Webstep fremover

31.01.2019 20:00:03: Webstep ASA: CEO resigns and new CEO appointed

Oslo, 31 January 2019: Webstep ASA is pleased to announce that Arne Norheim has
been appointed Chief Executive Officer of the company to succeed Kjetil Bakke
Eriksen, who has announced his decision to leave the company and pursue other
opportunities.
"The Board would like to thank Kjetil Bakke Eriksen for a great job during his
13 years as Webstep's CEO. At the same time, we are very pleased to announce
that Arne Norheim has accepted to take over the CEO position" says Mr Klaus
-Anders Nysteen, Chair of the Board of Webstep ASA.

Arne Norheim has served as Country General Manager of IBM Norge AS since July
2013. He started his career in IBM US in 1996 and has over the last 22 years
held various positions within finance and general business management in
different parts of the IBM organisation ; in the USA, Sweden, France, Denmark and
Norway.

"Arne Norheim has a long and strong track record and is recognised as a solid
technology and consultancy leader within the IBM system. We are confident that
he will further strengthen Webstep's great work environment and opportunities
for innovation, growth and the creation of shareholder value", Mr Nysteen
continues.

"Webstep operates in a market with enormous demand for IT expertise and
services. Digital transformation and leveraging new platforms and technologies
to generate business value are on the agenda for every company and government
entity everywhere. Skills and experience are key to unlocking the potential of
the digital promise. Webstep, with its talented and experienced consultants are
uniquely positioned to help customers unlocking their potential. I really look
forward to becoming part of this team and to help Webstep's customers develop
and implement the solutions they need to succeed in tomorrow's markets", says
Arne Norheim.

Kjetil Bakke Eriksen, who has served as CEO since 2006, has decided to leave the
company to pursue other opportunities.

Kjetil Bakke Eriksen will remain in the company until 2 May 2019 when Arne
Norheim assumes his new position.
Contact details for further information:

Kjetil Bakke Eriksen , Chief Executive Officer

Cell: +47 982 98 008

Email : ir@webstep.com

Website : www.webstep.com
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Webstep ASA is a provider of consultancy services to the private and public
sector, with the IT expertise necessary to deliver the most demanding
digitalisation and IT services.The Webstep Group employs approximately 400
employees in Norway and Sweden, of which more than 360 are expert consultants.
Since its establishment in 2000, Webstep has delivered profitable growth. The
company offers its services to more than 200 customers annually and has been
recognised for its work environment
https://newsweb.oslobors.no/message/468511
Rockall
03.02.2019 kl 23:13 613

Bare å velte seg i gode nyheter for tida:

https://www.webstep.no/siste-nytt/

Utover dette... Det er ikke bare den fjerde industrielle revolusjonen som kommer, men det er nå veldig aktuelt med større grep for datasikkerheten, i alle ledd i samfunnet. Dette vil bl.a. betinge at det offentlige må samarbeide tett med det private, som sitter på det aller meste av kompetansen som trengs. Det siste jeg så og hørte om dette, var på Søndagsrevyen på Nrk1 i dag.

Det ser ut til at det kommer gode tider!
Rockall
06.02.2019 kl 12:09 515

Myndighetene kommer med egen strategi for kunstig intelligens... Ting tar form fra den kanten også, så alt kan sette mer fart...

https://www.dn.no/teknologi/digitalisering/nikolai-astrup/erna-solberg/endelig-i-gang-med-en-nasjonal-strategi-for-kunstig-intelligens/2-1-535363
Rockall
11.02.2019 kl 10:10 436

Torsdag blir vel det happy valentinsdag med signal om fett utbytte.

