Hareide kjører et solospill - er i strid med begge nestlederne

DavidM
28.09.2018 kl 18:35 1005

Etter Hareides solospill er det full splittelse og kaos i KrF.

KrF-leder Hareide er ikke bare i strid med sine egne velgere - nå viser det seg at begge nestlederne i KrF er i mot veivalget hans.
I tillegg har flere KrF-topper på Stortinget flagget sin uenighet med Hareide, mens en rekke fylkes- og lokallag i partiet reagerer.

Hareide kjører rett og slett et sololøp hvor han forsøker å kuppe saken med bok og svulstige taler.
Men siste ord er neppe sagt i denne saken.

Hareide spiller et høyt spill for å slippe til venstresiden i norsk politikk etter at de tapte valget.
Velgerne vil ikke akseptere at Hareides solospill skal åpne opp for mer makt til SV, Rødt, De grønne, AP og Støre.
Redigert 28.09.2018 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
DavidM
28.09.2018 kl 18:42 857

Men nå har partiets landsstyre vedtatt at de skal ha landmøte i november.
Kanskje skifter de ut Hareide da, eller han trekker seg.

Siste ord er ikke sagt i denne saken. Erna sitter.
brahman
28.09.2018 kl 19:48 840

Det er helt sikkert mange i partiet som støtter Hareides beslutning også.

Hvorfor KrF skal støtte Høyres og Frps politikk ?

Det er en forståelig grunn til å stille spørsmålet -
DavidM
28.09.2018 kl 20:10 839

Ja sikkert bedre at KrF går til SV og får avviklet kontantstøtten. Vi kan jo starte der og bygge samarbeidet videre på det.

Braham
Man kan jo like godt spørre hvorfor KrF skal støtte Ap og venstresiden. Hvordan passer KrF sin holdning til Israel med venstresiden sin nesegruse beundring sv terrorstaten Palestina? Hvordan passer KrF sin holdning til kristne verdier med venstresiden sin nesegruse beundring av Islam, en religion som ikke aksepterer grunnbjelken i det kristne budskapet? Skjønner ikke Hareide hvilke holdninger det er i grunnfjellet av KrF velgere på Vestlandet?
Hadde aldri ventet at en leder av KrF kunne snu seg og omfavne den siden av norsk politikk som har avkristnet landet.
DavidM
28.09.2018 kl 21:27 900

Londomannen,

NRKs politiske kommentator har en god kommentar:

"- Hareides partiinterne begrunnelse er så sin sak, den sier noe om hva KrF bør gjøre. Men den er, naturlig nok, ikke en beskrivelse av hvorfor det er det beste for landet at vi bytter ut en regjering med en populær statsminister akkurat nå. Hele manøveren har en styrke i å komme brått og uventet, men det gjør den likevel underlig – hvis man tenker på landet, ikke bare KrF.

En partileder som sette partiet foran landet har i beste fall et forklaringsproblem og en utfordring med begrunnelsen.

KrF har allerede bestemt at man skal kjempe for et varmere samfunn.
De neste ukene blir det i det minste hett internt i partiet."

Politisk selvmord og ender med Hareide setter seg bort til Gahl Røre resten av perioden.

Nja..jeg er mer redd for at AP når får blod på tann og går etter regjeringsmakt. Her ser de et ultrasvakt KRF, som de vet at med litt forhandlinger og svadasnakk, vil klare å bli overbevist om at SV, MDG og Rødt er hundre ganger bedre regjerings-alternativer enn FRP.

Hareide er som kjent reka uten ryggrad og vil omfavne AP og det de kommer med er jeg redd. Regjeringen lever ytterst farlig nå.

Kynisk sett fra Hareide sin side, er vel det en erkjennelse om at dersom han skal komme i en regjering før KrF er historie, så må det skje i denne perioden og da primære med hans gode venn, partilederen i Ap som sjef. Han kunne jo selvfølgelig gått i regjering med Høyre, men etter den kilevinken han fikk av Sylvi, uansett hvor riktig den var, så er det ikke aktuelt å gå sammen med Erna. Da var løsningen enkel; gå ut og støtt Støre, gi alt for å velte regjeringen Solberg og få deg en statsrådspost i en Ap dominert regjering før neste valg. For i valget i 2021 er det finito for KrF. De kommer aldri mer på Stortinget og partiet vil gradvis gå i oppløsning. Takker være en naiv bømling som ikke var voksen nok til oppgaven som partileder.

