
En del av Hartree - A global merchant commodities firm
http://www.hartreepartners.com

Siste avsnitt i dagens børsmelding inneholder uttalelser fra Guy Merison, managing director of Hartree Maritime Partners.
På hjemmesiden til Hartree er han oppført som Founding Managing Director
http://www.hartreepartners.com/about   (nederst på siden)

Hartree Partners ser ut til å være et firma spesialisert på rådgivning, chartering, trading og arbitrage innenfor energi[sektoren]:
http://www.hartreepartners.com/services

De har kontorer i New York, London, Singapore, Geneve, Dubai, Houston, Boston, Wisconsin, St. Louis, Mexico City og Baltimore:
http://www.hartreepartners.com/contact


Skal Hartree hjelpe Hunter med å få best mulig rater?
Hunter ser etterhvert mindre ut som et asset play, og mer ut som et rederi?

Redigert 24.10.2018 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
OilKing
24.10.2018 kl 11:18 5549

Fredly mener alvor. Han la hodet på blokka når han lovte ekstrem jobbing og gikk høyt ut, men ser ut som han har tenkt å innfri forventningene. Det at han tar seg råd til bilkjøp ser jeg på som bare sunt, han hadde ikke gjort dette hvis han ikke hadde kontroll og god feeling på sitt Hunter Group.
Reserven
24.10.2018 kl 11:36 5534

Håper FA og/eller DN har vært i kontakt med Fredly i dag, og fått mer info som kommer i en artikkel.

Bilkjøpene til Fredly er ikke forbruk, det er investeringer. Disse bilene stiger i verdi.
OilKing
24.10.2018 kl 18:17 5379

Det har du helt rett i. Upresis kommentar fra meg der.
Reserven
24.10.2018 kl 21:11 5305

Screenshot av artikkel i morgendagens FA (25.10), ingen ting i DN.
http://bit.ly/2018-10-25__FA_34__Fredly-har-funnet-tonen-med-Hartree-og-Guggenheim

Redigert 24.10.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Reserven
24.10.2018 kl 21:23 5279

Blir spennende i morgen, blodrødt i USA, særlig Nasdaq.
ruda
25.10.2018 kl 11:32 5145

Carnegie som en non-event – velger meglerhuset å øke kursmålet sitt med 50 øre til 5,5 kroner som følge av høyere anslag for skipsverdiene. Kjøpsanbefalingen opprettholdes
Reserven
26.10.2018 kl 19:57 5042

Her er Arne Fredlys neste hyperbil
https://www.dn.no/motor/hyperbil/arne-fredly/superbil/her-er-arne-fredlys-neste-hyperbil/2-1-461853
Kan leses uten DN abonnement.

0 til 300 km/t på 12,8 sekunder - toppfart 403 km/t.
ruda
27.10.2018 kl 16:51 4843

Dette blir en vinner
Reserven
29.10.2018 kl 19:33 4610

I MAGASIN delen i DN (noe tilsvarende Lørdag delen i FA) lørdag 27.10 er det en 9 siders reportasje om "hverdagslivet" i Monaco. Er noen interessert, et screenshot av artikkelen:
http://vxz.eu/2018-10-27__DN•MAGASINET_16-24__Fredlys-oase

Starten på artikkelen:
Oslo, midt i oktober. En skipsreder ringer tilbake.
– Det er Herbjørn Hansson her.
– Ja, hei og takk for sist.
– Jeg så din beskjed. Du vil snakke med min sønn.
– Ja, det stemmer. Vi skal til Monaco, der han bor. Du har jo fortalt at han er finansmann der nede.
– Da må jeg skuffe deg. Din avis har skrevet så mye negativt om meg i det siste, så jeg må nok si til ham at han heller ikke kan snakke med deg.
– Det var synd.
– Ja, slik må det bli.