Det er hva jeg kaller ekte kjærlighet..:)-
Rockall
12.02.2019 kl 10:25 387

"Nye Bouvet"... Skodd for framtida mer enn svært mange andre!
Rockall
13.02.2019 kl 09:06 353

Jeg vet det ikke, og anbefaler aldri kjøp av aksjer, men jeg tror det er en god anledning nå med å kunne plukke aksjer på nivået 25-28 før morgendagens tallslipp. Bare hva jeg jeg tror...
Rockall
13.02.2019 kl 15:22 336

Da høyner jeg i utbyttetippinga mi noe, og tipper det blir guida et utbytte for 2018 på 2,2 kroner i rapporten som publiseres i morgen.

Salgsinntektene opp 5,7% mot samme kvartal i fjor og 11,2% mot fjoråret. Bunnlinjen økes fra 4,7 MNOK til 11,8 MNOK for kvartalet og 33,9 MNOK til 56,2 MNOK mot fjoråret. Ingen informasjon om utbytte. Det kommer kanskje i årsrapporten 12. april?

https://aksjelive.e24.no/article/Kv55gM
https://newsweb.oslobors.no/message/469504

Med et resultat på kr. 2,12 pr aksje og en omsetningsvekst på 11,2 %, samt resultatvekst på imponerende 36,7% bør Webstep priset til mer en usle kr. 410 mill. Kan ikke skjønne noe annet enn at dette selskapet bør forsvare en prising på P/E i området 15-20. Dvs. at kurs bør kunne komme opp på nivå kr. 30-40. I fjor ble hele overskuddet gitt som utbytte og hvis vi antar at kr. 2,0 blir årets utbytte får vi årets direkteavkastning på 8,0%. Heftig!
Redigert i går kl 08:55 Du må logge inn for å svare

Aksjene som lå ute for 25,50 gikk fort. Kanskje vi kan se en høyere enn normalt omsetning og en fin stigning i dag som et resultat av tallene. Et hyggelig utbytte senere bør også bidra til å dra kursen oppover.

Der tok jeg dessverre feil og vi er nede igjen i 24,50.
Redigert i går kl 14:03 Du må logge inn for å svare

Vi skal nok se at det blir sunt for kursen at de mest utålmodige vaskes vekk fra aksjen. Det må da gjøre vondt å se så gode tall. Da må man bare selge.

Trolig mange som ligger med skjult kjøpsordre på 25 nå, ut ifra antall og handelsmønster så langt i dag.

Denne er god å eie nå, og når det kommer for fullt med de områdene selskapet skal levere på, så blir det "splash"... Ketsjupeffekten! Da skal kostnaden av å ligge blant de første og de fremste tas ut som gevinst i en årrekke. Bare å holde på denne. Om noen år tror jeg kursen er godt oppå 100-tallet med enda feitere utbytter. Børskrakk seiler den fint gjennom også. Her er det nemlig robuste kunder, i stor grad på hjemmebane. Handelskrig my... ja... skippa bare siste engelske ord der...

Tror faktisk kursen har begynt å snu. Blir dette selskapet å øke resultatene sine slik framover, så... De er inne i et godt spor, og gode spor er til for å holdes. Nå har de grepet om det.

Jeg har god tid, og koser meg på sett og vis over dem som nå stresser med å komme seg ut. Selger de nede på/ved 25, så er det med tap ift. siste tallslipp og guiding. De som vil inn nå, skal vel bare ta seg tid med å vente på at det dumpes rabatterte attraktive aksjer.

En av de få aksjene jeg kan velge å ha lang horisont på. Lite likviditet har sine fordeler, og reprising blir det om selskapet fosser fram som dette, eller enda mer.

God helg!

Gladnyhet etter stengetid i dag. CFO har kjøpt 11375 aksjer for 25,20 per stk. Altså en investering på 286 650 kr.

Liv Annike Kverneland, CFO of Webstep ASA, has, through her fully owned company, LAK Invest AS, bought 11,375 shares at a price of NOK 25.20 per share. Following
this transaction, Ms Kverneland and related parties own 11,966 shares in Webstep ASA.

https://newsweb.oslobors.no/message/469796