EAM Solar - Rettsavgjørelser i begynnelsen av 2019!

Kadden
EAM 04.09.2018 kl 12:06 47607

EAM gikk på børs i 2013 og hentet 220 millioner i en rettet emisjon for å kjøpe solkraftverk i Italia. Solkraftverkene skulle være veldig lønnsomme fordi den italienske staten skulle gi tariffavtaler med fastpris på den «grønne» strømmen i 20 år.

Eam Solar kjøpte for ca 350MNOK (verdi ca 950mnok, resten var overdratt gjeld) en pakkeløsning med 31 solkraftverk fra et selskap som heter Avelos, som er datterselskapet til luxembourgske Enovos og sveitsiske Avelar.

Kort tid etter kjøpet av solparkene kom det frem fra italienske myndigheter(som også hadde kjøpt solparker fra Avelos) at selgerne i Aveleos var under etterforskning og at dokumenter om anleggsdeler og tariffavtaler til solkraftverkene var forfalskede. Dokumentene var forfalsket slik at solkraftverkene skulle være innenfor kravene til å få de lukrative tariffavtalene med den italienske staten. Både italienske myndigheter og EAM Solar var med andre ord blitt svindlet og solkraftverkenes tariffavtaler ble tilbaketrukket.

Eam Solar har siden den gang vært i mange rettsprosesser og aksjeverdien har gått fra over 100kr til under 20kr på det laveste. Selskapet verdsettes idag på Oslo Børs til ca 240millioner NOK (34kr pr. aksje)

EAM Solar krever over 2,5 mrd i forbindelse med svindelen, pengene tilbake, tapte inntekter, tort og svie osv. Og all informasjon som er tilgjengelig tyder på at de har svært gode sjanser til å vinne rettsaken. Hvis de vinner 2 mrd vil aksjekursen kunne gå fra 30kr til 300-400kr, altså en avkastning på flere hundre prosent fra dagens kurs.

Siden rettsprossessene startet har alle delsaker og dommer gått i EAM Solar sin favør og det hjelper nok også at den avsluttende kriminalsaken dømmes i Italia, ettersom den italienske staten også ble svindlet. I saken mot staten erkjente to av lederne i aveleos straffeskyld og inngikk 10 mnd fengselsstraff.

Det har kommet flere indikatorer på at EAM har en knallsterk sak. Sommeren 2017 gjorde EAM en avtale med Therium Litigation Finance, et svært selskap som er verdensledende innenfor «litigation funding» som altså finansierer og støtter selskaper i eams posisjon mot å ta del i erstatningskravet hvis selskapet vinner. Avtalen i seg selv går ut på at EAM får 2,3 millioner EUR mellom 2017 og 2019 fordelt på tre årlige valgfrie innbetalinger på ca 775k eur. Therium får tilbake investert beløp samt x 3 det investerte beløpet hvis EAM vinner (ca 5-10% av kravet), og det er verdt å merke seg at det er KUN hvis EAM Solar vinner at Therium får tilbake noe av pengene sine. Dette har sikret at EAM solar har nok kapital til å holde rettsakene gående helt til det er ferdig (noen fryktet EAM ville gå konkurs pga. kostnadene ved rettsprosessene). Ikke minst er dette et sterk indikator på at EAM har en meget god sak. Therium har vunnet 75% av alt de har involvert seg i. I sum utgjør tilbakebetalingen til Therium 88MNOK, og dette anslås som nevnt å være mellom 5%-10% av det totale kravet. Skal man tro juristene i Therium er det sannsynlig at EAM vinner et sted mellom 880-1760MNOK,129-258kr egenkapital per aksje.

Domstolene i Italia har ved ordlyden i rettskjennelsene sålangt sagt at EAM solar ER offer for svindel, og at Motpartene ER økonomisk ansvarlige (avelos, enovos, avelar). Det er forventet en dom i første instans sent 2018, trolig ut i 2019. For meg ser dette ut som 2+2 hvor spørmålet er hvor lang tid og hvor stor erstatningen.

Det er også gjort beslag på 33mill EUR (ca 310mnok) av topplederne i selskapet som gjorde svindelen. Det ble ikke gjort beslag på midler hos Enovos og Avalar fordi retten anser disse selskapene såpass likvide at det ikke er fare for at de ikke har råd til å betale en eventuell erstatning. Min vurdering er at dette er en sterk indikator på seier. For at retten skal dømme arrest på 33m EUR, må skyldsspørsmålet til motparten være under svært liten tvil. Jeg tenker at det å ta arrest på 33m EUR nesten er en «straff» i seg selv, og man skal jo være «uskyldig til det motsatte er bevist». Min vurdering er derfor at retten trolig ikke er i særlig tvil om skyld, kanskje er det allerede avgjort, at EAM vinner, og at videre prosesser i retten omhandler straffeutmåling/erstatningssum.

