Serodus til Kidney week, San Diego oktober 23-28

Er snakk om poster presentasjon.

Men de ligger ikke på latsiden. Nytt styremedlem Kathrin Kortschak ( Hestia investments)
Kapslene til Fase 2b blir produsert i USA nå. Siste del vil bli gjort i Sverige ( samme som fase 2a)

Studien vil sannsynligvis bli i Australia:
Advances' of starting in Australia
• Bureaucracy is limited-fast acceptance of study
• 43% of research expenses repaid by tax authorities
• Quality is well respected by US and Europe regulatories
Analysis of data from pharmacological study is ongoing
Potential new patent application based on results

Serodus is now preparing for a couple of financing round and strengthen our pipeline ( usikker på hvilker Ser 140 eller Ser 160?)

Spennende år i møte!
Shotgun
04.01.2019 kl 08:03 427

De er 100% uavhengige, men de skal jo leve de også som alle andre så vil tro de tar betalt for analysene de skriver, noe slike selskaper pleier å gjøre. Ja jeg kjøper flere, ikke like mange som sist da jeg gikk inn med veldig mye i det konvertible lånet.
Sturle2
04.01.2019 kl 00:38 452

Er Trinity betalt sv Serodus eller er de 100% uavhengig ? Kjøper du flere aksjer nå innen 8/1?
Shotgun
02.01.2019 kl 23:45 504

Trinity delta har gjort analyse av serodus. Da er det kun SER 150 som er med i kalkylene: http://www.trinitydelta.org/serodus
På 2,30 kroner var selskaper priset til 100 millioner NOK. Vet ikke hva det er priset til på 1,30 kroner, da det er noen flere aksjer nå:
"Serodus is approaching a major inflection point in its relatively short life.
Although it has four programmes in its portfolio, the focus is on SER150 as it
progresses through clinical development for diabetic nephropathy. Promising
Phase IIa data has spurred interest from several industry parties to collaborate
in taking SER150 further. Much will hinge on whether the FDA grants
Breakthrough Therapy Designation, which would shorten and facilitate the
route to market. We value Serodus at between $134m and $308m.
Sturle2
02.01.2019 kl 21:10 533

Takk!
Har du noen formening om reel kurs pr i dag? Jeg er uenig med meg selv om jeg vil kjøpe mer nå til kr 1,30. Frister mye, men jeg er godt lastet i flere Biotec som Trvx, Pcib og Nano. Kun med overskudd i Pcib

Sturle2 skrev Hva er IPO?
"initial Public offering" Legges på børs
Shotgun
31.12.2018 kl 12:26 680

badkrukan skrev IPO om 3 år ey?
Ser sånn ut. Lurer på hvor det blir. Ikke mange børser er biotech vennlige om dagen.
Shotgun
20.12.2018 kl 19:42 929

http://www.serodus.com/News Ny presentasjon. En investering for oss tålmodige. Jeg har troa på at dette kan bli bra! Muligens på børs om 3 år, kan muligens være en god timing. Glad de ikke er på børs nå. Da hadde det blitt enda mer hodebry i disse dager, hehe
Shotgun
19.12.2018 kl 20:07 1041

Etter emisjon fra nye investorer vil det også bli gitt prioritet til SER 140 for kliniske studier.
Shotgun
19.12.2018 kl 18:23 1067

Fikk et brev idag. Ser ut som vi som er blant topp 100 kan tegne oss nå, de aller største har garantert for 2 millioner euro allerede. Så en rep-emi til resten av aksjonærene på nyåret. De vil hente opp til 41 millioner kroner fra oss.
Så en emisjon fra nye investorer til en høyere kurs.

Kanskje noen kunne sendt en mail og forhørt seg litt med når det patentet utgår, og hva de mener med at de skal "søke nytt patent, avhengig av hva de finner" for ser150?
Shotgun
18.12.2018 kl 15:46 1239

ja vi for nok en mer utfyllende rapport om noen dager tenker jeg. Jeg tror det er mye på gang ja. Patenter er veldig viktig i denne sektoren, men skal jeg bekymre meg for alle disse datoene som de forskjellige selskapene har på seg, så kan jeg nesten bare slutte å investere i biotech med en gang. Ta å gjør research av personene i Serodus. Ansatte, de som sitter i styret, rådgivere og andre de samarbeider med. Kan det bli så mye bedre når vi da snakker om en blockbuster kandidat?