Er det Hardeide som er partileder eller Kjell Magne Bondevik? Jeg tror at det er Kjell Magne Bondevik.
Dispute
28.09.2018 kl 22:55 861

Hareide er like slu som sin mentor Bondevik.
Dette er mobilisering før statsbudsjettet legges frem og selvsagt vil Siv Jensen finne en symbolsak som vil
blidgjøre ynkryggen.Derfor er dette kun taktikk og selvsagt er det ingen tilfeldighet at boka hans ligger klar
nå når Hareide posisjonerer seg selv og Krf.....
DavidM
29.09.2018 kl 12:48 836

Hareide setter ikke bare partiet foran landets interesser.
Han setter seg selv foran partiets interesser.
Sotah
29.09.2018 kl 13:12 828

Men han kan plassere Frepp på gangen der de hører hjemme. Det hadde jo vært skikkelig moro. Det kan det bli fredagskos av i flere måneder.
*JBJB`
29.09.2018 kl 14:44 814

Hei Zoten/venner:))

Og...ikke uventet står du på hodet i dine analyser, Zoten - Hareide har ryggsleiket seg selv ut av politikken, mens den du veit som kalte en spade for en spade da Hareide trasket barbeint rundt hos imamene ligger an til å bli partileder og kommende landsmoder - vi veit du har tungt for det, men vi på HO er tålmodigheten sjøl og gir deg det med teskje, vettu:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
DavidM
29.09.2018 kl 18:39 803

Nå viser det seg at kun 2 - to - stortingsrepresentanter støtter Hareide...

- Ikke har han partiledelsen med seg. Begge nestlederne vil gå til Erna & Co.
- Ikke har han stortingsgruppen med seg. Kun 2 representanter støtter ham.
- Ikke har han støtte fra lokal- og fylkesledere. Mange er svært kritiske til Hareides sololøp
- Ikke har han støtte fra egne velgere. Et overveldende flertall vil ha Erna.

Likevel kjører Hareide på med sitt sololøp og forsøker å kuppe partiet med bok og politisk spill.
Alt dette gjør han for å overkjøre det folket stemte ved Stortingsvalget og forære regjeringsmakten til valgtaperen Støre.
Sotah
29.09.2018 kl 18:44 801

Hvor er det du finner vennene til Lysende Sol i politikken, Lilletull? Er det en haug med sånne Skyberter som skal sette henne inn igjen?
*JBJB`
29.09.2018 kl 19:28 795

Og...venneflokken til jenta fra Sunnmøre med korset rundt halsen og smilet om munnen vil øke dag for dag time for time etter hvert som realitetene i forholdene på bakken kommer til folks bevissthet, Zoten - rett har hun jo, det skal hun ha, vettu:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 29.09.2018 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Sotah
29.09.2018 kl 19:32 791

Man skal la mennesker få ha drømmene sine i fred, antakelig. Vi får la det bli med det. Jeg tror Lysende Sol sitter nokså musestille i båten akkurat nå ihvertfall. Hun er vel det siste de blå trenger i øyeblikket.

Hareide sitt sololøp er nok noe han og hans gode venn Støre har pønsket ut sammen. Hareide vil nok gjerne sikre seg en statsrådspensjon før teppet blir trukket vekk under ham og Støre ser med lengsel etter en toppjobb i utlandet slik hans tidligere kollegaer Stoltenberg og Jagland har klart å sutre seg til. Men skal man få en slik stilling kan det være greit å ha hånden på statskassen, slik at man kan smøre de rette folkene i FN og på andre internasjonale arenaer. Gjerne sende noen norske kampfly til å bombe et land som Libya tilbake til steinalderen og derved vise USA at Norge er klar til å støtte USA sine interesser.
Slikt får man ikke til som partileder i AP, uten at man samtidig sitter som statsminister. Og for Støre begynner tiden å renne ut.

