Kraft Bank (KRAB) med stor oppside

Kraft Bank (KRAB) priset til litt over 300 mill. De låner ut langt mer enn ventet, se presentasjon under. Denne kommer til å fly høyt de neste åra.
Emisjonscase var 138 mill i utlån per 31.12.18, de er allerede nå på 113 mill i utlånsvolum per 31.08.18 (etter 3 mnd drift!). Om 5 år er nok denne banken priset et sted mellom 2 og 3 milliarder, altså kanskje opptil 50-70kr aksjen. Løp og kjøp!

Presentasjon:
http://www.netfonds.no/news/nfmf/20180905/Kraft_Bank_Seminar_utfordrerbanker_6._september_2018.pdf
Rockall
09.01.2019 kl 21:23 481

Fra disse nivåene kan det bli fint, men fra lengre oppe på sikt..? Komplett Bank ble til Komplett Stank. Pass bare på at Kraft Bank ikke blir Kraftig Stank... Knegg.

Vanskelig å si, selv må jeg innrømme at jeg trodde Q3 skulle gi bedre boost for kursen. Men ingen kan ta de på leveranse i forhold til budsjett. Håper de klarer å holde kostnadene i sjakk under veksten.

Mvh aristokraten

Den lave markedsverdien gjør Kraft Bank til et spesielt forlokkende case. Det skal ikke mye inntjening til for å forsvare en dobling av kursen. Her gjelder det å ta plass, fra 8kr kan det bare gå oppover. Q4 og videre guiding blir særdeles spennende! Kraft Bank ansetter i disse dager flere nye ansatte, det er ikke tenkt at disse personene skal sitte og se ut i luften - her skal det lånes ut penger!

Noen som har en god analyse av dette gullegget her?

Hei

Må si jeg er usedvanlig spent på Q4. Hvor langt foran budsjett ligger de? (de har allerede knust tidligere estimater til utlån). Hvor mye har de fått i innskudd. Veien videre osv. Jeg tror de har truffet godt på timing i dette markedet som mange mener er over etablert. Dette segmentet vil være mye mindre utsatt for tap. Da de kun låner ut med sikkerhet. Klarer de å holde utgiftene nede i forhold til inntekter? Får man ett byks i kursen ved positiv Q4? Eller mister selskapet mange handler fordi de ligger som unotert? Burde de blitt fullverdig Oslo Børs aksje? Spennende tider:-)

mvh aristokraten