Olje

Nelwin
17.06.2019 kl 11:58 4933

Et lynnedslag kan magnetisere metall, og som NEL skriver forekom det en sky av Hydrogen etter lekkasjen.
Som vi vet tenker de tilogmed på malingen som brukes i området rundt hydrogen, sannsynligvis med tanke på overflate spenning. Har det bygd seg opp statisk elektrisitet ifm lynnedslaget og en sky av lett antennelig gass kommer nært vil det selvfølgelig si «pang». Jeg tror fasit vil være i nærheten av dette - for som jeg skrev tidligere er det svært sjeldent noe som har fungert så lenge, plutselig går i luften uten ytre påvirkninger.

Feilen her kan ligge i måten anlegget avledet oppbygning av statisk elektrisitet feks. En relativt smal sak å forbedre antar jeg - hvis jeg har rett i antakelsene mine nå.
Redigert 17.06.2019 kl 12:00

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.