Hareide er således en nyttig idiot som kan utnyttes til egen fordel. Og den naive Hareide skjønner nok neppe hvilke tråder han styres av, men har av en eller annen merkelig grunn fått det for seg at han selv har tenkt ut en fornuftig vei for KRF. Og det er jo åpenbart at Hareide knapt nok skjønner at dette er hans endelikt som politiker på toppnivå. Jeg antar at han nå etterhvert skjønner hvilke krefter han har satt i spill og dersom han ikke er fullstendig minimalistisk møblert i toppetasjen, så burde han nå ha skjønt at dette trekket neppe var det smarteste for å få beholde jobben som partileder. I best fall har han vel også skjønt at KRF aldri kommer til å felle regjeringen Solberg.

Sorry Hareide, du er blitt grundig lurt av Støre i et desperat forsøk fra hans side på å manøvrerer seg inn mot en internasjonal toppjobb. Men "det fikk fanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt punlikum!", sa brura. ;-))
Redigert 29.09.2018 kl 19:47 Du må logge inn for å svare

Hareide og Støre er historien om Rødhette og ulven.
*JBJB`
29.09.2018 kl 21:18 772

Hei venner:))

Og...da har 87% av KRF velgerne i følge TV2 innvandrerkanalen sagt sitt - imamryggsleiker Hareide blir (ikke overraskende) sendt til skyggens dal - Araberpartiet og medløperne har fått nokk en nesestyver og Frepp seiler opp som eneste alternativ for KRF velgere med et verdikonservativt grunnsyn...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 29.09.2018 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
DavidM
29.09.2018 kl 21:28 767

Londonmannen,

VG kan fortelle at Hareide over lengre tid har møtt opp på Støres kontor for å snakke sammen.
Kan se for meg hvordan de har lagt strategien for å overkjøre både KrFs egne velgere, stortingsgruppe og folkeviljen.

Hareide er i lomma på Støre.
Får han viljen sin er KrF i lomma på SV også.
Redigert 29.09.2018 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Sotah
29.09.2018 kl 21:34 763

Jeg er så gammaldags at jeg venter på landsmøtet jeg, da.
*JBJB`
29.09.2018 kl 21:43 761

Og...hehehe - bibelbeltevelgerne som dominerer KRF fra de store landsmøtedelegat distriktene vil nok heller ha gull kors jenta enn en barfotet imamrygg sleiker, vettu:))

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
29.09.2018 kl 21:50 759

Du er klippefast i trua på det store come-backet, Lilletull. Først pælma ut av regjeringen så landsmoder. Hadde det vært fredag skulle jeg bydd på svisken "Against all odds" til ære for deg.
DavidM
29.09.2018 kl 21:58 753

Det er flere ting som skurrer noe fryktelig med det Hareide gjør og sier.

Da han lanserte boka si denne uken understreket han at han ikke konkluderer noen ting angående samarbeid.
– Jeg skal nå lede en prosess i partiet denne høsten, og jeg ønsker ikke å kortslutte den prosessen med føringen av en bok, sa han til TV2.

Men bare et par dager siden går han altså opp på talerstolen og konkluderer likevel at han vil ha et samarbeid med AP og venstresiden.
Dermed kortslutter han - for å bruke hans egne ord.

Hareide fremstår nesten forvirret. En skulle nesten tro det er Støre som forleder ham med all vinglingen.
convert
29.09.2018 kl 22:05 751

Landsmoder Sylvi vil få sitt comeback. Alle med litt kontakt blant folk flest, skjønner det. Hareide har allerede begått politisk harakiri. Han kan ikke redde seg selv nå. Det er utrolig at Hareide kjenner sitt eget parti så dårlig. Kan han ha blitt villedet av en avvikende, seksuell legning?

Samma det. Vi ønsker Sylvi velkommen tilbake, og sender gjerne KrF over til islamsosialistene.
Oskar2
29.09.2018 kl 22:21 745

Hareide blir kanskje ikke oppfattet som seriøs etter denne "rotbløyta , det koster en del å spille Supermann for publikum , det står vel i skriften noe om hans oppførsel han kunne forstått dah?

