IOX - Er Brown endelig ute?

Det virker som Brown endelig er ute av IOX, og oppturen kan begynne.

Vi venter nå på:
VikingO
Oppdatert ressursanslag
Neste brønn ferdig boret i Q4
Redigert 21.09.2018 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Vekst
24.09.2018 kl 08:37 3361

Euroclear konto økte 107k til 345k. Ellers ingen store bevegelser.

Da har dei igjen ca. 215K, som igjen tilseier en omsetning på 1,2 mill aksjer.
mcaxel
24.09.2018 kl 08:54 3230

Brown approx 300k - 200k shares left to sell

In short Brown will be sold out in this week (or today :) ) and the pressure on IOX is gone. That will be extra good now when the Vikingo flow rate announcement comes

Look at the Oil price ;)
Redigert 24.09.2018 kl 09:00 Du må logge inn for å svare

Begynner markedet endelig å våkne...?
Solist
24.09.2018 kl 09:05 3131

Oljemyggen tjener penger, uten tvil. I skrivende øyeblikk ser vi en oljepris på 80,35$/barrel.

Fjelltopp1

Kan ikke garantere noe, men er rimelig sikker siste rest gikk i sluttauksjonen på fredag.
Solist
24.09.2018 kl 09:07 3084

Spørsmålet er om vi nå fikk bekreftet at kontoen en tom, som følge av rykket i åpningen?
Tenker vi nå vil se en litt annen utvikling, istendenfor en trykkende fallende trend.
rieg
24.09.2018 kl 09:07 3075

Ærligtalt ; Det tok 4.5 minutt å passere 6kr det .. 👍

Ja, mulig 1:6 - forholdet opphørte når det kun vår noen aksjer igjen.

Uansett så er det dette nedsalget som har gjort at vi ikke er på 10+
Men det kommer:)
Vekst
24.09.2018 kl 09:22 2957

I Q2 rapporten meldte selskapet at borreprogrammet er i henhold til plan, altså oppstart engang i Q4 2018.
Selskapet bekreftet seinest noen dager siden at ingen forsinkelser å melde- alt går som planlagt/kommunisert.

Vekst

Helt riktig:)
Markedet kommer til å våkne snart.Og de som ikke er inne før meldinga kommer(som vi vet kommer) må få på seg løpeskoa for å ha sjanse for å komme seg inn under 10 kroner.
Vil nesten gå så Langt å garantere kurs over 10 kroner når meldinga kommer.
Ransen
24.09.2018 kl 09:31 2865

Herlig å se at computerne jobber febrilsk for å holde den igjen
Vekst
24.09.2018 kl 09:35 2822

LLA-47 er selskapet viktigste lisens.
Selskapet har investert betydelig beløp i lisensen.
For noen år tilbake estimerte de ressursansalget 5 mill fat olje.
Etter Vikingo 1 og reprosessering av ny data, indikerer en oppjustering til 30 mill.
Stopper ikke der, best case scenario for LLA-47 kan inneholde så mye som 100+ mill fat!

Derfor er boreprogrammet uhyrlig viktig og mega trigger! Svarene vi trenger nærmer seg mer enn noen gang.

Med dagens oljepris tjener selskapet gode penger, nok til å kunne finansiere sin del av programmet.
Forutsetter de inngår liggnende avtale de har gjort med SLS på de første 3 brønner hvor Vikino 1 ble borret i fjor med stor suksess!