Dette lyser som tidenes sjanse i mine øyne. Om de så ikke får hele kravet sitt er det vel nesten utenkelig at de ikke får tilbake pengene for de kraftverkene som er rammet av svindelen. Og det beløpet i seg selv er jo mer en markedsverdien til EAM i dag.

Jeg vet også at det italienske rettsvesenet er et av de tregeste i Europa, og at landets historie er preget av korrupsjon. Etter en dom kan den ankes, og deretter igjen gå til høyesterett.

Eiersiden og styret i EAM er også til å skryte av. Hvor største investor eksempelvis er Sundt AS, med Leiv Askvig i spissen (tok ikke han ut 78millioner i bonus i år?). Canica AS - Stein Erik Hagen (Rimi-hagen) er nest største investor.

Innsidere i EAM eier også mye i selskapet. For eks CEO Viktor E. Jacobsen eier 28% av EAM Solar Park Management. EAM solar park management har 650 000 aksjer i EAM Solar ASA.

Fra eamsolar.no:
«To the extent permitted by applicable law the company by-laws declares that the entire annual surplus shall be distributed as dividends to its shareholders. Changes to or exemptions from this article requires the support of at least nine tenths of the votes cast and of the share capital represented at the general meeting.»

EAM Solar verdsettes i dag til 200millioner, de har tatt arrest på i overkant 310 millioner, har ekstremt gode sjanser for å få kravet på 2mrd, med eventulle renter.

Utdrag:
Investeringsselskapet Therium garanterer for halvparten av EAM Solars advokatregninger når de saksøker selgerne av 31 solkraftverk i Italia. Vinner de, får Therium firegangeren tilbake. Internasjonalt har vi de siste årene vurdert mer enn 1200 saker, og vi har bare investert i under 100 av dem. Så langt har vi vunnet eller forlikt syv av ti saker vi har involvert oss i, sier daglig leder Henrik Berg i Therium Nordic. Adm.dir Viktor Jakobsen i EAM Solar sier at selskapet selv kunne finansiert søksmålet, men at dette reduserer den økonomiske risikoen og gjør at de kan øke presset på selgerne – storselskapene Enovos og Avelar – som de avkrever minst 250 millioner Euro i erstatning. (FA)

Dommerne i milano har dømt at enovos og avelar ikke kan uansvarligjøres for svindelen til aveleos, da det i praksis er er single purpose vehicle. Dette gjør at EAM kan kreve erstatningen fra for eks Enovos alene.

I voldgiftssaken skal partene sende inn sine siste argumenter i sept med svarfrist i nov. Det forventes en dom her innen utgangen av februar 2019. (Edit. Etter muntlig presentasjon ved q4 fremkom det nok en utsettelse til midten av april)

I kriminalsaken er siste vitneforklaringer sen høst 2018, okt/nov og det forventes en dom i Kriminalsaken i første instans 2-3mnd etter siste vitneavhør.

Med andre ord: det forventes dom i voldgift og krimsak i løpet av april.

Her er oversikt over sakene pr aug 2017:
1. Criminal proceedings regarding contractual fraud, in the Criminal Court of Milan
(Italy)
2. SPA annulment, in the Arbitration Court of Milan (Italy)
3. Criminal complaint with civil action against Encevo S.A. Group (formerly known
as Enovos International S.A. Group), and managing directors in Encevo S.A., in
the Criminal Court of Luxembourg (Luxembourg)
4. Breach of standstill proceedings against Aveleos S.A., in the Civil Court of
Luxembourg (Luxembourg)
5. Defamation case - allegations of false complaint to be tried in the Luxembourg
District Court (Luxembourg)
6. Financial restructuring and voluntary liquidation plan for the criminally indicted
SPVs, in the Bankruptcy Court of Milan (Italy)
7. Land lease proceedings in the Civil Courts of Bari and

For en fin intro til EAM burde man lese directors report fra årsrapportene 2013 til
Dags dato og prospectus 2017 på eamsolar.no.

Edit 11.01.2019
Retten i lux forkaster sak nr 5 ang defamasjon.

