IOX -Klar kor tidenes RALLY??

Har folket lastet før helga?
Det har jeg:-)

Her blir det folkefest soon!!

Pust med magen nå folkens. Info kommer når de har noe å melde og IOX fremstår nå som et seriøst selskap som er klare for en formidabel vekst. Jeg sitter spikret fast i oksen

Det handler ikke bare om en brønn.
Midlertidig driftsstans betyr bare at den samme oljen bare blir hentet opp litt senere. Verdien er den samme, eller kanskje enda høyere pga oljeprisen.
Markedet venter på LLA47 og brønnene som skal bores der.
Blir det treff på de første så kan vi le hele veien til banken.

oivindl,

alltid like mye ute på glattisen og spesielt hver gang ivrigheten på å skulle skittkaste tar overhånd...

RE - Å snitte ned betyr jo at du har kjøpt dyrt og sitter på tap. Det går jo ikke i en aksje som stiger.

* Hvis man har en inngang lavere enn dagens kurs og akkumulererer så snitter man jo også ned, men er man fastlåst i en negativ tankegang så ser man gjerne ikke skogen for bare trær...:)

Ransen

beklager sent svar - kryptoslottet fikk seg et lite løft i dag i påvente av nytt som for alvor vil sende den nordover og jeg har vært opptatt med et suckersrally i THIN så skal ikke klage...;)

Tigerberget

når du ser deg selv i speilet så er det deg og ikke meg du ser...:)
Redigert 13.09.2018 kl 10:35 Du må logge inn for å svare

Slik eg forstod det skulle de bore den første i nærheten av Vikingo.
Tolker det slik at det gjøres på grunn av sjansen er enormt stor for treff, og at de vil treffe det nye funnet som de fant på Viningo;)
Ransen
13.09.2018 kl 10:24 3552

Malevo kommer i nærheten av vikingo, og i samme formasjon.
Det er nok en tanke bak dette med alternativ adkomst

Ransen

Når iox finner olje der de ikke trodde det var olje så tipper eg de skal angripe denne kolonnen etter 3D resultatet.
Kolonne C5 og C7 kom plutselig i andre rekke;)

Tror markedet kommer til å våkne ordentlig når resursoppdateringen kommer.

Håper at det kommer noe mer info på dette ved Pareto Company Presentation
Redigert 13.09.2018 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Vikingen
13.09.2018 kl 10:33 3467

Jeg håber I har ret - for indtil videre er der åbenbart ikke ret mange der vil tage chancen.
Markedet vil vist gerne have nogle håndgribelige facts og ikke bare spekulationer.....

Vikingen,

SPOT-ON!

Hadde det vært så åpenlyst som flere ønsker å fremstille det så ville man ha lastet med begge hender noe som ikke gjøres.
Slik caset fremstår i dag så er det svært mange usikkerhetsmomenter hvor den mulige nedsiden fortsatt er betydelig og det nærstående kapitalbehovet bidrar ikke akkurat til å gjøre caset mer attraktivt uten noen partner i sikte og uten nye funn og med fortsatt fallende produksjon....

Nei. Nå begynner du med dette vaset ditt igjen.
Er du ute av aksjen? Ja, det er du.
Når snur vinden?

Tiger

Vinden eller kappen...??...;)

Det vil snu først når det foreligger noe håndfast - emisjon og fallende produksjon er ikke en triggerkombinasjon.

En eventuell partner og nye funn er akkurat det, men denne kombinasjonen glimrer som kjent med sitt fravær...
Redigert 13.09.2018 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Vikingen
13.09.2018 kl 10:54 3314

Vil godt lige sige at jeg er inde i aktien - men syntes blot nogen fremstiller det lidt for lyserødt.
Jeg kunne heller ikke se at det kunne gå galt for QEC - regeringen havde selv lavet reguleringerne - det var en flertalsregering og de skulle bare stemme det igennem - men det skete bare ikke. Resten er historie - QEC blev banket tilbage til stenalderen.