DN har også en online versjon av artikkelen med FLERE og STØRRE bilder. Online artikkelen er kun for DN abonnenter - men bildene kan sees uten abonnement. Her er de med teksten til hvert bilde. ALLE FOTO: Gunnar Lier

Fotoshoot. En svart Ferrari, en blå McLaren og en turist i rød kjole gjør seg klar til fotografering foran Casino de Monte-Carlo.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-01.url

Turister. Monaco er et populært reisemål for folk som se overflod på nært hold.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-02.url

Småbyatmosfære. Monaco er så trangt og fullt av mangemillionærer at kvadratmeterprisene gjerne passerer en million kroner.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-03.url

Smått for storfolk. Målt i areal er Monaco mindre enn samtlige av Norges 428 kommuner. Monaco er så lite at hvis du klipper staten ut av kartet og limer det inn i kartet over Kautokeino kommune i Finnmark, må du gjenta operasjonen 4853 ganger for å fylle Kautokeino.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-04.url

«Slavetoget». Hver morgen ankommer 45.000 mennesker Monaco for å tjenestegjøre for dem som bor der. Mange av dem kommer hit til togstasjonen, hvor de tar rulletrappen opp til gateplan.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-05.url

Snart tilbake. En kvinne overlater sin Ferrari til en tjenestemann utenfor Hotel Hermitage
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-06.url

Appelsinmonopolisten. En eldre britisk dame forlater L'Orangerie med to flasker appelsinlikør. Bak disken står Philip Culazzo.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-07.url

Småyachthavnen. Det er mange yachthavner i Monaco. Her er havnen for de små. De større ligger andre steder.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-08.url

Verdensborgere. Monaco er et søvnig sted, der det bor mange barn og mødre, mens fedrene reiser verden rundt og driver forretninger
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-09.url

Utegym. Skolebarn fra Monaco har seiletime i yachthavnen.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-10.url

Byggeboom. Nye blokker reiser seg i Monaco. Flere tusen nye mangemillionærer skal flytte til mikrostaten.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-11.url

Fyrstedømmet. Monaco har vært styrt av Grimaldi-klanen siden 1297, og den dag i dag voktes familien av vakter med hvite uniformer.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-12.url

Nettverksbyggeren. Gulshat Uzenbaeva fra den russiske republikken Basjkortostan arrangerer konferanser for milliardærer og deres rådgivere. I bakgrunnen: Yacht Club de Monaco, åstedet for Lixpro-konferansen.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-13.url

Cin cin. Mingling i solnedgangen foran Yacht Club de Monaco før middag og nattklubb.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-14.url

Ettertraktet. Oxford-foreleser Alexander Johnson (til høyre) er hovedtaler på Luxpro-konferansene. Her blir han intervjuet av en journalist fra magasinet Glam.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-15.url

Norske forbindelser. Francesco Mitrano er en italiensk kosmopolitt som bor og jobber over hele verden. En gang hadde han norsk kjæreste.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-16.url

Interesting, Sir. En fransk reklameguru (fra venstre), en spansk diamanthandler og en britisk bankier samtaler over et glass hvitvin. Britens bank finansierer kjøp av yachter og privatfly.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-17.url

Lover skatterevolusjon. David Petrosov Cyprus Investment Programme vil lokke skattesky milliardærer fra Monaco til Kypros.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-18.url

Ungdommen. Nils Strømberg fra Stockholm er nyvalgt leder for studentforeningen ved universitetet i Monaco.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-19.url

Fra Sør-Italia. Italieneren på bildet sier han er advokat, men vil ikke oppgi sitt navn.
http://vxz.eu/2018-10-26__DN•MAGASINET__Monte-Carlo_bilde-20.url

Redigert 12.11.2018 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
paulsen
02.11.2018 kl 07:38 4274

Og Frontline investerer i scrubbere, et godt tegn
Reserven
02.11.2018 kl 14:05 4173

Børsmeldingen i dag 11:37:35, kunne ha sagt hva den 8. VLCCen (Hull No. 5470) koster. Eller har jeg oversett noe?
kentove
02.11.2018 kl 14:51 4134

mindre enn de 92,5 mill, var vel det opsjonene egentlig kostet om jeg ikke husker feil, men har tydeligvis greid å få ned prisen og få kjappere levering, well played Fredly, well played as usual, tidligere penger inn på konto
OilKing
02.11.2018 kl 15:58 4099

Gode nyheter fra Fredly og Hunter i dag. Fullfinansiert til neste sommer. Det blir dermed ingen ny emisjon, slik noen har spekulert i. Blystad og gjengen blir også med videre og tenker langsiktig. Det neste nå er vel avklaring rundt de tre siste VLCC’ene. Tør ikke spekulere hva utfall blir der. Mitt tips er fortsatt at hele greia blir solgt i en smell.
OilKing
02.11.2018 kl 16:00 4094