Kom mail på investortjenester, ny emi. Skriver at de har laget 15kg med ser150, og med de dosene de har nå så er det ca 500.000 eller 250.000 døgndoser. Vil tippe det er snakk om 1 mill kapsuler. Høres ut til at de har store planer. Stod selvsagt intet om noe av det som bekymrer meg, som først og fremst er patentsituasjonen.
Shotgun
17.12.2018 kl 18:30 1395

Venter i spenning selv!
Shotgun
13.12.2018 kl 21:26 1694

Men det har jo vært pharmacology studier i år. Leste også om en IND application. Er ikke det noe man søker om før man skal igang med kliniske studier?
Så kanskje det er en forklaring på hvorfor det tar tid. Potensial new patent application og endring av primary endpoint albuminuria
Shotgun
13.12.2018 kl 18:04 1735

Tror vi skal være glad vi ikke er børsbotert. Der bli biotek aksjer fort verdiløse når det er lang tid uten nyheter.
Shotgun
13.12.2018 kl 17:50 1743

Hehehe. Nei de setter den nok ikke mye lavere enn 1,30.
1 øre ja da kan de like godt slå seg konk, hehe

Blir det 75 mill til, så må jeg inn med 45.000 for å beholde eierandel, men med så kort tid til patentutløp tror jeg at jeg besinner meg. Det jeg ikke forstår er "hvorfor går det så tregt" og "hvorfor har ingen kjøpt dette molekylet, hvis det er så bra som de sier", hvis du ikke forstår en investering så er det ofte bra å ikke gjøre den. Er jeg riktig uheldig tar de en totalt utvannende emi på 1 øre, og da er mine aksjer verdiløs, men sånn er livet. Tror dog ikke det er planen, hvorfor kjøpte Eva da for 1,3kr nå nettopp.
Shotgun
13.12.2018 kl 17:24 1758

Ja de kunne vært litt tydligere, har lest " pivotal study" og en plass. kan ikke huske hvor. Det kan jo nesten tyde på at dette er det siste før marked. Men da burde de kommunisert dette slik at alle forstår det. Men blir mye spekulasjoner nå så for håpe vi blir noe klokere på mandag. Ha en fin kveld :)

skulle gjerne visst hva de mente med den setningen om "potensial new patent application" meg bekjent er ikke det så lett. Forstod heller ikke hva de mente med "confimation study" er det det vi tidligere kalte fase 3, og det stod heller ikke noe om dato for "approval" (markedsføringstillatelse), tar typisk et halvår det også.
Shotgun
13.12.2018 kl 16:59 1773

Så dersom den planen gjelder enda blir det en ny emisjon på 75 millioner.

hvor leste du potensial new patent applikation

ser også at jeg tok litt feil av årene når jeg skrev hvormye jeg hadde og hadde solgt, jeg kjøpte i 2015 tror jeg og solgte i 2016, eller var det riktig, har i alle fall litt over 52k igjen, det sjekket jeg nå
Shotgun
13.12.2018 kl 16:32 1794

Liker denne da: " Potential new patent application based on results"
Shotgun
13.12.2018 kl 16:31 1800

ja så mandagen kan bli spennende eller så fortsetter ørkenvandringen :)

https://forum.hegnar.no/archive/thread/2323100/view link til diskusjon mellom meg og svtopa om nytten av denne nyheten om samarbeid med nkf / fda / esa

samarbeidet var med national kidney foundation, jeg syntes det hørtes spennende ut den gangen

kan man jo håpe, har sett noe om at man for små indikasjoner (eller var det små selskap, husker ikke) kan få 10 år etter man kommer på markedet
Shotgun
13.12.2018 kl 16:11 1355

Stemmer det! Men man for vel noe rettigheter når man da for det ut på markedet? Ellers så sliter vel mesteparten av de biotekselskapene vi investerer i med patetentet.

I følge denne linken https://newdrugapprovals.org/2015/11/16/ev-077/ går patentet ut i 2026, altså om 7,5 år, det å da sløse bort 2 år er da veldig mye.
Shotgun
13.12.2018 kl 16:08 1361

For håpe Serodus deler samma sjebne som Medicult :)

Jeg har også lest det du skriver, men kun her inne på forumet. Så det vet jeg ingenting om.

Dette sto i sist årsrapport vet ikke om noen har blandet det med dette?:
The European Medicines Agency (EMA) has accepted prolongation of Serodus SME
application for another year. Having SME-status EMA provide regulatory, financial
and administrative assistance to small pharmaceutical companies free of charge.

Serodus kjøpte EV-077 i desember 2013, altså for 5 år siden, og kalte den SER150

Når vi sitter nå her å prater, skulle ikke Serodus være med i en komite som skulle se på endpoints for en eller annen type studier, sammen med blant annet FDA? Har vi hørt noe mer om det?
Shotgun
13.12.2018 kl 15:53 1373

Jeg blir nok ganske bitter om denne skuta synker! heheh. Jeg har hatt en svært solid avkastning etter jeg gikk over til å satse på biotech, men de siste 3 månedene har vært ganske dyre. Magefølelsen er svært god når det gjelder Serodus, men skulle denne investeringen gå i dass så kommer jeg også til å selge meg ut av de fleste biotech selskaper og kun sitte igjen med Vaccibody og Pcib.

