Farma

bravi
18.06.2019 kl 15:18 1254

Får håpe Q2 viser vesentlig forbedring i salg fra tidligere kvartaler hvis ikke er det skuffende, da har ikke Schneider lykkes med å øke bruksfrekvensen som han sa de jobbet med, bruksfrekvens på 1,2 ganger i uka er for dårlig når man samtidig babler om SoC. Bruksfrekvensen har vært stabilt lav lenge nå. Antall skop utplassert er en annen sak, noen sier det er en seddelpresse, det er det ikke før skopene blir mere brukt, slettes ikke hvis det koster 2,2 mill å selge et skop som blir brukt så lite, da blir det ingen avkastning på investeringen (salgs satsningen). Hvor lenge kan man sitte å se på at det svies av så mye kr i denne satsningen uten at det gir vesentlige resultatforbedringer, fra Q4-18 til Q1-19 var vel økningen bare 2,8 mill. Per i dag vet vi ikke om det kunne ha blitt utplassert akkurat like mange skop uten den kostbare satsningen.

Er også en del forvirring å lese i forb. med guidingen på 20-25mill i 2020. Ser at nå driver mange skribenter å inkluderer inntekter fra flex skop (x4) i denne guidingen. Hvis det er nødvendig for å oppnå guidingen betyr det at resultatet er lavere enn opprinnelig guiding som sies å være for rigide skop.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.