Tigerberget

Riskokeren har mao og spot on utspilt sin rolle for lenge siden.
Ingen som gidder å bry seg om fjolleriet hans lenger.
Ransen
13.09.2018 kl 11:07 3216

Dette med nye funn har ris med seg fra selskapet som stadig boret tørt på Afrikakysten, som til slutt fikk inndradd lisensene pga brudd på forpliktelser. Det er noe helt annet i Colombia og tar man nabofeltet Lla-34 til eksempel, så spruter olja over alt der de setter ned boret. Snart får vi høre hvilke enorme ressurser vi aksjonærer/investorer besitter

Riskokeren har rally i Thin hahaha med snitt på nærmere kr 3 i Thin så har du sikkert tjent en formue. IOX kommer sikkert til å bomme på alle 9 brønner og indianere skalpere alle arbeiderne.

Ransen,

nå forveksler du meg med oivindl - det er han som gjentar de samme feila med å ha ukritisk ståltro og all in på troen om partnerskap og funn - i APCL så ble det som kjent ikke slik og det er ingen garanti for at det vil lykkes her heller selv om man er onshore for hadde det vært slik så ville ikke kursen vinglet mellom 5 og 6....

Vi må ikke glemme at kursen for ikke lenge siden var det halve og det er ikke mye som har skjedd siden da så det gjenstår å se hva som faktisk skjer og ikke legge for mye vekt på hva den enkelte håper på for håpet er som kjent det siste som forsvinner...

YNWA250505

snittet mitt i thin var rett over 90 øre og jeg gikk ut på 94 øre ved forrige peak noe jeg fortalte om og tok en lyttepost med snitt på 87øre som jeg solgte i dag godt over krona så ja - jeg har vært med på stolleken og var en av de som fikk satt meg - men jeg trodde nå dette var en IOX tråd...:)
Redigert 13.09.2018 kl 11:19 Du må logge inn for å svare

Noen stikkord til riskokeren

*Cor6 settlement som utjorde 3 kroner pr aksje+ ringvirkningene.
*Vikingo WO skal kobles til 1 ekstra oljekolonner ( C7).
*3D seismikken er like rundt hjørnet.
*Boreprogrammet starter opp i Q4(som er om 2-3 uker).
*WO på Puli-c pågår ved bytting av pumper
Osv..

Edit
Wasa du har vel rett.rettet:)
Redigert 13.09.2018 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
wassa
13.09.2018 kl 11:26 3051

Det er vel C5 som produserer nå..... C7 skal muligens komme på

We are very excited with the Vikingo results because it untapped a new oil province in the Llanos basin where further geological and geophysical work would be undertaken to up-date and fully appraise the remaining potential identified in Lla-47.

"We are very excited with the Vikingo results because it untapped a new oil province in the Llanos basin"
Derfor kommer resursene til å øke betraktelig;)"a new oil province"

Vent å se;)

helloween,

boreprogrammet har eksistert over lang tid hvor datoer til stadighet blir flyttet fremover - mao, det skjer svært lite og når nå kassa skrumper inn så er det heller ikke annet å forvente enn at nye datoer frem i tid vil være det som vil skje videre.

Med dagens cashbeholdning og om selskapet ikke får noen partner så vil det knapt bli 1 brønn i året hvor man til stadighet må kjøre 1 emisjon for å klare det så lenge produksjonen er fallende og ikke gir klingende mynt i kassa i form av overskudd - mao, sannsynligheten for at kursen (igjen) når 5 før den når 7 er derfor stor....
Redigert 13.09.2018 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Vikingen
13.09.2018 kl 11:55 2858