Jeg er ikke bitter for tapet på 140.000 blanke kroner. Etter skatt blir vel tapet 100.000, og det må man klare. Det blir dog mitt største tap, uten tvil. Min størte gevinst var i Origio (medicult) og der var gevinsten 1100k. Jeg hadde også tap i et Clavis Pharma, men det var bare ca 40.000 kr, kjøpte på 6kr, og solgte på 3 (etter feilet studie (som hadde historisk kontroll)). Er litt lei av tap nå, så vurderer å ikke satse mer hvis denne går til skifterett, men er ikke bitter, og forstår at slik er gamet.
Shotgun
13.12.2018 kl 15:08 1393

jeg har flere hundre k aksjer så tapet mitt blir betydelig mye større dersom det går åt skogen. Har lavt snitt da. Eva har jo kjøpt mye aksjer på høyere summer. Så tviler på at hun hadde satset mer dersom skuta er i ferd med å synke. Når man først er i denne bransjen må man venne seg til at alt tar tid. De er ikke bedre i sverige, idogen ble vel børsnotert i slutten av 2014 og enda ikke i fase 1. Samme med gabather. Så føler meg tryggere i serodus hvor kapslene er i produksjon og det jobbes med søknader slik at det meste nå er klart til fase 2b og veldig lavt priset selskap. Men i perioder hvor børsene er ned og alt tar tid så tror jeg nok de fleste her inne spør seg selv hvorfor de egentlig gidder å invester i biotech. Kan mange ganger føles som å hive penger på et bål. Man for gjerne tilbud om delta i en emisjon å få grisebillige aksjer og med engang man har betalt inn så faller kursen nye 30%. Meeeeeen fryktelig morro i gode tider da :)

Der tok jeg ingenting, og vektet meg også litt ned i 2017. Jeg kjøpte 100k i 2016 til rett over 3kr, og solgte så 48k i 2017 til rett under 3,5kr, så sitter med 50k igjen nå, med effektiv kjøpspris på 2,7kr, så tapet blir 140k hvis det her går Oslo Skifterett.

Nytter jo lite med fast-track når du venter to år fra ene fasen er ferdig til du bestiller molekyler til neste fase. Aldri tidligere hørt at det å få produsert molekylene er en flaskehals når det gjelder studier. Problemet har jo som regel vært å rekruttere pasienter som er relevante og villig til å delta i utprøvingen.
Shotgun
13.12.2018 kl 12:01 1465

Men ting tar tid i denne bransjen. F.eks Pcib har jo vært børsnotert i en hel evighet. Først nå man ser lyset i enden av tunnelen. Er nok mange som har gitt opp og kastet inn kortene der også :)
Shotgun
13.12.2018 kl 11:58 1468

Joda. Er helt enig me deg. Det tar tid. For håpe på fast track eller lignende. Noe de har sagt de skal søke om.
Men er jo risikabelt seff. Så for håpe de overlever da jeg tok litt vel mye i det konvertible lånet, heheh
Shotgun
13.12.2018 kl 11:53 1475

Der nok ikke mange biotech investorer som er fornøyd nå om dagen. Men jeg har troa på en avtale her i serodus eller i hvert fall noen solide incestorer dukker opp. Grunnen til de gikk av børs var jo for proffesionelle life science investorer ikke ville sammarbeide så lenge de var børsnotert. Så derfor liker jeg å være investert i vaccibody og serodus. Det er svært sjeldent børsnoterte selskaper for lukrative avtaler.

Har prøvd å følge litt med, men det hele har jo gått helt i glemmeboken når det ikke kommer nyheter oftere enn hver 12. mnd, (forrige nyhet var 3. jan 2018) og når de nå kom med at de skulle presentere nyheter på konferanse var jeg jo sikker på at da var 2b ferdig, var da faktisk så lenge sidn 2a var ferdig at jeg ikke engang husket fasen de var ferdig med. Patentid er 20 år, man bør ha 10 år igjen når man kommer på markedet. Fase 3 tar lang tid, fase 2 kan gjøres ganske kjapt. Synes å huske at patentet var relativt gammelt da de kjøpte det. De hadde mao dårlig tid. Nå er vel straks tiden utgått, så jeg blir ikke med, men beholder de aksjene jeg har (er jo ikke så lett å selge). Dette burde vært kjøpt av noen nå hvis det var noe gode greier. Jeg aner ikke hvorfor dette ikke er solgt, for meg virket det som et helt fantastisk spennende molekyl. Enormt potensial, vel tolerert, enkel administrasjon, fryktelige utsikter for pasientene.
Shotgun
13.12.2018 kl 11:04 1500

Du er såpass lite opplyst ja. De har vel ikke signalisert at de har tenkt å start 2b før 2019. Skulle seff ønsket at det gikk raskere selv.

Jeg misforstod, trodde fase 2b resultatene skulle presenteres nå jeg. Hvis ting går så sent som jeg nå får inntrykk av, så blir neste emi uten meg. Dere som drar innover på møte på mandag får sende et referat. Når 2a var ferdig i 2. jan 2017, da kan man ikke melde at man 2 år etter driver å lager litt mer av medisinen for en planlagt 2b. Patent går ut på dato, dessverre, og så god tid som dette har man ikke. Jeg hadde veldig tro på ser150, nå er min tro nesten null, dette har de klart å skydsle bort ved å ikke være på ballen, men ok, da var de pengene tapt.