At en del politikere på Stortinget sliter med Sylvi Listhaug har jeg ingen problemer med å forstå. For her kommer det en politiker som evner å svare ja og nei på konkrete spørsmål, og som slett ikke har behov for å tåkelegge ethvert spørsmål med en retorisk utredning normale folk ikke skjønner en dritt av. En slik politiker som evner å kalle en spade for en spade, vil aldri bli godt likt i et kollegium som har mastergrad i å tåkelegge enhver problemstilling.

Men folket har stor sans for Sylvi Listhaug og politikere som har hennes egenskaper. Man er aldri i tvil om hvor man har Sylvi Listhaug. OK, man kan være enig eller uenig i hennes standpunkt, men her blir det ihvertfall gjort klinkende klart hva Sylvi mener og da er det langt lettere å innta sitt eget standpunkt. Sotha liker ikke Sylvi eller FrP sin politikk, og det er helt greit. Slikt er det rom for i Norge, i motsetning til land der muslimer styrer, som f.eks. I Erdogan sitt Tyrkia. Men Sotha må samtidig skjønne at Sylvi har mange tilhengere, nettopp fordi hun er så klar og tydelig i sin tale.

Ja, det var Sylvi som kalte Hareide en muslimsleiker, med rette. Nå har Hareide selv kommet ut av skapet og tatt et sosialistisk standpunkt offentlig. Men du verden som denne mannen har rotet rundt i et tåkehav og aldri turt å ta et standpunkt. En vinglepav uten like i norsk politikk.

Hva så med Støre? Støre ble også satt på plass av Sylvi. Sylvi turte å si det mange andre bare turte å tenke. Men dette ble for mye for politikere på Stortinget. Og Sylvi ble vingeklippet og måtte trekke seg som statsråd. For politikerne på Stortinget er ennå ikke modne til å tåle representanter som sier sannheten uten først å filtrere den til det ugjenkjennelige. Men Sylvi kommer sterkt tilbake, for folket har meget stor sans for rakryggede politikere som tør si sannheten.
Redigert 29.09.2018 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sotah
29.09.2018 kl 22:41 732

Hva mener hun egentlig? Kanskje vi skulle finne ut av det. Det ser da ut som om jobben hennes bare er å få hjorden til å tro at det skal bli merkbare endringer. Men er det snev av dekning for det?
*JBJB`
29.09.2018 kl 22:48 729

Og...hehehe - det er sant, Zoten - merkelig hvor euforisk du fremstod da Araberberpartiet ikke hørte hva som ble sagt fra Stortingets talerstol i og med at hun har null innflytelse - ligger det en ensidig agenda og redsel for spaderetorikken bak:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 29.09.2018 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Sotah
29.09.2018 kl 23:38 717

Det ser ikke ut til at vi blir enige idag heller, Lilletull. Vi får prøve igjen imorra. Kanskje vi kan finne ut hva dama egentlig står for, siden hun på mirakuløst vis skal bli landsmoder. Jeg hører puta rope på meg, så det blir ikke ikveld.
DavidM
30.09.2018 kl 00:04 710

Er det boka til Hareide som gjør deg søvnig?

Sitja
Du fremstår som en sosialist og som sådan kan vi aldri bli enige da vi har diamentralt forskjellig syn på hvordan et samfunn blr være organisert.
Vi konservative har tro på individets frihet, mens dere mener at staten er best til å bestemme over individet.
Vi konservative mener at maskonalstaten er å foretrekke fremfor et multikulturelt samfunn og at nye innbyggere må tilpasse seg den nasjonen man kommer til.
Vi konservative mener at forbrytere må sperres inne og at lovlydige borgere må vernes fra dem som ikke evner å holde seg innenfor loven, mens sosialistene nedprioriterer politi, rettsvesen og fengselsvesen.

