Industri

Rockall
03.07.2019 kl 09:36 510

Hvor rett de har i dette for q2, gjenstår å se:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/07/To-aksjetips-fra-DNB-Markets

Om de har rett i det, så skal det nok likevel være ordna for videre kursoppgang. Bunnen har trolig passert, men en kan kanskje ikke se helt bort ifra at de ønsker å laste i NRC selv..? Ikke vet jeg, men... Artic lasta under 60 de, cirka der jeg lasta. Vel vel... DNM er tross alt positive til NRC, de også. Investorer kjøper ikke nødvendigvis aksjer for å få den store gevinsten akkurat i det kvartalet kjøpet ble gjennomført.

Børsen kan godt være "over et halvt år fram i tid" eller mer for min del. Man blir jo ikke nødvendigvis konge/dronning av å kjøpe seg inn på topp, nemlig...

Men ps., som DNM legger til:
"«Ser vi på investeringsbudsjetter og -planer for Norge, Sverige og Finland utover i 2019 og 2020, er det etter vårt syn mindre grunn til å bekymre seg for markedsveksten», heter det." Dette igjen ser jeg på som et utsagn fra DNM om at bunnen er passert for NRC tidligere i år, men mest av ser jeg på egne vurderinger, for såkalt eksperthold har tatt grundig feil i både den ene og den andre retningen et utall av ganger. Når jeg ser på hint fra eksperthold, så er det helst det samlede bildet av hva flere uttaler som tillegges noe vekt.
Redigert 03.07.2019 kl 13:56

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.