Scrubbere er et must for alt av nybygg. Fuel mix eller ei.
the game
02.11.2018 kl 21:59 3990

kJØR På ...beste siden 1993

Innlegget er slettet av Reserven
kentove
02.11.2018 kl 23:37 3935

i 2020 skal det nok litt til at dieselprisen holder seg på dagens nivåer, mtp at det enda er tonnevis med biler/lastebiler, ferger, og skip som er ute etter det, så er ikke så veldig bekymret
Reserven
02.11.2018 kl 23:59 3925

 
http://vxz.eu/2018-11-03__FA_28-29__Arctic-analytikere_ser_store_merinntekter_for_FRO_og_HUNT
"Kontraktsprisen på det siste skipet vil ikke adm. direktør Erik A.S. Frydendal oppgi. Etter avtale med verftet, som har ønsket at kontraheringsprisen skulle være konfidensiell, oppgir vi imidlertid ikke hva det åttende skipet koster.  – Men jeg kan si såpass at vi er tilfreds med de økonomiske betingelsene i kontrakten, sier Frydendal."


Det mange ser ut til å glemme i all tåkepraten om nye fuelmiks, er at prisen på HSFO er ventet å falle drastisk i 2020 pga enorm redusert etterspørsel. I følge side 26 i siste Hunter prez, er det ventet at bare 3% av 70 000 skip vil ha scrubbere per 01.01.2020, slik at etterspørselen etter HSFO bør falle med ca 90%. På side 27 operer Hunter med HSFO spot på nå $442/mt, og HSFO 2020 future på $332/mt. Samme slide opererer med MGO spot på nå $703/mt, og MGO 2020 future på $665.

Hvorfor skal raffinerier selge LSFO (avsvovlet eller nedmikset HSFO) vesentlig billigere enn MGO når MGO er eneste alternativ?
Vil de som mener at nye LSFO mixer i 2020 blir (nesten) like billige som HSFO, nå selge HUNT aksjene sine for 2 kroner stykket av ren veldedighet?

I Vistin presentasjonene til Kjus er det vesentlig mer dramatisk. Kjus forventer at prisen på HSFO i 2020 vil falle til under $200/mt, sågar ned mot $120/mt (kull paritet), og at prisen på MGO kan stige til $900/mt.

Redigert 03.11.2018 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Reserven
04.11.2018 kl 14:59 3714

 
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/DHT-tallene-En-rapport-fullstappet-av-hoeydepunkt

I tillegg har DHT besluttet å installere scrubbere på ytterligere fire fartøy bygget mellom 2006 og 2011. Etter installeringen på disse skipene som vil bli gjennomført i 2019, vil 18 av rederiets 27 VLCC-er være utstyrt med scrubbere.

Prosjektet med å installere scrubbere på de første 14 skipene ble annonsert i juli.

«Dette prosjektet kan potensielt skape super-profitt for skipene det gjelder, og booste den allerede betydelige operasjonelle gearingen i DHT», het det i en uttalelse fra selskapet da.

Når det gjelder gudingen for fjerde kvartal, opplyser rederiet at hele 66 prosent av dagene i kvartalet er booket til en gjennomsnittlig dagrate på 32.700 dollar. Til sammenligning har konkurrenten Euronav, som la frem tall tirsdag, booket 56 prosent av dagene til rundt 27.000 dollar dagen.

To av rederiets VLCC-er har fått forlenget time charter-kontraktene sine med et stort oljeselskap for perioder på 3-4 år. Kontraktene inkluderer overskuddsdelingstrukturer som innebærer fordeler for bruken av scrubbere.

Arctic venter store drivstoffbesparelser for scrubber-utstyrte fartøy, og estimerer at en VLCC med scrubbere vil tjene rundt 14.700 dollar mer pr. dag enn VLCC-er uten scrubbere.


Redigert 04.11.2018 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
paulsen
04.11.2018 kl 15:29 3695

DHT opp over 6% i USA på fredag
sveino
04.11.2018 kl 16:35 3642

Kan være lurt og ta noen lodd her på disse nivåer, å sitte noen år.
ruda
05.11.2018 kl 06:58 3398

Tror HUNT kommer til å stige ytterligere fremover. De har moderne skip og ratene vil bare gå en vei, Opp
Reserven
13.11.2018 kl 15:22 2865

 
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Wilhelmsen-reduserer-i-Hunter-Group
12. november 2018 - 13.54
I mai hentet Arne Fredlys tankeventyr Hunter Group inn 520 millioner kroner gjennom en rettet emisjon. Blant investorene som da kom inn til kurs 3,20 kroner, var det Wilhelmsen-kontrollerte selskapet Tolluma Norden AS, som ble tildelt 3 millioner aksjer. I forrige uke besluttet Tolluma Norden å ta en liten gevinst og solgte 770.000 aksjer, viser en fersk aksjonæroversikt.