Derfor tror jeg aldri at du som sosialist noensinne vil bli enig med oss med et konservativt politisk syn. Slik er det bare.
Sotah
30.09.2018 kl 10:57 644

Det er muligens meg som er sitja. Jeg kan jo kaste inne et tilsvar uansett. Ganske kort er jeg nokså typisk europeer når det gjelder forholdet mellom privat og offentlig sektor. Nyanseforskjellene med pluss og minus i det små holder meg ikke våken om natta, men både fattig og rik skal ha tilgang på god kvalitet både på aldershjem, helse-og sosialtjeneste forøvrig. Justispolitisk er det fornuftig å satse på forebyggende tiltak. Det er også smart å prøve å finne årsaken til kriminalitet. Hvorfor drikker Jeppe? Strengere straffer fjerner hverken dop eller drap. Om man liker et multikulturelt samfunn eller ikke er ikke noe brennbart politisk tema for tiden, siden virkeligheten har gitt oss det samfunnet vi har. Det er bare nyanseforskjeller som debatteres utenfor de mest krakilske nettstedene. Saken som sådan er opplest, vedtatt og gjennomført for flerfoldige tiår siden. Og er ikke reversibel. Alle skal faktisk ikke ut. Min idé med å være på forumet er bare å ta en nærmere titt på det verste sprøytet som serveres her. Og det er mye å ta av. Hvis jeg trenger flere venner kan jeg gå på Facebook. Eller som nå, jeg kan karre meg ut i skauen og prate med bærplukkere. En fantastisk dag i hovedstaden.
Oskar2
30.09.2018 kl 11:07 642

Når Hareide mener at Frp undergraver Krfs verdigrunnlag er det vel at Hareide forsøker å trasse til seg mer penger til sine "gode saker som ender med økte og nye avgifter som og Krfs historie forteller. Hareide har liten forståelse for at dette med å belaste samfunnsøkonomien har en uheldig virkning når nye penger må hentes for å dekke inn, dette løses med å hente penger ved salg av Statsveksler og Handlingsregelen med resultat som svekket valuta (se svak Svensk og Norsk Kr )
Om der skal hentes inn mer penger fra en lånefinansiert husholdning for å underholde Politikere med fanesaker er utprøvet i en mengde Lands kollaps og faresignalene er der allerede når veksten er fiktiv.

Hareide kastet ut kristendommen og omfavnet muslimene og regnbuen. Ikke engang forfulgte kristne sto han opp for.

https://www.document.no/2018/09/30/hva-gikk-galt-med-kristelig-folkeparti/

«Jeg er usikker på om ledelsen i KrF noengang har trodd på Jesus, Guds ord, Bibelen, Gud og kristendommen generelt, eller om det bare er et bekvemt politisk verktøy. Ordet «Kristelig» i partinavnet har alltid vært en mektig merkevarebygger, men partiet har i liten grad brydd seg om innholdet. Det ble mye prat om rusbrus, bistand og de stakkars asylsøkerne. Og nå er Krf mer globalistisk enn Arbeiderpartiet, på bekostning av kristenfolket som trengte et parti for seg og sitt. Jeg har ikke sett et tilsvarende sammenbrudd for en merkevare siden Braatens SAFE plutselig skulle bli som SAS. Se hvordan det gikk.»
Redigert 30.09.2018 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Wish
30.09.2018 kl 20:14 608

Bondevik trekker i trådene og det er ingen tilfeldighet at Hareides bok kom ut akkurat nå.
Dette er hans posisjonering med mye trass før statsbudsjettet legges frem neste mandag.

Også Bondeviks barnebarn Simen Bondevik er blitt en stolt Frp-hater....,men Frp var gode
nok da de stemte for å la presten bli statsminister.....!
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/21AKm4/KrF-inn-i-regjering-Nei-takk--Simen-Bondevik

Krf er et rottereir det vil bli en glede å se under ‘Andre’.....!
Redigert 30.09.2018 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
DavidM
30.09.2018 kl 20:17 606

Ja i kveld rykker selvsagt Bondevik ut med støtte for Hareides agenda.

Bondevik avviser at KrF må styre på SVs nåde.
Utrolig nok mener han at Høyre og FrP kan komme til unnsetning å sikre flertall for en Støre-regjering (!)

