ABO

Det er ikke BO som selger.

LES - Videre forplikter ABO seg til å begrense sitt salgsvolum til maksimalt 10 prosent av det totale handelsvolumet for en periode på seks måneder, så lenge aksjekursen er lavere enn 4,50 NOK per aksje. Det er ingen restriksjoner knyttet til kjøp av aksjer, i henhold til avtalen.

https://www.elementasa.com/news/2018/element-utsetter-transje-2-av-den-konvertible-lånefasiliteten-med-tegningsretter

* Pr dag er ikke gjennomførbart - det ser man jo bare på gårsdagens omsetning og BO's salg, men over en periode på 6mdr så kan man lande ganske nøyaktig nettopp fordi man kan redusere og/eller ta igjen en slakk på slutten av perioden.
nopetter
25.09.2018 kl 15:16 1324

så du mener de skal gå 6 mnd bakover i tid og beregne dagsvolumet?
Tulips
25.09.2018 kl 15:35 1294

Hva f### ris. Du holder på med dette ENDA??
Møre75
25.09.2018 kl 15:42 1281

De blir vel å stange rundt 2 tallet no da inn til frøken gruen kommer med noe nytt
nopetter
25.09.2018 kl 15:50 1265

BO skal ut med 4,5 mill aksjer innen den 1 oktober. Det blir bare dumping resten av uken
Møre75
25.09.2018 kl 15:52 1259

En liten nyhet å de hadde blåst fort av gårde de
tuja
25.09.2018 kl 16:10 1221

Kun 3 børsdager igjen før nyheter rundt CMT sannsynligvis ligger på newsweb.

nopetter,

Og hvorfor skal de ut med 4,5m aksjer innen uken er over?

Kanskje bli enig med deg selv om de skal klare å holde seg innenfor 10%-en så er jo det en umulighet...:)

Også er det jo ikke slik at det haster med å selge, men å konvertere. Salget på dette nivået har vel vært med på å skulle holde kursen nede for å konvertere billig. Når konverteringen er gjort så er de vel interessert i å tjene på salget...

Igjen, det er lov å tenke selv...:)

Og nå kjenner vi til at det i løpet av dagen i dag, i morgen, på torsdag, på fredag eller senest på lørdag så må selskapet betale inn 2m euro og det vil bli meldt.

Videre så vet vi at det ikke vil være bank transaksjoner på en lørdag så i så måte er fredag den siste dagen man kan betale - en slik melding vil gi russiske prosenter så lykke til med timingen de neste 3 dagene hvor meldingen kan tikke inn når som helst...;)
Redigert 25.09.2018 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
nopetter
25.09.2018 kl 16:46 1171

transje 2 skal på begynnes i slutten av denne måneden, ergo må de bøtte ut restene av transje 1. så enkelt er det
tuja
25.09.2018 kl 17:12 1138

Risch

Velkommen tilbake.
Liker deg best på den positive siden. :)
Tror også det blir litt saftigere utvikling fram mot helgen, da det vil komme
kursdrivende info rundt CMT. Og lisens AMI bør også være nært en børsmelding.
Møre75
25.09.2018 kl 17:19 1125

Blir vel i slutten av uka de var forespeilet svar på ami..... pluss 15 dager .. mener på der sto 30-45 dager ... men den transe 1 må no vel være ferdig vel
Jonky
25.09.2018 kl 17:19 1125

Risicho er hvertall ikke helt frisk slik han driver utrettelig med dommedager og garanterer russiske prosenter idag...gledes til bortforklaringen i helgen. Slitsom fyr.
Møre75
25.09.2018 kl 17:25 1110

Spørs hvilken fot som kommer først ut av senga ,,, de blir en fin dag eller en rett i dass . Hahaha
nopetter
25.09.2018 kl 17:25 1109

Alle salgene foregår gjennom roboter også salgene til BO tipper jeg. Jeg la ut 20 000 på salg på kr 2 som jeg trakk etterhvert, kursen skvatt til 1,96 umiddelbart. Det er vel bare vi som trader gjennom ordinære computere.

nopetter,

det er ikke noe krav om å selge før man konverterer. I teorien kan BO konvertere de 2 siste transjene med 30 dagers mellomrom (avkjøingsperiode) for deretter å velge selv når de selger for å tjene mest mulig - hastverk er lastverk og BO er nok ikke interessert i å selge høns i regnvær men det virker det som at du nå har gjort...:)
nopetter
25.09.2018 kl 17:52 1074

Les en gang til hva jeg skrev. Jeg er også ute etter billige aksjer. Så hvorfor ikke manipulere kursen. Jeg tror uansett de bøtter ut resten før neste transje iverksettes.

Jonky,

det er ikke BI-polariske tendenser eller er det kanskje det...??...:)

Nei, dette handler om å skjønne kortsiktige svingninger - jeg er en trader med korte og lengre tidshorisonter alt ettersom. Kortsiktig vil det bli et løft nettopp fordi eierandeler skal gjøres opp for og i tillegg er de på overtid når det kommer til TGE hvor det er stor sannsynlighet for at noe vil bli meldt der også.

Langsiktig så vil det kunne gå både opp og ned, men det er kortsiktig jeg snakker om og løftet kan bli betydelig noe vi vil oppleve veldig snart...:)

nopetter,

det er galskap å trade ører på dette nivået nå som melding er garantert i løpet av de neste 3 dager...

tuja,

takk for det...)
Redigert 25.09.2018 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
nopetter
25.09.2018 kl 18:00 1056

Jeg trader ikke. Jeg manipulerer på mitt vis

:))))

Pass bare på at du ikke har manipulert deg selv ut når melding kommer...;)
Jonky
25.09.2018 kl 19:44 921

rischioso,
Fint og ærlig svar. 90% leser kun her så du kunne hatt en disclaimer fast i innleggene for moralens skyld. Selv mistet jeg all tiltro til element for en tid tilbake. Det lukter svidd av alt de gjør og ikke gjør.

Jonky,

du virker bitter - man bør ikke ta med seg følelsene på børs.

Nå har du muligheten til å ta igjen noe av det tapte for melding er rett rundt hjørnet og da spiller det jo ingen rolle hva selskapet gjør ikke gjør - fortjenesten er jo like god okke som...:)