Etter min forståelse er ledelsen i EAM klar på at fremtidige verdier skal til aksjonærene, og trolig da i form av utbytte.

Siste høring i krimsak 3. Eller 9. April 2019.

Edit 18.04.19
Eam vinner i krimsak første instans
Redigert 18.04.2019 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
tuja
24.09.2018 kl 11:46 4516

Ser bærre lækkert ut. :)
Og det er bare i den spede begynnelse.

Bare å ta posisjon her nå, kan bli en fin reise!

Da er jeg lastet til ripa i denne! Svært lovende!!!

Kan se ut til at EAM er potent for en tur langt opp på 30-tallet med det første

Blir det kamp om aksjene, så er ikke 40 langt unna
Rockall
25.09.2018 kl 08:40 4021

EAM var oppå 40-tallet i fjor også, lenge før disse spennende tider, og det var vel trolig i stor grad pga. at flere ville tegne seg for flest mulig aksjer. Når EAM var på 40-tallet i fjor, så sier det seg selv at den lett kan legge seg vesentlig høyere helt uten melding framover.

Ja, det var den perioden da Therium gikk inn at den spratt opp ifjor, og var da rundt 47'ish på det høyeste

Interessen har naturlig nok vært lav siden den gangen, da det hele tiden har vært klart kommunisert at dette tar tid

Nå er vi endelig der hvor avgjørelser snart foreligger, det er naturlig at interessen for EAM nå vil peake igjen, med dertil hyggelig kursutvikling. Dette kan drives høyt de nærmeste ukene om mange vil ha et lodd

Vi får se hvor det bærer

Jeg er trofast, og har vært det i ca 2,5 år allerede
tuja
25.09.2018 kl 09:17 3913

Tynnes ut i selgerrekken. Forståelig nok med en mulig 10 dobling i gevinst, om alt faller rett på plass for EAM.
Da snakker vi ikke om 35kr, men 300kr++.
Rockall
25.09.2018 kl 09:56 3814

Good, good... supernova79...

Har kun vært lav omsetning i laaange perioder, men posten jeg har måtte jeg bare sikre meg på et tidlig stadium. EAM skulle på ingen måte få lov til å gå fra meg på/ved 30. Siden har jeg verna om "skatten" min.
tuja
25.09.2018 kl 17:09 3623

EAM er sterk. Kan ikke være mange igjen som vil selge på dette nivået.
tenk hva som vil skje med kursutviklingen dersom(når) en rettslig kjennelse går EAM`s vei. Og
den første kan komme allerede ifra okt og utover, men senest slutten av februar.
SPENNENDE!

Q3 er ikke før 15. november,-ellers ser det ikke ut som om at dagens opptur var av noe betydning utenom de som kjøpte idag med samlet omsetning på drøye 700 tusen..

men takk for innsatsen!

;)
tuja
25.09.2018 kl 21:42 3367

Slik som jeg har fattet det, kan faktisk dom iht voldgiftsdomstolen allerede avgjøres i oktober.
Det kan gå lenger tid(senest feb 2019), men uansett, blir det i favør EAM, er veien videre staket ut.
Da skal det mye til at ikke EAM blir en mangedoblingskandidat.

Limer inn litt fra ett innlegg på ett annet forum som går på samme sak. Håper og tror det er ok. Alle jobber for samme sak. Å få EAM opp og fram i lyset:

"Voldgiftsdomstol hadde siste møte 18 sept. Ca 10 oktober første sjanse for dom, siste frist 28 feb.

Kriminalsaken fortsetter. Viktor er i denne saken nesten helt sikker på at dom går i vår favør.

Grunnen til at Eam har startet voldgiftssaken før kriminalsaken er at kriminalsaken kan ankes av begge parter, ved flere instanser. Voldgiftsdommen kan ikke ankes.

En dom i vår favør i voldgiftsdomstolen vil muliggjøre et direkte sivilrettslig søksmål mot en (Enovos)eller begge eierne av Aveleos. Da kommer kroner og øre inn i bildet. I samme tidsrom antar jeg at kriminaldommen i første instans også går i vår favør. Jeg håper/antar derfor at når sivilrettslig søksmål mot Enovos starter i 2019, er både kriminal- og voldgiftsdommene i vår favør. Da lukter det bænkers."

