SSO - På skinner

Nyhet i dag: https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/10/Ny-milepael-for-Scatec-Solar

Dette er bare starten på den enorme veksten selskapet får i cashflow fra Power Production fremover. Kjøpet i SA bidro en del. Husk at PPA-betingelsene for de anleggene er hinsides dagens tariffer. I tillegg er Malaysia rett rundt hjørnet og Brasil er heller ikke langt unna. Da snakker vi vel samlet sett om en dobling tenker jeg...

Videre har vi construction-inntekter som vil fortsette å ligge over 1mrd per kvartal fremover.

I tillegg kommer veksttakten de guider. Guiding de tidligere har overprestert på.

Dette er en aksje som kommer til å se billigere og billigere ut for hvert kvartal.
Redigert 01.10.2018 kl 11:56 Du må logge inn for å svare

I see.. Det bør de vel kommunikere ut til market?

Q4 har så givet PP indtægter fra Brasil, Malaysia og Honduras, samt Construction indtægter fra Egypt, Brasil, Sydafrika, osv... ?
Redigert 25.12.2018 kl 22:09 Du må logge inn for å svare

Ang Los Prados. Se Q1 2018 Quaterly report:

Refer to above information on the Los Prados project. The
18 MW Phase 2 will be realised after required grid upgrades
have been completed.

Venter closure på følgende, ligger i back log:

Ukraina 121 MW
Ukraina 50 MW Cherkassy region
Honduras 18 MW - avventer utbedring nett
Mali 33 MW - kommer nok til å måtte reforhandles, men ligger i back log

Alle andre avtaler i back log har blitt finansiert og starter/har startet konstruksjon.

Har vi formodninger om udbytte-niveau for året?
Normalt er det kun af overskud fra power production, ik sandt? Så må være tæt på sidste års niveau tænker jeg..

Bangladesh 50 MW - myndighetene godkjente PPA for Scatec 24. desember.

The cabinet committee on purchase yesterday approved five solar power plants and one wind turbine power plant from which the government will purchase power at the rate of Tk 8 to Tk 9 per kilowatt-hour (kWh) for the next 20 years.

https://www.thedailystar.net/business/news/six-eco-friendly-power-plants-get-go-ahead-1678591

Ny melding kommer imorgen ?
Daggers
04.01.2019 kl 16:31 1581

Ny all time high kr. 75,50
Gratulerer alle SSO’ere

Fantastisk hyggelig. Antar vi bryter 80 ila kort tid. Grønne aksjer er i medvind!
snoken
05.01.2019 kl 00:50 1441

utløser vel nytt kjøpssignal

Har lastet opp mtp at India, iht selskapets hjemmesider, er upløyd mark. Med landets utvikling som en ny stor økonomi og tilsv behov for energi, så kan dette bli moro. Jiiippii.

Hva mener du med India. Scatec har etter det jeg kjenner til, aldri kommunisert interesse for indiske pv-parker.
Cronos
10.01.2019 kl 20:13 841

På direkte forespørsel fra undertegnede til RC har han replisert med noe jeg tolket som "India er uinteressant for oss". Grunnene, slik jeg forstår det, er at de styrende makter der ønsker å prioritere innenlandske aktører, pluss at markedet allerede er mettet (les: lave marginer).
Daggers
15.01.2019 kl 13:05 569

Hvor langt ned skal vi før det snur? RT 76,50
Imprex
15.01.2019 kl 13:09 557

støtte på 75,50.

Ser ut som den spratt opp igjen, tror markedet er usikre på hvordan det skal tolke den store omsetningen. Med enkeltkjøpet av 800 000 aksjer på 80 kr tidligere idag.
Imprex
15.01.2019 kl 13:48 485

Med pareto sitt nye kursmål på 77 kroner ble det nok ganske forvirrende. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Meglerhus-nedgraderer-solaksje

Har jo vært godt over kursmål lenge allerede. Så spørsmålet er om flere ikke har vært klar over dette. At SSO har ligget godt over kursmålet til Pareto en stund.

Hvem kjøpte såpass stor post ? Enig, Pareto sitt kursmål har vært kjent lenge så bør bare være en midlertidig korreksjon ned. Ligger også kursmål på 84 eller 86 fra meglerhus. Man kan aldri vite når tid Equinor slår til med kjøp. De er hissige på å bli grønnere.
really
15.01.2019 kl 14:22 438

Om en bruker de tallene som er skrevet her økte de 115% i 2016, 59% I 2017 OG 20% I 2018 før den siste avtalen som jeg ikke har tall på.

Det er vel ikke akkurat eksponensiell vekst?