Forklarer vel, sammen med generelt dårligere børsklima, kursnedgangen i november?


----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----


https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Tidevannet-har-snudd
13. november 2018 - 13.42
Nå er det selgerne som sitter med de beste kortene i annenhåndsmarkedet for tankskip, ifølge skipsmeglerhus.



----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----


http://vxz.eu/2018-11-12__FA_6__HUNT-aksjonær_Titan-Opportunities_fikk_2_priser_under_EuroHedge-kåringen_i_London
Titan Opportunities Fund - med 66% avkastning på 2 år, og en av de største HUNT aksjonærene - fikk under årets EuroHedge-kåring i London
2 priser for beste europeiske hedgefond.

__________________________________________________________________________________________________________
Etter pinned meldingen "Tyveri og publisering av artikler" på HOs forside, spurte jeg i e-post 08.11.2018 01:25 HO-admin
om posting av link til bilde/faksimile av artikkel er tillatt, og fikk i e-post 08.11.2018 07:04 fra HO-admin svaret at det er tillatt.
Meg:  "Er det i innlegg på HO-Forum er lov å poste en link til et bilde/faksimile av en artikkel, slik som dette:
          http://vxz.eu/Finansavisen-28.03.2018-Spanske_ferieboliger_okkuperes"

HO-admin:  "Lenker er selvfølgelig lov, men de må være relevante."
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Reserven
15.11.2018 kl 00:46 2655

http://vxz.eu/2018-11-15__FA_25__Toppen-nådd-i-tank?

__________________________________________________________________________________________________________
Etter pinned meldingen "Tyveri og publisering av artikler" på HOs forside, spurte jeg i e-post 08.11.2018 01:25 HO-admin
om posting av link til bilde/faksimile av artikkel er tillatt, og fikk i e-post 08.11.2018 07:04 fra HO-admin svaret at det er tillatt.
Meg:  "Er det i innlegg på HO-Forum er lov å poste en link til et bilde/faksimile av en artikkel, slik som dette:
          http://vxz.eu/Finansavisen-28.03.2018-Spanske_ferieboliger_okkuperes"

HO-admin:  "Lenker er selvfølgelig lov, men de må være relevante."
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Reserven
15.11.2018 kl 13:17 2507

 
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/11/Analytiker-spaar-hoeyere-rater-og-skipsverdier
Av Marianne Løland Skarsgård - 15. november 2018 - 12.38

Analytiker spår høyere rater og skipsverdier
Fearnley Securities og shippinganalytiker Peder Nicolai Jarlsby har et positivt syn på tankmarkedet fremover.

Analytikeren har et positivt syn på tankmarkedet fremover, og tror på høyere rater og skipsverdier.
- Dette kombinert med IMO 2020, som vi tror vil føre til store drivstoffbesparelser for moderne skip med scrubbere, gjør at vi kommer til å opprettholde vår kjøpsanbefaling og kursmål på 5,4 kroner, sier Jarlsby.


Redigert 15.11.2018 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Reserven
21.11.2018 kl 19:48 2172

Dessverre litt sen posting pga mye reising.


http://vxz.eu/2018-11-13__[FA_10-11]+[DN_21]__Hansson_venter_råsterkt-tankmarked
http://vxz.eu/2018-11-16__FA_23__Fearnley-Securities_har_et_positivt_syn_på_tankmarkedet_og_Hunter-Group
http://vxz.eu/2018-11-17__FA_6__Shippinganalytiker-ser-lys-fremtid-for-tank

__________________________________________________________________________________________________________
Etter pinned meldingen "Tyveri og publisering av artikler" på HOs forside, spurte jeg i e-post 08.11.2018 01:25 HO-admin
om posting av link til bilde/faksimile av artikkel er tillatt, og fikk i e-post 08.11.2018 07:04 fra HO-admin svaret at det er tillatt.
Meg:  "Er det i innlegg på HO-Forum er lov å poste en link til et bilde/faksimile av en artikkel, slik som dette:
          http://vxz.eu/Finansavisen-28.03.2018-Spanske_ferieboliger_okkuperes"

HO-admin:  "Lenker er selvfølgelig lov, men de må være relevante."
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