HAPPY HUNTING :)

Kan vi forvente at Enovos/Avelar nå forhandler om å kjøpe seg fri nå når de ser at EAM Solar og den italienske staten har en såpass god sak?
26.09.2018 kl 07:28 3171

Tofee,

Det er slik jeg har tenkt ivertfall. Da unngår de den totale ydmykelsen!
pipsoe
26.09.2018 kl 07:52 3129

At vi kan få et forlik ser ikke jeg bort fra kan skje. Mulig den beste løsningen for alle parter..?
Uansett, spennende dager/uker foran oss.
:-D
tuja
26.09.2018 kl 09:40 3021

Nærmer seg raskt oktober. Får vi en tidlig dom vedrørende voldgiftssaken?
Eller ramler det inn forlik? Uansett, nå nærmer det seg tiden da vi kan få mere kjøtt på beina.
TIKK-TAKK......
tuja
26.09.2018 kl 10:07 2964

Like før "take off"?
Det rører på seg i handelsloggen. :)

Ryker 35, så tar det fyr her....
BigJump
26.09.2018 kl 10:55 2879

Noen som vet om Enovos eller Avelar har foretatt regnskapsmessige avsetninger for eventuelt tap i denne saken?
Ticker
26.09.2018 kl 15:59 2776

Som det er skrevet tidligere så er dette nå i en voldsgiftdomstol som betyr ingen ankemulighet.

Den viktigste forskjell fra vanlig rettergang er at dommerne er oppnevnt av partene.
Voldgift er vanlig i forretningsforhold og grunnen til at den avgjørelsesformen foretrekkes er at tvisten kan løses for lukkede dører, dvs. uten at det blir kjent hva partene tvistes om. En annen fordel er at saken oftest får en endelig avgjørelse relativt hurtig fordi en voldgiftsdom som hovedregel IKKE KAN ANKES. Særlig mellom næringsdrivende er det ofte viktig å få lagt uenigheten bak seg og få en rettskraftig avgjørelse.

Her kan det komme et forlik like fort som en domsavgjørelse om motpart føler at dette "går ått skogen"
tuja
26.09.2018 kl 16:02 2769

Ticker

Exactly. Her kan det komme nyheter/forlik når som helst.
Det drar seg til.

:)
milk
26.09.2018 kl 17:31 2705

Merkelig at den saksøkte ikke har kommet med et forslag om forlik for lenge siden hvis de har så dårlige kort! Alle trådene om EAM er så utrolig positive..... Dette er litt betenkelig. Kan ikke se at noen analytikere vurderer EAM som en potensiell "kule" Hvor ligger den døde hunden begravet ??
Turbon
26.09.2018 kl 17:50 2671

Enovos/Avelar kansje mener at de har en like god sak... Er der noen der har sjekket hvis det er slikt?
Har haussekoret tenkt på det?
Redigert 26.09.2018 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
milk
26.09.2018 kl 18:02 2654

Turbon" Det er akkurat det som ikke er belyst! Jeg savner en objektiv og mer reflektert tråd angående EAM sin sak før jeg går inn... Det nytter ikke å prate opp en aksje på dette forumet,selv om kursen har steget de siste dagene. La oss få en edruelig analyse uten favorisering....
tuja
26.09.2018 kl 18:21 2635

Her er lit lesestoff på en onsdags kveld. Kos dere. :)

https://e24.no/boers-og-finans/eam-solar/slik-havnet-den-norske-solsatsingen-i-en-italiensk-rettsal/23639723

https://www.dn.no/jus/italia/avelar/enovo/solselskap-far-ta-33-millioner-euro-i-beslag/2-1-99171

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2016/09/Det-hagler-av-rettssaker-for-EAM-Solar

Gigantisk oppside

Frem til dette tidspunktet hadde EAM Solar 25 parker i drift.

Carnegie-analytiker Preben Rasch-Olsen, som tidligere har rådgitt selskapet, mener aksjen har en gigantisk oppside om søksmålene vinner frem.

- Vi er blitt litt klokere på rettssakene selskapet er involvert i gjennom våren. Selskapet er utsatt for svindel, og flere rettskjennelser har gått i EAM Solars favør. Aksjen har en gigantisk oppside hvis søksmålene vinner helt frem, sa han til Finansavisen den gang.
Redigert 26.09.2018 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
milk
26.09.2018 kl 18:38 2612

Jeg har litt dårlig erfaring med Preben... Men takk for innfo og henvisninger til lesestoff! Skal studeres nøye :-)
tuja
26.09.2018 kl 18:42 2600

Bare hyggelig :)