Ransen

Ikke computerne - det var jeg som sa takk for meg for denne gangen...;)
Redigert 24.09.2018 kl 09:36 Du må logge inn for å svare

da starter vel baisinga til riskokeren igjen
Ransen
24.09.2018 kl 09:40 2750

Helloween, vi vet jo at melding ang Vikingo er i vente, samme med boreoppstart på 2 brønner som allerede er finansiert (Vikingo og Jaca).
Dette vil gi en viss kursstigning i seg selv, men så kan det komme plan for den neste 8 brønner som skal være drillet til februar i 2020. Disse vet vi er under planlegging med finansieringspakker og det hele. Det er vel ikke unaturlig å tro at SLS er med som partner også her...Når dette blir bekreftet om ikke lenge, så skal vi se på aksjekurs.
Tror ikke mcaxel er på vidda som sier 20 norske kroner.
Andyo
24.09.2018 kl 09:42 2722

Vikingo er ferdig du ;)
Ransen
24.09.2018 kl 09:45 2693

Ris, jeg mener alle 50'ere som legges ut til kjøpspris. Dine 10000 aksjer kjøpte jeg på kr 6,05

Ransen

Helt enig.
Markedet har sovet lenge nok nå.
Merkelig så tregt markedet er av og til..Vi vet jo hva som kommer.Er jo bekreftet opp og ned i mente;)

men likevel lempes det ut på kjøpskurs, mange som ikke vil ha med seg oppturen
Solist
24.09.2018 kl 09:52 2617

Vi vil nå se en veldig volatil kurs frem mot Vikingo-meldingen. Endelig løsnet det for kurset som har hatt en negativ trend en stund. Tipper vi står en plass mellom 6,50 til 6,80 når bjellene ringer 16:30 i ettermiddag på OSE.

Ransen,

det var nok noe mer og litt høyere - nærmere 20% på mandags morgen er ikke å forakte - så gjenstår det og se om det kommer noen melding(er) - mitt bet er at det fortsatt vil drøye og at vi derfor snart og igjen er under 6nok...

Timeglasset er på vei å renne ut om enn skal inn under 10 kroner.
Vent å se;)

Markedet liker ikke usikkerhet og stillhet over tid gir grobunn for akkurat det...

Riskokeren blir snart til trykk-kokeren når kursen eksploderer, og han må løpe etter!

mcaxel
24.09.2018 kl 10:26 2330

Ris
Not this time.

It is no doubt that Brown has kept IOX down and those days are over.

The top 20 has not sold in this process

This time you sold to early ;)

Redigert 24.09.2018 kl 10:27 Du må logge inn for å svare

Men usikkerheten har jo ikle forandret seg noe siden Fredag. Likevel opp 20%..

Olja har båst igjennom 80 USD :D

Får vi WO og boreplanen på bordet denne uke, får vi den perfekte storm:)

Dette(oljepris 80 usd) var en våt drøm sist vi var i 10 kroner sist.

Nå uten bremsekloss:DD
Livet er herligt.

Ja, det er en komisk lav børsverdi på dette selskapet når man VET hva som kommer 😊

Med tanke på at over 50% av selgersiden er fake, så ligger det an til en eksplosjon ved melding.
Ransen
24.09.2018 kl 11:34 1923

Jaja ris, jeg kan nesten garantere at du har gjort en dårlig timing med ditt salg i dag. Men lykke til på inngang under 6 kroner
Ransen
24.09.2018 kl 11:48 1868

På grunn av at oljelagrene tappes, forbruket øker og tilbudet minker, så spår bla Trafigura og Mercuria at oljeprisen skal til 100 dollar i 4 kvartal.
Da er Vikingo allerede i gang, og nye brønner blir drillet og satt i produksjon fortløpende.

Kan virke som om vi er nær en oppdatering;)
At folk tørr å sitte utenfor er en gåte for meg.
Redigert 24.09.2018 kl 11:53 Du må logge inn for å svare

Er det virkelig sånn i hodet på folk at de tenker: hmmmm nå er det kun timer unna en oppdatering på Vikingo så jeg selger meg ut nå jeg. Rett før kurseksplosjonen oppover begynner? Sitter de og tenker på absolutt alt som kan gå galt og at alt vil gå galt? Nå "vet" vi at Brown har tømt seg og vi vet at det pga disse aksjene at kursen har ligget på 5 tallet igjen. Nå er det ikke flere slike "manipulerende" aksjer igjen, men fortsatt er det noen som på død og liv må trykke på salgsknappen. Disse traderne blør godt nå og hva går gjennom hodet på hun som solgte på 5.65 i dag? I dag må jeg ut med en massiv restskatt, men jeg er all inn i IOX og må selge litt for å få betalt denne, men det driter jeg i og tar disse rentekostnadene i stedet for å selge så mye som 1 aksje i IOX. Herregud folkens, vulkanen er i ferd med å spy ut olje og da er det all in som gjelder.

