PCIB-samletråd for emisjon

Durable
19.09.2018 kl 08:49 2092

Hehe, jaja, selvsagt måtte tegningsrettene «brenne i lomma» på noen, som absolutt må selge til 4-5kr.

Håper dog at selgerne har litt is i magen og lar kjøperne svette litt.
Dette skal holde på i flere uker, så det er ingen grunn til å selge allerede i dag.

I prospektet står det at Pcib søker partner i Asia for utvikling av fimachem. Er de i forhandlinger? Spennende.
columna
19.09.2018 kl 09:19 1999

Megabull med mulige ASIA-sites!!!

Gjorde en liten test på å handle i instrumentet PCIB-T på min aksjesparekonto hvor tegningsrettene befinner seg, men fikk opp "Handel i dette verdipapiret tillates ikke for din kontotype." (Min kontototype er Aksjesparekonto).
Lothian
19.09.2018 kl 09:24 1967

Asia kan bli en joker, en lønnsom joker:-)

Lothian
dello
19.09.2018 kl 09:25 1959

Noen som får opp tegningsrettene på nordnet.no?
dello
19.09.2018 kl 09:33 1928

Glem det, de kom akkurat fram på kontoen.

Ringte Netfonds, og de er klar over feilen. Blir rettet i løpet av dagen.

Samme problem hos Pareto. Jeg tok en telefon og det ble ordnet med en gang.
oxion
19.09.2018 kl 10:09 1775

er prospektet frigitt??

Når blir selve prospektet/tegninsblanketten tilgjengelig i VPS ?

Når blir selve prospektet/tegninsblanketten tilgjengelig i VPS ?
fabian2
19.09.2018 kl 11:07 1618

På to timer er 75 tusen tegningsretter omsatt , så interessen er upåklagelig
fabian2
19.09.2018 kl 11:17 1589

GGK - Asia - Ja, det er faktisk megabull , sant nok. Dette tar ikke årevis , masse skjer i 2019 . Takeda følger med.!

Hvordan benytter man seg av t-rettene man har fått tildelt?

Du går inn på abgsc.no og scroller litt ned til du ser PCIB
Der legger du inn telefon og at du er norsk.
Så kommer det opp en link til VPS der du logger deg inn med bankID og registrerer antall du ønsker samt bankkonto som skal belastes
oxion
19.09.2018 kl 13:42 1333

er d noe nytt i prospektet??
finner d ikke!!!

Fant det hos arctic sin hjemmeside. Asia er blitt nevn her. Leste det også i prospektet. Spennende.
Redigert 19.09.2018 kl 14:01 Du må logge inn for å svare

Assess partnering alternatives for development in Asia
Redigert 19.09.2018 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
SomSa
19.09.2018 kl 15:27 1093

************************************************************************************************************************************************************************************
Det kan bli en kortsiktig blodbad når 12 millioner nye aksjer er klar til handel.
Noen kjøper PCIB-T aksjer som koster mer enn PCIb aksjer (PCIB-T + 30 kr.). De gambler med å få ekstra aksjer på 30 kroner og når nye aksjene er klare
til handel skal de selge og ta gevinsten. Det er ingen vits å betale mer på PCIB-T aksjer enn hva PCIB aksjer koster. Døren kan være trang å komme seg ut og aksjen kan preses mot 30.
Kjøper man PCIB-T på 4,6 og det blir tildelt 20% flere aksjer på 30 blir snittet: ((30 + 4,6) + 20% x30) / 1,2 = 33,83
Dersom de får 50% flere aksjer blir snittet 33,07. Folk bør lære utregning før de spekulerer.
Ingen grunn til å kjøpe PCIB-T, spekulere og stresse seg og delta i emisjonen når man kan kjøpe PCIB aksjer......
************************************************************************************************************************************************************************************

Sparedama skrev Takk Scoopfinder!
Mye løgn her som vanlig. Denne gang er det angående prospektet

Trader budies blir desperate nå som kursen går oppover igjen. Ha ha he he ho

Slik som du fantaserer og lyver burde neste stopp vært Bastøya
fabian2
19.09.2018 kl 15:47 1031

……..hartvigsen... , du har jo egen blogg , hvorfor ikke holde seg der ? Det er best for alle.
Pingwin
19.09.2018 kl 16:21 985

SomSa
I dag kl 15:27 99

SomSa mener at det kan bli en kortsiktig blodbad når 12 millioner nye aksjer er klar til handel.

Tror du selv på det du skriver???

Du skrev vel det samme da det var emisjon på 7 kroner.
HrDuck
19.09.2018 kl 16:41 954

re Pingwin

jeg kommenterte aldri forrige emisjon på 7 kroner så da er kanskje jeg godkjent for å kommentere? Du skal være forsiktig med å bagatellisere tyngden av emisjon. Jeg har advart lenge og det har vært mange her som både har bagatellisert, gjort narr av, gått til personangrep osv pga det. Men nå står vi altså her, noen få kroner over emisjonskurs, langt igjen til siste dato for tegning og en god del av aksjonærmassen som føler seg fanget av emisjon de ikke kan eller ikke ønsker å delta i.