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 26. sep 2018
EAM Solar ASA har brutt opp fra en tilnærmet horisontal trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer fortsatt sterk utvikling, og aksjen har nå støtte ved eventuelle reaksjoner tilbake mot taket i trendkanalen. Aksjen har støtte ved cirka 30.00 kroner. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for EAM Solar ASA. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp
Turbon
26.09.2018 kl 18:48 2591

EAM er ikke slik andre aksjer, TA er ikke skapt for slike scenarios.
tuja
26.09.2018 kl 19:05 2572

Turbon

Egentlig enig. Men volumet har tatt seg opp siste uken, så interessen for EAM er økende. Forståelig nok.
Vinner de voldgiftsdomstolen, da skal du se på kurseksplosjon. EAM er et bet på seier eller forlik i den rettslige twisten,
og blir det utfallet vil man angre på at man ikke benyttet sjangsen på skarve 35kr. Bare de 33mill eur som er beslaglagt til fordel
EAM tilsvarer ca 40kr pr aksje.
Men, hver sitt valg. :)
Kadden
26.09.2018 kl 21:06 2499

Startinnlegget var et forsøk på å være objektiv. Å be om en edruelig analyse uten favorisering gjør analysen lite objektiv når infoen som finnes tydelig belyser saken i favør EAM, noe som gir grunn til favorisering. Jeg tror fortsatt det er mye usikkerhet rundt tidsperspektiv på ting, for eksempel hvor lang tid det faktisk kan ta før EAM en vakker dag får diverse erstatningsbeløp på konto. Det at utbetalingen av et eventuelt erstatningskrav fortsatt kanskje er langt frem i tid kan være grunn nok til at motpartene ikke har kommet til bordet med et forlik. Prosessene har heller ikke kommet til et punkt hvor det er naturlig å komme til bordet med et forlik. Hvem er det som skal stå frem med et forlik på et nåværende tidspunkt? Aveleos? Neppe.

Voldgiftssaken omhandler ervervelsen av solkraftverkene og et vederlag på over én mrd NOK.

In July 2014, as mentioned in Section 2.1.1, the Company entered into a Share Purchase
Agreement in July 2014 to acquire 31 solar power plants in Italy, for a total
consideration of EUR 115 million, from Enovos Luxembourg S.A and Avelar Energy Ltd.
through their jointly owned single purpose vehicle Aveleos S.A. Shortly after the transfer
of the power plants, it appeared that most of the power plants did not have valid longterm
FiT contracts according to the contractual counterparty Gestore dei Servizi
Energetici GSE S.p.A, owned by the State of Italy, as warranted by Aveleos S.A.

Videre:
In the third quarter of 2016 the Company summoned Aveleos S.A. to the Milan Chamber
of Arbitration in order to have the Share Purchase Agreement entered into in 2014
declared null and void based on the alleged fundamental breach of contract conducted
by Aveleos S.A. and its directors.
The first hearing in the Arbitration Court was held in January 2017 where the parties
together with the Arbitration Panel agreed on the timeline of the proceedings. A final
ruling by the panel is expected in the 2nd quarter of 2018 but may be delayed.

Det er altså denne voldgiftssaken som det snart foreligger en dom på. En seier her vil trolig styrke EAM veldig mye i de andre sakene.

Anbefaler alle som er interesserte i EAM solar til å bruke én time eller to på å sette seg godt inn i prospectus fra 2017. Kanskje da kan vi få en enda bedre saklig diskusjon (grei introduksjon fra side 29-37, og litt om utbyttepolicy).

http://eamsolar.no/media/8249/EAM-Solar-ASA-Final-Prospectus-8-August-2017.PDF

Redigert 26.09.2018 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Rockall
26.09.2018 kl 23:09 2417

Alle får bare ta sine selvstendige avgjørelser på grunnlag av den nokså knappe informasjonen som fins fra tredjeparter som ikke er aksjonærer. En del faktiske forhold er belyst, men det faktiske utfallet er ingen som har noen garanti for. Det er et absolutt faktum.

Når det er nevnt... Jeg både håper og tror at det skal bli en svært så givende kursutvikling her etter hvert.

Det handler om å være inne i denne aksjen! Her er oppsiden veldig stor. En kjennelse eller et kompromiss med saksøkte kan komme når som helst.
Redigert 27.09.2018 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
milk
27.09.2018 kl 07:43 2259

Det kan virke som styret og ledelse har hatt litt lite innsikt i de avtalene som ble gjort! Kan det være gjort feil som EAM må ta ansvar for selv??