Må indrømme jeg tør heller ikke mere.men som sagt har jeg haft en tradingpulje, den blev solgt i 6,40 og er nu købt tilbage 5,60. Og ved i hvad,den er nu puttet ind til min lange pos,er du gal der er ved at være mange.🤯
qestador
24.09.2018 kl 12:22 1670

https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=$BRENT,P&listNum=
For de som liker å se Brent s siste trippel spredt topp kjøpesignal s oppside ser vi av selve siste formasjon.
(13stolper*3*1)+71=110 kr.

WTI som sannsynlig blir den som IOX kommer til å følge fikk i dag også en ren trippel topp kjøpesignal.
Siden brønnene som nå viser seg å ha flere lag olje med varierende kvalitet tipper jeg vil følge WTI. >Vi får spørre Ransen.
Prøv
24.09.2018 kl 12:29 1632

Mange som solgte fortidligfødte i dag. Sitter no å håper på et fall. Tror den vil gå opp mot slutten i dag når alle skal inn igjen:)
mcaxel
24.09.2018 kl 12:54 1516

Or not and get 300% :)
Redigert 24.09.2018 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
bæærnt
24.09.2018 kl 13:02 1509

Det er kanskje å dra det for langt å påstå at det ikke er manipulerende aksjer igjen..............for hva vet vi egentlig om det ? Hvor har likvidasjonen etter Brown de siste 3 ukene tatt veien ? Det er ingen som akkumulerer eller viser tegn til konsolidering blant topp50. Det samme skjedde i januar etter at CNE tømte siste rest med 4,5 mill aksjer.

Brown forsvinner nok ut døra idag. Om det ikke allerede har skjedd. Det stemmer i det minste med totalt volum siste 3 handledager inkl idag, og forholdstallet 1:6 (som var lavere i forrige uke). Det er vel ingen plikt til å melde om endelig exit, men kanskje det kommer likevel før åpning i morgen (eller etter close idag).
Redigert 24.09.2018 kl 13:03 Du må logge inn for å svare

Folkefesten starter soon!!
Løp og kjøp:-)

Har kjøpt inn festblåse og sjampanje.ho ho
robkal
24.09.2018 kl 14:34 1286

Det har ju nesten alltid vært oppgang ved hver månedslutt.. for of sen falle tilbake noen dager etterpå.

Helt fint at vi er opp 0,70 øre ca.. og forhåpentligvis Brownkontoen tom.. ell blir det mange som plukker gevinst på 40-60øre.. og vi dumper ned under 6-talet igen.. får nå ikke håpe det.

Hade vært fint med lit mere stabilitet nå, som vi venter på nyheter m borrekampanj osv.

GL all

"Sky... is not the limit"
bæærnt
24.09.2018 kl 16:33 1085

IOX får BRENT minus en fast rabatt på USD 4,1 pr fat. Det har vært prisfastsettingen av Vasconia Crude Oil i 1H-2018.

Risikoen og den kortsiktige nedsiden ligger i mangel av oppdatering for Vikingo og pumpeskifte - det er nå over 4 uker siden siste oppdatering hvor en fortsatt stillhet vil legge press på kursen...

Ser vi ingen oppdatering i løpet av uka så ser vi med største sikkerhet 5 tallet igjen...

Den usikkerheten var der før børsåpning idag også, og for hver dag som går så blir risikoen ved å sitte uten aksjer større. Som trader, så er agendaen din litt for ukamuflert. Du trader for åpenlyst, og fortalte idag at du solgte altfor tidlig. Ergo skjønner alle din agenda, og...du legger jo heller ikke skjul på det.