Effekten etter tegningsperioden kan også være betydelig med tapt moment, mer usikkerhet og en tålmodighetsprøve for aksjonærer som etter hvert begynner å forstå at dette er et selskap som fortsatt er i en tidlig fase. Det er greit å være optimist nå, men det er ting som endrer seg når kursen er fallende i flere måneder i strekk. Så kan alle som skriver her trøste seg selv og andre med "kjøkkenbord-analyser" av teknologien, men overbevisning korrelerer ofte med aksjekursen.

Den første store testen for sykdomsutviklingen til pcib-aksjen er mot slutten av tegningsperioden. Blir det solgt ned i retning av emisjonsnivået er dette et svært dårlig tegn også for de de kommende månedene.
fabian2
19.09.2018 kl 16:51 929

Ja , klart dette går til helvete. Bare å kjøpe seg piggsko og løpe sin vei

https://newsweb.oslobors.no/message/459789

The Chairman Hans Peter Bøhn has today, 19 September 2018, subscribed for 40,106 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the "Company") at a subscription price of NOK 30 per share by exercising all his 40,106 subscription rights allocated in the Company's ongoing rights issue. After the transaction, Hans Peter Bøhn will have a total shareholding in the Company of 123,662 shares.

The boad member Lars Viksmoen has today, 19 September 2018, subscribed for 1,920 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the "Company") at a subscription price of NOK 30 per share by exercising all his 1,920 subscription rights allocated in the Company's ongoing rights issue through his wholly owned company, Stocken Invest AS. In addition, Stocken Invest AS has bought 1,580 subscription rights at an average price of NOK 4.40 per subscription right and subsequently exercised the 1,580 acquired subscription rights. After the transactions, Stocken Invest AS will have a total shareholding in the Company of 7,500 shares. Stocken Invest AS has previously entered into a guarantee agreement of NOK 1,000,000 in relation to the rights issue, and the exercise of subscription rights will, in compliance with the guarantee agreement, reduce the guarantee liability correspondingly.

The board member Christina Herder has today, 19 September 2018, subscribed for 1,645 new shares in PCI Biotech Holding ASA (the "Company") at a subscription price of NOK 30 per share by exercising 1,645 of her allocated subscription rights in the Company's ongoing rights issue. In addition, she has sold her remaining 2,365 subscription rights at an average price of NOK 4.40 per subscription right. After the transactions, Christina Herder will have a total shareholding in the Company of 10,000 shares.

Contact information:
PCI Biotech Holding ASA, Ullernchausséen 64, NO-0379 Oslo.
Ronny Skuggedal, CFO, rs@pcibiotech.no, Mobile: +47 9400 5757.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 19.09.2018 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
bateman
19.09.2018 kl 17:11 887

HR Duck,

Du må gi beskjed til innsiderene om at de ikke må kjøpe aksjer i Pcib, de har ikke peiling på hva de driver med.

For et sterkt signal, Bøhn og Viksmoen handler for over
1 000 000,- kroner hver!
Sjelden vi ser denne type innsidekjøp på OB. Tillitsvekkende at styret har ståltro på Pcib
Redigert 19.09.2018 kl 17:14 Du må logge inn for å svare

handler for 1,2 mill, må da være et veldig sterkt kjøpssignal, kan ikke skjønne annet
HrDuck
19.09.2018 kl 17:30 841

re bateman

kanskje du bør lese hva jeg skriver før du kommenterer?

Jeg sier at den første store testen blir mot slutten av emisjonsperioden og utvikling her fort vil sette tonen for kursutvikling etterpå.
Forøvrig så har innsiderne du referer til med dette opprettholdt sin eierandel i selskapet. Skjønner jo at du har behov for å trøste deg selv litt, men de har (som alle andre aksjonærer) tre muligheter: Øke sin relative eiererandel (kjøpe aksjer eller t-retter utover sin tildelte rett), opprettholde (som de i all hovedsak har gjort) eller å redusere sin relative andel. At bateman ser det at de opprettholder sin relative andel som noe nær tidenes innsidekjøp sier vel mest om hans posisjon i aksjen.

Forøvrig bateman så er din påstand om at alle kjøper for over 1 million hver direkte feil, men det klarer du sikkert å rette opp i selv.
Redigert 19.09.2018 kl 17:35 Du må logge inn for å svare

Anbefaler folk til å delta på tekinvestor enn så lenge. Mye gode poster der og du slipper folk som HrDuck som mer eller mindre har skrevet den samme posten 40 ganger nå.
HrDuck
19.09.2018 kl 17:32 822

re stifinner,

finnes det mange tidlige faser siden du ber meg klargjøre? Beklager, jeg mener ikke være arrogant, men du forstår sikkert at det spørsmålet ditt ikke fremstår helt "opplyst" for å si det sånn.