"– Jeg mener ikke at den skal styre på SVs nåde. Den kan for eksempel finne løsninger med Høyre og kanskje i noen tilfeller også med Frp", sier Bondevik til NRK

Først vil altså Hareide overkjøre velgerne og sitt eget parti med å felle Erna & Co.
Så skal de sette inn valgtaperen Støre og AP.
På toppen vil de at Høyre og FrP skal bidra med støtte!
Sotah
30.09.2018 kl 20:32 603

Forumet her dyrker den fløyen i FrP som er uspiselig for resten av det politiske Norge. Så er de overrasket over at KrF ikke er videre begeistra for å leke med dem. Dere av alle burde skjønt at det vil ende sånn. Men Lysende Sol er jo hellig, så da står saken der den står.

Det er Bondvik som styrer dette. Han har direktelinje til Hareide der han gir sine instrukser. Det er Bondevik som styrer Krf og ikke Hareide. Han er bare en løpegutt.

Man skal være klar over at AP+SP+KRF har 76 mandater. Med SV støtte blir det 87. Og de kan bruke H som motvekt mot SV.
https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-sv-si-nei-til-bompenger/70243142

Nå er SV i ferd med å gjøre seg til et bompengedödar parti.

De blå blå grønne må avvikle bompengene over hele landet, ellers blir de kastet.
Clubs
30.09.2018 kl 22:44 568

Ja,for i Oslo er jo SV sååååå sterke motstandere
av bompenger.....,ehhhh

SV er bløffmakere som nyter bompenger,som i Oslo!

De nye toner fra Rogaland vil endre på dette.
Hiv hele bompengeopplegget på skraphaugen. Det er ineffektivt og ressursødende. Ingen andre land har slik galskap.
Bensin, biler, forsikring, parkering m.m. er i verdenstoppen dyrt FRA FØR. Som om dette ikke har noe å si for eksporten av varer og tjenester i Norge.
Få hurtigjernbane ferdig. Ta vekk moms på togbilletter, og yt subsidiert strøm til togene. Gratis Park & Ride, Send ERA på dør.
DavidM
01.10.2018 kl 18:23 530

Norge står i fare for et regjeringsskifte og Dagsnytt 18 har ikke den aktuelle saken som tema engang...

Det er ingen vits å diskutere dette. Norsk politikk er bare løgn, falskhet, manipulasjon og hykleri alt sammen. Det eneste som teller er å sørge for at folket får makten i Norge. At vi blir kvitt det falske lissom demokratiet som i realiteten er et totalitært sub-styre underlagt globalister.
DavidM
02.10.2018 kl 10:59 493

Og Aftenposten er i gang med å påvirke ikke-sosialistiske KrFere til å skifte side:

"- Her er sakene KrF kan vinne ved å gå til Ap", er overskriften i avisen.

Et dårlig kamuflert påvirkningsforsøk.

Bondeviks opptreden på NRK i helgen, der han gikk ut og støttet Hareide, fremstår for meg mest som et falskt spill. For når jeg vet hvordan det har vært med usikre Hareide, som normalt knapt makter å fatte en beslutning eller å gi ett eneste klart svar, men som etter mye å dømme, benytter Bondevik som mentor og ledestjerne, så er det mye som tyder på at Bondevik har stått bak Hareide og mer eller mindre ledet han i sosialistisk retning.

Det at Bondevik så går ut og "støtter" Hareide, er da mer å regne som at Bondevik egentlig bare støtter seg selv og det at Hareide følger Bondevik...

Og propagandakanalen NRK spurte selvsagt ikke Bondevik om hvorvidt Hareide hadde søkt råd hos ham, fordi NRK da kunne risikert at svaret kunne ha opplyst saken og ført den i en retning som NRK ikke ønsket.
Redigert 02.10.2018 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
DavidM
02.10.2018 kl 17:37 474

Ja, det er jo ganske påfallende at en yngre slektning av Bondevik som er aktiv i lokalpolitikken for KrF, også er en av de sterkeste kritikerne av dagens regjering. Bondevik trekker nok i trådene både her og der for å påvirke sine politiske omgivelser.
Redigert 02.10.2018 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Sotah
02.10.2018 kl 17:48 468

Over 200 nyinnmeldte i KrF siden temaet ble tatt opp, melder Hareide idag. Kan det tenkes at menigheten her tar helt feil i den saken også? Stay tuned.