Shipping

tankardjr
18.04.2018 kl 10:37 5723

Det blir også spennende å se om kineserne setter i gang en ny stimulipakke for å holde den kinesiske økonomien i gang. Dette fordi de vet nå at eksporten til USA vil svekkes av handelskrigen som nå har blitt satt ut i live av Trump.

Gjør de det så vil eller har allerede startet med å øke pengebruken i landet så vil vi se en økning av tørrbulkratene og en svekkelse av containertraffiken.

Det er også som det nevnes her i forumet ofte og som jeg startet tråden med et stort misforhold mellom prisingen av kursen og den reelle verdien. Og da snakker jeg ikke underliggende verdier som Bjørn Kjos gjør i Norwegian. Jeg slenger ut noen påstander om at selskapet har litt over en halv milliard NOK i gjeld og egenkapital på 2 milliarder NOK. Det er en stusselig gjeld når man ser at de har 23 båter. Det er umulig å få så mange skip på så lite gjeld hvis man skal velge andre selskaper på børsene. God sommer :-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.