Hr Duck, med all respekt. Petter Bøhn er helt sikkert en bemidlet person, men selv ikke han ønsker å kaste gode penger etter dårlige.
Det har INGEN hensikt å øke eierandeler eller for den sak skyld opprettholde eierandeler i noen en ikke har tro på.
Dette er noe de fleste skjønner, selv du.
Vi får se hvordan markedet tolker dette i morgen..
Ha en fortsatt fin kveld.
HrDuck
19.09.2018 kl 17:40 796

re lengeleve

det høres ut som en kjempeide. Spesielt om man som investor/ spekulant er mer interessert i å lese tekniske analyser og tolkninger foretatt av personer uten kompetanse på fagfeltet.

At noen her prøver å ha en mening om aksjekursen og begrunner dette er vel noe du ikke trenger å være så gretten for?
bateman
19.09.2018 kl 17:42 785

Ja, beklager HR Duck, Bøhn handler for 1,2 millioner og Viksmoen for 1 million kroner.

PS Duck!
Viksmoen tegner seg gjennom garanti konsortiet, men det har jo ikke du fått med deg da du driter en god drit i Pcib, du er her bare er her for trolle.
Bare en idiot som deg klarer å bortforklare at to innisdere handler for 1 million eller mer med svada pisspreik.
Redigert 19.09.2018 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
HrDuck
19.09.2018 kl 17:43 782

re kappa

jeg sier at dette er nøytralt, altså hverken positivt eller negativt. Det var bateman som fremstilte dette nesten som gave fra himmelen. Og selv du forstår nok at dette er nøytralt.
HrDuck
19.09.2018 kl 17:45 774

re bateman,

jeg troller ikke og her forklarer jeg deg noe og du er bare arrogant og klagete. Jeg kan si det enda tydeligere så håper du legger godviljen til slik at det er håp om a du forstår. Stocken invest har ikke tegnet seg for en million. De har garantert for en million. De kjøper for ca 50 000 utover eksisterende retter, et kjøp som også reduserer deres forpliktelse i garantien med 50 000 kroner.

Håper dette var klargjørende. Og vær grei å ikke kall det trolling når jeg forklarer deg noe som du åpenbart ikke har forstått.

edit: nå ser jeg at du editerte innlegget og la til en linje der du kaller meg idiot. Er ikke det litt dumt å kalle meg idiot når jeg nettopp har forklart deg noe som du har misforstått?
Redigert 19.09.2018 kl 17:49 Du må logge inn for å svare
bateman
19.09.2018 kl 17:47 766

Du mener altså at Viksmoen ikke ønsker å tegne seg for en million kroner når han stiller som garantist?
Hva er i veien med deg egentlig?
At du påstår at to innsidekjøp på over 1 million kroen er nøytralt forteller jo alle hvilken skrullete verden du lever i.
Redigert 19.09.2018 kl 17:49 Du må logge inn for å svare

Hr Duck, du har ikke peiling på hvilke faser et legemiddelselskap må gjennom for å få et produkt til markedet. Hadde du visst det hadde du uttrykt deg noe annerledes. Jeg anser det helt fånyttes å diskutere slike ting med deg.

HrDuck, hvem som har noe å forklare eller bli forklart for ser vi til jul.
Du har tippet 23 kr.
Jeg tipper du bytter nick etter nyttår :-)
HrDuck
19.09.2018 kl 17:54 742

Ja, beklager HR Duck, Bøhn handler for 1,2 millioner og Viksmoen for 1 million kroner.

PS Duck!
Viksmoen tegner seg gjennom garanti konsortiet, men det har jo ikke du fått med deg da du driter en god drit i Pcib, du er her bare er her for trolle.
Bare en idiot som deg klarer å bortforklare at to innisdere handler for 1 million eller mer med svada pisspreik.
Redigert i dag kl 17:46

re bateman

dette blir for dumt. Kursen var 53 kroner. Viksmoen får 35 000 kroner ved å forplikte seg til å kjøpe aksjer for en million kroner på kurs 30. Uansett hvordan du bortforklarer dette så betyr det ikke at han kjøpt aksjer for 1 million.
Dersom jeg sier at jeg kan kjøpe 50 000 aksjer av deg i løpet av den neste måneden på kurs 20 mot at du nå betaler meg 35000 nå har jeg da kjøpt aksjer for en million? Selvfølgelig ikke.

Det er spesielt å se at du kaller meg idiot og freser over tastaturet på en mildt sagt lite sympatisk måte og samtidig har så redusert forståelse av aksjer og finans.
HrDuck
19.09.2018 kl 17:55 731

re stifinner,

ikke en gang selskapet hevder at de i er nærheten av en sluttfase for sin utvikling. Du må gjerne utdype hvorfor de (og jeg) tar feil.