Hvornår skal de på podiet i dag? 😊

Som sakt fjolleri til riskokeren.
DE STOPPET BOREPROGRAMMET PÅ GRUNN AV FUNNET PÅ VIKINGO.
Gammel seismikk blir byttet ut med ny 3D seismikk slik at vi skal treffe på flere brønner:)
De starter opp i Q4(bekreftet på mail) og PM.
Redigert 13.09.2018 kl 12:04 Du må logge inn for å svare

Rishodet nå må du klappe igjen. Du vet hvem som står for de aller største utgiftene med boringene, eller? Det er SLS som er partneren til IOX. Produksjonen er dessuten ikke fallende, er du treg i nøtta? Produksjonen er derimot økende når Vikingo er på plass. Og om du mener en evt emisjon ikke er bra for å utvikle muligens Colombias største og beste oljefelt sier jo alt om deg egentlig. Du vet også at IOX MÅ bore eks antall brønner fremover. Tror de de vil gi drite seg ut og måtte gi fra seg hele feltet? Nei nå må det for faen være nok. Sitt på utsiden du og kjøp deg inn på kr 5. Egentlig spent på hvorfor du mener IOX er verd kr 5 med emisjon og synkende oljeproduksjon. Herregud og Jesus. Kom tilbake 31/12-18 så kan du se om kursen er under eller over kr 10 da?

Han er faktisk nede på Yess sitt nivå nå..😳

Legger vi kursutviklingen til grunn så virker ikke presentasjonen å ha gått særlig bra eller kan det være at markedet kommer diltende etter..?...
Redigert 13.09.2018 kl 13:33 Du må logge inn for å svare

Ikke gjør deg dummere enn du er.
Snakkes i 2019.
oivindl
14.09.2018 kl 16:52 2127

Rischioso:"Hvis man har en inngang lavere enn dagens kurs og akkumulererer så snitter man jo også ned"

Hvordan kan du snitte ned om du har lavere inngang enn kursen du kjøper på?
oivindl
14.09.2018 kl 17:15 2080

Rischioso:" nå forveksler du meg med oivindl - det er han som gjentar de samme feila med å ha ukritisk ståltro og all in på troen om partnerskap og funn"

Tviler på at det er noen som forveksler deg med noen som helst Rischioso ;-)
Jeg skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal uttale deg om ting du ikke har kunnskap om.
Jeg er nok ikke all inn i iox, har 2,5 ganger så mye i pen.
Men med snitt i iox på 4,47 er jeg godt fornøyd. Da har jeg også akkumulert underveis, og altså snittet opp. Papirgevinsten er likevel bare en femtedel av det jeg har realisert tidligere;-)

Qec har 4 ganger høyere Mcap enn IOX
Pen har 2,5 ganger høyere Mcap enn IOX

Vi er jo snart nede på APCL sitt nivå :DD
Redigert 18.09.2018 kl 10:29 Du må logge inn for å svare

Triste greier, tar aldri slutt på dumpinga. Og som vanlig så går alt så vanvittig treigt i dette selskapet
mcaxel
18.09.2018 kl 09:29 1450

This is the last Brown share making its mark. Just wait and see what happens when they are sold out of shares ;)
drillpro
18.09.2018 kl 09:34 1417

mcaxel..How do you now that? I said 5.10 yesterday, we are close to that now..

Brown hadde Kun smuler igjen for en uke siden.
Dette er nok små nervøse som har kjøpt på 6 tallet som kaster korta på grunn av mangel på kunnskap om IOX:DD

Fikk selv økt med 186K sist uke.

WO på LLA går stadig fremover og Borekampanje som skulle starte opp nå i Q er nok rett rundt hjørne.

Helloween

Det stemmer ikke. Qec har høyere markedsverd enn PEN. Videre har Pen 2,62 ganger høyere Mcap enn IOX. Ikke 8 ganger.
Redigert 18.09.2018 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Alby
18.09.2018 kl 10:21 1237

Det var et tvilsomt bet, hvorfor faller den så mye tilbake ?

