Nikola er på hugget på Twitter


Trevor er på krigsstien, om 6 mnd er den på veien!

Ser ut til at Nikola møter motstand. Kan det være politiske interesser i California, som skaper problemer for Nikola?

CARB
Verifisert konto
@AirResources ‏
The California Air Resources Board (CARB) is the state's lead agency in the fight against #AirPollution & #ClimateChange




Noe av grunnen til at Trevor er på krigsstien:
@ByogyRenewables
3 t
3 timer siden


Mer
#CARB adds renewable jet fuel #SAF to #LCFS. Congrats to Low Carbon Fuels Assoc #LCFS for their advocacy @GrahamNoyes
https://ww2.arb.ca.gov/news/carb-amends-low-carbon-fuel-standard-wider-impact


Merkelig de heller vil bruke japanske Toyota enn sitt eget upcoming Nikola ! Her må Trump på banen og rydde opp :-)
Redigert 28.09.2018 kl 23:33 Du må logge inn for å svare

Blir spennende å se på mandag, på hvordan markedet tolker dette ovenfor Nel.
Reserven
29.09.2018 kl 00:33 2386

https://ww2.arb.ca.gov/news/carb-announces-more-200-million-new-funding-clean-freight-transportation

Det er snakk om Kenworth trucks   https://www.kenworth.com   med Toyota hydrogen-brensel-celler. Nikola bruker hydrogen-brensel-celler fra svenske Powercell. Sikkert noe politikk inne i bildet, men også Kenworth hydrogen drevne lastebiler trenger GRØNN hydrogen på tanken.

Redigert 29.09.2018 kl 00:39 Du må logge inn for å svare

Kan vel tenkes at Nel kan få leveranse på fyllestasjonene som skal bygges siden Shell er inne i bilde ? https://www.trucks.com/2018/09/17/toyota-kenworth-shell-partner-port-la-fuel-cell-project/
Nel har jo allerede sammarbeid med Toyota og Shell i California :-)
Redigert 29.09.2018 kl 00:54 Du må logge inn for å svare

Kan bli et dilemma for Nel her. Blir spennende å se hvordan Nel vil håndtere dette problemet.
Reserven
29.09.2018 kl 01:16 2285

For de som kan lese tysk, er Der Aktionär intervjuet med Løkke meget interessant:
http://www.deraktionaer.de/aktie/wasserstoffperle-nel--ceo-l-kke-im-exklusiv-interview---es-ist-klar--warum-elon-musk-wasserstoff-nicht-leiden-kann--398970.htm

Her oversatt til norsk med Google translate (som jeg ikke har lest da jeg kan tysk):
https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwww.deraktionaer.de%2Faktie%2Fwasserstoffperle-nel--ceo-l-kke-im-exklusiv-interview---es-ist-klar--warum-elon-musk-wasserstoff-nicht-leiden-kann--398970.htm


DE:  "Vor ein paar Wochen besuchte mich eine Firma aus Kalifornien, die Wasserstoffflugzeuge zwischen San Francisco und Los Angeles plant."
NO:  "For et par uker siden hadde jeg besøk av et firma fra California, som planlegger hydrogen fly mellom San Francisco og Los Angeles."

Redigert 29.09.2018 kl 01:21 Du må logge inn for å svare

Väldigt svagt av Nikola att angripa sina konkurrenter. Volvo, Toyota och kenworth är gamla etablerade märken. Självklart måste stat och bedrifter välja dessa.

Nikola är nystartad och har mycket att bevisa. Man lider av vanföreställningar med inriktning mot storhetsvansinne eller eventuellt religiös koppling när man tror att man ska få orders utan att ha tillverkat en lastbil än. Kom igen liksom.

Nel bör inte samarbeta med Nikola om det här beteendet fortsätter.

Det her er enkel matte. Nikola er ikke alene om å rulle ut Hydrogen drevne lastebiler. Markedet får bare enda flere som skal fylle drivstoff. NEL vinner uansett hvem som selger biler. Det er derimot en bonus om Nikola skulle fått støtte i tillegg. Finansieringen er derimot i orden og Nikola toget ruller på!
Redigert 29.09.2018 kl 10:57 Du må logge inn for å svare

Det er ingen selvfølge at CARB velger de nevnte konkurrenter. Her hadde de sjansen til å støtte en av sine egne, som er i startgropa, men unnlot dette.
Skjønner da frustrasjonen til Nikola. Et bidrag hadde betyd mye, ikke bare økonomisk, men også at de har troen på at Nikola vil lykkes. Sist nevnte betyr kanskje mest for Trevor, siden det økonomiske er ordnet.