Olje

Far-far
20.06.2019 kl 21:43 3622

Hammers

Jeg tviler ikke på selskapets troverdighet, og jeg har det beste inntrykk av ledelsen. Men jeg har lest mange prospekter på selskaper med «himmelhøyt» potensial og som likevel har gått til helvete.

Scanship er et selskap nettopp innen min interesse for investering i unge selskaper. Både fordi det fremstår med et inntrykk av en tilsynelatende ærlig og hardt arbeidende ledelse, samt at de kan vise til imponerende fremgang i salg og lønnsomhet, samt er i et marked hvor jeg ser et stort potensial.

Likevel ønsker jeg å være mest mulig oppdatert i selskaper jeg investerer i, og derfor finner jeg at ordrestørrelse har interesse. Beklager Hammers om det ikke passer deg.

Litt mer gravearbeid førte meg til årsberetningen for 2018 hvor jeg fant følgende:

In 2018, Scanship had a high project order intake amounting to MNOK 368. These orders are for systems to be installed on 12 cruise newbuilds, three cruise retrofits and five aquaculture facilities.

Altså totalt 18 prosjekter som gir et snitt pr prosjektleveranse på ca MNOK 20,5.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.