Det er nok mange kortsiktige som har kastet kortene til fordel for IDEX, men der har oppgangen allerede kommet basert på en melding som ikke informerer om verken størrelse eller verdi og da er det gjerne heller ikke verdt å nevne.

Her vet vi at flere ting er på vei til å skje og at melding(er) er rett rundt hjørnet - men for all del, vi står fritt til å ta egne valg...:)

Fluefiskeren

Beklager, eg som rotet.
Du har rett ang Pen, men Qec har en ca. 4 ganger Mcap av IOX.

Og Pen stopper ikke der:)
sulen
18.09.2018 kl 10:34 1162

Måske er brønden død, og vi små er de sidste der bliver informeret?

Slapp av folkens. Vi venter melding om Vikingo any time nå. Det er klart at om den brønnen er sprengt i filler og er død blir det kursras. Sannsynligheten for d er ikke akkurat stor. Men de som selger her nede skal ut uansett. Det kan jo ikke være andre en siste rest av Brown aksjene som tømmes nå. Men hvorfor de vil ha minst mulig for aksjene sine er jo et godt spørsmål. IOX kommer så ei kula og d i meget nær fremtid.

Det er vel også slik at det gjerne blir kurspress rett før melding kommer - tilfeldig - nope...:)

Tøm og røm...lukter svidd lang vei.. plukk på 4-tallet igjen ;-)
Ransen
18.09.2018 kl 11:09 1024

Synes det er veldig bra at aksjonærer som ikke forstår at en work-over samt sammenkobling av produksjonsstrenger inkl. testing i en brønn tar mer enn ti dager, nå kaster kortene og overlater aksjene til andre investorer.
Det er nok en gjengs oppfatning blant mange kyllinger på børsen at de tror at de skal bli rike. Dette er kun forbeholdt de smarte.

Hadde det vært interesse for aksjen så ville kursen vært uberørt eller helst steget med det volumet vi har i aksjen i dag.
I helt særegen IOX stil har de meldt minst 10 dager for jobben de skal gjøre og så er dørgende stille i minst en måned. Skal ikke forundre meg om det blir 2 heller.
Nå er vi på 3 ganger tiden de estimerte i børsmeldingen 21. August og vi kan sikkert gange den opp flere ganger før fasit foreligger.

Føyer seg inn i rekken fra boreprogrammet. Akkurat det samme da. Når selskapet driver på slik så skjer det vi nå er vitne til. Det er ikke markedet som er dumme. Markedet utnytter en håpløs informasjonsstrøm fra selskapet.

Hvis de vet de skal teste flow før markedet får mer informasjon, som de vet tar noen uker etter WO. Hvorfor i all verden ikke melde det samtidig i stedet for å si 10 dager, som de måtte vite ikke kom til å holde ??

Sheriff_1

WO skulle ta ca 10 dage..Det skulle ikke ta 10 dager for oss å få resultatet.
Men klart de kunne ha meldt WO er ferdig og Flow testing pågår.

Men vi hadde vel vært like lure da.

Præcis min point i sidste uge.....
Man kan ikke fortænke folk i at blive mistænkelige når der ikke kommer noget som helst fra IOX.
Det er nemt at blive negativ når aktien går den forkerte vej - men jeg begynder at føle mig lidt holdt for nar.

Det står jo i KLAR tekst WO skulle ta ca 10 dager
“ plus adapting Vikingo's production string so to either independently and/or commingle produce and test the C5 layer and the lower C7 layer."

Plus=+ for de som må ha det inn med teskje (det er dette som tar tid og er vanskelig å estimere )

Det er selve byttejobben isolert som er estimert til 10 dager så har man alt det praktiske med og rundt infrastruktur. Vi er nok der veldig snart for nå er vi i slutten av den fjerde uken - det er vel noen til som kommer til å bli fintet ut rett før melding foreligger, men sånn er det på børs...:)
Redigert 18.09.2018 kl 11:33 Du må logge inn for å svare