Olje

31.05.2018 kl 12:30 2018

Hei dips.

Korrosjon er et problem, men det fins forskjellige måter å begrense utviklingen av korrosjon på.

Generatorene Seabased benytter stående på havbunnen, skal ha levetid på femten år så langt jeg kan huske. Generatorenes indre, som er av betydning for strømproduksjonen, blir jo rett og slett beskyttet av det ytre. Noe banalt forklart, men det er i grove trekk slik jeg har forstått det.

Metall utgjør bare en liten del av det utvendige på stormbøyen og "det balanserte system", og det samme kan nok sies om øvrige produkter Ocean Energy har i porteføljen sin. Ocean Energy skal levere enheter til markedet, og så lenge produktene yter det de skal, så har ansvaret gått over til kjøper etter at handelen er gjort. Korrosjon berører alt av installasjoner med metall til havs, og bølgekraft kommer heller ikke utenom dette problemet. Slik er det bare, men Ocean Energy vil ikke sitte så nært dette problemet som andre. De blir ikke så direkte berørt som visse andre. Det er inntrykket mitt. Ta eventuelt kontakt med Ocean Energy og/eller gjør research på annen måte.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.