Nei, de er svindlet ved at selger har hevdet solparkene de kjøpte hadde avtaler med italiensk stat for å levere strøm til grid i Italia, noe som viste seg å være galt. Her snakker vi altså dokumentforfalskninger mm.

Er slått fast at EAM ble svindlet, de har en god sak.
Redigert 27.09.2018 kl 07:53 Du må logge inn for å svare

Det er gjort en grundig due diligence. Bra med sunn skepsis, Milik. Det er jo alltid en viss risiko i alle aksjer. Når denne blir oppdaget av den store hopen så vil aksjen🚀
pipsoe
27.09.2018 kl 08:30 2215

Tuja (kl. 18:21)
Takk for linkene du postet, har vært på leiting etter mer informasjon, så utmerket!
pipsoe
27.09.2018 kl 08:30 2216

Slettet, dobbelt postet.
Redigert 27.09.2018 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
tuja
27.09.2018 kl 08:35 2213

Bare hyggelig :)

Blir spennende om vi kan få nok momentum til å dra oss opp mot 40,-
Er skikkelig moro å være i EAM for tiden, vært et kjedelig år siden i fjor sommer (da Therium gikk inn).
Men nå som saken nærmer seg avklaring, er det vel ikke feil å anta at mange som har sittet på gjerdet nå melder seg på...

Jeg er litt spent på 35,-

Tidligere har det vært MYE motstand på dette nivået, og ifjor sommer gikk det store volum samlet sett rundt 35 over en lang periode

Blåser man 35, så er veien oppover ganske kort.

Lykke til medaksjonærer, spennende høst/vinter for oss som sitter i EAM
tuja
27.09.2018 kl 12:30 2103

Da forsvant posten på 6300 aksjer. Må da snart minke på de som sannsynligvis gir bort aksjene sine?

Rockall
27.09.2018 kl 12:38 2076

Ja, nå bør stadig flere som ikke skal sitte til avgjørelse ha kommet seg vekk, vekk og ut fra EAM. Vi behøver dem ikke.

Hvem slår hull på 36,20 og tar oss oppover på 30-tallet ??

Spennende å følge ordreboka i EAM om dagen...
tuja
27.09.2018 kl 13:32 2031

Vi var opp rundt 45 kr bare da EAM fikk låst fast 33mill eur til sin fordel.
Nå er vi meget nær en domsavsigelse i voldgiften. Alt ligger til rette for en eksplosjon i kursen, om dette går som vi tror.
Da er tresiffret kurs helt innafor. Tikk-takk....

Ellers har vel ledelsen i EAM kjøpt mye rundt 80kr pr aksje, om jeg ikke husker feil?
Redigert 27.09.2018 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Kadden
27.09.2018 kl 14:34 1978

100kr ved utstedelsen av aksjer ifbm. børsnoteringen, 80kr var den rettede emisjonen året etter. Uansett, de store aksjonærene har aksjer rundt 80-100kr :-)

Gleder meg til de neste ukene. Det er veldig sannsynlig at det kommer en børsmelding om voldgiftssaken før q3! Absolutt ingenting som tyder på at det ikke går veien for EAM i voldgiften.
tuja
27.09.2018 kl 14:44 1962

Takk for input, Kadden.
Ja, det var det jeg trodde. Hengte meg nok opp i emisjonen på 80kr.
Uansett, ledelsen har inngang laangt over dagens kurs.
Gleder meg stort til den kommende tiden.

Rockall
27.09.2018 kl 14:48 1955

Uansett, så tror jeg mange nå begynner å se etter EAM som en mulighet. Mye er mer enn godt nok priset allerede på børsen, der det er på tide og ta gevinst, og mer uaktuelt å gå inn. Hvorfor kjede seg dønn ihjel om man kan få en real fest i EAM..? Skaffe seg en gevinst som virkelig monner..?

Av og til i livet bør man bare ta noen sjanser, og det er det aksjer dreier seg om. Det er ikke godt å vite, men det er faktisk mulig at flere sitter på andre aksjer med større risiko enn det EAM utgjør. Det tror jeg nemlig.
Kadden
27.09.2018 kl 14:48 1956

Jeg ser i allefall at lorentzen AS er ute av topp 20. Jesem AS er nå på 20. plass med 50k aksjer. Styremedlem i Jesem AS er Ragnhild Marta Wiborg og hun er også styremedlem i EAM. Noen som vet om Jesem AS nylig kjøpte de 50k eller om det er fra gammelt av? :-) godt tegn i alle fall.
Redigert 27.09.2018 kl 14:49 Du må logge inn for å svare